AlbertRemmo Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Thank you Ziza Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joske Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Hallo,@Tapas: de foto's vind ik heel erg goedJoske Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Uit bericht van ZizaVeel angsten waren gerelateerd aan drank en drugs in het begin van mijn nuchterheid. Later kwam ik tot de ontdekking dat er ook angsten waren gerelateerd aan mijn absolute onvermogen om eerlijke en gezonde relaties met mensen te hebben. Het hele proces van nuchter worden en het proces daarna om te groeien als mens , als een vader , partner , een broer , een oom , een werkgever , een deel te zijn van een elftal etcetc. is verrijkend en boeiend en maakt mij steeds meer vrij van mijzelf en mijzelf niet geisoleerd te voelen. Ik ben veel minder bijzonder dan ik denk ook ben ik minder uniek dan ik denk. Net als anderen ben ik gewoon een deel van het geheel en onderdeel van de maatschappij. En vandaag ben ik vrij om daar invulling aan te geven. Bevrijd van alcohol en drugs kon voor mij de reis beginnen en ik ben nog steeds aan het wandelen op het pad. En ik blijf daar voorlopig maar. =======================================================Herkenbaar Ziza.Mooi.Hou het simpel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 hahahaha Marieke je maakt mijn dag vrolijk ik schoot gewoon in de lach bij jouw bericht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Hoi Orleando, jij denkt te weten wat anderen denken.Is dat wel reeel?Ik dacht vroeger ook de stemmingen van gezichten te kunnen aflezen.maar ik zat er vaak naast.Ik ging navragen, toetsen Toen bleek dat mensen totaal anders dachten dan ik voor ze had ingevuld.En tot mijn verrassing vielen de antwoorden best wel mee.Hoort je verdriet wel bij de zwijgende mensen op het schoolplein? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Dank je wel Ziza. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Met de zoen van Safi op mijn voorhoofd kruip ik weer tussen de warme lappen.Beter dan welk medicijn dan ook.Ik voel me al een stuk beter.SafiBedankt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Zorg goed voor je Rudy! Ben aan de poets.Het fornuis schreeuwde!Moord en brand!Ondertussen even een ander -voor mezelf plekje- gecreëerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Ziza, ik ervaar het ook wel zo, ik dronk om mijn angsten de baas te kunnen. Ik dacht uiteindelijk als ik nou stop met drinken dan worden mijn angsten ook minder maar helaas is dat niet het geval, ik leer er wel anders mee om te gaan, nog meer te accepteren dat ik gewoon zo ben zoals ik ben en mezelf niet anders voor moet doen dan ik ben. Ik mis nog wel de alcohol als angstdemper en als middel wat mij even vrij kon maken en daar ga ik nu ook wel weer mee aan de slag, dat heeft het stoppen met drank me dus ook opgeleverd, het leven is kwalitatief zeker beter geworden maar ik wil ook weer aan het werk met mezelf om er het optimale uit te kunnen halen. Ik voel me momenteel niet vrij maar beperkt en vind het lastig daar mijn weg in te vinden.de was hangt! misschien dat ie later vanmiddag ook buiten kan hangen maar nu is het hier nog behoorlijk grauw en vochtig grijsHaha Kaia, ik zal het lekker kort doen, gewoon die hele (centi)meter er af!! Het probleem is vaak niet de lengte maar de dikte! dus ik mag niet klagen.ach, of het nou zo lief is om de poes van de buurvrouw weg te brengen, we hebben hier best wel een sociaal netwerk met een paar (alleenstaande) buren, zorgen voor elkaars dieren, helpen sjouwen als dat nodig is, gewoon zonder verwachtingen en als ik het kan doen doe ik het graag, net zoals mijn buurvrouwen dat ook voor mij doen. Ik besef wel dat ik daarmee enorm geboft heb, en zij ook trouwens.ik kan hun weer inschakelen als ik een auto met chauffeur of andere hulp nodig heb dus dat is ook handig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Haha ja. De grote angstdemper!En wat was ik bang om te stoppen.Hij wil me nuchter weer bij de strot grijpenMaar hij weet niet hoe sterk ik al ben...Zet al mijn positieve kracht maar weer in!Hush! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Beterschap Rudy!mensen wat een gezellige druktie hier en veel moois geschreven.Ziza,Thanx.Pip,ik hoop niet dat kleine Pip de griep heeft, dekentje op de bank kopje theebeetje lekker laten verwennen door mams.Doet me denken aan vroeger.Marjo,Mijn gasfornuis moet alleen afgestoft, hahahaha, er wordt niet opgekookt.Vanavond ga ik het weer eens zelf proberen, lief alle bemoeizuchtmaar ik wil het zelluf doen.Moet lukken.Ik zou vanmorgen gebeld worden door de BA, nog steeds niets gehoord.Sleep de telefoon het hele huis door omdat ik anders bang ben dat ikniet op tijd bij de telefoon ben.Pffffffffffff.Niet echt belangrijk, maar ik word er ietwat onrustig van, ik ga zo lekker douchendan belt hij maar voor niets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Hallo allemaal,'t Was te verwachten, ik heb vannacht niet veel geslapen, maar toch was het niet van dat onaangenaam malen. Het lukte me steeds om de positiviteit van gisteren weer vast te pakken en kon dan steeds weer wegdoezelen. Straks ga ik maar even liggen om in te halen.Vanochtend lekker gewerkt en we hebben ook even gezellig gepraat over het belang van tijd vrijmaken voor jezelf. Uiteraard over enkele werkprocessen en werkzaamheden.Dan naar huis, geluncht, koffie gezet en even hier ingelogd om prompt gestoord te worden door de enecoman voor de opname van gas- en elektriciteitsstanden.Nu eerst maar die koffie voor die koud is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Ondertussen wat muziek proberen...Heavy Weather; Weather reportVond ik altijd fantastisch. Swingt wel...Maar ik wil zangJa hoor. Poetsen en zoekenZoeken dus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Gnigni... Wat brengt de postbode nu?Een heeeel grote doos! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Open maken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Wow!Mooie spullen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Was ik weer.Rudy, om er even op terug te komen: ik denk niet te weten wat andere mensen van mij denken. Sommigen hebben het helaas zo gezegd (ben een slechte vrouw/ moeder en moet het huis uit en dat soort dingen), maar het is gewoon, dat ik me niet op m'n gemak voel. Onwennig in m'n ontwenningsjaar, zeg maar. Ik was er tijdens mijn opname voor gewaarschuwd, dat mensen echt lelijk kunnen doen; je compleet negeren (vaak uit onmacht, omdat ze niet weten wat ze tegen je zeggen moeten) of schoortvoetend de vriendschappen weer worden bijgesteld. Ik zit qua stoppen met drinken nog in m'n kinderschoenen, ben er nog lang niet. Dus alles voelt nieuw en voor mij eng aan. Dus ook zoiets gewoons als kinderen naar school brengen of boodschappen doen. Voel me in de gaten gehouden, snap je? Maar het komt wel, alles heeft tijd nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Als je het over de duvel hebt..........Aardig gesprekje, over drie weken krijg ik weer een oproep,of ik dan al misschien met het openbaar vervoer zou kunnen komen.Als het niet zou lukken kan ik natuurlijk altijd bellen.Ik natuurlijk weer spontaan in huilen uitgebarsten, met het openbaar vervoer.Hij vond het wel een traumatische ervaring en ik moet er maar zoveel mogelijkaan doen om afleiding te zoeken.Hoezo afleiding?Wat ik zoal doe de hele dag.Nou niet zoveel, ik ben namelijk nogal aangedaan door het hele gebeuren.Niet dat ik de hele dag zit te janken maar alles kost extra tijd als je optwee krukken loopt.Ik ben BOOS. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Ja, jullie hebben gelijk. Anderhalve fles is wel veel (al zou ik er m'n hand ook niet voor omdraaien)Merk je meteen hoeveel ik met mezelf bezig ben. Al heb ik het zowiezo niet in me om mensen op zoiets te wijzen. En zeker die vriend niet, die weet heel goed wat ie doet en dat hoef ik 'm niet te vertellen. Het was geen storend effect, het verziekte de avond niet en hij was niet eens stomdronken toen ik weer naar huis ging. Het afgelopen jaar heb ik wel genoeg voor anderen gezorgd, word nu tijd dat ik goed voor mezelf ga zorgen. Want je schiet er geen reet mee op voor jezelf als je dat niet doet en daar hebben anderen dan ook weer niks aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Na meer dan 10 jaar braaf sparen...Met zo'n blauw kaartje bij het winkelen...Durf het bijna niet te zeggenJust materialMaar wat een timing...Afspeelapparatuur en camera Kan zoon eindelijk gekke filmpjes makenSamen met mum! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Tina, ik wil je boksbal wel even zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Komt ie Marjo............Pippi, dat begrijp ik ook wel hoor, hij bond later ook wel wat in.Maar weer het hele verhaal vertellen haalt gewoon best wat naar boven.En ik ga absoluut niet met de bus, het idee.Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.Ik kan gebracht worden maar ik denk eerst aan mezelf en ik ga pas als ik dat op kan brengen.Zo ik heb gesproken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 quote: Originally posted by: AnZeg stelletje luiwammissen, liggen jullie allemaal nog te slapen? Dat heb je ervan als je tot midden in de nacht achter die computer zit. Even een mededeling! VANDAAG STA IK DRIE MAANDEN KURKIEDROOG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik verwacht natuurlijk wel de meest fantastische slingers. Duurde wel lang die drie maanden. Wat ik ook had verwacht is ook gebeurd. Als je gewoon helemaal niet drinkt verdwijnt dus de trek. Dat is handig. Dus vandaag laat ik die eerste staan. Fijne dag allemaal tot straks maar weer. An, Gefeliciteerd! :present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Tina, ik sluit me bij pippi's woorden aan. Terecht, dat je boos bent en die bedrijfsarts heeft makkelijk praten aan de andere kant van zijn/ haar bureau. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Wow! Tina!Lekker? Pip, die!Ik weet niet hoor..Toch maar ff rennenNa Neneh Cherry nu nog Nirvana??????Blijf ergens hangen...Daaaahhh!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden