tasseke Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 dank je An,snap het nog steeds niet, zit constant de berichten te lezen en het komt niet binnenmaar ondertussen....zit ik te huilen als een klein kind, ergens diep van binnen is er iets gezegd wat me heeft geraakt en ik kan het niet herleiden..ok boodschap, laat het over mij heenkomen, ik heb toch wel eerder verteld dat ik een controlefreak ben???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Niet willen snappen Tasseke, maar gewoon huilen, dat is dus voelen, het willen snappen is denken en dat hoeft niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 ga niet drinkenmaar ik ben er even niet, ga even plat ... misschien moet ik even genieten van wat me overkomt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Tasseke: ik ben ook een controle freak. Het liefst alles onder controle hebben. Dat is ook de rede dat ik die drank zo verafschuw, want DAT kan ik niet onder controle houden. Als ik begin stop ik niet meer.Je voelt je misschien gekrenkt? Niet begrepen? Maar wat denk je? wie van de hele wereld zou jou, in deze situatie nu het beste begrijpen? Juist, mensen zoals wij, met precies hetzelfde probleem. We zijn allemaal door die periodes heen gegaan. Als je voortijdig afhaakt en niet geleerd hebt kan je weer opnieuw beginnen.Daar heb ik trouwens ook geen zin meer in.Zoals BB schrijft. Wanneer moet het in ons brein doordrongen zijn dat we NIET kunnen drinken.Gewoon einde verhaal en ons richten op het 'nieuwe leven'. De eerste stap naar genezing is erkennen dat we een vet probleem hebben en dat we daar machteloos tegenover staan.Zeker voor controle freaken is dit een enorme frustratie. Het enige wat we kunnen doen is die eerste laten staan.Ik wil je haast bedanken voor je wanhopig schrijven. Jij hebt me zonet geholpen en tot werkelijk inzicht gebracht waar ik zelf ook mee worstel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Tasseke, het is zo herkenbaar wat je schrijft, het is mijn verhaal van 10 jaar geleden, zwart en wit, denken en voelen, hoewel voelen? ik wist niet eens wat het verschil tussen denken en voelen was. Kon alleen maar analyseren en alles uitpluizen om een beetje grip op mezelf te kunnen krijgen. Nu 10 jaar later kan ik niet eens meer alles analyseren, ik kan wel voelen en dat bevalt echt veel beter! Maar ik heb dat dus ook echt moeten leren. Wie ben ik, en wie ben ik niet, wat hoort bij mij en wat hoort bij een ander, zwart en wit maar hoe ziet grijs eruit?Je bent net begonnen met de dagbehandeling, geef jezelf alle tijd om te gaan ontdekken wat voelen is en wat je er mee kan, en hoe je denken en voelen samen leert gebruiken. In de tussentijd maar gewoon laten gebeuren wat er gebeurt zolang je maar weet dat het goed voor je is en je jezelf er geen pijn mee doet. Het is een proces wat niet sneller kan dan het gaat maar je bent er wel aan begonnen Ik kan je dus vertellen dat je het echt kan leren! dat je grijs kan leren denken, dat je kunt leren voelen en daarop vertrouwen, dat je kunt stoppen met alles te moeten beredeneren en dat je met voelen nog meer controle over je leven kunt krijgen dan met het denken. Het is niet makkelijk maar nu na 10 jaar is het wel mijn leidraad in mijn leven geworden en ben ik ook veel rustiger geworden. Zie de dagbehandeling als een cursus; hoe kan ik grijs leren voelen en denken en ga er voor!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 an,ik begrijp mijzelf niet, het ergste is dat ik nooit bezig ben geweest met het idee hoe anderen over mij denken of wat ze zeggen, dat interresseert mij niet.waar ik angstig om ben .... is dat ik geen gevoelens heb (dacht ik)ik weet niet wat er gebeurt is of gezegd, maar ik zit te janken als een klein kind.aan de ene kant loop ik dit weg te relativeren en aan de andere kant ben ik nieuwsgierig..het ljkt wel of ik het van een afstand zit te bekijken...kom zo terug.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Tasseke, ik heb vorig jaar deeltijd behamdeling gehad, een paar maanden, en daar kwam ik net zo vandaan als jij !!! Er wordt van alles in gang gezet, omgewoeld en weer rechtgezet. Goed dat je even plat gaat. Kan je het even tot rust laten komen.Ik heb nog wel vaak dat ik niet kan stoppen met nadenken over dit en over dat en jeemig de peemig zus en pfoeh zo. Ik heb ergens ooit een verkeersbord verstopt in mijn systeem met een groot STOP teken erop. Soms moet je natuurlijk wel, en dan schrijf je het op voor jezelf, dan hoef je ook niet bang te zijn dat je het vergeet. Wat mij nog zo goed helpt is elke dag 2 fijne dingen bedenken die op dat moment in mijn leven zijn. En dát gevoel daar hang ik een gewichtje aan !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 *****..alles wordt omver gegooid, niet dat ik het wil, het is ******* makkelijk om niet te voelenik ben totaal gecontioneerd om te denken over anderen, jaren met asielzoekers gewerkt en ******* nog aan toe.......zelfs gediplomeerd om in de verslavingszorg te werken en nog gedaan ook.....mag god ze helpen....ik blijf maar analyseren maar zit ondrtussen te hyperven..en ik geloof *** niet eens Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 heb je het bord nog? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Tasseke, ik vind je een enorme kei dat je in dagbehandelingbent gegaan! Het is mij een aantal jaren geleden door mijn psycholoog van toen aanbevolen. Ik heb het toen niet gedaan met mijn eigen-wijze, koppige kop. Waarschijnlijk moet dit gebeuren om te voelen wat dingen écht metje doen. Heb nou maar gewoon vertrouwen. In jezelf. in de mensen om je heen, die je willen helpen. Geef je over!Lieve Tasseke, het kmt goed, zodra jij stopt met vechten!Gooshe Frabba! :heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Ik zeg ook Beterschap Kirky!Kan je vrouw jou nu gaan verzorgen.. Neem maar lekker een hete grog, zonder je weet wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Ja Tasseke ik heb em nog, ik stuur em voor je op via de Ether, komt ie:*********************** STOP !!!!!!! *********************** Maar dan met zo''n rooie rand er omheen, weet je wel, zo'n verkeersstopbord....Heb je em ??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 dank je woman!normaal trilt mijn hele lijf van de drank, maar nu zijn mijn handen stil maar mijn kaken doen het niet meerik ben bang! wat gebeurt er? zo had ik me het voelen niet voorgesteld Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Ja geniet er maar van Tasseke!Dat is beter dan er steed tegenin te gaan.Wees lief voor jezelf, geniet dat je wordt geholpen...Juist omdat je zelf hulpverlener bent. Niet alles beter weten nu!Ik ben de hele middag aan het struinen op internet.Op zoek naar iets wat me kan helpen. Therapie.. dagbehandeling...Nou niet opgeven, maar eraan toegeven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Tas, wees niet bang en laat het toch maar gewoon gebeuren, of bel iemand op die je vertrouwt, of ga bij je ouders langs, zoek afleiding.Wat je nu hebt is niet gewoon voelen maar even een overload van een heleboel tegelijk. Eigenlijk is het een doorbraak al voelt het niet zo.Dit gebeurt er dus als je je gevoel al die jaren weg zet. Als het dan een keer komt herken je het (nog) niet als zodanig en nu wordt het een paniekaanval-achtig iets.Nog een overeenkomst tussen ons, Voordat ik in dagbehandeling ging studeerde ik psychologie, zat inmiddels tegen mijn stage- jaar aan. Dacht dat ik door hulp te verlenen en te begrijpen (gaan we weer, denken dus ipv voelen) hoe de menselijke geest werkt dat ik dan ook grip op mezelf zou krijgen, nou, echt niet!!Al voelt het niet zo en is dit heel erg eng, toch gaat het goed met je Tas!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 *** marjo,ik was toch diegene die cynisch zou zijn?***.. ik blijf erbij want ik ben bang, ik weet niet wat er gebeurt, ik weet niet eens wat er exact gezegd is waardoor ik nu zo ben Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 grappig taps,ik heb altijd gedacht een gek meer of minder... het valt toch niet op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Marjo, het is nooit te laat om dagbehandeling te gaan doen! dat aanbod zal vast nog wel gelden.behalve dat je er veel leert is het ook lekker om weer structuur te hebben en een soort vangnet!Ha, ik realiseer me nu pas dat ik eigenlijk nu tussen de bejaarde fotomannen zou moeten zitten maar ik hoef het lekker niet!Al die klussen die ik tijdens mijn vrije dagen niet voor elkaar kreeg heb ik nu zo ongeveer in 1 middagje gedaan... tsssssssszo zie je maar weer hoe belangrijk die structuur kan zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 heb mijn moeder gebeld..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 tasseke: goed dat je je moeder belt. Je zit er echt doorheen nu geloof ik. Ik leef met je mee en zou je even flink willen vasthouden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 hee wing,ik zit te hyperen en te stuiteren ik moet er even bijblijven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 mijn adem gat goed,6 seconden in en rustig 6 seconden uit*********** paniekaanvallen in theorie is goed te doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ozzie Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Ik heb een beetje meegelezen tasseke en denk dat het wijs is dat je een bekende hebt gebeld!Ik wens je erg veel sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 okmoeder komt binnen!ga niet weg maar kom zo terug! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ozzie Geplaatst 26 november 2008 Rapport Share Geplaatst 26 november 2008 Overleg even met je moeder of het wijs is om er een huisarts bij te halen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden