Spring naar bijdragen

Maandag 19 januari


albertina

Aanbevolen berichten

Ik ben zeer tevreden met mijn huidige huisarts, hij weet van het drinken en het stoppen af, en vraagt ook hoe het gaat en vertelt me hoe knap hij het vind. Vind het ook prettig dat hij het weet, op zich is verslaving een ziekte dus hoort het ook bij een huisarts thuis, hij of zij zal je er zeker niet over veroordelen. Mijn vorige huisarts was een ramp, die was meer van 'eigen schuld, dikke bult' tenminste, zo voelde dat.

Hier zijn de buien overgewaaid en is het zonnig, wel met veel wind en ook wel koud, maar niet meer zo sombertjes gelukkig. Dus het westen is opgeklaard!! nu de rest van nederland nog ;)
en nu ga ik verder zitten wachten tot de Brijder me terugbelt... pfft, toch wel spannend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 220
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo tapas,

ik schrijf vanuit vlaanderen, en hier is het nog altijd heel erg bewolkt, maakt niet uit, ik moet toch niet naar buiten.
Ik wou gewoon duidelijk maken dat het soms beter is om van huisarts te wisselen als men niet het gevoel heeft over "alles" te kunnen praten. Ook niet vergeten: de arts heeft zwijgplicht.

Groeten,

Joske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik ben er weer en ik ben bekaf. Hard gewerkt, dan naar koor en dat was vandaag vrijwilligersWERK. Voorovergebogen staan zingen is ook niet alles, maar ging toch beter dan voorovergebogen zittend zingen. 't Was wel weer harstikke leuk. That's the way they like it (he he) to learn our beautifull language. (Vrij naar dat liedje). Dan nog langs postkantoor gefiets. Net geluncht; ik viel zowat om van de honger.

Nu stuur ik nog even een mailtje naar mijn collega's en dan duik ik maar eerst even onder mijn dekbed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Woman,

Ja, er zijn diverse sites waar je die hulpmiddelen online kunt bestellen, maar ik vind het eigenlijk toch niet zo'n goed idee om dat buiten een huisarts om te doen. Het is natuurlijk niet nix wat je slikt en mocht je er onverwachts allerlei bijwerkingen van krijgen, dan moet je alsnog naar de huisarts....
Probleem bij mij is dat ik mijn alcoholgebruik wil aanpakken, maar eigenlijk niet met de billen bloot durf. Ik heb mijn huisarts wel een paar keer aangegeven dat ik allerlei lichamelijke klachten heb door alcoholgebruik (heb vorig jaar nog uitgebreid bloedonderzoek gehad naar leverfuncties), maar elke keer als mijn klachten dan weer minder worden dan denk ik, ach het valt allemaal best mee en stop ik bijv. een weekje en denk ik dat ik daarna wel weer 1 of 2 glaasjes kan drinken en dan beginnen we weer van voor af aan.
Maar genoeg gemekker, want ik zal het zelf moeten doen. Net alle lege flessen in de glasbak gegooid (heel gek, maar het geeft een soort rust dat die mijn huis uit zijn), verse sapjes bij AH gekocht en dag 1 op mijn lijstje zetten.

Het is prettig te ervaren dat je altijd weer welkom bent op het forum!

An, begrijp dat je een beetje in de knoop zit rond je werk. Waarom niet doorzetten en ergens anders een nieuwe start maken? Ook hierbij geldt dat je zelf degene bent die actie moet ondernemen, er zal niet ineens iemand bij je aanbellen met een nieuwe job. Zie het als een geweldige uitdaging en voel je trots als je de stap durft te zetten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Back up?
Back off!

Zo! Ik lijk weer in de lucht.
Nog niet van harte, duss...

Vond het wel flauw hoor die grappen en grollen over mij
en m'n nwe fiets. Zeker als je bedenkt dat ik nergens toe
in staat was :D Maar! Voor de zomer fiets ik er minimaal 5 meter op.
Mét losse handen B) gnigni!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

ik leef met je mee hoor, ik heb ook geen flauw idee wat ik straks moet gaan doen.
:wacko:.
Ik word regelmatig gebeld door collegae,
zij denken nog steeds dat ik terukom als leidingevende.
Dus begrijpen doe ik het ook niet helemaal.

Volgende week als ik weer thuis ben komt mijn baas op de koffie, jaja,:o,
ik heb me nu al voorgenomen dat het het bij koffie drinken en een babbeltje
blijft en dat ik geen enkele beslissing neem.
Ik zie wat de toekoemst breng en ga nu niets beslissen.
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, het lijkt me hartstikke moeilijk voor je.
Net een studie waarin je heel je ziel en zaligheid
hebt gelegd. Maar nog in de verkeerde baan.
Je kunt natuurlijk altijd gaan informeren ergens.
Sollicitatiebrieven schrijven.

Ik weet ook dat het niet lekker loopt tussen jou
en je man. Mijn manier is niet altijd goed.
Soms geef ik me over. Maar meestal tot de tanden
gewapend achter de vestingsmuur... Don't touch me!
Dubbelzinnig? Vast.

An, hou je taai. Kies voor jezelf.
Wat je ook besluit.
Ik leef met je mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina is die baas toevallig niet een lekker stuk ;)

Ja dan denk ik , rustig aan, neem eens pauze. Stel het uit.
Dan ineens klap boem heb ik het idee dat ik gevangen zit in mijn leven en geen kant op kan.
En dat is eigenlijk wel zo. Pippi, daar kom je nooit meer van af.
En natuurlijk wil ik dat ook niet.
MAar die beklemming, zou iedereen dat hebben met man en kinderen?????
Vandaag hoorde ik weer van een man waarvan de vrouw met kinderen de benen heeft genomen.
Dan denk ik , wat erg, maar ook, wauw wat een moed.

Geen eten vandaag. Ze zijn patatas aan het halen, deze huisvrouw staakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achteraf was stoppen met drinken natuurlijk het makkelijkste deel.
Dat weten we ondertussen allemaal.
Ik maak me ook geen illusies dat ik er al ben.
Het blijft doorgaan.
Wat er na het stoppen allemaal los komt.
Das hard om mee te dealen, zo nu en dan.
Het gaat om belangrijke beslissingen. Ook over
dingen uit het verleden die zijn blijven liggen.
Het is al zo vaak genoemd. Je moet opnieuw leren leven!
Ga er maar aan staan! En dát doen we toevallig wel allemaal!
Er is maar één manier: de cirkel doorbreken en eruit stappen.
Daarna de volgende cirkels. Net zolang tot er een mooi en nieuw
landschap voor je ligt, waar jij je lekker en comfortabel voelt.
Waar je met trots en met liefde naar jezelf mag kijken.

Een utopie? Wie weet. Of niet.
Het nastreven waard. Vind ik!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Sorry dat ik hier zomaar tussen spring! Ik hoop dat ik niet in iemands rede val!
Maar ik ben sedert gisteren weer begonnen met nachtdienst dus heb ik niet zoveel tijd! Ook het weekend ben ik hier weinig tot niet aanwezig want dat is gezinstijd!

Aan allen die het nodig hebben : een dikke knuffel!
Aan allen die het niet nodig hebben: ook een dikke knuffel!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, het is toch jammer he, bel je met de Brijder met een hulpvraag, wordt er gezegd dat je deze middag nog teruggebeld zal worden..... en hoor je niks.
Ben blij dat ik niet meer afhankelijk van de hulpverlening ben!! . Kon vroeger over dat soort dingen zo boos worden!!

Verder niet echt veel te melden hier, zometeen weer een vergadering over de buurt en verder maak ik me even nergens druk om, gewoon per dag, meer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina: hihi . Ja dat heb je ervan he, probeer ik een geintje te maken.
Ja moeilijk hoor allemaal. Want waar begin je te zoeken als je wat anders wilt.
Zo simpel is het allemaal niet. Kijk als je jong bent ligt dat toch anders.
En ik wil niet zomaar een baantje. Heel veel dingen ga ik dus echt niet meer doen.
En dat zal jij ook wel hebben. Nou ja, we slapen er maar weer eens een (paar) nachtje over.

Tapas: wat afschuwelijk dat ze je niet terugbellen. Dit kan niet hoor. Sorry , maar gaan ze over de menselijke grenzen heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
albertina

Hahahaha,




An het is een vrouw.


:D



Dat kan toch ook een lekker stuk zijn ?!



Knuffie,
Sterkte met je diensten. We horen wel van je als je tijd hebt.

Spud,
De nieuwe UWV-medewerker :D . Gaat trouwens binnenkort Werkbedrijf heten en dan heb je ook het CWI erin zitten. Een nòg grotere bureaucratische miskleun.


Iedereen,
Ik ga me nu klaarmaken voor vertrek. Misschien tot vanavond, anders welterusten.

DAAAAAG !


Apropos, vandaag zou volgens Britse onderzoekers zowat iedereen in een diepe dip zitten. Tjee, ik lig weer eens dwars op de cijfertjes. Recalcitrant ? Ja!!!!

Doeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Ik lees van jou dat ze niet terugbellen van Brijder.
Van Wing hoor ik ook niet altijd goede berichten over BrijdDat vind ik toch erg jammer om te horen
Zelf heb ik de internettherapie van Brijder gevolgd, en ben er heel erg over te spreken.
Zijn er meer mensen hier die dat gedaan hebben bij hen en zoja hoe is jullie ervaring daar dan mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...