Spring naar bijdragen

zondag 4 januari 2009

Mai

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 310
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Er was hier laatst een discussie gaande over het missen van overleden ouders, maar toen volgde een vervelende discussie en vond ik het niet gepast om mijn berichtje te plaatsen.
Dus nu dan maar.
Wat er hier geschreven is over mensen missen die al gestorven zijn heeft me wel geraakt.
Ik kon namelijk niet erg goed met mijn vader door 1 deur.
Hij dronk ook erg veel en had een kort lontje.
Ik had toen nog niet door dat dat een reden was,
maar hij kon ook erg moeilijk met emoties omgaan.
Vandaar dat hij dronk denk ik nu.
En ik was een erg emotionele kind en puber en daar kon hij enkel door met
een dikke muur om zich zelf heen te bouwen,
mee omgaan
En dingen die ik belangrijk vond kleineren

Toen hij nog leefde had ik het er erg moeilijk mee,
het feit dat hij niet de vader was die ik me wenste.
Een man die me begreep, ondersteunde en de wereld zonder angsten aan me liet zien,
Zoals ik het als opgroeiende hippie puber graag wilde zien.
Een man die naast me stond en de wereld mooi voor me maakte.
Natuurlijk zie ik nu ook wel dat dat een droom is.
Ik zou het niet eens toegelaten hebben als hij wel zo was geweest.
Maar toen hij nog leefde was dat iets wat ik met een bezopen kop vaak aan vrienden vertelde
Ik wilde dat hij zo was, waarom is hij niet zo.

Toen hij stierf hebben we vrede gesloten in zijn laatste 5 minuten,
door er te zijn en zijn hand vast te houden.
En doordat hij me vertelde dat hij me bewonderde, mijn vrijgevigheid en mijn kunst om mensen te vertrouwen en alles te delen, geestelijk en materieel.

Toen hij al een paar jaar dood was, kwam het besef pas
dat ik toch wel van hem hield en hij op zijn manier van mij
ook al voelde dat IRL helemaal niet zo
hij was zoals hij was
en ik reageerde daar zo op zoals ik was.
Zo was ons leven samen en zo was het ook goed
Rozengeur en maneschijn is allemaal schijn
het echte leven is anders,
puurder en daardoor voelt het wel harder
Ook al heb ik veel gehuild om mijn slechte relatie met mijn vader,
kan ik hem nu wel vergeven, hij was zo en kon niet anders.
R.I.P vader

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arme Albertina, wat moet ze bang geweest zijn.

Dat kaarten op hun bestemming komen weet ik uit eigen ervaring dus dat komt wel goed.
Wat Houtje beschrijft, klinkt niet goed en ik verwacht dat ze hier een tijdje zoet mee zou zijn.
X heeft in 1982 een ernstig ongeluk gehad met waaronder een open botbreuk, vandaar dat ik dit durf te schrijven.

Houtje, ik hoop dat je nog aan wat slapen toekomt en je weet ik woon helaas te ver weg om van praktisch nut te zijn maar als er iets is, bel mij dan.

Pippi, fijn dat je vakantie goed geeindigd is. Het klinkt goed en gezellig.

Marjo, dappere dodo:present:

Carolien, beterschap.

Voor mijzelf volgens mij heb ik mijn eigen record apathie nu wel gebroken. Ik sta op en het eerste wat ik tegen kom wordt gepoetst. Verstand op nul en gaan met die banaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het gekke is dat ik nu ik nuchter(der) ben hem nog meer mis dan een aantal jaar hiervoor.
Helaas denk ik wel dat onze relatie ook nuchter nooit anders zal zijn geweest.
daar was hij te dominant en te bang voor.
Bang om gevoelens te tonen en te delen behalve met de hele kleintjes in de familie, daar was hij heel lief voor en voor mijn parkietje daar kon hij uren bij zitten, om hem te leren praten.
Misschien als ik kinderen had gehad dan was onze relatie anders geworden.
Ik haatte hem helaas zo erg dat ik mezelf de regel had gesteld dat als ik ooit kinderen wilde mijn vader eerst dood moest zijn voordat dat mocht.
Want zijn ziel mocht mijn kinderen niet beschadigen zoals hij mij had beschadigd.
Ja dat is weer hele andere koek dan wat ik net over mijn vader schreef.
Nu weet ik dat ik daar fout mee was maar toen was ik nog te beschadigd en leefde teveel in de schuld zoeken bij een ander, door middel van te veel zuipen en drugs gebruiken en de hele wereld naar de kl%ten te wensen.

Ik ben erg blij dat ik nu met mildheid naar hem en naar mij kan kijken.

Kirky what can I say....je kan het alleen als hij nog leeft weer goed maken en volgens mij heb je daar in de toekomst baat bij als hij er niet meer is. Er is geen ergerlijker iets als ..had ik maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemachtig, het lijkt wel of iedereen op zondagmiddag naar de super gaat. Rijen! En een kratten bier en flessen wijn. Ben nog steeds blij als ik aan de kassa sta met mijn limonade.

Overigens, een jaar of misschien nog maar een paar maanden geleden was een deel van Carolien haar posting wel op me van toepassing geweest. Alleen vind ik dat ik me de laatste maanden redelijk heb "gerehabiliteerd". Op de inhoud verder dus geen commentaar. Ik vind alleen dat zo'n jeremiade over iemand niet op het forum thuishoort. Niet over mij en ook niet over een ander.

Heb vetbolletjes gehaald voor de vogels, die ga ik nu ophangen. Lekker boeiend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal

heftige morgen lees ik op pagina 1, weet niet wat er allemaal gaande is, zal eens even bijlezen misschien word dan alles duidelijker.

Heb een beetje uitgeslapen, nachtdienst he.

Dag 2 weer goed doorgekomen, goed zo Tonia:musicnote:

Dag 3 alweer voor de helft om maar deze gaat ook goed komen.

Vandaag in ieder geval die stomme boom eruit en alle andere kerstkitch.

Tjonge wat ben ik blij dat die dagen voorbij zijn, we kunnen weer normaal doen, voor zover dat mogelijk is;)

Oh en Houtje, groeten aan Albertina. wat een rotbreuk zeg daar zal ze wel een tijdje zoet mee zijn.
Wens haar veel sterkte van mij.

Nu koffie en verder de draad doornemen.

knuf van moi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi: wat schreef je dat goed zeg. Idem mijn relatie met pa en ma. Ik blijf het moeilijk vinden die dubbele gevoelens. Ja ik kan ze wel vergeven, en ik kan het wel begrijpen, maar de 'klik' is er nooit geweest en ik heb het ook niet kunnen geven, dat spijt me nu wel.

Houtje is onderweg naar Tina en Houtje zal hier vanavond wel weer zijn.

Marieke: van vechten word je zo moe lieve meid. Strooi hier wat rond zodat je niet met alles loopt te zeulen in het leven. Soms is het teveel voor een mens. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke ik krijg toch het gevoel dat het niet gewilde gevecht
wat je met je buren aan het vechten bent,
en de niet meer echte intieme relatie met je man
samen met een onbeantwoorde verliefdheid op een ander
je steeds weer naar de drank trekken.
Opgekropte woede en behoefte aan tederheid
zijn erg kwetsbare zaken die je kunnen breken.
Vooral als je daarbij ook nog een 'vriend'
die je van de wereld kon laten zijn,
die je gevoelens kon afzwakken
die je een 'ach wat kan mij het ook allemaal schelen'
gevoel kon bewerkstelligen
wilt laten staan
en alles nuchter wilt doen.

Meid ik heb het al vaker gezegd, ga zo gauw mogelijk verhuizen
het zal je relatie met je man ook goed doen en je zoon zal weer met plezier bij je komen.
Sterkte Marieke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees, vroeg ik me ook af, waar Xienix is gebleven. Ze schreef indertijd dat ze een baan had en niet veel tijd meer zou hebben om te posten. Dus hopen dat het goed met haar gaat.
Jij bezig aan dag 4? Gaat 'ie goed?

Ja Safi, er zijn veel vogels in de tuin. Hartstikke leuk, vetbolletjes, trouwens ook op een balkon.
Zei jij nou dat je je haar zwart hebt geverfd laatst? Ja nee ik heb nog een foto van jou op de pc en kan me er echt niets bij voorstellen. ;)
Hoe gaat het met de bus?

Marieke wat een toestand zeg. Vervelend voor jullie dat de woningstichting niet meewerkt. Sterkte.

Ga nog even verder nadenken over het geschrevene over gestorven ouders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmiddag allemaal,

Heb nu voor de 3e dag niet gedronken en moet zeggen ik voel me er wel bij. Gister wel lastig. Ging even wat te drinken inschenken (sapje uiteraard) bij vriendin, staan daar 2 flessen witte wijn naar me te lachen. Ze hadden bijna handjes die naar me zwaaiden zo van: He hallo, mij moet je hebben. Mmm, dat was wel even slikken maar toch, relatief makkelijk, volgehouden... Ben trots op mezelf ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...