Houtje Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Nee ik ook geen lijntje, zelfs nog NOOIT geen joint gerookt. Weet intuïtief dat ik meteen verslaafd zou zijn. Worstel al met de dosering morfine, wil iedere week omlaag eigenlijk, ik ben zo BANG !!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Slaap ze Marjo, ik zou zo zeggen, echt een verdíende nachtrust.Pffff ik wacht nog op de was met twéé lievelingsspijkerbroeken van Dochter die ze morgen aanwil. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Ach, Corinne,Die steunkousen vallen mij nog reuze mee hoor! Ik heb een stuk minder pijn aan mijn enkels, minder vocht in mijn benen. Maar ik kan me voorstellen als het van die steunkousen zijn tot aan je liezen, dat dat aanzienlijk minder prettig is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Nee, je snapt me best! Ze heeft twee hele coole broeken van Truth or Dare en die staan ook fantastisch mooi, met het Vingino ondergoed natuurlijk eruit stekend jaja binnen 2 maand is het een ander kind geworden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Lieve Houtje,Wees nu niet bang! Je huisarts is een aardig mens, een invoelend mens, weet dat je zeer verslavingsgevoelig bent. Ze geeft je toch een beperkte hoeveelheid waarmee je de week moet rondkomen. Ze weet dat je niet dol bent op die morfine, maar ze weet ook dat je verrekt van de pijn en zelfs nog veel pijn hebt met die rotmorfine. Wees niet bang, je huisarts waakt heel goed over je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Ja je hebt wel gelijk Corinne. Ik ben er zo bang voor dat ik eigenlijk steeds het niveau wil verlagen, en dat jolig roep dat het "prima" gaat met 20 mg. minder maar mensen die me echt goed kennen zien dat ik steeds vaker loop te huilen, slecht slaap enz. dus ik heb nu ook besloten gewoon even wijs te zijn en niet te proberen onder dit niveau te komen. Het is al écht minder dat de huisarts eigenlijk wilde.In mijn geval extra gecompliceerd omdat de morfine mijn normale medicatie afbreekt, heb ik er zo'n hekel aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Eeeuuuuhhhhh, crash?!? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Leg uit Pippilotta !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Ach Houtje en Corinne, ik ben ook voor de zachte aanpak, niet het goed praten van het drinken maar wel een compliment maken dat PoMo niet is door gegaan. VOlgens mij heeft hij er weinig aan als ik de actie van gisteren de grond in ga boren, reden om je weer rot te gaan voelen, reden om weer aan de fles te gaan. Zo werkte het bij mij wel hoor!De makkelijkste weg was toch geweest om die hele fles leeg te drinken en het getuigt van kracht om dan toch te stoppen na een halve fles, mij zou het niet gelukt zijn! Eenmaal open moest het op!De boswandeling vanmiddag heeft me goed gedaan! al was het erg druk met gezinnetjes met kinderen, maarja die moeten af en toe ook uitgelaten worden he . Ik heb in ieder geval weer wat leuke foto's kunnen maken, zonnestralen tussen de bomen enzo, dat was de opdracht die ik mezelf gegeven hadNina, het is niet zo dat je nog een jaar lichamelijke klachten houd hoor, je zal vanaf nu gaan merken dat het elke dag beter met je lijf gaat en dat je je lekkerder gaat voelen. Het eerste jaar is vooral moeilijk om de gewoonte te doorbreken, dat als je je weer eens rotvoelt of een tegenvaller krijgt dat je niet meteen weer naar de fles wil grijpen. Dat vraagt doorzettingsvermogen, uitstellen, afleiding zoeken enz en de lange termijn beloning voor ogen houden (de volgende ochtend fris opstaan) en de nog langere termijn beloning: rust en balans in je leven terugvinden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Kijk Tapas, waarom kan ik het nou niet zo mooi en krachtig zeggen als jij? Ik zit dan met rode konen hier te typen, en jij zegt zo keurig pats-pats-pats waar het om gaat. Geweldig. Complimenten. Misschien groei ik daar ooit nog eens naartoe. Tot die tijd: mag jij hier niet weg . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Even ordinair mijn was checken.Ben bekaf.Vanavond nog naar Adam geweest om Dochter op te halen, op de terugweg 4 x een rood sein, minutenlang stil gestaan, en uiteindelijk de aansl. trein ook weer gemist. Wèèèèèh. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Moet ik nu iets bijzonders zeggen als ik mijn 9.999ste bericht typ of moet het 10.000ste iets serieus bevatten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Jee, nou moet ik nog wakker blijven ook corinne, of bewaar je je 9999 + 1 berichtje tot morgen?Houtje, jij kan dat allang, alleen moet je er een beetje meer op durven vertrouwen, ik kon er langer over nadenken hihi en werd er niet persoonlijk op aangesproken!Ik ga gewoon uit van wat voor mij werkt en hoe ik denk dat iemand in elkaar steekt. Harde hand heeft mij persoonlijk nooit echt geholpen, wel het zelf op mijn bek gaan en weer opkrabbelen en dan complimenten krijgen voor het opkrabbelen. Het gaat voor mij om het steeds weer opstaan en verder gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 IK ga naar bed. Harde lijn zachte lijn, het zal wel. Ik snap ook niet waarom het onaardig is als je aangeeft dat iemand niet moet drinken!! Het betrokken zijn bij iemands wel en wee, kan nooit onaardig zijn.We hebben met iemand te doen, die er al vaaf 2006 is. Na een enkele struikelpartij, wordt dan toch besloten de koe bij de horens te vatten!! We hebben het niet over iemand die hier z'n eerste schuchtere schreden zet!!!Er wordt duidelijk aangegeven te willen stoppen! Dan wordt er een halve fles gedronken en wordt het als kracht gezien, dat er gestopt is. Er is geen sprake van kracht, de halve had niet gedronken moeten worden. Pomo, heeft vanaf 2006 na kunnen denken en wil er nu voor gaan.De "kracht" heeft tot gevolg dat het hunkeren stand houdt. Als we hier drinken en stoppen gaan zien als innerlijke kracht, zit pomo eerdaags weer aan een fles wijn om de helft wegte gooien. Opnieuw een krachtdadige daad.Iemand die vanaf 2006 nadenkt moet nu echt kappen. Deze aansporing is zeer aardig!!Kappen postmodernisme. Als je er af wil geen slokjes nemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Hoe krijg ik het voor elkaar om nog maar op 3150 berichtjes te zitten terwijl ik hier al 2,5 jaar aangemeld sta! ik dacht toch dat ik best veel schreef.nouja na dit bericht zit ik alweer op de 3151. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Tapas,'k Weet niet of het nog vandaag of morgen zal zijn. 'k Weet ook niet of ik nou iets serieus weet te zeggen.Soothe,In de eerste week van maart 2005 ben ik begonnen met stoppen. Veel vallen, veel opstaan later ben ik hier terecht gekomen bij wat jij de zachte hand noemt. Die zachte hand heeft mij wel geholpen om te stoppen met drinken. Alles bij elkaar heb ik er dik twee jaar over gedaan om te stoppen met drinken, om eindelijk die knop om te kunnen zetten. Als Pomo nu twee jaar ver is met stoppen en vallen en opstaan, gaat het knopje misschien nu wel om. Het moet van binnen uit komen. En ja, het is goed bedoeld als jij zegt: 'Kap ermee!' Maar sommigen laten zich niet commanderen. De harde aanpak werkt heus wel bij een aantal mensen, alleen voor hoe lang. De zachte aanpak zorgt er in ieder geval voor dat iemand van uit zijn eigenste binnenste gevoel gaat stoppen. Dat is mijn opinie, vanuit mijn eigen gedragingen uit het verleden en zelfs uit het heden. Ik luisterde niet en luister ook nog niet naar: 'Jij moet dit of dat ...' of 'Jij moet stoppen met dit of dat ...'. Zo zijn er vast meer mensen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Ben ik wel mee eens Soothe.Enne, er was geen enkele betiteling naar jou toe als zijnde "onaardig" . 'k zou niet durven.Maar de conclusie was, eenieder dient zijn eigen weg te vinden.Kop op Corinne, naar de 10.000, ik wil er bij zijn !!!!!!!!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Soothe, het gaat niet om hoe lang iemand hier al is, het gaat om het moment waarop iemand inziet dat ie het echt niet meer wil, en een fles leeggooien betekent voor mij dat iemand echt niet meer wil. Willen stoppen en kunnen stoppen is nog steeds wat anders. Daar is meer voor nodig dan je hier in te schrijven. Zolang de voordelen van drinken nog opwegen tegen de nadelen kan je wel willen maar zal het niet lukken. Als je eenmaal doorkrijgt dat het nadeel groter is dan het voordeel dan pas kan het knopje om.In februari 2006 wilde ik ook niet meer drinken, tenminste ik wilde de nadelen niet meer van het drinken en dat is wat anders. Mijn knopje ging pas anderhalf jaar later om en toen ben ik ook nog een paar maal op mijn bek gegaan. Ik moest eerst echt de volle overtuiging hebben dat het met drank niet beter werd voor ik echt gemotiveerd was om er iets aan te doen. Ik gun het iedereen om daar op zijn of haar eigen tempo achter te komen anders wordt een stoppoging gewoon niks. Of je hier nou 5 jaar rondloopt of 1 dag, je kunt pas stoppen op het moment dat jij het uit volle overtuiging wilt en echt op het randje zit, bij die beslissing horen dit soort stotteringen, toch kopen en tijdens het drinken voelen dat je het niet wilt vind ik sterker dan die fles leegdrinken en de volgende dag weer stoppen. Je kunt niemand dwingen om te stoppen, zover zijn we toch wel dat we dat weten. Je kan iemand opnemen in de detox maar als ie niet overtuigd is van het voordeel van niet drinken zal diegene toch echt weer gaan drinken.en zo denken we er gewoon allemaal anders over en dat maakt niks uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Corinne, Corinne, Corinne !!!!!!!!!!!Nog twééééé !!!!!!!!! Wat heb je gegeten bij de Griek? Zo'n grote combi-schotel? Vertel !!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Toe nou ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 hahaha houtje, maak jij corinne even gek!maar inderdaad wat heb je gegeten?ik ben ook vreeeeselijk nieuwsgierig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Nou kom op corinne, je bent onder vrienden, gooi het eruit en doe daar een paar berichtjes over, ik blijf nu speciaal op om het mee te maken hoor!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Mijn was hangt, spalk aan, tandenborstel in de mond, ik ben zo ....... ja wat? Nieuwsgierig? Toe nou !!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Ik dwing niemand. Jullie zijn aardige mensen Tapas- Corinne-Houtje!! Wij brengen allen onze manier over het voetlicht. En degenen die drinken pikken eruit waar ze wat aan denken te hebben.De weg die het beste op ze aansluit. Dus deel ik mijn weg mede!!Er stond nog een bericht klaar, dat volgt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Zo is het Soothe. En jij bent ook een aardig mens hoor. En natuurlijk heb je het recht je eigen mening te hebben, we leven in een democratie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden