Spring naar bijdragen

Woensdag 21 januari


An

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 350
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

mensen ik heb het niet gehaald vandaag, Ik heb 2 hele vervelende berichten gekregen en ga hier ritueel de laatste fles voor mn behandeling leegmaken en die morgenochtend met het zelfde ritueel in de glasbak deponeren voor ik op intake ga....

ik zal me dan vandaag ook verder afzijdig houden.

Morgen op naar mn Intake

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Amaai, wat hebben jullie weer veel bijgeschreven!

BamBam,
Het is moeilijk om afscheid te nemen van iemand waar je toch zo een 15 jaar mee samengewoond hebt. Dank zij je nuchterheid heb je op een waardige manier afscheid kunnen nemen. Het definitieve afscheid zal spoedig zijn. Ik wens je heel veel sterkte de komende dagen; je ex is bijna aan het einde van haar lijdensweg. Eens aangekomen zal ze van pijn bevrijd zijn. :heart:

AlbertRemmo,
Welkom hier op het forum. Door hier veel te schrijven en vooral te lezen ben ik van de drank afgeraakt.

Bako,
Zelfs na 1,75 jaar gestopt te zijn, kan ik het of beter gezegd wil ik het niet aan om naar 2 geopende flessen wijn te staren terwijl ik in mijn uppie ben. Ik zou ze gelijk leegkiepen in de gootsteen uit liefde voor mezelf.

Spud,
Blijven hangen, he! Er is niks leuks of spannends aan, dat weet je inmiddels wel. Je houdt er alleen een houten kop aan over, een berg schuldgevoel en boosheid naar jezelf toe. Daar heb je niks aan. En aangezien je er van houdt (wat klinkt dat naar) om jezelf pijn te doen: geniet van de pijn van deze craving. (Ik word bijna misselijk van mijn eigen woorden.)


Mensen,
Onmatig drankmisbruik leidt tot stilstand en achteruitgang. Stoppen ermee is het begin van lichamelijk herstel en het begin van een nieuw en veel beter leven.
En soms is dat moeilijk en komen er allerlei beren op je weg, hindernissen, gevaarlijke zijpaden, maar zolang je op die rechte weg kunt blijven leef je en heb je de regie over jezelf: eigen baas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bye Wing, ik ga er ook zo uit!!


@An dank! Ik meen het uit de grond van m'n hart. Ik vind het mooi hoe je gaat.
Ik zeg vaak tegen Anna, ze gaat klasse.
Je ging steeds voor de bijl, en dan was het weer, weg met die Zooi.
Je bleef knokken.
Soms dacht ik hoe houdt ze dat vol, het vallen en opstaan.
En zie je: Je kwam ,zag, en overwon.

Klasse.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

Harstikke goed joh, ik ben blij voor je.
Ja, op woensdag heb ik altijd vrij,vanochtend op de kleinkinderen gepast.
Dan heb ik s,middags meestal het forum ingeschakeld, maar loop ook vaak weg om andere dingen te doen maar blijf zo wel op de hoogte.

Beetje baaldag vandaag, heel veel gesnoept en gesnaaid.
Een half jaar geleden zou ik met zp,n bui al 1 of anderhalve fles op hebben, had er vandaag sinds lange tijd ook weer veel zin in.
Maar ik geef nie toe
Jij ook niet he, we zouden wel gek zijn!!

Trouwens ik heb net als jij ook een man die gewoon doordrinkt, maar daar trek ik me niets van aan.
Hij probeert wel te minderen i.v.m. z,n hartklachten.


Albert,

Je bent goed bezig zo te horen.
Leuk dat je ons gevonden hebt, hoop dat je er baat bij hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AlbertRemmo: ik voel bij jou dat het helemaal goed zit. Maar maak niet de fout van ongeduldig zijn.
Na een paar weken merk je dat de echte zin zowat over is. Een of twee keer in de week zo'n aanval.
Mijn fout was dat ik daarmee niet op het forum kwam.
Dus schrijven als je het moeilijk hebt.
Gewoon je laten horen.

In het begin lijkt een week een jaar. De dagen moeizaam doorkomen.

Geduld dus. Geef je lijf en geest rust.
Doe alleen wat je echt leuk vind.

Vandaag b.v. heb ik voor het eerst in ... tijden... de auto gewassen, fanatiek gewoon, heerlijk.

Deze zomer heb ik gewoon niks gedaan.
Gewoon heerlijk genoten.
Op het forum. Op vakantie. Niet poetsen, gewoon niks.
Nu zie ik dat ik dat goed heb aangepakt.
Het komt echt vanzelf weer.
Je hersens maken weer vanzelf het stofje aan waardoor je je weer happy gaat voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos: ik heb die momenten ook en dan heb ik de stelregel: JE MAG ALLES ALS JE MAAR NIET DRINKT. En ja dan gaat er een zak chips door of een zak, hoe heten die dingen, nou ja, notendingen of zo.
Daar ga ik dan ook uitgebreid van genieten.
En weet je als je op dat moment zou drinken krijg je veel meer calorien binnen die niet verwerkt kunnen worden.
Je lever heeft het dan te druk met die zooi alcohol en heeft geen tijd om andere dingen te verbranden.
Zo redeneer ik dus.

Dus baal niet van snoepen en snaaien. Over een tijdje dan laat je dat gewoon staan en zoek je naar andere alternatieven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Spud!

En goed zo Bako!

En nog een warm welkom voor JJ en Witte en Catootje en wie ik nog vergeet...
ik ben hier niet zovaak doordeweeks dus ik zie niet alles en iedereen he.

En Casiris en Rosan, welkom terug!

En BB: sterkte meiske. Dit zijn moeilijk dingen maar inderdaad, het zijn nou eenmaal "life's terms".
Mooi dat je toch zo afscheid hebt kunnen nemen van elkaar, dat is veel waard.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...