Spring naar bijdragen

Woensdag 7 januari 2008

Houtje

Aanbevolen berichten

Even nog wat ongevraagde doch goedbedoelde raad rondstrooien.
Har,
Blijf met je voeten op de grond in de realiteit. Eerst goed voor het lichaam van Har zorgen door voldoende gezond te eten en door van de drank af te blijven. Wees eerlijk naar je psychiatrische hulpverleners, want dat is nodig om jou de best aansluitende behandeling en medicatie te kunnen geven.
Spud,
Blijf van die drank af en ga op tijd je bed in met je katten. En bedenk dat je ten allen tijde mag zeggen dat je aan je eigen besognes genoeg hebt.
Marjo,
Ik vind dat je blijft groeien. Vasthouden en niet in overdrive gaan.
Verder wil ik al mijn dierbare forumgenoten sterkte wensen met wat op jullie afkomt. Moeilijkheden en problemen van welke aard ook kun je niet oplossen met drank in je lijf.

Welterusten. Ik ga naar bed. Droom mooie dromen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 319
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Spud, doe je Blacky de groeten?
en nu weer even terug naar de basis he!

Har, ga jij maar goochelen, wel zo veilig en al helemaal niet zweverig... ik geloof je wel wat het paranormale betreft maar denk dat het schrijven hierover op het forum wel veel onrust veroorzaakt omdat het voor veel mensen gewoon al een hele opgave is om zonder al die rare verschijningen met beide voeten op de grond te blijven ;). Neem het mee in je zoektocht naar de juiste hulp!

Ik heb vandaag iets teveel drankgerelateerde programma's gezien, eerst een film waarin een zoon met zijn vader die alcoholist is in een huisje gaat zitten, eerst probeert hem van de drank af te houden en daarna gaat inslaan zodat zijn vader zich dood kan drinken, want dat wil hij toch? heftige film!
Vanavond was bij Nieuwslicht een stukje over verslaving en terugval en dat men een middel gevonden heeft om die terugval te kunnen voorkomen... bij ratten dan, want voor alles uitgetest is bij mensen zijn ze zo weer 10 jaar verder. In dat stukje kwam een ex alcoholist aan het woord waarmee ik regelmatig samenwerk om het blad van de Jellinek clientenraad vorm te geven, dat was ook wel raar eigenlijk.

Ik weet dat het goed is om niet te drinken maar soms spelen mijn gedachten spelletjes met me, nu na anderhalf jaar begin ik het drinken steeds meer te missen. Ik dacht dat ik het rouwproces al gehad had maar zit er weer midden in. De euforie dat ik zonder drank kan neemt steeds meer af en nu begint de rauwe werkelijkheid

maar maken jullie je geen zorgen want drinken doe ik niet omdat ik weet dat ik me dan nog ellendiger ga voelen en dat wil ik niet meer. Ik kan er toch niet meer van 'genieten'.
rouwen dus maar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
CPAS

Har,

Blijf met je voeten op de grond in de realiteit. Eerst goed voor het lichaam van Har zorgen door voldoende gezond te eten en door van de drank af te blijven. Wees eerlijk naar je psychiatrische hulpverleners, want dat is nodig om jou de best aansluitende behandeling en medicatie te kunnen geven.

Ben ik voornamelijk mee bezig Corinne en men vind mij zeer duidelijk aangeven wat ik bedoel en wat ik als hulpvraag wil: een diagnose! Voel me overigens door die angstmedicatie (?) al stukker rustiger en een gesprek met een psychiater zal er wellicht snel komen. Dat gaat voor de rest. Zorg goed voor mijzelf en eet goed, lukt gelukkig weer vrij aardig met mijn nieuwe tandjes en slik dagelijks refusal. Vandaag heeft A. daarop nog toegezien, heb met haar die afspraak gemaakt oim dat 3x per week onder begeleiding te doen.
Ik voel me weer goed en sterk en morgen begint mijn eerste therapiesession: Beelden vormgeven bij Novadic. Op 28 januari volgt wekelijks gedragstherapie, ook bij Novadic.
En hihi...ik kan op de woensdagmiddag meedoen met een toneelgroepje bij de Boei....geheel vrijblijvend en naar hoe mijn pet staat.
Ben heus wel geaard en daarbij weer aardig bovendien :D
No fear! Heb veel goede gesprekken gehad de afgelopen dagen...ik ga door!!!!!

taalfouten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En al die onderzoeken.
Een aantal jaren geleden was er een onderzoek dat bewees dat een middagdutje slecht is omdat er meer mensen dood gaan die een middagdutje doen als mensen die dat niet doen. Je kan je ook afvragen waarom die mensen dat middagdutje doen. Misschien omdat ze al een ziekte hebben?
Al die onzin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, wat raar hè!
Ik betrap mezelf ook nog vaak op gedachten
naar roes. Ik kan het snel ombuigen.
Maar dat het de kop blijft opsteken, daar
verbaas ik me eerlijk gezegd wel eens over.
Het is een proces dat langzaam uit ons lichaam
en geest moet verdwijnen. Een hele klus!
En dat rauwe, ja..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
marjo

Har, vroeger als kind, sloot ik altijd mijn aura.

Was bang voor geesten op zolder..

Nu ben ik niet bang meer voor geesten.

Tsja, en ik moest als snotjong altijd de krokodillen onder het bed van mijn jongste zus uittrekken....pffff....nooit niet 1 gevonden :D

Ik reinig mijn aura overigens met Dreft voor het behoudt van de kleuren; meestal maar een kortlopend programaatje en op lage temperaturen :light: ;)
Maar in gedachten kun je je omgeven met licht....ook wel gedachtenkracht genoemd, maar uh dan moet je wel muisstil in een hoekje gaan zitten :o en dat is moeiiiilijk!!!! :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

In het huis van mevrouw Janse
Was het iedere week séance
Dan ging het medium in trance
En liet de tafel danse!

Beste mensen, ik kan een trilogie schrijven. Af en toe vermaak ik Anna met wilde verhalen.
We lachen wat af!!!

Mijn moeder is niet alleen intelligent en was een zeer goed violiste ,maar ook mediamiek!
'S avonds, ik was nog klein en lag in bed, dan kwam er en obscuur gezelschap binnendruppelen.
Als kind vond ik het al merkwaardige types. Ze roken muf, ik stelde me voor dat de dood zo rook!!

Het waren spiritisten, en ze lieten de tafel dansen.
Als ik 's nachts een plasje moest doen, ging ik naar de keuken en keek door een kier de huiskamer in.
Daar zaten ze in een kring rond de tafel, de handen met de pinken tegen ekaar.

Toen starte de comedie: Is daar iemand van gene zijde, is daar een intelligentie aanwezig.
Meldt u zich a.u.b, één tik is ja, twee is nee!

JA HIER BEN IK!!!! Bv een reeds lang gestorven oom. De mededelingen waren altijd hilarisch,
niet serieus te nemen.
Je zou van gene zijde toch iets verhelderends verwachten, ho maar!!

Misschien ga ik een keer schrijven.

Ook was mijn moeder een zeer goed astrologe. Of anders gezegd, het klopte vaak.
Stapels horoscopen (ook de mijne) had ze!!

Mijn vader een Fries, gereformeerd opgevoed, heeft alle kerken van binnen en buiten gezien.
Hij leidde een sekte, een vreemd kerkgenootschap, en boven de kerk stookten ze jenever!
Dan bij de Russisch ortodoxen! Ik kan uren vertellen!

Er waren ook types in deze kringen die letterlijk doordraaiden!

Ik lach om alles. Soothe gelooft in Soothe!

Groet !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is wel moeilijk Wing omdat ik zoveel verschillende dingen heb meegemaakt. Ik lees hier voorbeeld vandaag over mensen die iets over schizofrenie schrijven en dat roept zoveel herinneringen op. Ik heb 6 en 1/2 jaar een relatie gehad met iemand waar ik dacht altijd bij te blijven. Toen ik zo'n jaar of 16 was kreeg zijn broer ernstige vorm van schizofrenie. Wat een drama. Hij is inmiddels overleden aan kanker. Die exvriend van mij had het zelf later ook schizofrenie en was daarnaast gokverslaafd, dronk en gebruikte drugs, wat daar nou niet zo goed voor is. Ik weet niet waar het begin of het eind van mijn verhaal is wat je wilt weten. Maar met dat te lief zijn doel ik meer op familie die ik maar eindelos de kans gaf terwijl ik niet eens meer het gevoel heb dat ze van me houden, terwijl ik ze nog nooit iets heb aangedaan en ze mij gewoon niets gunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...