Spring naar bijdragen

vrijdag 10 oktober 2008

blacky

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 222
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sterkte zo Soothe, ben benieuwd!! hoop dat het allemaal mee zal vallen en dat de AB kuur zijn werk zal doen. Als roker ben je toch altijd een beetje banger als het om longen gaat!
Ik heb mijn foto's uitgezocht, heb nog 2 mooie lijsten en ga zo naar mijn werk, tot later weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Soothe, heb met je te doen jong. Ik vind het vreselijk voor je dat zo'n problemen met je longen blijft houden. Maar mag ik eerlijk zijn? Tegelijk denk ik dan ook, wat je overigens zelf ook zegt dat (blijven) roken niet helpt.
Tsja, het is maar een goedbedoelde opmerking van de ene verslaafde naar de andere. Of het nu alcohol is of een andere drug die je kapot maakt. Je bent toch een sterke vent? Mag ik jou daarop aanspreken, dat voor jou zich nu dus de noodzaak voordoet om te stoppen met roken?
Je volgende gevecht kun je toch ook best winnen? Ik wens je veel succes toe man het is toch eindelijk hetzelfde met dit probleem als met het voorafgaande wat je overwonnen hebt? Ook nicotine en teer maakt meer kapot dan je lief is. Ik wens je oprecht veel sterkte en wijsheid toe om maar even aan te sluiten op jouw no bullshit approach, kappen man!
Hug
Har

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen,

Tot de categorie die als z'n makkes op het forum gooit, behoor ik niet! Maar goed gisterenavond in eens maar alles verklaart.

Als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat een beetje suport ook wel goed doet, ik zal jokken als dat niet zo is!!

Tapas ook bedankt, en je hebt natuurlijk gelijk dat een roker veel eerder de zwarte schaduwen ziet, als er een foto wordt gemaakt. Als er 9000 mensen per jaar aan longkanker overlijden, kan je jezelf terecht de vraag stellen, waarom ik niet en een ander wel!

Har, je hebt gelijk man, dat roken moet uit de weg. Het verhoogd met copd de kans op luchtweginfecties.
Het doet me goed te horen dat je vertrouwen in mijn kunnen hebt en ga het ook zeker doen. Bedankt.

Dan nu de uitslag!! Geen ernstige zaken gelukkig! De brochieën zijn ontstoken en daar moet de Doxycycline mee dealen! Door de copd, wat door roken komt, kan het slijm er niet uit en gaat ontsteken.

Ik krijg een nieuw longfunctie ondezoek om de mate van copd te bepalen en dan zal ik iets van een spray krijgen voor noodgevallen.

Feit is dat het roken absoluut weg moet, anders eindig ik "later" in een scootmobiel met zuurstoftank!!

Dank voor het medeleven allen!

Een optimistische groet van Soothe! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff..naar mijn zus gaan heb ik toch maar een weekje uitgesteld, kink in de kabel gekomen wat hun privé situatie betreft, was overigens gisteren al duidelijk dat er momenteel erg veel op hun bordje ligt...wil daarom nader bekeken, niet daar mijn onstabiele situatie aan toevoegen.
Ik hou me sterk en gelukkig blijft het mooi weer, ben ik momenteel best gevoelig voor. Trouwens wel een afspraak gemaakt met mijn eerste liefde...voor het eerst sinds 9 jaar heb ik haar gesproken; zelf gebelt. Gelukkig gaat het met haar goed.
Wat M. betreft heb ik besloten om wat meer afstand te houden in de zin dat ik niet bij haar op bezoek ga. We bellen wel regelmatig.
Yep, de roller coaster gaat gewoon door, maar ik drink NIET. Diazepam geeft me toch wat meer rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan even dit: Adam heeft een ban en zit nu op St Helena, alwaar water en brood z'n deel is.
Als sterke Amsterdammer overleeft hij dat! Misschien denk hij wel, even rust aan het hoofd. (mijn idee hoor) Ik denk dat we hem wel weer in blakende welstand terug zien. Z'n poesje heeft hij bij zich om het ongedierte op afstand te houden. Zijn kater is een ware killer!

Mensen gegroet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje supervrouwtje! Ik zou willen dat ik Jomanda op je af kan sturen...goh, of die vrouw nu werkelijk iets van je pijn kan wegnemen weet ik natuurlijk niet. Ik heb wel heel veel respect voor de kracht die je in je hebt en praktiseert. Kom je misschien in aanmerking voor een pijnbestrijdingskliniek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Als de pijn maar groot genoeg is willen de meeste mensen wel een inspanning doen om te veranderen...
Het is jammer dat sommige alkies en verslaafden zo diep in hun ontkenning zitten en zo bang zijn om het anders te proberen (want he... met ellende ben ik bekend ; liever dat dan iets anders wat ik niet ken) dat ze op een of andere manier vroegtijdig tot hun eind komen... de echte pechvogels blijven hun hele leven in aktieve verslaving met daar aan gekoppeld de bijbehorenden pijn en ellende...en worden nog oud ook...je hele leven in het teken van drinken/gebruiken en telkens maar opnieuw beginnen , "deze keer wordt het anders"....en maar doorploeteren...

Onze omstandigheden mogen best verschillen ... de grote gezamelijke noemer is pijn... als we ergens binnenkomen... is het niet bij ADB dan wel bij AA of CA of NA of de Buitenveldertgroepen , RIAGG of Jellinek... whatever... ik kwam daar terecht omdat mijn leven een puinhoop was en niet kon stoppen met drinken en gebruiken...

Ik heb het wel vaker gezegd dat ik blij ben dat ik cocaine hebt ontdekt... dat bracht mij sneller op mijn knieen dan weed en alcohol... als ik dat niet had ontdekt en had gebruikt was ik vandaag zeker niet clean...

En morgen is het dan zover... dan kan Ziza aantreden om 13:15 op het voetbalveld voor zijn eerste wedstrijd... ik ben er helemaal klaar voor hahaha.. en heb er veel zin in ook...

Voor de rest ben ik behoorlijk druk met gezinsleven , werk , sponsees , vrienden en kennissen....
Mijn leven is vol vandaag... en kan alleen maar meer verdiepen als ik groei...

I love my life

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Ziza

En morgen is het dan zover... dan kan Ziza aantreden om 13:15 op het voetbalveld voor zijn eerste wedstrijd... ik ben er helemaal klaar voor hahaha.. en heb er veel zin in ook...

Ik hoop voor je dat je goed gecoached wordt :D ooh ja, en tegen verliezen kunt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, ik ben blij dat ik niet drink. Ook nu geen slok, omdat ik het verdien, want een zekere gezondheid is mijn deel!
Geen voortdurend geploeter, geen schuld gevoel, geen katers, geen twijfel aan je functioneren.
Het is goed zo!!
Er kan wat meer geestelijke balans zijn. Maar ik heb een nerveuze natuur.Om daar nu om te gaan drinken. Ik had tien jaar eerder moeten stoppen, maar ik zag slechts spoken!

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald!!

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahaha Har... je hebt wel gevoel voor humor....
Komt wel goed Har... doordat ik ben gaan luisteren in plaats van veel te spreken is mijn leven totaal veranderd... en door service te doen voor AA ben ik aardig veranderd van een hopeloze solist in een aardige team-speler... samen dansen is leuker dan in je eentje... zelfde geldt voor voetballen...

Het resultaat is totaal niet boeiend... ik vind het heerlijk om het gras te ruiken , de zon op mijn lichaam te hebben , het zweet op mijn rug te voelen en lekker te bewegen... alles wat extra komt is meegenomen...

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Ziza

... en door service te doen voor AA ben ik aardig veranderd van een hopeloze solist in een aardige team-speler... samen dansen is leuker dan in je eentje...

Heten ze allemaal Ziza dan? Sorry hoor, grapje....:D Wie speelt er in de spits?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...