Spring naar bijdragen

zaterdag 11 oktober


hpsenna

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 74
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeiemorgen allemaal,
Gisteren had ik het ineens weer moeilijk om met borreltijd geen wijntje te drinken, maar het is me gelukt en achteraf gezien duurde het moment niet eens zo heel lang. En vandaag ben ik zo blij dat ik nuchter ben gebleven. Ik zit nu op dag 13 en ga me met de dag beter voelen. Het slapen begint nu ook langzamerhand beter te worden. Jullie tips en opmerkingen zijn heel leerzaam voor mij en ik sta niet alleen. Ook heel belangrijk voor mij! Dank jullie wel.
Groet, Juicy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal ik ben nieuw hier nu 6 dagen gestopt met de wijntjes.....dit forum lijkt me fijn ter ondersteuning het leven ziet er ineens een beetje anders uit zonder alcohol, helder fris maar ook komt nu alles harder binnen en dat vind ik soms wel moeilijk.
het inslapen is waar ik nu tegen aanloop hoewel de 1e 3 nachten het moeilijkste leken als ik eenmaal slaap is het goed maar die stress, paniek vantevoren...
en het is ineens zo saai in de avond ( ik kan de deur niet uit vanwege kinderen) ik moet echt weer opnieuw leren het savonds ook gezellig te hebben met mezelf ipv met een drankje.
daar tegenover staat dat ik het geweldig vind dat ik niet meer drink ( ineens zag ik waar ik mee bezig was en dat wilde ik niet dus gestopt) het smorgens wakker worden zonder kater het is allemaal zoveel beter ondanks de paniek en onrust gevoelens. nu heb ik het gevoel dat ik goed voor mezelf zorg drink veel water sapjes eet meer fruit enzov. wat wel vreemd is is dat ik al meer dan een week grieperig ben dit begon 2 dagen voordat ik stopte herkennen jullie dit? ik ben en blijf zo ongelooflijk moe en snotterig. komt dit omdat mijn lichaam zich aan het ongiften is ofzo?
en wat goed ik zie hier mensen die al zolang gestopt zijn ! maar tevens vraag ik me af zitten jullie na al die tijd nog op dit forum omdat je er nog steeds dagelijks last van hebt?
iedereen succes gewenst
groetjes
Nina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nina,
De trek en de trekmomenten nemen echt af.
Ik denk niet veel meer aan alcohol, maar wil wel scherp blijven.
Ik vind het ook heel prettig dat ik nu op mijn beurt stoppers kan helpen met mijn ervaringen.
Zelf heb ik hier zoveel steun gekregen, ongelooflijk veel en dat was hard nodig.
Ik heb ook veel virtuele vrienden gemaakt (ik had in Nederland geen eigen vriendenkring).
Een flink aantal van hen heb ik ook IR ontmoet.
Ik heb nu een heel netwerk aan mensen die ik kan bellen, waar ik langs kan gaan, die ik kan mailen.
Voor mij is door het forum een hele wereld opengegaan. Van contactarm ben ik -rijk geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CPAS wat fijn dat je zoveel aan dit forum hebt ( en gehad). ik kan me voorstellen dat je veel steun hier hebt gevonden en je zo je netwerk hebt uitgebreid.
in rl heb veel vriendinnen en vrienden maar die zijn niet allemaal alcoholist zoals ik :)
behalve dan 1 goede vriend die hier ook mee bezig is en daar kan ik goed mee praten. dan nog het vermoeden van 1 goede vriendin maar helemaal zeker ben ik niet of zij een drankprobleem heeft.
zij zit wel net als ik vaak avonden alleen thuis ( ook vanwege kinderen) en drinkt ook vaak haar verveling en ontevredenheid weg. verder zal ik het niet van de daken gaan schreeuwen in mijn vriendenkring jongens ik ben gestopt want ik heb me toch een flink drankprobleem!
dat zal wel komen hoor met de tijd nu ben ik zelf nog helemaal beduusd van dit feit en geschrokken ook natuurlijk. schaamte speelt daarbij een rol maar ik weet dat dit ter sprake zal komen binnenkort bij meerdere goede vriendinnen.
heb jij nog trekmomenten ? het is heel raar maar ik heb soms trekmomenten, tegelijkertijd voel ik walging als ik aan alcochol denk? ik vergelijk het met dat je bijv lever totaal niet lust, maar dat toch gaat eten. dat heb ik nu als ik aan alcohol denk ( en het ook zie staan in de supermarkt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo. Huisje is een beetje opgeruimd, achterdeur staat lekker open voor de frisse lucht, heerlijk.
Heb ook al de blokstekker tussen de dynamo en de gelijkrichter vervangen, die was bijna weggesmolten
(dat betekent dus ook dat de motor ruim voldoende laadstroom heeft, dynamo is dus nog prima :) )
(en dat betekent dus weer dat de spanningsregelaar ook prima funktioneert want verder zijn er geen rare dingen :D )

Nina, voor mij werkt het net zo als voor Corinne (=CPAS).
Alleen blijven bij mij de gordijnen wat vaker dicht... ;) m.a.w. ik ben niet zo'n mensenmens in het echte leven.
Gefeliciteerd met je dappere besluit om te stoppen!
Zes dagen al, hartstikke goed van jou!
En iedere dag dat je volhoudt wordt het ietsiepietsie makkelijker... echt waar!

En dan ga ik nu maar even wat buiten doen.
Zonde om dat laatste zonnetje niet te benutten, toch?
Laters!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank, Water!

lekker de zon in vandaag zeker goed plan. hoelang ben jij al gestopt? of drink je nog af en toe?

dat het elke dag iets makkelijker wordt geloof ik wel ja het is even een omschakeling , en de avonden anders invullen. ik lees hier ook van mensen die nog maanden last hebben van onrust en angst? en dan toch gestopt blijven petje af hoor.
ik denk zelf dat alcohol alleen maar angst en onrust veroorzaakt wat denken jullie daarvan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

adb'ers thanks voor de felis doet goed aan een mens haar hartje :heart:
ik was niet naar zee om te genieten he , maar wel om nog spullen op de halen , ppff beetje verandering in mijn plannen want op zeker ogenblik hoorde ik een heel klagelijk miauwen ;-(( gaan kijken en er zat een heel piep klein baby poesje onder de caravan en ja wat doet een mens dan , het laten zitten en een ganse week denken ppff dat beestje heeft geen eten .
vlug vlug alles in de wagen gestoken , gras af gemaaid en weg was ik met baby poesje , papierke op mijn raam gehangen "baby poesje gevonden " ook aan de balie wezen zeggen .
verkoop caravan ppff 1/3 moeten de mensen van de camping hebben geld.....
poesje zat in de wagen in mijn vest , bij thuiskomt poging gedaan om eten te geven maar eet nog niet zelfstandig , dus doosje poezenmelk open gesneden en in haar bekje gehouden en ja ze heeft een beetje gedronken .
wat ga ik er mee doen langst een kant zou ik ze willen houden want dit kan geen toeval zijn , langst de andere kant waar stopt het en ik woon in een huurhuis een dezer vlieg ik met klik en klak buiten ;-((
aan de nieuwe mensen hier op adb welkom les en leg in je karreke wat je kan gebruiken , alle begin is moeilijk maar een winnaar verliest nooit en waar een wil is , is een weg suc6 :present:
corinne en ziza jullie ook van hart :present:
eigenlijk aan iedereen die de eerste laat staan van harte :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, Blacky wordt nog een kattenvrouwtje. Je kan het poesje ook naar het asiel brengen, daar zal ze goed verzorgd worden en zal er een nieuw gezin voor haar gezocht worden.
Goh, dat de bazen van de camping 1/3e van het geld willen hebben is wel even een tegenvaller denk ik, zal de vorige caravan-eigenaar dus ook gehad hebben? die mensen worden zo nog lekker rijk zeg!

Juicy en Nina, kijk niet te ver vooruit, en doe het per dag. Vandaag kan je beslissen om niet te drinken en morgen kun je dat opnieuw beslissen. en voor je het weet zit je net als Blacky op 11 maanden of als Corinne op anderhalf jaar ruim. of zelfs zoals Ziza die al ruim 3 jaar AdB is (alcoholdebaas)

Ik heb net mijn buurvrouw op visite gehad. Ze wou me ergens op aanspreken en dat kwam goed uit want ik moest dat andersom ook. Nu zijn de luchten weer geklaard. Gelukkig maar. Een boel miscommunicatie en teveel rekening willen houden met de ander (van beide zijden). We weten dus nu weer elkaars gebruiksaanwijzingen en kunnen weer verder. Zinvol gesprek dus. Wel intensief!

Ik heb dan ook weer meer dan genoeg gedaan vandaag en doe het verder rustig aan hihi
Water, ik houd het hier liever bij remblokjes, remkabels en versnellingsnippels, ventieltjes en fietsplakkertjes enzo hihi, maar je motor moet onderhand wel als een zonnetje gaan rijden! hop! de paden op en de lanen in! vooruit met frisse zin!

Ik ben wel stiekum op marktplaats aan het rondneuzen voor een fiets met een motortje zodat ik op eigen kracht wat verder kan komen dan 25 kilometer heen en weer 25 terug tegen de wind in moeten trappen. Zou het ook mogelijk zijn om op een 'gewone' fiets zo'n motortje te monteren? Dat zou echt mijn droomwens zijn. Ik heb een fijne degelijke onverslijtbare transportfiets en vind het eigenlijk zonde om er dan nog een 2e (snor)fiets bij te moeten nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pomo,

Gewoon NIET doen. Ik heb ook maanden lang om half 5 enorme trek gehad, wat zeg ik, ik kon de atoomklok in Genève erop gelijk zetten als het kwart over 4 was, want om half 5 mocht "de fles" van mij open.

Ga wat anders doen: wassen, douchen, wandelen, naar een andere winkel, eten koken (bij mij is de trek voorbij als ik gegeten heb, dus ik heb in het begin zeker maanden lang erg vroeg gegeten en nu nog eten we regelmatig om half zes. De kinderen hebben dan nog een hele avond ook om te spelen en ik ben om 6 uur klaar en plof voor de tv neer, voor het journaal).

Véél water drinken of cola of sap. Je lijf mist ook de suikers uit de alcohol. Ik ben stiekum aan drop verslaafd geraakt, vroeger at ik nóóit zoet en nu heb ik moeite het te weerstaan.

Die trek, DIE GAAT OVER. Gewoon stug volhouden. Ik beloof het je :light:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,

Oooooohhhhhh,

Je wordt toch niet "Het Poezevrouwtje" van den Belgique allé? Je wilt natuurlijk hetliefste zo'n lief klein kittentje ook houden, maar ooohhhhhhh, gaat dat allemaal wel?

Je bent verders hartstikke goed bezig, weet je dat? Pluim !!!!!

xxx voor jou speciaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Don't romanticize your wounds or make an identity out of your
disability or dis-ease. Wounds exist to reawaken wholeness.
Illness happens to create awareness of health. No matter how
broken you may feel, your essence is whole, dynamic, and free.
It but awaits your trust.

-- Everyday Wisdom

Hoi allemaal,

Voetballen was heerlijk... wat een weertje zeg...
Als leuke bonus heb ik ook nog een doelpunt gemaakt en een schot op de paal...
Tja als echte junk hou ik van scoren he ? hahahaha....
Het was ook leuk om aangemoedigd te worden door mijn vrouw en kids... een heerlijke middagje...

Toch ook wel wennen om allerlei nieuwe mensen te ontmoeten.
De coach keek wel verbaasd op toen ik hem vertelde dat ik geen alcohol dronk. "Geen probleem dan doe wij dat wel voor jou" hahahaha.... dus voor Ziza een AA'tje (hoe toepasselijk eigenlijk hahah) na afloop... en hoewel ik me best even ongemakkelijk voelde met al die nieuwe mensen in het begin was ik al weer snel mijzelf... ik heb in het begin van clean zijn geleerd dat ik in plaats van bang zijn ook met andere ogen naar dingen kan kijken... dus i.p.v. bang kan ik ook enthousiast zijn en blij zijn om mensen te ontmoeten... kinderen doen dat automatisch... want die zijn vrij van allerlei bullshitdenken dat het allemaal erg wordt , ze mij niet leuk vinden en blabla....

Ik wens iedereen een fijne dag en tot later...

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie instelling Ziza, voor een ander is het net zo spannend om jou te leren kennen als jij die ander, alleen vergeten we dat wel eens. En dan voor een exjunk zonder voetbalervaring ook nog eens bijna 2 doelpunten scoren!! jouw dag kan echt niet meer stuk lijkt mij!

Pomo, ik hoop dat je vandaag kiest om niet te gaan drinken, deze dag gaat weer voorbij en morgen is er dan weer het trotse gevoel dat je het vandaag overwonnen hebt!

Ik ga nog even buiten zitten, kom net van het bos af met hond en zie opeens een prachtig avondrood, daar ga ik op mijn balconnetje nog even verder naar kijken tot het weg is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Tapas, als jij dat wilt kan ik wel een bromfiets-blokje bij je transploft-fiets inbouwen.
Wat, als jij dat wilt kan er wel een zes-cylinder Chevy-blok in!
Het probleem is altijd dat de rest daar niet op gebouwd is: frame, wielen, remmen, ketting...
het is er niet voor gemaakt en zal dus versneld kapot gaan. Is misschien ook wel aan te passen, maar dus veel extra werk.
Plus, je zit met de keuring (bij een bromfiets heet dat schouwing) want er moet een kenteken op.

Pomo, is alles nog goed gegaan? I hope so!

Ziza, gefeliciteerd met je doelpunt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Alweer een heerlijke dag gehad!
Wou hier even komen bijlezen, maar het is een zeer behapbaar draadje geworden, vandaag.
Kinderen heel blij gemaakt met een boek. De keuze viel op De Griezelbus 7 en Hoe overleef ik mijn eerste vriendje...
Dochter heeft zelf ook nog een boek van haar opgespaarde zakgeld gekocht. Zoon kreeg nog een vest en een shirt. Ojah en een Arabische sjaal (jullie weten wel, die hij een paar dagen geleden nog "tafelkleedje" noemde bij het zien van die van zijn zus... En die wij vroegguh ook hadden)
De oude buren hadden een mooi nieuw huis. Zeg maar gerust Fantastisch!)
Men (behalve ik) zit hier nu voor Snuf.. (zat inmiddels, het bleek een serie, ik dacht de film)

Pomo, heb je het gered?

Nina, goed van jou 6 dagen al!

Juicy, je bent ook heel goed op weg!
Volhouden hoor!

Ziza, mooi man!

Water, klink lekker fris en gesmeerd!

Pip, gelukkig! Hèhè!

Caro, vind ik ook heel moeilijk. Wou gisteravond even komen kijken.
Maar er absoluut niet in mee gaan...

Blacky, je bent niet alleen zo. En de poezen ook niet meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

De dag zit erop. Ik heb veel gedaan en ik vond het nog fijn ook. Een dag om op terug te kijken als mijn gedachten weer op hol slaan.
De vloer is flink opgeschoten, ik hou nog maar 1 was over voor morgen. Duidelijk dat het afgelopen week warmer en droger was. Straks nog even een was vouwen en een in de droger proppen.
Ik heb ook nog felicitaties en kusjes gehad van man en kinderen voor mijn anderhalf jaar.
Morgen wordt een beetje vreemde dag. Man en zoon gaan hardlopen hier in de buurt. Zoon heeft ook zijn teamgenoten aangeboden om van ons huis gebruik te maken voor het omkleden en douchen. Ze blijven dan ook eten morgenavond. Man, dochter en ik gaan dan uit eten. De Runnersclub kan dan lekker koken en eten.
Ik zit hier nu lekker gedoucht en in een schone pyjama.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, een rustig draadje hier vandaag, gelukkig hoor. Kan je tenminste weer een beetje ontspanning vinden. Vandaag heb ik genoten van de mooie wisselende herfst kleuren. Hebben jullie dat ook gezien. Vooral de zon in de bomen geven me een bovennatuurlijk gevoel. Ook als ik naar mijn eigen leven kijk. Sommige mensen hebben last van de vallende blaadjes, bij mij werkt dat omgekeerd.
Ik vind de herfst fascinerend. Hoe bomen hun blaadjes wel moeten laten vallen om straks niet te bezwijken onder zware sneeuw of storm buien. Maar voordat ze vallen en afsterven komen de mooiste kleuren tevoorschijn. Na een goed seizoen met genoeg voeding en goed klimaat zullen de bomen nog lang door stralen. Zo zie ik dat ook met mijn leven. Ik word een dagje ouder en dat wil niet zeggen dat het niet meer mooier of beter kan worden. Het toppunt gaat nog komen, zo ervaar ik dat. Zeker voordat het allemaal is afgelopen. Dus genieten van het moment, elk moment echt leven.

Het drankprobleem, wat ik toch als een soort ziekte bij mezelf ervaar moet ik leren accepteren. En zolang dat nog zo is zal ik me bij de dag moeten houden. Vandaag telt, vandaag heb ik niet gedronken en ga dat absoluut niet meer doen. En dat geeft een goed en veilig gevoel.
Weten dat ik morgen niet ziek opsta door eigen toedoen, want dat vind ik toch het ergste.

Langzaam toch maar eens naar bed... nog even rondhangen hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, zeeeer OT, scrollen maar.

zijn er hier mensen die oude auto radio/ cd speler op zolder hebben liggen?
Ik kan er maar niet aankomen voor mijn jongste die zo graag wil knutselen deze herfst vakantie.
Natuurlijk een vergoeding en de porto kosten. Graag via pb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi An! Wat grappig, mag ook naar mij.
Mijn zoontje vindt dat ook zo leuk..
Maar ... Jij was eerst! :D

Mooi omschreven van de herfst en je leven.
Durven en weer kunnen genieten zonder drank.
Als we nooit dat probleem hadden gehad, was het wrs ook beter geweest, per dag!

Corinne, mooi dat je een dag hebt gehad om op terug te kijken met een goed gevoel.
Hou hem maar lekker stevig vast die dag!
Njammie, uit eten. Goed voor de onderlinge banden vaak..
Enjoy! :)

Waar blijft Pip nou met de foto's......... :camera:

Wat een héérlijk idee!
Morgen staat er HELEMAAL NIETS op het programma (handen wrijf, handen wrijf)
MMmmmm... :moon::):moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog een 27MC bakkie voor in de auto op zolder liggen, helaas geen microfoon, geen antenne meer...
Geef maar een gil als dat wat is, dan gooi ik 't wel op de post.

Aanpassing: ik heb even gekeken maar ik heb me vergist, het is een oude politie-scanner.
De politie gebruikt tegenwoordig een ander systeem geloof ik, dus ik vraag me af of je er wat aan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...