Kaia Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Wouw Adam die zijn mooi, jij kan wel een slingerbizniz beginnen hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Tapas, ik ze het in m'n agenda, dagboek en weet ik het waar dan ook. Weer een stok tegen die gremlins!Sterkte met poes.Spud, heb er zelf ook geen moeite mee als een ander in mijn bijzijn drinkt, maar ik geef Karinneke wel gelijk. ik dronk zelf niet eens zoveel wijn in mijn ergste dagen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Hoi ik probeer jullie vandaag weer een beetje te volgen dat scheelt vanavond weer draad lezenen misschien heb ik de mogelijkheid om af en toe te reagerenAanstaande zaterdag met mijn schoonouders uit eten en ze weten inmiddels dat ik gestopt ben (niet dat ik die 3 flessen door de gootsteen gepleurt heb en dat houden we ook zo) `t zal geen beproeving worden want als ik de eerste zou nemen zaterdag avond krijg ik bijvoorbaat al 3 knallen voor mijn kanis van vriendin en hun want ze zijn hartstikke trots op me en dat willen ze zo houden waar ik het mee eens ben TOCH?Ik hou jullie op de hoogte tegen die tijdGeniet van een stralende dag althans hier in hilversum schijnt de zon `k heb zin in de lente, me goed voelen zonder drank, zonder jas naar buiten OH ik kan haast niet wachten hoe alles straks voelt zonder drank.Ik ben erg opgelaten en enthousiast (schrijf je dat zo?) terwijl m`n baan op het spel staat vanwege crisis en torenhoge schulden maar dat deert me nu even niet IKWIL DRANKVRIJ DE LENTE IN.Kus (nee ik heb niet gezopen) zo effe recht uut haart Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Karinneke, als je belasting moet betalen zijn er ook inkomsten geweest.Waar gaat het dan fout? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Orleando, schrijf je vermoeidheid niet meteen toe aan gebruik van refusal.Je lichaam en geest raakt uitgeput van jarenlang over je grenzen gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 An , geweldig 3 maanden nuchter... keep doing what you are doing BB , , Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Hoi An.Drie maanden, dat is een knappe prestatie.An, je wist al lang dat het vergif was! Zooi was het! En nog vies ook! Je hebt het weer onder controle. Niets is het waard An.Je ziet dat een man, die op zichzelf scheldt , en ook nog ligt te dampen en snurken,het droogstaan, niet in de weg hoeft te staan!Lekker in je eigen bedje, men bekijkt het maar.De vrienden zeg je even waar het op staat, of kinkelt ze de deur uit.Het bovenstaande getuigt van karakter en vechtlust.An het is je gegund. En houd de troep buiten de deur!An, over drie maanden, gaan we weer evalueren.Groet.P:S Anna is al vanaf 6.45 uur in de running. Maar ik weet zeker dat ze dit onderschrijft.Misschien hoor je nog wat. Ik zal het heugelijke feit overbrengen!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Rudy, het is deels refusal, deels de griep die ik heb gehad en deels voorjaarsmoeheid. Dat laatste heb ik al lang. 's Morgens mijn bed niet uit te branden, want het is buiten donker en koud. Nu alle 3 de kinderen op de basisschool zitten moet ik wel en eenmaal eruit gaat het ook wel weer, maar het bedje is nu eenmaal lekker warm.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Jeetje wat een drukte hier.Maar ik zie het al. AN HEEFT EEN FEESTJE !!!!AAAAAAAAAAAAAAAAANNN!!Super gedaan meid! :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present: een dik bos rozen van mij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Bohemia goed nieuws zie ik je bent aan het afbouwen.Zet hem op en kom hier als je het moeilijk hebt.!Schrijf je ervaringen van je af daar leren anderen weer van.Niet vergeten Honger, Eenzaamheid, Woede en verdriet zijn allemaal triggers.Dus laat je niet misleiden en zoek ontspanning in wandelen, sport, eten en slaap.Oh lees net dat An fantastische slingers wil:huh:en nu had ik een bosje bloemen bij me:o:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Rudy beterschap:sun:Karinneke is er geen buurthuis met een maatschappelijk werkster die je kan helpen, daar zijn die mensen voor.BB heel veel sterkte en samenhorigheid vandaag:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Hey Albert je klinkt opgewekt.En standvastig.Wees blij met mensen die je na staan en je willen helpen.Tijd is onbelangrijk in je herstel proces.Blijf vertrouwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Wat mij opvalt aan dit forum, is dat we elkaar troosten en moed inspreken als we het moeilijk hebben of een terugval hebben gehad. En elkaar prijzen, als het goed gaat en we mijlpalen halen.Dat is, in mijn omgeving althans, wel anders. Daar word je al raar aangekeken als je met een rode kop van de koorts toch je kinderen van school gaat halen en niemad wat zegt hoe goed ze het vinden, dat je niks drinkt. Dat zit me nog steeds dwars en dat is ook een trigger voor mij. Ik ga niet naar complimenten vissen of zo, maar waarom denkt men steeds het ergste, terwijl het nu wel goed gaat? Dan word ik verdrietig, voel me weer klein en eenzaam; een mislukkeling en krijg dan de neiging om weer te gaan drinken. Wat ik dan doe is het van me afschrijven in m'n dagboek ipv wat te gaan halen. Of iets wat me rust geeft, zoals schilderen. Die trekmomenten lijken uuuuuuuuuuuren te duren, maar dat is gelukkig niet zo. En voordat mijn vader overleed was ik ruim 3 maanden van de drank af, dus ik weet dat ik het kan. En ik put moed uit jullie mijlpalen, troostende woorden, maar ook de schoppen onder m'n billen, die ik gehad heb en het wellicht toen niet zo zag, maar op dat moment wel nodig had. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 @Bohemia, goed voornemen en helpend dat je daarover afspraken met je vrouw maakt! Kom je vanzelf je schoemelgedrag tegen als je haar hierin betrekt en vooral, in hoeverre jij hierin werkelijk verantwoording neemt. Heb een afspraak met A. een goede vriendin gemaakt dat ik tijdens onze ontmoetingen refusal inneem; mijn beslissing geweest omdat ik 1e kerstdag ondanks dat ik het haar beloofd had die niet heb ingenomen....de gremlins vlogen om me heen en hadden me 's ochtend al in bedwang. De drank volgde later op die dag. Bedenk dat het een hele stap is, waarin je je gedrag t.o.v. drank zeker tegen gaat komen. Succes!Feli An knap gedaan, zeker in wat een moeilijke tijd voor je is geweest. Keep going strong!Bammie Orleando, fijn dat het zo goed gaat. Leren we de échte Orleando weer kennen Blijf aan de refusal....geeft je alleen maar zelfvertrouwen uiteindelijk. Eerst aan jezelf blijven werken.Trees Mooie foto's Tapas! En dat ijs, zo strak als een biljartlaken....bijzonder mooi. Welk programma gebruik je voor je panorama's of is het een flinke groothoeklens?Kaia, als je wilt weten hoe je een foto moet plaatsen moet je eens op het fotodraadje kijken....staat een uitgebreide uitleg Zo, ga vanmiddag mijn verjaardag nog eens vieren met de deelnemers van db. Kan maar niet op! Mijn God, wat had ik altijd een hekel aan mijn verjaardag....nu gun ik mezelf die aandacht, laat me verdorie zonder schaamte feliciteren en kussen uiteraard Krijgen ze gratis koffie, thee en cake voor terug Ben trouwens alle oude familiefoto's uit de albums aan het losplukken...scannen en op cd-rom zetten; lukt vrij aardig. Werkje wat jaren is blijven liggen. Ga ze opsturen naar mijn familie, kunnen ze zelf kiezen welke ze af laten drukken. En daar dan ook een DVD'tje bij van oude 8mm filmpjes...een hele klus.Toch wel grappig om te doen, al die memories opnieuw een plek geven Voelde me nogal gefrustreerd in mijn jeugd....vandaar. Kan er nu toch anders mee omgaan....relativeren.Laterssss en een fijne droge dag Tis hier prachtweer!formulering Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 zo en nu nodig met de hond aan de wandel...laters! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 PSTapas ik vond je foto's ook erg mooi en het advies van Trees iets om over na te denken.Wedden dat ze gelijk heeft? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Har, ik vond dat dronken mens waarin ik veranderde ook maar niks!Ik ga er ook even tussenuit; lopend de kinderen van school halen. Het is welliswaar koud buiten, maar droog. Heerlijk weertje om een frisse neus te halen.Ook namens mij tot laters! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joske Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Hallo,waar find ik de foto's van Tapas?Joske Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Afgelopen zondag hebben we de verjaardag van ons zoontje gevierd met familie en vrienden en vooral veel kids. Na afloop was het echt een ravage hahaha...Als ik het vergelijk met 3 jaar geleden toen ik net een paar maanden nuchter en clean was is het het ongelooflijk hoe anders het vandaag is. Ik maakte mij toen veel zorgen over het feit dat mensen misschien van mijn probleem wisten en ik voelde mij helemaal niet comfortabel met mensen. Ik was bang en voelde mij minderwaardig en was heel erg springerig. Gelukkig kon ik al die zaken bespreken met mijn sponser en die gaf mij de suggestie om zo veel mogelijk dingen te doen met de kids die er waren. Voetballen , met speelgoed spelen etcetc. En die suggestie heeft er voor gezorgd dat ik die dag redelijk goed doorkwam.En afgelopen zondag voelde ik mij comfortabel met de mensen en de kids. Het was een geslaagd feest voor iedereen. Ik kom vrij met iedereen babbelen van vrienden tot kennissen en met de aanwezige kids.Ook nog een potje gevoetbald met onze nieuwe buurman wat echt lachen was.S ' avonds Star Wars gekeken met mijn partner (we zijn al een week verslaafd aan Star Wars films)Veel angsten waren gerelateerd aan drank en drugs in het begin van mijn nuchterheid.Later kwam ik tot de ontdekking dat er ook angsten waren gerelateerd aan mijn absolute onvermogen om eerlijke en gezonde relaties met mensen te hebben.Het hele proces van nuchter worden en het proces daarna om te groeien als mens , als een vader , partner , een broer , een oom , een werkgever , een deel te zijn van een elftal etcetc. is verrijkend en boeiend en maakt mij steeds meer vrij van mijzelf en mijzelf niet geisoleerd te voelen.Ik ben veel minder bijzonder dan ik denk ook ben ik minder uniek dan ik denk.Net als anderen ben ik gewoon een deel van het geheel en onderdeel van de maatschappij.En vandaag ben ik vrij om daar invulling aan te geven. Bevrijd van alcohol en drugs kon voor mij de reis beginnen en ik ben nog steeds aan het wandelen op het pad. En ik blijf daar voorlopig maar.En dat is wat de groepen en de 12 stappen mij leren.Een ander voorbeeld;De afgelopen twee / drie weken hadden mijn partner en ik veel discussies over wat en in welke volgorde we de werkzaamheden in en rondom het huis moesten gebeuren. Er begonnen onderlinge irritaties te komen en ergenissen over stijlen. Dus een soort controle-oorlog.En het toen besloten we om de strijdbijl te begraven ; een staakt-het-vuren dus geen gesprekken over huis en tuin , niet meer de ander vertellen hoe hij/zij moet doen of dat je dat verwacht of veronderstellingen maken en dan boos regaren als de ander niet kan ruiken wat je bedoelt.En vooral samen mediteren. Stilte. En het werkt !!De afgelopen week begint er weer een rust terug te keren die er voorheen was. En om samen verder te komen kunnen wij alleen maar bereiken als we vrij zijn van irritaties en comfortabel zijn met onszelf. De afgelopen weken hadden we wel veel gepraat maar zonder te communiceren. Alleen maar bezig om ons eigen plan er door te krijgen i.p.v. samen een plan te maken.En vanuit de stilte kunnen we nu weer gaan plannen en bouwen.Ik heb nog veel te leren. En ik ben blij dat dat mogelijk is vandaag.Want toen ik nog in mijn huisje zat met een matras en een koffiezetapparaat en een tv loaded met drank en drugs was er weinig mogelijk behalve dan zuipen en gebruiken. En ook kon ik alleen maar aan mijzelf denken hoe zielig ik wel niet was en hoe oneerlijk de wereld wel niet was.Maar er is niets mis met de wereld er iets iets mis met mij hahaha.De wereld is niet eerlijk en ook niet oneerlijk. Het is wat het is.Andere mensen kan ik niet veranderen maar wat ik wel kan is mij bewust te zijn op welk pad ik loop en wat mijn houding is t.o.v. de wereld. In het AA boek staat " Love and tolerance of others is our code" ...En daar probeer ik naar te leven. Maak ik fouten ? Zeker. Ben ik soms egoistisch ? Zeker. Soms last van misplaatste trots ? Zeker. Maar er zit vooruitgang in. Want ik voel mij steeds relaxter met mijzelf en anderen. En dat is voor mij de maatstaf van groei.Ik wens iedereen een fijne dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 zo ook even recht uit het hart Ziza je gaat goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joske Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Hallo,@Ziza, gevecht tussen de partijen, ieder die zijn plan er door wil krijgen. Dat herken ik heel goed. Ik vind het een terechte opmerking dat het belangrijker is om te proberen samen en plan uit te werken, dan is er verder geen discussie meer mogelijk want het is een gesamelijk plan.groeten,Joske Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Joske, als je het eind van het draadje van gisteren naleest staan daar wat linken naar foto's, vanaf een uur of 11 ofzo Poes is bij de dierenarts. Het is goed om haar wat beter in de gaten te houden, baasje kan niet vrij nemen en is zowat een zenuwinzinking nabij dus dan is dat een goede oplossing.Ik mag zometeen lekker van mezelf naar de kapper, het zit voor geen meter meer.en kijk, dat bedoel ik nou, soms.... sta ik vroeg op om mijn beddegoed te wassen zodat het kan drogen voor vanavond, denk ik daar nu pas weer aan.. nouja, snel ophangen dan maar!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Buiten hangen Tapas kan makkelijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 quote: Originally posted by: Ziza quote: Als ik het vergelijk met 3 jaar geleden toen ik net een paar maanden nuchter en clean was is het het ongelooflijk hoe anders het vandaag is. Ik maakte mij toen veel zorgen over het feit dat mensen misschien van mijn probleem wisten en ik voelde mij helemaal niet comfortabel met mensen. Ik was bang en voelde mij minderwaardig en was heel erg springerig. En afgelopen zondag voelde ik mij comfortabel met de mensen en de kids. Het was een geslaagd feest voor iedereen. Ik kom vrij met iedereen babbelen van vrienden tot kennissen en met de aanwezige kids. S ' avonds Star Wars gekeken met mijn partner (we zijn al een week verslaafd aan Star Wars films) check quote: Veel angsten waren gerelateerd aan drank en drugs in het begin van mijn nuchterheid. Later kwam ik tot de ontdekking dat er ook angsten waren gerelateerd aan mijn absolute onvermogen om eerlijke en gezonde relaties met mensen te hebben. Het hele proces van nuchter worden en het proces daarna om te groeien als mens , als een vader , partner , een broer , een oom , een werkgever , een deel te zijn van een elftal etcetc. is verrijkend en boeiend en maakt mij steeds meer vrij van mijzelf en mijzelf niet geisoleerd te voelen. check quote: Ik ben veel minder bijzonder dan ik denk ook ben ik minder uniek dan ik denk. Net als anderen ben ik gewoon een deel van het geheel en onderdeel van de maatschappij. check En vandaag ben ik vrij om daar invulling aan te geven. Bevrijd van alcohol en drugs kon voor mij de reis beginnen en ik ben nog steeds aan het wandelen op het pad. En ik blijf daar voorlopig maar. quote: De afgelopen twee / drie weken hadden mijn partner en ik veel discussies over wat en in welke volgorde we de werkzaamheden in en rondom het huis moesten gebeuren. Er begonnen onderlinge irritaties te komen en ergenissen over stijlen. Dus een soort controle-oorlog. En het toen besloten we om de strijdbijl te begraven ; een staakt-het-vuren dus geen gesprekken over huis en tuin , niet meer de ander vertellen hoe hij/zij moet doen of dat je dat verwacht of veronderstellingen maken en dan boos regaren als de ander niet kan ruiken wat je bedoelt. Grappig, zo is het ongeveer ook tussen A. en mij gegaan. Vroeger de grootste ruzies over MIJN manier van de dingen doen en de hare. Nu is er overleg en een glimlach om het van elkaar te accepteren sinds de hernieuwde kennismaking. quote: Ik heb nog veel te leren. En ik ben blij dat dat mogelijk is vandaag. Want toen ik nog in mijn huisje zat met een matras en een koffiezetapparaat en een tv loaded met drank en drugs was er weinig mogelijk behalve dan zuipen en gebruiken. En ook kon ik alleen maar aan mijzelf denken hoe zielig ik wel niet was en hoe oneerlijk de wereld wel niet was. Check quote: Maar er is niets mis met de wereld er iets iets mis met mij hahaha. De wereld is niet eerlijk en ook niet oneerlijk. Het is wat het is. Andere mensen kan ik niet veranderen maar wat ik wel kan is mij bewust te zijn op welk pad ik loop en wat mijn houding is t.o.v. de wereld. check Maar niet helemaal.... quote: Maak ik fouten ? Zeker. Ben ik soms egoistisch ? Zeker. Soms last van misplaatste trots ? Zeker. Maar er zit vooruitgang in. Want ik voel mij steeds relaxter met mijzelf en anderen. En dat is voor mij de maatstaf van groei. Check Ik wens jou ook een fijne dag. Tsss....ik ben het met je eens En ervaar het zo'n beetje hetzelfde Goh...Ben pleite! Doei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 27 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2009 Ziza, ik vind jou heel bijzonder Tapas niet gelijk die hele meter er af hè?Wingchun, AlbertRemmo en Rosan, nog van harte met jullie week ++ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden