Spring naar bijdragen

donderdag de vijftiende

Vie

Aanbevolen berichten

over honden die op hun bazen lijken?
ik heb hier een hond die zeer gericht is op eten (restje overlevingsgedrag), die enorm eigenzinnig is, zelf bepaalt welke kant hij opgaat als hij los is, die je niet moet straffen maar belonen en met zachte hand moet hanteren, die je niet moet dwingen maar moet uitdagen, die in een groep een beetje onderduikt, opdringerige honden probeert te negeren, conflicten uit de weg gaat en zich makkelijk aanpast aan een situatie. kortom een zeer eigenzinnig maar zacht karaktertje.

ehm, wat zal ik zeggen? Ik denk dat mijn hond heel erg blij mag zijn dat hij mij als baasje heeft en ik heel blij mag zijn dat ik hem als hond heb ;)

en nu de deur uit, stapje voor stapje de hoge berg op mijn werk bedwingen en behapbaar maken.

tot vanavond,
donderdag zonderdag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 267
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hier ook aan de bak, lichtbak welteverstaan. Terwijl het zonnetje schijnt :D.

We komen een beetje bij van de grote schrik dinsdag, dat duurt bij mij altijd een dag of twee. Maar ik zit al full-dress met make-up en kettinkje en bellen achter de pc. Ga zo naar buiten. Mooi weer ervoor. Moet even naar de Lidl, wcpapier en dat soort ongein.

Verder een drukke dag. Geen rare dingen.

Gisteren met de kids naar de bios geweest, Madagaskar 2, was wel leuk maar niet zó leuk als de eerste. En je bent een vermogen kwijt.... de bios....parkeren..... wat drinken..... kost allemaal mega veel (even zeuren hoor).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Houtje, ik heb ook altijd wat moeite met schrikken, dat duurt dan weer even. En dan toch kom je er weer bovenop en zie je het zoals het is. Mijn moeder zei altijd, schrik op schrik, dat houdt het hart gezond. Wat haatte ik dat als ze me weer afdeed met zo'n dooddoener.

Tapas, jouw hond en jij hebben zich dan perfect aan elkaar aangepast?

Wing, dat had ik begrepen ja, dat je aan het experimenten was met drank. Waarbij ik trouwens niet begreep dat je er weer mee aan de gang ging, die ervaring had je toch allang? En dat beviel toch niet?
Ik begrijp ook dat je niet in een paar dagen ineens weer je inspiratie terug hebt. Breek me de bek niet open. Nu, na anderhalf jaar gestopt met drinken, kijk ik nog steeds soms wel eens met een leeg hoofd naar een tekenblok. Terwijl tekenen, voordat ik aan drank begon, mijn uitlaat was. Die flow waarin ik alles kon vergeten.
Dat heb ik nog niet terug. Maar wat verwacht je ook? Je hebt jezelf mishandeld en verwaarloosd door te drinken. Niet alleen lichamelijk, ook je geest zegt: bekijk het maar, zie eerst maar eens mijn vertrouwen terug te krijgen.

Wat ik bedoel te zeggen is: door jezelf te verdoven kom je nergens. In twee dagen stoppen heb je ook niet meteen het vertrouwen in jezelf terug, zo werkt het gewoon niet. Daar gaat tijd en geduld overheen. En acceptatie van hoe je nu in je leven staat.
Het is geen grapje, het is soms helemaal niet leuk. Maar je zit wel voor de rest van je leven aan jezelf vast, dus kan je er beter het beste van maken.

Zo denk ik er dan over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Vie

Maar toch heb ik meer begrip voor rook-terugvallers dan voor drank-terugvallers. Ja, dat is mijn makke, een gebrek aan begrip voor wie weer aan de drank gaat, en dat zit echt in mij verankerd en is mijn fout.

Vie, ik wil hier graag even op terugkomen. Toen jij vorig jaar met vakantie was heb je ook gedronken. Prima dat jij het in de hand kon houden en toen weer gestopt bent, maar de basishandeling is gelijk: je bent verslaafd, je bent gestopt, en je begint weer.

Nogmaals, voor jou is het fijn dat je zelf dus zoveel sterker bent dan mensen die door dat éne glas weer
voor de bijl gaan, maar de gedachte erachter is hetzelfde:"ach, ik kan er weer ééntje drinken!"

Soms doe je mensen, waarschijnlijk onbedoeld, pijn met je kort-door-de-bocht reactie, Vie.
En dat is jammer!
En dat je je dan al bij voorbaat verontschuldigt: "dat is mijn makke, is mijn fout" maakt het niet makkelijker om te lezen. De boodschap blijft hetzelfde, maar hé, je hebt toch al gezegd dat dat jouw probleem is?

*zinnetje erbij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Trees, van de zomer heb ik zes glazen wijn gedronken en evenzoveel pastis. Ik neem het voor mezelf maar globaal op, dat wil zeggen, ik hou de stopdatum van 11 juli 2007 maar aan. Ik heb dat toen opgebiecht en iedereen zei, welnee joh, je hoeft je datum niet aan te passen.
Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. En ik geef toch zelf toe dat ik het moeilijk heb met drankterugvallers? Dat is helemaal mijn probleem. Dat zegt dus niet iets over een ander maar wel over mij.

Marjo wie moet zich indekken voor de klap?

Wing, dan geef ik het op met proberen te snappen. Als jij jezelf kwijt kan in je kunst, begrijp ik niet waar je nog verdovers voor nodig hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja Trees, je hebt nog meer gelijk, ik ben en blijf verslaafd en dat realiseer ik me elke dag.
Ik heb tijdens die vakantie alleen maar gecontroleerd kunnen drinken omdat er gewoon niet meer werd geschonken, en dat was het.
Dus de volgende keer wil ik best zeggen dat ik driekwart jaar ben gestopt met drinken.

Marjo, pfjoooohh, weer de dans ontsprongen. Ga je nou nog die jas kopen met je zoon? Je kunt ook gewoon vertellen als je boos bent en waarom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zou kunnen Vie.
Maar inmiddels weet ik dat het niets oplevert.

Dan doe ik dus mijn eigen ding.
Rennen! Dansen! Whatever.
Niet vechten. Dat is klaar!
Ik kan het niet overal mee eens zijn.

Ha! Me erbij neerleggen.
Maar nu in my own stupid way.
En dat voelt best wel goed.

Nu ga ik weg.
Naar de tandarts
en een jas kopen.

Het wordt nog even op de tanden bijten.
We gaan gevieren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Wing,

Ik had ook een aversie tegen pillen en zeker tegen valium. Ondertussen loop ik nu weer recht en is de pijn te behappen. Dus nu ben ik ook er mee gestopt. Maar wat ben ik blij dat ze bestaan.

Ik neem aan dat je ADHD hebt? Heb je het in erge mate? Zoals ik al zei, het is iets dat mij aan het hart gaat. Te veel ellende gezien. Ritalin zou ik niet doen maar Concerta ( ik ben geen dokter en sta zelfs verbaasd dat ik zelfs vaag in de buurt kom van de naam) schijnt goed te werken.

Je zegt dat je een aversie hebt tegen pillen maar is alcohol ook geen zelfmedicatie en misschien wel een van de gevaarlijkste?

Als je suikerziekte had moet je ook spuiten. Ga aub terug naar de huisarts en zet jezelf even over de aversie heen. Slaat het aan dan kan het je leven veranderen in de goede zin. Probeer het voor een week of 6 en vind je het niets dan stop je gewoon. Maar probeer het aub.

Ik haat te moeten lezen dat je ergens onder lijd als het niet nodig is. Daar ben je mij net iets te dierbaar voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zaterdag heb ik een nieuwjaarsreceptie van mijn werk. Mijn collegaas zijn van plan lekker los te gaan.
gratis eten, gratis drank
daarna met een hele groep naar de kroeg
ik ben meegevraagd
heb NEE gezegd, de kroeg is voor mij nog niet een goede plek
nu denken ze waarschijnlijk dat ik zo een tuttebel ben :huh: die de kroeg niet leuk vind
en alleen een glaasje water drinkt
Moeilijk zo een imago verandering

Wat ze niet weten is ...... dat als ik de kans krijg, hun onder tafel zuip en de hele kroeg op stelten zet

dus beter maar thuisblijven He????

Wel jammer want ik vind de kroeg errug leuk, te leuk. Maar ....... Antonia is verstandig :) dan maar een tuttebel, ik heb in ieder geval geen houte kop de volgende dag.:huh::$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...