Houtje Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Heeeeeeeeerlijk, allemaal in Houtjes Huis Houd Hoekje.huishouden en huishoudelijke vragen zijn de beste afleiding.Net als behangen, daar weet Corinne alles van binnenkort . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 En nu ga ik te bedde. Met enkele zwachtels (geen dubbele zoals de dokter) kijken of het iets helpt. Morgen voetballen en hockeyen. Boodschappen enz. En zondag een lunch van mijn vader hij wordt 75. Nooit eenvoudig, kan er verder niets over zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Hehe, ik loop al vanaf 7 uur in mijn pyjama want had het koud, vanmiddag lekker gewandeld, niet op het strand maar in een natuurgebied. Gras ga ik morgen maaien.Zuurkool gegeten, ook een houten vloer, eiken.Pip, ik herken je verhaal wel. Ik ben zelf vrij streng gereformeerd opgevoed en had daar als kind veel last van, nachtmerries dat het laatste oordeel zou komen en dat ik naar de hel moest en dat soort ongein, altijd christelijke scholen bezocht, bijbelkamp zomers, alleen wilde het maar niet lukken, ik kon er niet in geloven want het klopte niet. Teveel onrecht vond ik. Teveel oordelen over een ander en de macht bij God leggen. Vanaf mijn 14e was ik er dan ook klaar mee, al duurde dat bij mijn ouders nog wel wat jaren langer voor ze daarmee konden leven. Ondertussen ben ik toch nog wel calvinistisch, dat is er in geramd, maar kan ik ook weer loslaten, ik zal het nooit een ander opleggen. Ik heb strenge waarden en normen meegekregen en daar ben ik ook wel weer blij mee al zitten ze me soms in de weg.kohtje, mijn hogere macht ligt voor mij echt in mezelf, mijn hogere macht is mijn wijze geest, mijn geweten, mijn intuĆÆtie, mijn gevoel. Het vertrouwen dat alles wel goed komt en dat ik zelf allang goed ben. Daar haal ik mijn kracht uit. Voor iedereen is dat weer anders maar voor mij is dit wat werkt. Ik wil mijn leven niet in handen van 'iets' leggen.Ik geloof er heilig in dat iedereen die kracht in zich heeft en het forum bewijst dat ook. De kracht om los te laten en om negatieve zaken positief te bekijken. Dat vind ik zo prettig aan dit forum! Geen gejank en gezeur, verwijten en gedoe, maar verantwoordelijkheid nemen voor je eigen leven.Wannes, heet jij eigenlijk Julia??? doe je ook shows met de tijgers en zo of ben je er voor de verzorging van de dieren? ben best wel nieuwsgierig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 kale houten vloer? ammoniak doet het goed, of anders hoe heet dat spul. dennengeur.. ehm oja, st marc.. op de knietjes en boenen maar!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wannes Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Julia is een pracht van een vriendin, en mij gaat het over dieren, ik drink niet meer en dat lijkt plots vanzelfsprekend ????????greetz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Houtje,Hellup, als ik het niet goed doe, plak je me er nog achter!Ik hoop dat je lekker slaapt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Pippi,Voor kinderen met faalangst bestaan trainingen, ook specifiek voor examenvrees.De dochter van een vriendin van me heeft daar tot hiertoe veel baat bij gehad.Maar de Cito toets is een momentopname en is niet bepalend voor het schooladvies.Als jij je zorgen erover weet te beteugelen, zal het voor Piet ook rustiger worden rond de toets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 quote: Originally posted by: tapaskohtje, mijn hogere macht ligt voor mij echt in mezelf, mijn hogere macht is mijn wijze geest, mijn geweten, mijn intuĆÆtie, mijn gevoel. Het vertrouwen dat alles wel goed komt en dat ik zelf allang goed ben. Daar haal ik mijn kracht uit. Voor iedereen is dat weer anders maar voor mij is dit wat werkt. Ik wil mijn leven niet in handen van 'iets' leggen. Ik geloof er heilig in dat iedereen die kracht in zich heeft en het forum bewijst dat ook. De kracht om los te laten en om negatieve zaken positief te bekijken. Dat vind ik zo prettig aan dit forum! Geen gejank en gezeur, verwijten en gedoe, maar verantwoordelijkheid nemen voor je eigen leven. ! Ben het met je wijze woorden eens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Wannes, vertel, waarom kun je het drinken nu wel laten staan? terwijl dat eerder niet lukte?Komt het door het circus? en door het bezig zijn met dieren?In het circus zal toch ook wel gedronken worden? kost het dan geen moeite om niet mee te gaan drinken?hoe is jouw knop omgegaan?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Zo, de harddisc staat weer aan, ik neem 'de Aanslag' op, al heb ik die film al heel vaak gezien toch weer mooi om naar te kijkenBen erg moe vandaag (toch te laat naar bed gegaan gisteren) en heb een knallende nek-schouder-rug pijn. Dus ik ga heerlijk in mijn bed liggen en mijn nek ontspannenweltrusten allemaal, en doe net zoals ik, hou het droog, en sta morgen lekker fris op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wannes Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Tapas, knopje is gewoon omgeslagen, en de dieren zijn er gelukkig mee, stel je voor een dronken adem en dan de dieren in je hand...... komt echt niet goed hoor, nu kan ik plots meer met mijn beestjes, en zeker tijgers houden echt niet van alco, en ik hou van tijgers .... dus is de keuze snel gemaakt .greetz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Geer,Die aversie ken ik ook.En harde bewoordingen hebben bij mij ook heel lang mijn stoppen tegengehouden. Mijn verslavingsarts was er zo een van de harde lijn. Resultaat was dat ik na een bezoek aan hem gelijk naar de slijter ging. Terwijl ik na een gesprek met mijn consulente echt hard mijn best deed.Van mij en genoeg anderen hier mag jij omstandig je verhaal doen van alle veranderingen die in en om je hebben plaatsgehad sinds je met de behandeling bent gestart.Ik geef eerlijk toe dat ik heel nieuwsgierig ben naar je ervaringen met deze intensieve vorm van thuisbehandeling of gezinsbehandeling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Geer, Tapas,Ga eens naar een fysio of een yogaleraar om te leren hoe je een goede houding aanneemt en hoe je daar op kunt oefenen thuis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wannes Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 trusten allemaal, ik kruip het "hooi" in en droom van wat nog komen moet,kusjes & greetz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Welterusten allemaal, bedankt weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Geer,Dat had ik bij de internettherapie ook toen het einde in zicht kwam. Ik toen ook dankbaar gebruik gemaakt van het nazorgtraject Vinger aan de Pols. En toen dat beƫindigd was, was het nog wel eng zo zonder die zijwieltjes fietsen, maar hoe langer je fiets en hoe sneller je gaat, hoe beter het gaat.Ik veronderstel dat je in geval van nood nog wel bij hen aan de bel kan trekken om een terugval te voorkomen.Ja, je ontwikkelt je nu weer en daar moet de omgeving ook aan wennen. Blijf a.j.b. zoveel mogelijk bij jezelf en pas je alleen maar aan als het echt niet anders kan. Om van het perfectionisme af te komen heb ik mezelf een tijdje opgelegd om minstens 1 foutje per dag te maken en mij daar niet schuldig om te voelen en het niet te herstellen. Het went al blijft het moeilijk vooral om geen schuldgevoel erbij te hebben. Ben lang niet helemaal van mijn perfectionisme af, maar het is beter te hanteren nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Geer,quote ... en dat is mijn eer te na.... unquote . Wees moedig en bel dan gewoon.Beloof me dat je dan je eer maar eens opzij zet en jezelf op de eerste plaats zet en wel belt.Een dapper mens is iemand die durft te erkennen dat hij hulp nodig heeft, deze vraagt en aanvaardt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden