Spring naar bijdragen

Ik neem even afscheid


bohemia

Aanbevolen berichten

Sorry allemaal,

Ik ga me even terug trekken. Ik voel me een beetje een buitenbeentje, ik ben nog niet zo ver als jullie.

Ik heb gewoon professionele hulp nodig, punt uit.

Jullie zijn reeds in de afkickfase of verder dan dat. Ik ben mezelf wederom te buiten gegaan en omdat jullie in een fase verder ben dan ik is het beter dat ik me even terug trek.

Allemaal veel succes en wellicht tot in de toekomst.

Btw AA hier reageert niet op geen enkele email, dus ga jullie niet verder lastig vallen!

Ik ben alchohol NIET de baas...........

Good luck!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mail dan AA Nederland. Je geeft het wel erg snel op kerel. Misschien wil je nog ff drinken. Is ook goed. Ik hoop dat je voldoende hebt meegekregen van het forum om te weten dat je altijd, any time, terug kunt keren als je er aan toe bent. En dat is niet raar, vreemd of zwak of wat ook. We hebben ongetwijfeld allemaal veel pogingen gedaan om te stoppen. Ik in ieder geval wel.
Succes en sterkte. Groet BB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
BamBam

Mail dan AA Nederland. Je geeft het wel erg snel op kerel. Misschien wil je nog ff drinken. Is ook goed. Ik hoop dat je voldoende hebt meegekregen van het forum om te weten dat je altijd, any time, terug kunt keren als je er aan toe bent. En dat is niet raar, vreemd of zwak of wat ook. We hebben ongetwijfeld allemaal veel pogingen gedaan om te stoppen. Ik in ieder geval wel.


Succes en sterkte. Groet BB



Snel opgeven, misschien wel. Zoals Joling zegt: Ik heb er even de kracht niet voor.

Ik vecht al jaren tegen mijn verslaving ( drink al meer dan 17 jaar stevig tot heftig ) Wat drinken is voor iedereen wat anders. Voor een dokter is 4 glazen al teveel. Ik drink minimaal 12 blikken bier per dag en als er nog wijn is gaat er ook die fles er nog aan of een fles rum gaat er ook in.

Ik had met mijn vrouw een deal afgespoken maar als ze weg is ga ik naar de supermarkt en zit als een puber in de auto te drinken.

Ben ik zwak, ja maar het is nu eenmaal zo als het is en ik wil hier geen blok aan een been zijn dus het alle beste voor jullie, ik moet nog even die knop zien te vinden.

Geen medelijden aub!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medelijden niet. Bij mij was mn angst lang, heel lang, groot. Ik kon me een leven zonder drank niet voorstellen. Na 24 jaar heb ik die knop gevonden. Ik heb het echter niet alleen gedaan. Mn vrouw, het forum, vriendinnen zijn me zeer tot steun geweest. Na zes maanden ben ik naar de AA gegaan en ook daar ondervond, en ondervind, ik veel steun. Je hoeft het niet alleen te doen maar jij bent wel degene die de eerste moet laten staan.

Als je denkt beter af te zijn met proffesionele hulp dan is dat toch ook prima. Maar het lijkt alsof je een excuus zoekt om weer te kunnen drinken. Je krijgt geen reaktie van AA Brazilie. Nou dan zoek je toch ergens anders steun.
Wat voor mij het moeilijkste stuk was om niet in mn slachtofferrol te blijven hangen. Ik ben niet zielig omdat ik niet kan drinken. Ik ben er allergisch voor. Als ik eentje heb gehad dan wil ik meer. En ik weet dat het nooit anders zal worden. Maar dat is ok, ik heb er zoveel voor in de plaats gekregen. Dat wens ik jou ook Bohemia. Sterkte en suuces.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar moet ik anders hulp zoeken? Ik woon nu eenmaal in Brazilie. Ik kan me op laten nemen in en kliniek en me vol laten spuiten met Hadol.

Ik zoek geen excuus om te drinken, ik wil alles geven om het te laten staan, maar een verslaving is niet 123 te doorbreken. De drang is groter dan de drang om te stoppen.... Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen vandaar dat ik me even terug trek.

Ik denk dat ik geen goede bijdrage kan toevoegen aan dit forum op het moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

B, er zijn ook AA meetings online. Meestal Engels maar dat zal misschien geen probleem voor je zijn. Je kunt zelfs een sponsor zoeken via die online meetings. Gun jezelf het kopen van een Big Book en het boek waar de twaalf stappen van de AA in beschreven staan. Kan ook online. Vind je het nix of kun je er nu nog nix mee, ok. Dan leg je het weg en lees het later dan nog es. Er is hulp, als je maar weet waar het te halen is. En wellicht kan dit je de weg wijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bambam,

Dat is juist het probleem. Ik heb steun van mijn vrouw van mij ouders online via MSN in NL. Ik heb heel het internet afgezocht, lees allerlei adviezen e.d. maar dat werkt gewoon niet voor me.

Weet je hoe het voelt als je moeder zegt, jongen laat dat biertje nou staan en dan toch nemen, dat is erg pijnlijk maar mijn lichaam vraagt er om EN dat kan ik niet weerstaan. Zielig, klote ja zekers, voel me zo erg schuldig maar ben VERSLAAFD aan die zooi.

Ach laat dat biertje nou maar staan, je voelt je sterker daarna zal best wel maar het is een vergif.

Ik moet gewoon in een kliniek waar ik niet uitkan, niet kan drinken, mezelf laten ontgiften e.d.!

Zwak, geen ballen hebben, niet een kerel zijn. JA ik vrees van wel, zonder drank kijk ik in en zwart gat en word er onrustig van die gedachte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou de dag begint al weer lekker Bohemia

Goede morgen allemaal trouwens

Laat je niet zo op de kop zitten door die drank

je had toch afgesproken om te minderen Bohemia?

probeer dat eerst eens een poos vol te houden

je hoeft hier niet subliem over te komen we praten met drinkers en niet drinkers verslaafd of niet verslaafd en stoppers en niet stoppers

en dat je het niet kan is niet waar want je bent niet voor niks op dit forum terecht gekomen

heb je je aangemeld voor online behandeling hier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Radeloos. Ik herken je angst!
Ik zei ook altijd: ik laat me opnemen.

Je moet er dus aan toe zijn.
Blijf lezen, schrijven, praten, delen...

Wij weten wat het is.
Je blijft welkom!!!!

En: Geef niet op!
Heb vertrouwen.
En overwin je angst!
Echt, het is beter!
Uiteindelijk!

Liefs Marjo :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bohemia

heb nog niet het hele draadje gelezen. maar niet iedereen hier is klaar met drinken hoor.
Ikzelf ben ook van het weekend voor gaas gegaan. Daarom zijn we hier. Om elkaar te helpen.
Sommige zijn verder, ja dat klopt, die zijn langer bezig en zijn nog hier omdat ze ook nog niet ver genoeg zijn om heel met het forum te stoppen.

Blijf schrijven, vraag advies en alles hoeft niet in een dag te lukken. Werkt bij mij ook niet. Het heeft tijd nodig. Maar opgeven kan altijd nog joh. Niet doen!!!!!!

En ik heb geen medelijden hoor alleen met mezelf:huh:

Dikke knuf Antonia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bohemia,

je moet niets schrijven in het forum, maar blijf het lezen. Dat is genoeg. Hier zijn zoveel mensen die zoeken, twijfeln, vallen Ć©n weer rechtstaan!
Je zegt zelf een drankverleden van 17 jaar te hebben, gun je dan ook de tijd om nieuwe, betere gewoontes te leren kennen...
Maar je kunt VANDAG beginnen met te stoppen, en bezoek het forum, blijf lezen en geef de hoop niet op.

Groeten,

Joske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Bohemian,

Je kunt on-line de (gratis en anonieme) therapie doen van Tactive. Er is wel een wachtlijst, maar je kunt je opgeven op de site van www.tactus.nl en dan doorklikken naar Alcohol de Baas - Internetbehandeling. Mij heeft het geholpen uiteindelijk de keuze te maken voor mezelf (na diverse eerdere stoppogingen die ik niet volhield) omdat ik inzicht kreeg in mijn (drink)gedrag.

Probeer het ! Niet geschoten is altijd mis......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is dat nou? Ga je jezelf zwak noemen vanwege de teleurstelling dat het niet meteen lukt? Nou, dan kunnen de meesten van ons wel meteen ophouden. Stoppen gaat vaak met vallen en opstaan, dat kun je ook lezen op het forum.
Je hebt hulp nodig zeg je, nou die is er.....ook in Braziliƫ. Misschien niet via de AA maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Zuchtremmers bijvoorbeeld en refusal/antabus....kun je je arts zo om vragen. Wat mij in combinatie met die middelen belangrijk lijkt is dat je je eens zou kunnen bezinnen op een therapievorm waarmee je aan de oorzaak van je drinken kunt werken. En nogmaals, je kunt gratis deelnemen aan de online behandeling van Tactive. Er is meestal wel een wachtlijst, maar het gaat vast op korte termijn lukken. Blijven proberen! Klik op het logo van het Alcoholdebaas forum en voila....je krijgt een persoonlijk begeleider en een therapie die mij iig zeker geholpen heeft. Handvatten heb je nodig. Verder zijn er legio boeken die je kunnen helpen je verslaving aan te pakken. "De grote verdoving" van Erik Stofferis bijvoorbeeld of de boeken van Allen Car...enz.enz.
Verder, voel je niet een mislukkeling, je bent verslaafd en drinken geeft je dat gevoel + dat je misschien wel gaat drinken omdat je je een mislukkeling voelt....kip of het ei.

Geef niet op kerel, ik weet zeker dat je ballen hebt maar daar kom je pas echter achter als je die rotzooi laat staan. Geef het de tijd en zie de ondersteuning die je krijgt van je naasten ook werkelijk als steun....je bent geen snotneus meer, die op z'n kop krijgt als het niet meteen lukt. Zie het als onvoorwaardelijke steun, maar dat kan pas als je er daadwerkelijk aan gaat werken.
Mensen geven pas steun als ze van je houden, ga eens na of dat in jouw geval ook zo is.
Lijkt me van wel ;)
Je klinkt overtuigd van je wil om te stoppen en je bent meer dan welkom op het forum. Kop op man, drank en stiekum gedrag horen bij elkaar. Hier kun je lezen dat het met beloftes aan anderen alleen vaak niet lukt.
Zo had ik een kast met vele diepe laden....wat daar allemaal aan lege bierflesjes in verdwenen wil je niet weten.....ik schat in totaal een 5 tonner met grote laadbak. Tsja, je bent verslaafd wat wil je?

Grijp die kans om te willen stoppen. En je gedachte dat wij vƩƩl verder zijn klopt voor geen meter...we zijn hier overwegend aan de slag met ons gezamelijk probleem en geven onszelf en elkaar groeikansen. Doe mee!! Geef het de tijd en onderneem de stappen zojuist beschreven.
Je bent de moeite waard en nog veel meer de moeite waard als je actie onderneemt....dan kan de echte Bohemia gaan groeien...zo is het voor ons allemaal...jou niet uitgezonderd.
Je bekentenis ontroerd me trouwens, je strijd wordt daarmee duidelijk. Mooi zo, je bent dus met strijden tegen de drank begonnen! Compliment! Geef het voeten en gebruik de tools die ook jou ter beschikking staan!

Succes, mooi hƩ internet....afstand is geen bezwaar :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bohemia

Bambam,




Dat is juist het probleem. Ik heb steun van mijn vrouw van mij ouders online via MSN in NL. Ik heb heel het internet afgezocht, lees allerlei adviezen e.d. maar dat werkt gewoon niet voor me.




Weet je hoe het voelt als je moeder zegt, jongen laat dat biertje nou staan en dan toch nemen, dat is erg pijnlijk maar mijn lichaam vraagt er om EN dat kan ik niet weerstaan. Zielig, klote ja zekers, voel me zo erg schuldig maar ben VERSLAAFD aan die zooi.




Ach laat dat biertje nou maar staan, je voelt je sterker daarna zal best wel maar het is een vergif.




Ik moet gewoon in een kliniek waar ik niet uitkan, niet kan drinken, mezelf laten ontgiften e.d.!




Zwak, geen ballen hebben, niet een kerel zijn. JA ik vrees van wel, zonder drank kijk ik in en zwart gat en word er onrustig van die gedachte.



Bohemia, je moet niet alleen lezen, je moet het DOEN. Aktie is het sleutelwoord. En met alle respect voor je vrouw en je ouders, als zij geen verslaving hebben zullen ze niet echt goed kunnen helpen. Steunen wel, tuurlijk. Niet alkies hebben veel moeite om te begrijpen hoe een verslaving werkt. Daarom werkt dit forum voor veel mensen, daarom werkt de AA voor veel mensen, wij zijn lotgenoten. Er is ook zo vaak tegen mij gezegd:'je mag wel drinken maar stop nou es na vier biertjes. Wist ik veel dat het bij mij begon na de eerste. Ik kan niet stoppen. Dan begint mijn ziekte/allergie pas te werken. Ik heb me jaren schuldig gevoeld. Waarom kon ik nou niet stoppen????? Ik ben notabene een kind van een alcoholist en heb daar erg onder geleden. En nu deed ik het zelf! Ik heb mezelf jaren schuldig gevoeld, een slappeling. Maar dat ben ik niet, ik heb een verslaving. Een allergie, ik kan NIET drinken. Want als ik er eentje neem wil ik er twee en dan nog veel meer.
Het is goed dat je zelf aangeeft naar een kliniek te willen. Soms zijn er harde, moeilijke maatregelen nodig om jezelf weer op de rails te krijgen. En je bent geen slappeling, je bent een alcoholist!

Ook jou wens ik kalmte, moed en wijsheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Carolien

Nog steeds geen reactie dus ik heb deze kwalijke zaak doorgespeeld naar de redactie van de Boei.




Hopelijk kunnen die er wat mee.


Buiten de vele leden hier zijn er ook heel veel meelezers, het is immers openbaar.


Dus wie weet hoeveel mensen op het verkeerde been zijn gezet.



Ik heb bericht gehad van Clem. die gaat het aankaarten en ook ik heb nog steeds niets vernomen van hun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij hoef je geen sorry te zeggen, het is immers jou keuze....

Maar wat ik dan weer niet zo snap is, je had een deal with your wife?? Doesn't mean that anything??
Hahaha, mijn engels is zeer slecht. Maar ja wat zeg je anders tegen iemand die in de ether van Braziƫle hangt? :huh:
Ook als je wel toegang tot AA zou hebben moet je het nog steeds zelf doen. Dus ben je al zover dat je dat wil?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...