Spring naar bijdragen

donderdag de vijftiende

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 267
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tapas: fijn om te lezen.Toch nog een opmerking. Je schreef dat die eetbuien nog niet minder waren. Toch heb je er hier niet meer over geschreven. Niet dat IK dat moet weten of zo, maar geloof me, het helpt inzicht te krijgen in jezelf om het WEL te doen. Het vertelt n.l. alles over jezelf.
Soms ga ik nog wel eens s'nachts eten. En altijd kan ik het terugvoeren naar een gebeurtenis van die dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo en goede avond allen te gader,

Ik ben weer op honk sinds 22.45. Lekker bij de thee van alles en nog wat besproken.
Gelachen, zorgen besproken, twijfels besproken, onze pubers/jongvolwassenen besproken, onszelf besproken, onze relaties besproken, ontwikkelingen die we wensen en die we per se niet wensen. Kortom we hebben onze levens even de revue laten passeren en zijn het met mekaar eens dat er teveel moet in deze maatschappij, mensen overvraagt worden en mensen zichzelf teveel overvragen. En dat willen wij dus niet meer (ook zij heeft haar hoofd genoeg gestoten), wij willen leven en er zijn voor onszelf en onze medemens. En zo zit ik dan drie uur heerlijk op mijn gemak met goed gezelschap, thee en absoluut geen behoefte aan een sigaret (niet eens aan gedacht).

En wat ook zo leuk was: manlief is opgebleven tot ik thuis kwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
An

Misschien vrouwen praat. Je bent n.l. een heel, heel zachtaardig type. Zo heb ik je hier leren kennen. Realiteitszin. Ik heb het idee dat je denkt dat een diagnose het ei van Columbus is, maar weet je Har, je blijft evengoed precies dezelfde persoon.

Beste An, kan juist als ik helder ben en goed op mijn poten sta zeer alert en assertief zijn...laat zeker niet over me heen lopen. Kan ook hard zijn zelfs en selectief naar mensen toe. Maar heb wel het goede met mensen voor maar dat houdt wel een keer op. Heb letterlijk mijn huisarts de deur uitgejaagd, niet iets om trots op te zijn maar ik had wel gelijk...kan veel beter overweg met mijn nieuwe huisarts en laat me zeker niet zomaar een diagnose op de mouw spelden.
Zit de hulpverlening ook hoogstpersoonlijk achter de vodden als ze me niet terugbellen zoals belooft. Ben dan wel bedaard en vriendelijk...nog even houd ik dat wel vol :angry:

aanpassing

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky: ja ik heb eens een jaar nauwelijks gegeten door groot verlies. Was totaal nieuw voor mij. Ik die altijd kon eten. Heel raar en naar was dat. Net zo rot als het overeten overigens.

Maar nu ga ik echt hoor.

Corinne: fijn voor je!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, vandaag voor het eerst sinds maanden geen vreetbui, dus het is dagelijkse kost zolang ik niet naar mezelf luister en ook weer iets waar ik zo boos over kan worden op mezelf, het bekende circeltje. Dat eten is eigenlijk ook alleen maar een signaal dat er iets niet goed gaat, maar dat wist ik de afgelopen tijd ook, dat het niet goed ging. Ik was het gewoon weer kwijt en dat was akelig, alsof alles door elkaar geschud was en ik niet meer wist wat bij mij hoorde en wat bij een ander.

Schijnbaar heb ik gisteren of vandaag de knop weer om kunnen zetten en kan ik eindelijk weer accepteren dat dit het is. Niet meer en niet minder en dat ik daar vrede mee mag hebben en nu kan ik er ook om huilen en het voelen. Eindelijk voel ik weer wat meer de rust in mijn lijf en mijn hoofd, de rust die ik broodnodig heb om keuzes te kunnen maken en mijn grenzen te kunnen bewaken.
Ik was inmiddels al op het punt aangekomen dat ik een afspraak met de huisarts wilde maken om maar weer in therapie te gaan, maar weet je, daar kunnen ze me eigenlijk niets nieuws meer vertellen, ik weet wat ik moet doen, alleen moet ik het wel doen en die strijd heb ik de afgelopen maanden denk ik gevoerd. Rouw, loslaten en acceptatie, het was een flinke klus!

De vreetbuien heb ik de afgelopen maanden dus maar voor lief genomen. Kan niet alles tegelijk ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
kirky

he,he eindelijk mijn muziek staan zoals ik wil dat het staat .

morgen beginnen met een paar honderd foto,s ofzo .

eerst maar eens kijken voor een goed fotoprogramma .

Fotobewerkingsprogramma? Kan je PhotoFiltre aanraden. Engelstalige download is het makkelijkst te verkrijgen, de Nederlandse versie is veel moeilijker te pakken te krijgen...verwijzigingen daarnaar werken de links vaak niet meer van.
Maar de mogelijkheden zijn voor een gratis programma zeer uitgebreid! Werkelijk een aanrader!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas soms ben ik gewoon zo blij dat ik bijna 50 ben en mezelf zoals ik ben
zoveel beter kan accepteren dan toen ik 30 was.
Met 40 voelde ik al een verschil, een soort innerlijke wijsheid
waardoor ik me niet meer zoveel afvroeg
wie ben IK
wat wil IK
maar ik voel wel dat het wazige langzamerhand verdwijnt door het vaker nuchter(der) zijn
en ik beter bij de kern kom
en mezelf accepteer als
goed genoeg

Volgens mij heb jij ook geen therapie nodig want het zelfinzicht is er bij jouw genoeg.
EDB zou een hoop schuldgevoel oplossen die je krijgt door het onnodige eten
Omdat je duidelijk voelt dat je een emotie probeert weg te eten.
Ik hebd aar ook last van maar kan waarschijnlijk het beperkter houden dan jij of er minder aan toegeven
Ik probeer zoveel mogelijk gezond te 'vreten' tijdens een vreetbui
Ook al heb ik op zo'n moment meer zin aan chips of chocola, ik mag het absoluut niet meer van mezelf dan twee keer per week
en dan eet ik maar weer een schaaltje fruit of havervlokken met koude melk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...