Spring naar bijdragen

Even er tussendoor


Lemon

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb me vannacht aangemeld en kom maar meteen met de deur in huis vallen. Ik praat namelijk met niemand echt over mijn mislukte poging om weer sociaal te gaan drinken. Ik schaam me er teveel voor, omdat ik dacht dat ik zo sterk was dat ik dat wel effetjes kon.
En ik had nog een goede reden om niet uit te band te springen......sinds 15 maanden heb ik een hondje. Een enorme schat en ik houd zielsveel van het beestje. Mijn gedachten was, nu ik Costa heb (ja, hij heet Costa en nu ben ik ook ontmaskerd door Tapas...hihihihi), nu ik Costa heb laat ik het niet zo ver komen, want hem mag niks gebeuren. Hij mag geen risico lopen doordat ik bezopen met hem over straat loop. Dus dan komt het ook niet zo ver. :) Fout gedacht dus........... Als die rotdrank eenmaal in je lichaam zit, dan verwoest het alles en ook mijn verantwoordelijkheidsgevoel t.ov. Costa. En daar baal ik een partijtje van. Een keer ben ik dus met Costa in mijn armen van de trap gevallen en dat vond ik zo verschrikkelijk erg, daar schaam ik me nog helemaal dood voor en dat weet ook echt bijna niemand:$
De laatste keer (14 oktober) ben ik met hem uit geweest en wist er de volgende dag helemaal niks meer van. Dit was ook de druppel. Tot hier en niet verder. Nu drink ik echt niet meer. Nooit meer. Ik weet dat ik het kan, ik heb het al eerder een paar jaar volgehouden. Maar dacht leuk sociaal te gaan drinken, niet dus. Ik kan het niet, daarvoor is mijn alcoholprobleem te groot.
Dit wilde ik even met jullie delen, fijn dat jullie er zijn dat ik mijn verhaal kwijt kan, alvast dank daarvoor.

Lemon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie het nu pas Lemon.

Voor de anderen;
Ik ken Lemon inderdaad, al herkende ik haar verhaal pas toen het over de keuken ging.
Haar hond is de eerste hond sinds jaren die mijn hond aan het spelen heeft gekregen en dat kunnen ze dan ook erg goed en verder babbelen wij zo af en toe in het bos als we elkaar tegenkomen en ondertussen de honden spelen of het op een rennen zetten.

Het is trouwens een rare ervaring hoor, want het is hier inderdaad nogal anoniem en als je dan opeens een bekend verhaal leest?! dat is echt maf!
Ik ben benieuwd hoe dat verder gaat lopen, is ook weer leerzaam hoe daarmee om te gaan.

Lemon, het dronken uitlaten ken ik ook, op het laatst gooide ik gewoon de voordeur open en zette Tapas op straat, dan kwam hij anderhalf of 2 uur later weer eens binnen. Achteraf schaam ik me daar ook enorm over, of hoe ik liep te zwalken met hem over straat of hoe ik met hem in de fietsbak dronken over straat fietste.
Weet je dat bij ons de band heel erg veel beter is geworden sinds ik niet meer drink?? Een hond voelt dat volgens mij ook aan dat je op zo'n moment niet te vertrouwen bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...