Vie Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Hey An, jij bent ook vroeg op, eens kijken wie er het eerste de draad opent.Ik verbaasde me over de discussie of je op sommige gelegenheden geen "nee" kan zeggen tegen drank. Bijvoorbeeld, ik heb een nichtje en zij houdt niet van alcohol, dat vindt ze echt vies. Dus ze zegt gewoon, als haar wat wordt aangeboden, nee bedankt, doe maar Spa.Daar heb ik een voorbeeld aan genomen, en er is niemand die aandringt. (Aandrinkt, haha)Het is geen oordeel, ik ben gewoon verbaasd dat sommige mensen zeggen: ja maar ik kan toch niet weigeren? Graag uitleg.Hier gaat het goed met het niet drinken. Het leven verandert. Dat valt niet altijd mee. Saai vind ik het nog steeds niet, wel heel anders. Alsof je opnieuw leert leven, maar dat is ook al vaker gezegd.Voor iedereen een droge dag toegewenst, met alle dingen die goed voor je zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Morgen allenmaal,een heel klein beetje geslapen, wat wegdommelen en dan weer wakker.Tenminste niet de hele nacht klaarwakker.Is al een hele winst.Vie niet drinken geeft rustJe hoeft niet na te denken zal ik wel of zal ik niet?Ik denk dat jij dat stadium al voobij bent, gelukkig.Zelf heb ik ook nooit een opmerking van iemand gekregenomdat ik niet drink.Kijk maar om je heen, er zijn er zovelen die niet drinken.Wat ik wel storend, nou ja storend is een groot woord, eerder vreemd, vind is dat je via de tv steeds maar weergeconfronteerd wordt met drank.Niet dat het bij mij de trek aanwakkert, maar het lijkt of erin elk programma constant wordt gedronken.Soaps, films, discussieprogramma"s enz.Dat begrijp ik soms niet, roken is overal not done,natuurlijk roken is ook een killer.Maar de alcohol is wat dat betreft toch een onder geschoven kind.Zo hoor ik vaak van collegae, als ze de nachtdienst uitkomen eersteen "lekkere borrel" pakken.Moet je ook doen Tina, slaap je lekker op.Oei, ze moesten eens weten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Goedemorgen!Vie, een drankje weigeren is inmiddels wel normaal.Maar in het begin had ik ook heel sterk het gevoel datik het moest uitleggen.En opnieuw leren leven is het zeker. Wel grappig, dat wevoor de tweede keer ons leven mogen ontdekken.Dat we nóg een kans hebben... Pfff!Doen wat goed voor me is...Ik weet niet of ik daar zo goed in ben Zit aan m'n tweede koffie en tweede peuk...Ga straks toch maar hardlopen, ondanks de schouders.Het is wel ietsie beter geworden na een dagje rust en veelsmeren. Het gaat door tot in mijn vingers en hoofd.Ontspannen dus. En voor het lopen voorzichtig de boel losmaken..Het zit me niet lekker met die fles.Eigenlijk wil ik hem kunnen laten staan.Wat een onzin zegt Klaas, waarom daar energie in stoppen?Weg dat ding! En toch...Realiseer me, dat ik weer last heb van zeuren..De boel omdraaien blijkt zo gemakkelijk nog niet.Zelfs in mijn dromen had ik het smoordruk met...Poetsen! Veel wakker geweest omdat de 16 jarige kater steeds achter of naast mijn hoofdkroop met veel kabaal... Grmmppff! Nou, ik maak er wel weer wat van vandaag Ondanks, of juist omdat ik last heb van mijn "zeurbonk"... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Tina, ook goedemorgen!Je hebt gelijk, drank is overal.En maatschappelijk nog veel teveel geaccepteerd.Terwijl het ook gif is! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Ha, morgen Marjo,wat ben je er vroeg bij vandaag.Nog even over die fles:huh:,kan je het niet zo bekijken,het is geen helpende gedachte steeds maar weerte denken dat je hem moet kunnen laten staan.Ik zou zeggen, weg ermee, hoef je er ook niet meer over na te denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Ja joh, ik moet er ook niet zo moeilijk over doen.Klaas (van wie de fles is), heeft er geen moeite mee.Maar het voelt een beetje als van te voren al opgeventegen de vijand... Snappie?Ach, het stomme hoofd again!Ga je weer lekker wandelen vandaag?Het is hier prachtig weer!Vanmiddag een dutje.. rus an meis!Goed van je hoor om hulp te zoeken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Ik ga zowel voor als na het sporten lekkerwarm douchen. Insmeren met spierolie...En NIET stofzuigen vandaag. Dat mag K. doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Ik weet het nog niet Marjo.Ben zo vreselijk moe.Maar moe op een andere manier.Moe op een rustige manier zeg maar.Dus ik kijk even wat ik ga doen,eerst een bakje koffie en een peukje.Dan misschien(mag eigenlijk niet)toch nog even mijn mandje in.Nou, zo zie ik het niet Marjo.Je zegt zelf, dat stomme hoofd weer.Nou makkelijk zat(moet ik nodig zeggen;))Weg met dat ding, heb je weer ruimte voor andere dingen.Trouwens zeuren mag hoor.Zolang het maar positief zeuren is.En positief zeuren, daar bedoel ik mee,zolang je maar zeurt dat je geen drank wil, is het goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 sMorgens Moeite hebben met zeggen dat je geen alcoholdrinkt/iets anders drinkt dan alcohol lijkt bijna op moeite hebben met een fles in huis. Beide dingen staan buiten jou, de beslissing om niet te drinken zit IN jou. Dan doet het er niet toe wat anderen ervan vinden of dat je een fles in huis hebt. De enige die een excuus nodig heeft om nee te zeggen ben jij zélf. Wat is er nu helemaal het ergste wat er kan gebeuren als je weigert? Dan men je betrapt op het feit dat je een drankprobleem hebt? In mijn ervaring vinden mensen het alleen maar heel stoer dat je NU dus wél controle hebt!Wat is het ergste wat er kan gebeuren met een fles in huis? Dat je er naar kijkt en de gedachte krijgt om em te openen? Maar zou je ook werkelijk willen drinken? Nee toch! Steek gewoon je tong uit tegen die fles met stinkende katerige vloeistof Het zit em niet in de weigering en het ligt em niet aan de fles, het zit in JOU. Hihi, en vandaag ook weer in mij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Tientje, nou kom ik even heel betuttelend enbemoeierig uit de hoek...Maar ik zou nú niet gaan slapen Rustig aan, dan éven naar buiten en vanmiddageven een klein dutje doen!RRRrrrrrrrrr....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 :moon:Goedemorgen Pip,.Lekker geslapen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Moggûh Kaia en Pipke! Nou houden we op over die stomme fles!Ik laat over een week wel weten dat ik er nietsvan heb gemerkt....Eerst het hoofd weer leeglopen!Vrolijke dag toegewenst!Keep it zo droeg as joe want! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Ik wil gewoon lekker in mijn badjas blijven lopen.Kneuteren en me veilig voelen.Tjee, zelfs daar loop ik nu weer een probleem van te maken.Wel of niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Ga jij maar lekker kneuteren!En zet dat hoofdje maar even uit!Ik ga douchen en rennen...Toedels!!! :light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Nou dan zal je wel lekker geslapen hebben,en ook niets om over te klagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TheMerovingian Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Merovingian Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Nou goedemorgen Mero,ik kort je naam maar even af, is makkelijker.Goed hoor.Jij ook een fijne dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plusjamais Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Goedemorgen iedereen,Net het huis weer toonbaar gemaakt naar het etentje van gisteren met mijn vriendin.Ze vond het heel erg leuk zo op de grond aan de lage tafel met mooi Japans porselein.Ik heb met haar een (piepklein) glaasje saké gedronken en verder groene thee. Vind ik lekkerder bij Japans eten heb ik gezegd en zij zad heerlijk aan een paar glazen heel goede witte Macon die ik uit de kelder had opgediept.De fles heeft me niet aangestaard en ik weet voor mezelf waar ik mee bezig ben.Jullie mogen hier de hele dag over discussiëren hoor, maakt mij niets uit.Voor mij voelde het goed. Wij hebben over Japn gepraat, ik heb foto's laten zien. Wij hebben over haar gepraat en over Italië en niet over drank. Dit zou zijn gebeurd als ik haar gezegd had dat ik problemen heb met drinken.Ik ga nu naar Leerdam, naar een jonge collega van mij. Een paar uren alleen maar Frans praten met haar ouders. Heerlijk.Daarna wandelen, want het is super mooi.Heel fijne dag iedereenLiefs:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 8 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Dankjulliewel voor de antwoorden.Ik vind het zelf ook, je hoeft niet alles uitgebreid uit te leggen. Sinds ik niet meer drink, heb ik maar 1 keer iets uit moeten leggen, tegen mijn zwager. Dat was vorig jaar, op hun zoveeljarig huwelijksfeest, dat ik wel graag wilde klinken maar niet met champagne. Hij zei toen, kom op zeg, dat heb je toch zelf in de hand hoeveel je drinkt? Ik zei, nee, dat heb ik niet zelf in de hand. Hij vond het maar gek.Het grappige van het verhaal is, dat hij die avond poepiedronken is geworden en "a complete fool" van zichzelf heeft gemaakt.Marjo, jouw opmerking: We mogen weer opnieuw leren leven, bracht voor mij een glimlach op deze dag. Wat kunnen een paar simpele woorden een perspectief anders weergeven.Tina, kneuter ze, alleen is het bijna zonde om nu binnen te blijven. Maar doe waar je je goed bij voelt. Stekker uit de telefoon, gordijnen dicht, ik ben niet thuis.... dan kan ook heel fijn zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Plus,Ook goedemorgen, klinkt gezellig, je avond van gister.En jij voelt je er goed bij, daar gaat het om.Ik heb trouwens ook Japan nog op mijn verlanglijstje staan.En het eten vind ik overheerlijk, jammie.Jij ook een fijne dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Goeiesmorrugguhs! Net wakker, aan de koffie, het zonnetje schijnt naar binnen, de kat is naar buiten...de hond heeft z'n buik alweer vol dus die slaapt nog eventjes...dit moet toch wel het meest relaxte uurtje van de week zijn! Mooi gezegd Kaia. Het zit 'm inderdaad allemaal tussen de oren. Onder de recalcitrante hersenpan, zeg maar. Ik heb hier ook al een week ofzo een fles wijn in huis (de BV zou langskomen maar dat ging niet door).Het boeit me echt niet, het is bocht wat ik toch al niet lust maar ik vergeet gewoon dat-ie in de kast staat.Er staat ook een fles bleek en een fles gootsteenontstopper. So what?Stomme wijn, ik kan er nog niet eens de plee mee schoonmaken... En een drankje weigeren is heel simpel: een drie letter-woord, "nee".Als ik vriendelijk wil blijven dan zeg ik daar achteraan "dank u".Al het andere is smoesjes en excuses om te drinken.Zo zie ik het, en wat een ander daar van denkt is niet mijn probleem.He, wat heerlijk om droog te staan en dat soort flauwekul niet meer te hoeven verdedigen...ik heb er zin an vandaag! Allemaal het goede doen en volhouden hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Goeie morgen allemaal,Ben ook alweer een dik uur op. Vandaag = wasdag.Ik moet nog wel even e.e.a. inslaan voor morgen.Het ziet er buiten uit als zonnig maar fris weer.En conform het november/decemberpact drink ik niet. Was ik zo wie zo niet van plan . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Morguh dames en heren Marjo, misschien een ideetje wat die fles betreft....Heb je etiketten in huis? Kun je die niet een paar op de fles plakken? Eentje met koeieletters ADB erop bijvoorbeeld, de ander met 1 jaar droog!!!! De 3e met 'lekker puh!' ....noem maar wat. Ga je volgens mij toch anders tegen die fles aankijken Wat dat nee zeggen op bepaalde gelegenheden betreft, geen moeite mee. Ben immers een droge drinker die over het algemeen geen last van craving heeft. Als ik daar wel last van heb moet ik natuurlijk oppassen, liefst mijden tenzij ik voorbereid ben. Heb me voorgenomen, als ik merk dat ik op de weg terug naar drank ben om weer refusal te gaan slikken...die craving heb ik alleen last van als ik voor een langere periode niet goed in mijn velletje kom te zitten....er is dus duidelijk een aanleiding in mijn geval. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 8 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Plus, begin deze zomer had ik een vakantie bij mijn tante in Frankrijk. Toen heb ik elke avond een glas wijn bij het eten en een glas pastis voor het slapen gedronken. Om de een of andere reden kon dat daar wel. Dus ik ben de laatste om nog te gaan preken over een glas. Wat ik wel erg vind, als ik hier soms lees dat iemand er de brui aan geeft en gaat drinken "omdat er een probleem is". Japans eten, ik weet niet wat er lekkerder is.Overigens heb ik zelf een dik vet (huwelijks)probleem, of een ruzie, of hoe je het ook wil noemen, maar juist daarom drink ik niet, dat zou het alleen erger maken. Het zal allemaal wel weer met een sisser aflopen, de wereld vergaat niet, maar vervelend is het wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 8 november 2008 Rapport Share Geplaatst 8 november 2008 Wat een prachtweer vandaag inderdaad! Eind wandelen denk ik zo. Vandaag niets op het programma staan, vind ik prima. Heb elke dag van de week zo mijn bezigheden.Gisterenavond bezoek gehad van F. Heb hem ontmoet bij de crisisopvang. Gaat goed met hem, heeft de draad weer opgepakt en doet vrijwilligerswerk. We hebben een klik met elkaar vanwege de gezamelijke interesses. Lief en leed gedeeld en niet te vergeten de nodige humor...wat werkt dat ontspannend zeg, als je meerdere malen per dag in een deuk ligt Hem kennis laten maken met het forum, dus die zien we hier eerdaags wel verschijnen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden