Spring naar bijdragen

Dinsdag 4 november 2008


Gem

Aanbevolen berichten

Goedemorgen!

Het mistig buiten en ik ga zo maar wat eerder de deur uit, want het zal daardoor wel drukker zijn op de weg.

Carolien,
ik zie dat je staat ingelogd, kijken of het ons lukt niet 2 x een draadje te openen voor vandaag! ;)

Houtje,
fijn je weer te lezen!

Mieke,
succes met alle uitzoekwerk!

Jozias,
goed te lezen dat je helemaal op de rails staat!

Marjo,
ik snoep me ook suf en voorheen niet! Ik mis de suikers blijkbaar, hoewel je zou denken dat dat nu toch weleens over moest zijn! Niet dus! :angry:

Plus,
had je nou een afspraak met je dochter vandaag? In dat geval veel sterkte maar ook plezier!

Pip,
maak er een mooie dag van!

Corinne,
werk ze vandaag. Ik hoop dat er niet teveel herrie met de renovatie is!

Ik heb Hanneke al even niet gezien?
Marion alles goed?
Anjo waar ben je?
Joann, alles in orde?

Tot zover "vermist".... :D

En natuurlijk noem ik weer veel mensen niet, maar ik kan het niet goed meer bijhouden! Terwijl ik nog steeds wel meeleef met jullie allemaal!

Ik wens iedereen een fijne dag!
Werk ze vandaag, sterkte voor wie het nodig heeft :present:, :rose: voor de somberen onder ons, een {{{{knuffel}}} voor allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 191
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen iedereen,

Vannacht veel gedroomd, maar ik weet niet meer waarover.
Vanmorgen vroeg had ik contact met mijn man. Hij was erduidelijk even bij om mij moed in te spreken voor vandaag.

Gisteren hadden 'toevallig' en Dr. Phil en Oprah het over moeilijke relaties tussen moeder (vader) en dochters (kinderen). Normaal heb ik nooit tijd om te kijken of neem ik de tijd niet, maar gisteren werd er een training geannuleerd en zat ik met mijn borduurwerkje met een oor te luisteren.

Wij gaan er vandaag voor. Ik neem alle raadgevingen die ik heb gekregen mee en al mijn positieve gedachten.

Voor iedereen vandaag heel veel moed.

Het is toch wel heel plezierig om fris en fruitig op te staan.

Heel fijn Mero dat het je is gelukt nuchter te blijven op een feestje.

Kijk uit in de mist. Ik ben blij dat mijn leerlingen vandaag naar mij toekomen.

Liefs
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Plusjamais, heel veel plezier met je dochter vandaag.
Probeer het niet te zwaar te maken!

Albertina, slapen is goed als je opgebrand bent!
Heel veel succes bij de BA en blijf bij jezelf. Wees eerlijk!

Heb net mijn dagschema gemaakt...
Moet lukken volgens mij.
Weer lang geslapen en voel me iets uitgeruster weer.

Ja, morgen sta ik een jaar droog...
Toch apart. Ben al een tijdje bezig om mezelf een nieuw doel
te stellen voor het komende jaar. Ik heb hem!
Trainen voor de halve marathon op Terschelling.
Die heb ik dit jaar niet mee kunnen lopen. Dat vind ik jammer..
Maar was er nog niet aan toe. Lijkt me machtig mooi!
Dus een nieuwe uitdaging. Vanmiddag weer harldopen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie aanmoedigingen en goede raad.

Fantastisch Marjo. Dat is een goede en gezonde uitdaging. Wat fantastisch morgen een jaar droog, maar laat toch vandaag de eerste maar staan.

Fijn dat je kunt slapen Albertine. Dan genees je jezelf. Je lichaam geeft dit heel goed aan.

Ik heb net 20 minuten Pilatus en yoga gedaan en geprobeerd 5 minuten stilte meditatie te doen.

Nu spring ik onder de douche om te schrobben er en helemaal schoon te worden en ontvankelijk voor straks.

Liefs iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal!!!

vandaag ben ik laat genoeg om geen tweede draadje te openen! hahaha

heb weinig tijd (of geen mogelijkheid) om rond te blijven hangen of alles door te lezen maar wil toch even wat van me laten horen.
hier is alles gestresst en gefrusteerd maar vastbesloten om alles op zijn pootjes te krijgen.

hopenlijk wordt het voor iedereen een mooie leerzame en droge dag vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Vannacht een vreemde droom gehad: mijn moeder was op bezoek, maar ze was er dubbel. Ze stond in de keuken en zat op de bank. Ik vroeg toen wie van jullie is de echte? Wij, riepen ze tegelijk. Ik ben ze gaan aanraken om zeker te weten dat ik niet droomde. haha. Moeder in de keuken voelde koud aan en moeder op de bank warm. Toen werd ik wakker.
Ik droom overigens vaak van haar. Het zijn altijd prettige dromen. Deze was wel erg vreemd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke, goeie instelling, blijven ademhalen en dan weet ik zeker dat alles op zijn pootjes terecht gaat komen.
Ik heb vandaag een prutdag, maar dat mag ook wel weer even. Moet wel de PMS zijn. Zou het liefst een potje gaan janken en weer in bed terug duiken.
Plus, gewoon eerlijk bij jezelf blijven vandaag, niet in ruzie belanden, je eigen gevoel en dat van je dochter er laten zijn... en als de uitkomst van het gesprek toch niet is wat je dacht dan is dat geen reden om toch weer te gaan drinken, maar dat vertrouw ik je wel toe. Je bent gewoon goed bezig en ik heb er vertrouwen in!

Marjo ik ben jaloers, een halve marathon heb ik altijd al wel eens willen lopen maar op het moment ben ik blij als ik de 6 kilometer haal en dan wandel ik ook nog tussendoor. Ondanks dat ik 2x per week loop wordt mijn conditie niet beter en ik ben bang dat als ik meer ga lopen dat ik weer blessures ga krijgen. Ga ervoor!!!!! want ik weet zeker dat je dat kan!

Ik ga zo ook weer lopen, de 3e keer deze week, hopelijk voel ik me dan iets beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ikzelf heb ook van die dromen of ieder geval sinds ik niet meer drink voorheen was het meer een comateuze toestand waar ik in verkeerde.

maar goed, ik lijk op niemand in de familie behalve mijn oma, ik droom vaak dat ik nog tegen haar grote en warme lichaam aanlig en realiseer me dan later dat het een herrinnering is geweest.
na het stoppen met drinken droomde ik ooit dat ze heel kwaad was op mij en stond ook tegen mij te schreeuwen, uit angst wilde ik haar aanraken maar ik schrok heel erg omdat ze zo koud was.
nu droom ik nog steeds van haar en als ik haar aanraak is ze nog koud maar is wel gelukkig met mij en laat ze me geregeld mooie dingen zien waar ik nooit bij stil sta.

ik beschouw het dus als een boodschap van boven, iedereen moet het zelf weten waar hij of zij in gelooft maar het geeft mij persoonlijk een heel warm gevoel.
als dat voor jou ook is moet je het echt koesteren en goed op blijven letten anders mis je de boodschap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja lukt het?

gisteren heb ik eindelijk te horen gekregen dat na 3,5 maand de beslissing is genomen om mij de uitkering te verlenen.
Verder ben ik aangemeld bij de GGD om de overige problemen op te lossen nu is het nog even afwachten wanneer ik een afspraak krijg.

uiteraard wil ik alles vandaag geregeld hebben maar zo werkt het niet. bij elke instantie is er wel sprake van onderbezetting, vakanties, ziekte, onwil, onbegrip en nog meer van die dingen. ik blijf maar relativeren en mijzelf voorhouden dat mijn problemen ook niet in één dag zijn gemaakt.
op dit moment vind ik het erg moeilijk om mijn gevoelens te plaatsen van al mijn problemen heb ik er 60% zelf gemaakt en die overige 40% komt door de bureaucratie. maar het is zo verdomde makkelijk om dat allemaal de schuld te geven aan allerlei instanties en mijn eigen kop in het zand te steken en vrolijk door te gaan zoals het ging maar zo werkt het ook niet.
zit dus qua gevoel in een splagaat en ondertussen probeer ik mijzelf rsutig te houden en begripvol te zijn naar instanties maar waar is de scheidslijn? wanneer mag ik wel kwaad worden? of op mijn strepen staan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge :) Zo, heb een gat in de dag geslapen voor mijn doen. Was al om 6 uur wakker na goed geslapen te hebben...verwarming omhoog, senseo en comp. aan en nog effe terug op bed. Doe ik wel vaker, zonder in slaap te vallen...sta dan na een minuut of 5 op. Nu niet dus, ben weer in slaap gevallen en zit met een duffe kop achter de pc. Verdorie, moet ik wéér wakker worden.
Hum....niet zo boeiend allemaal :D

Wat je zegt over die rem op de pc, herken ik wel Carolien. Op het laatst (depressie) scrollde ik alleen nog maar, niet alleen op de comp. maar ook de dag door in alles wat ik deed, kon me niet meer focussen...de rem was eraf en ik vertoonde 'grenzeloos' gedrag. Idioot dat je dan geen 'STOP' kunt zeggen. De alcohol deed de rest en voegde daar ook nog een roes aan toe. Cirkeltje rond.

Tis wat. Ben blij dat ik weer elke minuut van de dag beleef, zonder op hol te slaan en dat heeft alles met focussen te maken en de rust in mijzelf bewaren. Ben, en wil graag alert blijven. Ga weer dagelijks een korte meditatie doen. Gewoon 5 minuutjes zittend op de bank, pootjes op de grond...oogies dicht. Gewaarworden en loslaten. 's Morgens na het ontbijt en 's avonds voor het slapen gaan.

Plus, succes met het gesprek! Tina idem dito met je gesprek bij de BA!

Ga dadelijk een wandeling door de mist maken, moet wel want mijn fiets staat nog bij de Boei...gisterenavond ontdekt dat ze daar een hek hebben wat dicht gaat. Gelukkig, staat ie iig veilig.

Fijne dag allemaal....verdwaal niet in de mist, ik weet nu weer wel, dat het nog veel mistiger kan zijn als ie tussen je oren zit ;)
Houdoe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lastige is dat je op dit moment voor een deel afhankelijk bent van hen. Je hebt nu in ieder geval voor elkaar dat je een uitkering krijgt. Hopelijk zorgen zij voor een snelle uitbetaling (met terugwerkende kracht neem ik aan?) zodat je weer aangesloten kan worden en terug naar je eigen huis kunt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met terugwerkende kracht???

ja dat wel maar ik heb een sanctie gekregen van één maand. vanmiddag gaat de betaling de deur uit van twee maanden daar kan ik gelukkig de betalingen van deze maand van doen maar niet van de afgelopen drie dus die schuld blijft staan. de uitkering is ook bijna de helft van wat ik normaal verdien en dan komt er nog bij dat mijn belastingtoeslagen nog steeds bij de schuldsanering terecht komt terwijl het dossier is gesloten, ze weten echter dat ik binnenkort weer terugkom dus laten ze het geld staan. op dit moment heb ik dus ook geen huursubsidie of wat dan ook voor extra's.

de bedoeling is dat deze schuld opgenomen wordt in de schuldsanering maar voordat dit geregeld wordt.... dat is nog even afwachten.
voorlopig moet ik het dus nog doen met olielampen en een petroleumkachel.
je wil trouwens niet weten wat voor effect dit heeft, uit mijn neus komt alleen maar zwarte roetdeeltjes, mijn roze gordijnen zien eruit of ze al vier jaar zonder wassen voor de ramen hangen en ik heb nooit geweten dat ik zoveel stofwebben had, ze zijn nu zwart geworden.

gggrrr ik denk toch maar dat ik weer achter de tafel ga zitten bij mijn moeder en voorlopig even mijzelf over het gevoel van prive heenzet.
(oehoehoe wat een rot uitspraak mijn ouders geven tenslotte ook hun prive op)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
tasseke


op dit moment vind ik het erg moeilijk om mijn gevoelens te plaatsen van al mijn problemen heb ik er 60% zelf gemaakt en die overige 40% komt door de bureaucratie. maar het is zo verdomde makkelijk om dat allemaal de schuld te geven aan allerlei instanties en mijn eigen kop in het zand te steken en vrolijk door te gaan zoals het ging maar zo werkt het ook niet.


zit dus qua gevoel in een splagaat en ondertussen probeer ik mijzelf rsutig te houden en begripvol te zijn naar instanties maar waar is de scheidslijn? wanneer mag ik wel kwaad worden? of op mijn strepen staan?

Beiden, geef je fouten toe en wijs hun op hun fouten. Zakelijk en eerlijk naar mijn idee. Dat heb ik altijd wel goed gekunt naar instanties toe. Het is wel sterk afhankelijk van wie tegenover je zit...als je merkt dat die niet naar je luistert of halve antwoorden geeft mag je daar best op attenderen.
Hetzelfde geldt andersom. Houdt oogcontact en ben alert, sein uit dat ze je serieus moeten nemen.
Verder is het ook afhankelijk van een dosis geluk, hoe het verder gaat lopen. Als jantje, pietje en klaasje er ook over moeten beslissen....het dus via vele schijven moet lopen, ben je daar weer afhankelijk van. Heb dan ook altijd nadrukkelijk de vinger aan de pols gehouden bij instanties...in welke fase bevindt zich de aanvraag.
Een keer is het gruwelijk fout gelopen, omdat een arts bij het Uwv aan mij verklaarde, tot 2 keer toe, dat mijn uitkering geen gevaar liep. Niet dus, want toen puntje bij paaltje kwam besliste pietje daar anders over. Had geen poot om op te staan omdat ik het die arts niet zwart of wit op papier heb laten zetten....dat overkomt me dus nóóit meer! Daarna is de ellende pas echt goed begonnen. Heeft me zo'n € 20.000,- gekost en uiteindelijk nog meer ellende bij de bijstand, waar ik toen aan moest kloppen....die snapten er helemaal niets van. Die uitkering was pas na een half jaar rond, kreeg ook nog een strafkorting. Maar goed, dat boek is dicht....oef, ging geloof ik weer even open :angry:

Maar laat je niet ontmoedigen door mijn verhaal, heb ook goede ervaringen met instanties en hulpverlening. Wees alert is de belangrijkste boodschap. Succes!

Heb de beslissing genomen om te stoppen met de refusal vandaag. Niet uit voorbedachte rade, als je begrijpt wat ik bedoel....er zit geen addertje onder het gras. Heb nog een voorraadje in huis, mocht ik het nodig hebben. Ik heb vertrouwen en dat is alleen maar goed.

formulering

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geer,

je hebt volkomen gelijk, ik ben ook blij dat ik erover kan tikken maar bemerk zo af en toe wel dat ik aan een persoonlijke tunnelvisie lijdt.
heb even geen oog voor een andermans problemen terwijl ik mijn hele leven getraind en geconditioneerd ben om met anderen bezig te zijn.

voel me een beetje schuldig hierover, stom maar kan er ook niets aan doen en vervolgens reageer ik weinig omdat ik het eventjes niet meer kan, het komt niet echt meer binnen bij mij. gelukkig bemerk ik dit mij mijzelf en weet ook dat het over gaat maar helaas ... op dit moment ben ik een beetje egocentrisch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,

wat is de reden dat je gaat stoppen??? denk je dat je sterk genoeg bent of is het in het kader van een behandelplan?
als je zegt dat er geen adder onder het gras door kruipt geloof ik je maar. ...... het is nog maar zo kort geleden dat je het heel moeilijk hebt gehad.

dank je trouwens voor je verhaal, steunt me wel en inderdaad ik moet de vinger aan de pols blijven houden want anders loopt (voor mijn gevoel) alle instanties met me weg. Op dit moment gaat alles over vier schijven, of tenminste, ik heb contact met vier schijven ik weet niet met wie die allemaal overleggen en welke beslissingen zij allemaal nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...omdat ik vertrouwen in mijzelf heb momenteel Tasseke. Wil me niet willoos opstellen, lees afhankelijk zijn als dat niet nodig is en dat kan ik nu handelen, denk ik. Geen craving en geen moeilijkheden....ik blijf wel waakzaam. Ben benieuwd hoe ik deze stap ga ervaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Carolien, ik heb een vriendin gehad, die had ook een eetprobleem.
Zij heeft het heel goed verwoord; met drugs of drank kun je makkelijker stoppen, want eten moet je altijd, dus daar kun je nooit helemaal mee kappen, maar je moet minderen, en dat is (zoals wij alllen weten) het allermoeilijkste.....
Na het avondeten kwam er bij haar thuis een grote schaal saucijzenbroodjes op tafel, en die gingen allemaal op .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...