Spring naar bijdragen

zaterdag 27 september


soda

Aanbevolen berichten

Net besloten dat ik vanavond niet mee "Uit" ga. Blijf liever thuis wat hangen..
Ben er nog niet over uit wat ik vandaag nog ga doen. In ieder geval even lekker buiten, met dit mooie weer!
Heb wél bedacht wat ik morgen wil; naar de zee! Al die verrukkuluke verhalen van jullie... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 124
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Caro, 3 x scheepsrecht, ben bij de spo geweest maar vergeten te melden (morfine-kop en resje korsakop???) ze adviseren toch bio-gaze en gaas en verband :o en dat hebben ze ook op voorraad dat andere moeten ze bestellen. Maar mijn apotheek ligt op zijn gat, ze worden opgeheven dus verhitte discussies in ons dorp.
Je bent een schat ik hou de duo-derm in het hoofd. Ik heb de blaren nu twee dagen aan de lucht laten drogen maar dat is ook niet alles.

Help me even: een ADB verjaardagskalender? Wáár heb ik dat over het hoofd gezien? Ik heb interesse hoor. Altijd in voor iets leuks. Maar waar staat dat?

Lullig van die honde(gevechten), "de mens is de mens een wolf" was het spreekwoord toch? Homo lupus lupus est, kom kom Latinisten, die zitten er hier vast stiekem te weten hoe het wel zit.

Dank je wel 3 x ook scheepsrecht maar als het dit weekend dit beter gaat, ik ben maandag toch bij de huisarts, dan vraag ik of ze dat duo-derm willen voorschrijven (het schijnt erg duur te zijn).

Blijf jij aub vrolijk, ik heb het keihard nodig :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, ik doe met je mee. Blijf ook thuis.

Ben wel zéér gespannen lieve mensen. Ik heb een zeer ingewikkelde relatie met mijn vader en reeds 15 keer de afgelopen 20 jaar of zo, heeft zijn verjaardag, en mijn (volgens hem) niet goed reageren daarop voor immense ruzies gezorgd. Ik doe het nooit goed, stuur de verkeerde kaarten, de kinderen moeten zelf wat tekenen vindt hij / wil hij.

Hij is emotioneel geen 75 maar 5 en gaat letterlijk stampvoeten en schreeuwen als hij zijn zin niet krijgt.

Komt als oudste kind uit een familie van 3 kinderen, was de enige jongen en de oudste, geadoreerd door zijn ouders, strontverwend in zijn jeugd, ongelukkig getrouwd met mijn moeder, na 4 jaar gescheiden, 2 vulkanen met elkaar, dat gaat niet.
Hebben allebei teveel gedronken ik was er als kind bij dat ze het servies naar elkaars hoofd gooiden en hun ruzie weer blusten met wijn en sherry en cognac. Hopeloos.
Er is één positief ding aan dit verhaal: mijn moeder is ook liefdeloos opgegroeid, gezin van 14, vader was burgemeester, geen tijd voor kids, wel gouveranante, kokkin, dagmeisjes, enz. Naar kostschool gedumpt, vond het vreselijk en dreigde mij ook altijd met kostschool. Wat mij énig leek, Pitty gaat naar kostschool dat soort boeken, ik wilde zo graag uit huis en naar kostschool. Dus ik dacht STUUR me dan !!!

Tot op haar sterfbed haatten ze mekaar, vreselijk. Stel je voor, je bent 75 en kan alleen maar met walging spreken over je ex-vrouw van wie je in 1967 gescheiden bent, we zijn 41 jaar verder, na een huwelijk van 4 -5 jaar. Getrouwd in 18962, kinderen in 1963 (ik) en nog een in 1966 (zusje). In 2008 kun je alleen nog maar minachtend over haar spreken. Wat een emotionele beperking heb je dan.

Eeeeeeeenige lichtpuntje: hier zit iemand dit probeert de cirkel te doorbreken, mijn kinderen op te voeden met liefde (eindeloos) en zelfwaarde, dat je wat doen om wat te bereiken waar dat iedereen wat waard is in dit leven, en JIJ dus ook. Zelfrespect en zelfwaardering. Maar ook respect (normaal respect) voor andere mensen en niet uit een houding van misplaatste nederingheid, omdat jij toch niets waard bent (zo ben ik opgevoed). Ja scrollen maar wie het verhaal kent, maar het zit me ZO dwars, ik loop te hele morgen al te hyperen en te trillen.

Mijn vader wilde vroeger bij de buitenlandse zaken - diplomatieke dienst, maar dat werd verknald door dat mijn moeder van hem ging scheiden. En in die tijd moest je als diplomaat écht getrouwd zijn, voor de "standing". Daarom verwijt hij haar de scheiding ook (nog steeds?) het heeft wsch. zijn carrière verknald. Bovendien kwam mijn moeder uit een rijke familie, maar door de oorlog hebben ze allemaal een klap van de molen gehad (logisch) en mijn moeder dacht nog op haar sterfbed aan het gehakt van de Lidl dat in haar vriezer lag uit de aanbieding, of dat niet overdatum zou zijn als ze weer thuis was, dat soort dingen. Terwijl bleek dat ze best wat na te laten had, alleen besloten had het huis en een deel van de waarde aan haar huish. hulp te schenken, daar gaf ze meer om dan om haar kinderen. Treurig verhaal.

Die hele geschiedenis, van liefdeloosheid en ruzie, komt rond de verjaardag van mijn vader, altijd weer naar boven. Ik ben dus onwijs nerveus.

Morgen moet ik met de auto (het is per trein onbereikbaar), dus weinig morfine nemen vanavond, en geen spalk om vannacht die doet ook zo pijn, om te kunnen rijden. Mijn kinderen moeten allebei een eigen kaart tekenen en schrijven, hij krijgt zijn gewenste kado natuurlijk, we hebben een brunch in een wegrestaurant :D normaal krijg je een welkomstcocktail en sla ik er stiekum 3 achterover. Zeker vroeger, toen ik nog getrouwd was, zoop ik me gewoon klem, om niets te voelen. Het begint nu al te gieren, en ik liep toenet maar met moeite langs het wijnrek. Al die emoties en angst giert door mijn lijf, ik ben gewoon BANG. Bang voor hem, bang voor ruzie, en hij zal het nooooooit terplekke zeggen, maar ik krijg dan maandag een uitermate harde schreeuw-emeil, meestal in korte afschuwelijke bewoordingen. Dochter voelt de spanning en mag een vriendinnetje meenemen gelukkig, Zoon vermaakt zich wel met het eten hoop ik, die vertrouw dat wel toe. Mijn vader heeft nog twee zussen, die komen allebei met hun kinderen (mijn neven en nichtjes) en hun kinderen de generatie van mijn kinderen. Dus ik heb al een lijstje gemaakt van mijn nichtjes, met wie ik wat wil bespreken. En begraaf me maar in de koffie denk ik. En in het eten, nou neeeeeeeeeee. Ben net zo blij , dat wou ik nog zeggen:

Ik kan mijn spijkerbroek maat 46 weer aan. Heerlijk. Ik heb twee wekend ontzettend mijn best gedaan, geen drop en chips, maar wel veel brood met rookvlees, dun kaas, twee tomaten. Eén bordje eten, veel sla erbij met dunne dressing. Het heeft geholpen !!!! En de kruiden van Floortje, die doos is leeg, maar haal ik straks nieuw, schijnen vocht en vet af te voeren, kan me niet schelen als is het (hoe heet dat) dat je het je indenkt, een placebo-effect, ik ben 2,5 kilo kwijt. Voor een iets beter gevoel moeten er nog twee af, dan zit ik weer "maar" onder een bepaald getal.

Scrollen had gemogen zegt ze dan achteraf :D. Al leest niemand het, mij lucht het op het te schrijven. Bedankt wie het wilde lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem,
Van harte gefeliciteerd met je dochters volwassenheid (hoezo volwassen, ik voelde mij toen nog niet zo volwassen eerlijk gezegd). Sterkte met het feestje waarop jullie als ouders niet welkom zijn ;) .

Houtje,
Wat een vader of eigenlijk geen. Mijn voorstel is: beschouw zijn mail die je maandag verwacht als ongewenste spam en gooi die ongelezen weg. Heel rationeel, ik weet het en vraag me terdege af of ik het wel zou kunnen. En dan heb ik nog een dooddoener: vandaag is vandaag en vandaag hoef je je geen zorgen te maken over morgen.

Safi,
Leuk dat je weer eens wat van je laat horen en dat je een leuke vakantie hebt gehad. Een van die oude knarren die je hebt zien lopen was misschien wel de vriendin van mijn oma.

Mensen,
Ik heb alles wel gelezen, maar ben absoluut niet in de mood.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mee eens Caro, mooi dat je dat deelt. Ik heb zelf 8 jaar geen contact met mijn ouders gehad maar dat is inmiddels ook weer hersteld. Ze zijn inmiddels ook boven de 75 dus tientalle jaren hebben we ook niet meer. Trouwens, zou me niet verbazen als mijn ouders ook in de buurt van de Ostsee gesignaleerd zijn met caravan. Prachtige foto's Safi, jammer dat ze zo klein zijn

Houtje, waarschijnlijk doe je het nooit goed bij je vader en zoekt (en vindt) ie vanzelf wel weer iets waar hij kritiek op heeft dus als je nuchter nadenkt maakt het niet uit of je je uitslooft of niet, dus weet je wat, wees gewoon lekker jezelf, niet meer en niet minder en ga er van uit dat het pissige mailtje waarschijnlijk maandag toch wel in je postvak dondert. Mijn moeder heeft dat ook een periode gedaan ,briefjes geschreven en door mijn brievenbus geduwd, in die periode dat we geen kontakt hadden.. Ik werd er elke keer helemaal naar van tot ik besloot die briefjes niet meer te lezen, dat scheelde een hele hoop gepieker en gedoe! Ik gooide ze ongelezen weg, de boodschap wist ik toch wel. Maar het raakte me dan niet meer.

Soms geven we de ander echt teveel macht. Je vader klinkt als een oude saggerijnige man die steeds in zijn verleden blijft hangen en graag anderen de schuld geeft. Jij incasseert dat en betrekt het op jezelf.. niet doen!! Het zijn zijn ergernissen die niks met jou te maken hebben. Geniet gewoon lekker van de wegrestaurantlunch en ga naar huis als je het zat bent. Je bent niet meer het kleine meisje dat hem gelukkig moet maken, je moet alleen jezelf en je kinderen gelukkig maken.

Zo, ik heb de grasmat gemaaid, en heerlijk hardgelopen door de duinen, nee het strand ben ik niet geweest maar de duinen zijn ook prachtig! Ik stond oog in oog met een kudde Wisenten en met 2 spelende eekhoorns, nooit geweten dat die een witte buik hebben, wat een schattige kopjes!

Ik ben in ieder geval genoeg in de buitenlucht geweest vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als vervolg, van mijn hart uitstorten:

Weet je wat ik nou zo erg vind? Ik probeer me toch maar weer zó te plooien naar zijn wensen en zijn verjaardag te vieren op zijn manier.

Het is een heel verhaal, maar het is zó'n heftig emotioneel verhaal, het doet zo'n pijn.

----- edit -----
mij is geadviseerd hier een stuk weg te halen, het doet er niets aan af, en voegt niets toen en de boodschap blijft meer van hetzelfde

Ik ga even naar buiten denk ik, nog even met de fiets het zonnetje in, gezellig even naar het Kruidvat. Moet nog wat van die repen kopen voor de lunch (Weight Care). En de kruiden voor de voeten, ik wil zo graag morgen "gewone" schoenen aan.

Nogmaals bedankt voor het luisteren & lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk zeg je het zelf al Houtje, hij is een kleuter van 75 en jij geeft hem steeds zijn zin.
Kleuters moet je af en toe even goed toespreken en weer op hun plek zetten. Weer zo'n verhaal van verwachtingen en eisen waaraan je moet voldoen (van hem)
sommige ouders hadden beter geen kinderen kunnen krijgen! Hoe gaat je zus hier trouwens mee om?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, mén! Wat een gedoe!
Soms waren we beter af geweest zonder ouders, maarja. Dat gaat zo moeilijk.
Dan maar andersom en proberen het één en ander van je schouders af te laten glijden!
Op sloffen of beestachtig mooie muiltjes.. Je bént er toch weer! Succes en hou je taai!

:heart:

Hier ist nog steeds mooi weer. Ben al aangekleed en heb een paar boodschapjes gedaan.
Verder, de zoveelste senseo, afgewisseld met échte koffie. Mergpijpjes, engelse drop en chocolade...
Lange Jannen en napoleon dropkegels en frambozen.. een bruine boterham met roomboter en kaas, en een beschuit met muisjes. Burp.. :D PMS-time has come! ;) Nog een weekje flink doorbunkeren en dan ben ik daar ook weer vanaf.. (jammer, geen waarschuwing vooraf om te scrollen in de strijd tegen het ongewenste onnuttige.. Gotcha!)

Tapas, bedacht me vanmorgen dat het hardlopen voor mij al echt weer moeten en presteren was geworden. Tevens dacht ik er achteraan, ik heb voor mezelf duidelijk dat ik het kan, heb alle attributen nog.. Dus dat komt wel weer! Toch hartstikke knap, dat je nog zo gaat... lekker man!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt wél gelijk Caro, met je vraag voor wie ik het nou doe. Het doet wel pijn die vraag, maar dat weet je en je stelt hem omdat je om me geeft, dat weet ik. Dank je :heart:.

Ik moet daar eens een eerlijk antwoord op geven, maar dat is MOEILIJK zeg.

Tapas,
goeie vraag ook van jou.
Mijn zus durft veel meer te zeggen dan ik. Ze heeft laatst een afspraak gemaakt met hem, en vriendelijk edoch beleefd medegedeeld dat ze ervan baalde dat het zo ging (hij gaat zo ook met háár om) maar mij raakt het meer en anders omdat ik kinderen heb. Ik heb vroeger meer meegemaakt, ben de oudste, dus je zou zeggen dat ik er feller op ben, maar het is juist andersom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer veel goede dingen geschreven waar ik wat mee kan.
Houtje: ik heb dit precies en wel precies hetzelfde meegemaakt met mijn ma. Ik was zo emotioneel verbonden met haar dat ik me alles maar liet aandoen. Ik maar geven en geven en geven en nooit was het goed of genoeg. Kon haar nooit blij of tevreden krijgen. Tot haar laatste snik heb ik m'n best gedaan.

Blij ben ik dat je hier gewoon je hart mag luchten.
Vandaag gebeurde er weer iets waardoor ik me wel af moet sluiten, want niemand wil horen wat ik te vertellen heb.

Ik was dus in de tuin bezig Marjo, vol goede moed en zin, maar mijn man kreeg weer eens een aanval van waanzin. En ben er maar mee gestopt.

Geen Pms in aantocht maar me behoorlijk misdragen met koek en boterhammen dit keer. Ik dacht laat die chips nou maar staan. Jouw lijstje is wel bijzonder Marjo, haha. Die senseo spreekt me wel aan, ga ik nu eens pakken.

Tapas: wat ben je bevoorrecht mens !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! rennen in de duinen. Oef daar had ik nu wel wat voor over zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cpaz,

Ik heb net je relaas gelezen wat je schreef om 2.00 vannacht. Hoe jij dus in de loop van de tijd je trek in alcohol ervaren hebt. Hier heb ik toch wel veel. Zoals je weet hebben we al een beetje kennis gemaakt bij wie is wie.

Ik drink nu dus bijna 8 wken niet meer en dacht dat het belachelijk was dat je dan nog zo,n trek in alcohol kon hebben. Ik heb het in het begin soms veel gemakkelijker gehad. Ben dus net terug van 2 weken vakantie,maar het was ergens maar een rotvakantie want ik miste de alcohol zo erg. Maar ik hoor nu van jou dat jij dat zowiezo de eerste 3 maanden heel erg had en daarna met golfbewegingen soms nog heel erg.
Hebben jullie dat allemaal zo ervaren of ervaren jullie dat ook,nog zo ?
Ik hoor het wel.

Rapilos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos,
De eerste maanden heb ik zelfs alle gelegenheden gemeden waar gedronken zou kunnen worden. Dat betekende dat ik aan sommige sociale activiteiten zoals verjaardagen niet meedeed. Daarna ben ik voorzichtig en met iemand erbij die van mijn probleem afwist beetje bij beetje weer gaan socializeren.
En op zich viel dat wegblijven niet op. In de tijd daarvoor bleef ik ook thuis, omdat ik dan tenminste rustig kon drinken. Meer dan wat ik bij zo een gelegenheid placht te gebruiken, nl. 2 glazen. Weinig mensen wisten van mijn alcoholprobleem. Nu weten veel mensen het wel, omdat ik het verteld heb.
Het is voor mij nu helemaal normaal om niet te drinken. Zelf zul je ook gaan merken dat de meeste mensen weinig drinken, terwijl je toch bij bijna iedere gelegenheid zult ontdekken wie de notoire drinkers zijn. Gewoon volhouden met kiezen voor jezelf.

Pippi, Water en anderen,
Ik ga me lekker douchen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, gefeliciteerd met je dochter!
Een gedenkwaardige dag die gedenkwaardig gevierd mag worden. :D

Heb je de buren gewaarschuwd, of hebben jullie daar geen last van?
Ik kan mij die dag nog als gisteren heugen dat mijn jongens vroegen
vooral niet in de buurt te komen. Achteraf maar beter ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...