Spring naar bijdragen

Dinsdag 4 november 2008


Gem

Aanbevolen berichten

natuurljk is er geen reden tot drinken.
Maar soms moet de boel dusdanig op de kop,
voor er weer een basis kan worden gelegd.
Soms is er al een stevige basis, en van daaruit is het
nou eenmaal makkelijker vechten...

Denk ik!

Maar een échte reden is ver te zoeken, je zult hem nooit vinden.
Maar dat is wel handig om te weten dan...

Dus; stop maar met zoeken :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 191
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Alcohol is het vergif dat alles kapot maakt. Ik ervaar het aan den lijve.
Als je werkelijk besluit om van die zooi af te blijven dan moet er heel wat gebeuren, zeker als je een heel alcohol verleden achter je hebt.
Ik ben een rasechte verslaafde en op een kilometer afstand ruik en zie als er is gedronken.
Ook ben ik er overgevoelig voor en reageer zeker overgevoelig.
Ik kan het niet aanzien als mensen zich kapot drinken of in die richting gaan.
Nu heb ik er geen moeite mee als dat elders gebeurd, maar in je eigen gezin komt het wel heel dichtbij.
Als de ene partij het allemaal niet zo ernstig ziet en de andere wel, dan heb je een vet probleem.

Op AA heb ik dit onderwerp tig keer ter sprake gebracht. Daar vond men toch dat ik wat flexibeler moest zijn op een gegeven moment. Mensen die vertelden dat ze er geen problemen mee hadden dat er een halve fles wijn in de ijskast staat b.v.
Ik heb het echt geprobeerd. De fles wordt een obsessie voor me.
Toen flessen achter slot en grendel. Nog grotere obsessie om dat slot open te krijgen.
Al had ik helemaal geen behoefte, ik moest het open hebben.
Ik ben er toen maar over opgehouden en ging na zoveel jaar niet meer naar AA.

Dus dat stuk is blijven liggen. En dat komt er nu hier op het forum eruit.
Ik schrijf er al een jaar over.

De enige manier om van de drank te komen, voor mij, is geen drank in huis.

Dat is een inwendige strijd. Ik vind van de ene kant dat het toch moet kunnen, ik gun het ze toch en van de andere kant maakt het me woedend. Dus waar kies ik nu voor.
Ik kies ervoor om de strijd aan te gaan, eindelijk, om dat spul voorgoed uit huis te krijgen.
Hoe reeel is dat kan je je afvragen. Binnenkort allerlei verjaardagsfeestjes.
Feestjes zonder drank?
Ik ben nu zover dat dat maar moet dan.
Dan weer de vraag: 'dus stuur ik iedereen de kroeg in, want ze willen toch wel eens drinken'.

Nou ja, dan gaan ze maar naar de kroeg. Het is of het een of het ander.

Ik kies nu voor mezelf. Heel egoistisch.

De druppel was gewoon dat mijn zoon van 13 ineens ging drinken op een feestje.
Alle rampscenarios spelen door mijn hoofd, heel mijn jeugd komt naar boven.
Hoe mijn alcoholische familie mij in feite ook aan de drank hebben geholpen.

Het is een eindeloze cirkel die moeilijk te doorbreken is. Maar ik ga het wel doen.

Dus geen zorgen, hier gaat het goed. Niks in huis, geen behoefte.
Lieve meid van het forum gesproken en veel geweldige pb'tjes en voel me gesterkt en ondersteund.
Wat niemand me ooit heeft kunnen geven, hebben jullie gedaan.

Ik diesel door......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komen we dus toch weer uit op acceptatie..

Accepteren dat je een probleem hebt.
En dan loslaten! En dat vergt soms enige oefening!
Maar het is wel oppassen dat we die oefening niet verwarren met
toegeven aan de verslaving.
Het moet uit je leven verbannen. oefening houdt de dorst in stand!
Dus weet wanneer wanneer de échte voorstelling is begonnen.
Je kan niet je hele leven achter de schermen blijven repeteren
voor het grote Stuk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je schrijft Adam is iig als relativering bedoeld neem ik aan op een droge, humoristische manier.
Tsja, wat je met zo'n situatie doet voor een ander bedoel je? Reageren of niet reageren. Als er al genoeg goede adviezen zijn gegeven door een ander, heb ik ook niet meer de gedachte dát ik er iets toe moet voegen. Mijn gevoel zegt van wel, omdat het zo herkenbaar is...een sterktewens uit blijk van medeleven kan al genoeg zijn.
Met mijn verstand kan ik er steeds beter in berusten dat het advies er al staat.

Daarbij komt, dat iedere situatie weer anders is. Echt tot de kern komen kun je pas na direct contact volgens mij en dan is het nog altijd zo dat jij de buitenstaander bent.....zeker als het een relatie betreft.
Ik schrijf alleen maar over mijn relaties, niet omdat ik om raad vraag maar gewoon om iets over mijzelf te delen....hoe ik ermee om ga. Dus niet om MIJN standpunt te verdedigen want de andere partij is buiten beeld voor de lezer. No offence An.

En ja, die alcohol....ik zei de gek, wou gewoon drinken vorige maand. Blijkbaar moest ik weer in dat gat vallen. Kan alleen maar zeggen dat ik er sterker uit ben gekomen omdat het me weer wakker heeft geschud en ik bepaalde inzichten heb gekregen door hulp te vragen en die nu eens onvoorwaardelijk kon ontvangen. Stom, is niet de eerste keer want in Januari heeft me dat ook enorm geholpen. Moest het blijkbaar nog een keer ervaren, dat ik hulpeloos MAG zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,
Je bent niet hulpeloos als je hulp vraagt.
Je bent hulpeloos als je niet om hulp vraagt.
Je bent hulpeloos als je hulp vraagt en vervolgens de adviezen en de hulp opzij schuift om je slachtofferrol te blijven vervullen. En als dat keer op keer gebeurt dan gaan ze je als hopeloos beschouwen, wat de verslaafde geest weer omdraait tot een reden om het op een zuipen te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja winchi, wel een hoop te doen, dus volgende week deel twee....
Goede feng shui, wat blokkades weggehaald die de doorgang blokkeerden, dus nu weer goede doorstroming en nieuwe energie en heel veel mogelijkheden en zin om er wat moois van te maken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Wing das echt niet fijn hoor zo futloos zijn en zo lang pitten. Ja 1 keertje wel, maar niet iedere dag.
Zo extreem laat ga ik ook niet naar bed.


@ Woman bedankt voor de tip zal het je laten weten hoe het gaat.
Wat leuk dat Geer is komen poetsen. Jullie hadden het er laatst hier over en leuk dat er zo contact is tussen de mensen hier.
Zomaar vriendjes worden. Ik zoek nog een danspartner voor mijn kat ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...