Spring naar bijdragen

Maandag 19 januari


albertina

Aanbevolen berichten

Rosan, lang geleden volgens mij dat je hier geschreven hebt? Ik herinner je me wel nog.

Ja joh, die schaamte..... ik heb het ook pas na twee jaren droog staan aan de HA durven vertellen en die was er heel enthousiast over, over de internettherapie, ze riep gelijk: is dat van Tactus? Ze kende het dus wel. Ze vond zo'n forum ook heel helpend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 220
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Houtje, ik ben hier volgens mij een half jaar niet geweest (wel af en toe meegelezen). Heb wel een enerverend half jaar achter de rug (verhuizing, man met problemen op werk), waardoor ik een terugslag heb gehad. Was niet in staat om hetgeen ik tijdens de internettherapie heb geleerd, toe te passen. Ik kan me er gewoon niet bij neerleggen om er niets aan te doen. Heb 2 jonge kinderen en verklooi mijn leven op deze manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgen
rosan hallo
heb mijn huisarts verteld over internet therapie
nadat hij het opgezocht had belde hij in de middag terug en was er erg enthousiast over
heb het niet gedaan
ben net als jij een eigenheimer ,doe het zonder
dit lukt mij nu prima,mede dankzij partner en kinderen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt al een belangrijke stap gezet door de internetbehandeling te doen en hier te posten...nog een stapje verder dan? Je hoeft je niet te schamen, integendeel zelfs..je zou je gaan schamen omdat je het alleen voor jezelf houdt ;) Succes en sterkte Rosan!
Ik heb trouwens de laatste tijd een enorme behoefte om te poetsen (grondig) en mijn admi....de oude rekeningen en zo, op te ruimen.
Verder de senseo ontkalkt, alle keukenkasten en kledingkasten uitgepoetst en opnieuw ingedeelt...oude kleding naar "Het Goed" gebracht, koelkast en oven schoongemaakt. Berging opgeruimd, vloeren gedweild, tafel met pledge behandeld....fiets een grondige poetsbeurt gegeven en zodadelijk de ramen wassen (binnenkant) flatje hè....ik blijf maar aan de gang. Badkamer komt morgen aan de beurt. Nou ja, ik voel me er goed bij. Aha, de leestekens doen ook weer normaal.
Wat ben ik aan het ouweh@*ren zeg :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb trouwens software gedownload ( Movavi video converter 7; niet goedkoop € 36,-) waarmee ik alle YouTube videoclips (flashplayer) naar AVI formaat kan omzetten om ze vervolgens op DVD te branden.
Wel gratis DVD brandsoftware: CDBurner XP kunnen downloaden (werkt ook met Vista).
Uren clips heb ik er al opstaan, beeldkwaliteit wat minder maar kan ze wel gewoon op TV kijken....aanradertje dus :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knap is niet het goede woord
stom dat ik een kleine 30 jaar heb aangekloot en veel voor mijn gezin verpest heb
vaak geprobeerd heb te stoppen
nu gezegd het is echt zover en geen drank meer nuttigen
de verleiding is soms aanwezig mede omdat er genoeg in huis is om een paar maal het bad mee te vullen
voor mij werkt dat ik mijzelf niet meer in de maling wil nemen
zoals ik vroeger tegen de kinderen zei "nee is nee"zo geldt het ook voor mij
gelijke monnikken gelijke kappen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rosan,

Ik herinner me jou ook nog wel hoor.
Wat ik je misschien kan meegeven is dat het wel
héél goed kan zijn je huisarts in te schakelen.
Ik zelf heb het afgelopen jaar ook een paar keer gedronken.
In november de laatste keer, ik was het toen zo vreselijk zat,
paniek, boos op mezelf, slapeloosheid enz.,
dat ik naar de huisarts ben gegaan.
Die heeft ervoor gezorgd dat ik meteen een therapeut kreeg toegewezen.
Tijdelijk via de crisis dienst, maar dat was omdat je anders op een wachtlijst komt.
Heb het getroffen met een vreselijk goede therapeut, en het klikt erg goed.
Dat is natuurlijk ook erg belangrijk.
Nu heb ik nog één afspraak met hem, er is nu plaats bij een therapeut buiten
de crisisdienst, ik zou niet weten hoe ik de maanden zonder zijn hulp zou zijn doorgekomen.
Het is hard werken maar zeer helpend en ik krijg er veel inzichten door.
Het forum is voor mij wel helpend maar niet helemaal toereikend.
Het is erg lastig om het allemaal alleen te doen, het lijkt me een goed
plan als je contact opneemt met je huisarts.
Het geeft toch een stuk opluchting en wellicht kan je ondersteundende hulp krijgen.
Ik wens je sterkte en hoop dat je naar je huisarts durft te gaan.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,

Ik log even in vanaf mijn werk om te melden dat ik van Blacky een smsje heb gekregen dat ze nu aan het inchecken is en zich triest voelt.

Ik werk nu weer verder en lees jullie vanmiddag na koor wel.

Hou het lekker droog van binnen. Buiten is het al nat genoeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mensen als jullie heb ik verschrikkelijk veel bewondering. Ik ben nog steeds in de fase dat ik de drempel nog niet overdurf, drink al meer dan 10 jaar te veel en pas sinds een jaar geef ik dat aan mezelf toe. Aanmelding hier was al een stap, maar wel een steun en ik voel behoefte hier weer wat meer te zijn. Fijn dat dat hier ook wordt toegelaten na een periode van afwezigheid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee. Gedoucht en de hond uitgelaten.
Ik dacht -hocus pocus- dan doet ie het wel weer.
Nee dus. Stom apparaat! :wacko: Erg traag.
Dus als ik plotseling, midden ergens in, weg ben...

Rosan, hoi!
Hier lekker meeschrijven joh!
Misschien overwin je je angst en neem je alsnog
de drempel! Succes!

Bako, ik vind het hartstikke goed van je!
En wat fijn dat je gezin nu zo achter je staat!

Ook goeiemorgen Har!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bako, je bent op weg! Sterker nog 88 dagen droog en open en eerlijk over je drankprobleem. Goed bezig!

Ga zo eens op stap, naar db. Vanmiddag nog een intakeformulier invullen en dan ben ik tot december dit jaar onder de pannen. Nog effe de ramen.
Toedels en een fijne dag! Morguh Marjo..huppel ze vandaag :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga ook even mijn admini doen en dan is het weer voedertijd voor Dochter en onze Vaste Mee-eter op maandag. Voordeel = op dinsdag eet Dochter dáár mee. Lekker, heb ik wat langer tijd om wat te doen.
O ja morgen weer sporten.

En morgenmiddag ter controle met Tina naar het ZH in Adam (we hebben allebei geen zin). Maar ik weet geen andere oplossing al haar contacten zitten in Amsterveen e.o. je kan toch niet vragen dat die mensen met de trein of auto naar Utrecht komen, Tina ophalen, naar Adam, weer terug naar Utrecht en dan weer naar A'veen. Ik ga zelf, we gaan gewoon samen met frisse tegenzin. Overleven we ook wel weer.

Zo nu naar de stapel rekeningen. Blèh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tussen de deurpost hangend kan ik er op zitten.
Daar is alles mee gezegd. Ik moet een stuk van de buis afzagen,
want kan niet bij de pedalen (ik heb geen emoticons maar hier hoort
een vette ;disgust:)

Gewoon héél gemeen terugkijken Pip. En dan plotseling omhelzen!
Mooi dat het goed is gegaan!

Aargh!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi

ben er weer, drukke dagen gehad veel gewerkt. Nu lekker paar dagen vrij.
Ook achterstallig onderhoud in huis dus dat moet eerst maar even gebeuren.
Vanavond kom ik wel even lezen.
Ik hoop dat het met iedereen goed gaat want ben totaly niet op de hoogte.

groetjes Antonia

ps het is hier heel erg vies, nat, grijs, winderig en koud weer bahhhhhhhh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat zo ?? Ik zit met hetzelfde namelijk.
Je kan het maar beter in huis hebbeb, je mocht het eens nodig hebben ......

quote:


Originally posted by:
Rosan

Goedemorgen allemaal,




Ik ben een tijdje niet actief op het forum geweest, maar logde wel af en toe in om een beetje mee te lezen. Ik heb inmiddels de internettherapie afgerond, maar ben naar mijn gevoel weer terug bij af en voel behoefte hier weer wat vaker te zijn. Overweeg nu de hulp van Campral of Revia in te roepen (zag dat deze middelen online te bestellen zijn want ik voel schroom om hiervoor naar de huisarts te gaan). In ieder geval, we zullen de schouders er weer onder moeten zetten om niet in oude gewoontes te vallen.


Wat een deprimerende dag inderdaad, zo donker, maar niet aan toegeven, ik wens jullie allemaal een goede droge dag!


Rosan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan: fijn je hier te zien. Tja, stoppen met drinken gaat niet een, twee, drie. Bij mij was het honderd, honderdeen etc. Het komt er op neer dat je de moed niet moet opgeven en kijken naar de dingen die je hebt ondernomen om te stoppen. Je bent nu niet tevreden met het resultaat. Kunst is om toch van jezelf te houden, niet denken dat je HEEL je leven verprutst etc. Kijk eens naar de goede dingen en van daaruit weer starten met STOPPEN. SUCCES!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het voor vandaag wel weer gehad. Heb het idee de maraton gelopen te hebben. Is niet zo natuurlijk. En wat een rot weer. Geen herfst geen winter, niet te benoemen.
Rot weer bah, bah bah!!!!!!!

Dus verplicht lekker binnen zitten. Koppie koffie erbij en ff kijken of er vanavond nog een leuke film komt. Of misschien moet ik wat gaan lezen. De afgelopen jaren zoveel moeten lezen dat ik moeite heb om in een leuk boek te beginnen.

Op zo'n dag heb je toch zin om het leven op te vrolijken met een grote slok uit een hele grote fles zooi.
Niks van de gevolgen aan trekken , gewoon onderduiken.

Dus helpende gedachten formuleren:

omdat het zulk slecht weer is verdien ik het om lekker binnen op de bank te zitten en een beetje lui te zijn, aangezien ik genoeg gedaan heb vandaag.

drank kan nu misschien aantrekkelijk lijken maar het brengt niks, het is meer het idee, vervlogen ideeen. Nepideeen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een rot nacht.
Sliep pas heel laat en de hijpalen denderden de hele ochtend door mn oordopjes heen. Dus dat waren korte hazenslaapjes met steeds maar weer wakker worden. Ik voel me gebroken.
Hondje moet naar buiten, ik ga eerst maar en dan daarna lekker douchen want het regent. Das prettiger als je nat thuiskomt om onder de douche te kruipen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

hier is ook alles grijs, en dat op de Blue Monday!
Ik kan de twijfelaars alleen maar aanraden om zoveel mogelijk hulp te aanvaarden. Laten we een ding voor ogen houden: een arts wordt door ons betaald om vast te stellen wat er mis is, en om ons te genezen (of helpen genezen). Het heeft geen nut om de artsen als halfgoden de beschouwen die alle moreel in pacht hebben. Zij mogen dan een ordeel hebben over wat goed of slecht voor ons is, maar niet het recht om ons te veroordelen. Neemt niet weg dat een goede band-vertrouwen heel belangrijk is. Daarom is huisarts shoppen eens heel goed, aan het begin van het jaar moet in B. de vaste huisarts opnieuw worden aangeduid, so heb ik gewoonweg eerlijk tegen mijn vorige huisarts gezegd : ik ben heelemaal niet tevreden van uw diensten, ik ga naar iemand anders, gelieve mijn medisch dossier over te maken aan kollega X. Die keek raar! En, het gaf me een goed gevoel, want ik was voor me opgekomen, niet alleen bij de bakker!

Groeten,

Joske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...