Spring naar bijdragen

Vrijdag 30 januari - De kater komt later

Rosan

Aanbevolen berichten

quote:

Originally posted by:
Rosan

Mag ik jullie het volgende voorleggen: gisterenmiddag tijdens mijn werk kwam de gedachte al in me op om te gaan drinken, ik liet die gedachte nog toe ook. Ben naar de winkel gegaan, drank gehaald en liet het vervolg maar allemaal gebeuren. Terwijl ik dit zo neertype, voel ik zelf al hoe kinderachtig dit klinkt en vooral zo gemakzuchtig en toch laat ik het gebeuren. Ik WEET hoe ik me de volgende dag voel en hoe ik er van baal en toch laat ik het gebeuren. Herkennen jullie dit en hoe zijn jullie daar mee om gegaan? Ik kan op dat moment die stap niet terug doen en andere gedachten in me laten opkomen.

Ik had, HAD, dat heeeeeeeeel erg. Vond dat eigenlijk het ergste.
Helemaal leeg hoofd kon alleen nog maar op de automatische piloot die winkel in lopen of de ijskast open trekken.

idioot gewoon, ik snap je probleem.

Je moet nu gaan leren die cirkel te doorbreken.
Als dit gebeurt MOET je van jezelf gaan nadenken.
Leg een papier ergens klaar waarop je je motivatie schrijft.
Met een telefoonnummer dat je iemand belt.
Of ga naar het forum en schrijf wat je van plan bent.
Je kan het dan altijd nog doen, maar je zal zien dat de zucht dan overwaait!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 204
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo... diepe zucht... ben al heel de ochtend bezig met artsen en leerkrachten, vertrouwensarts etc. etc. om helemaal gek van te worden. Maar dat gebeurt nie he!!!
Nog een telefoontje en dan heb ik wel ff shoppen verdient.
Ik MOET eruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aaaaauuuuw, de fisio is geweest.
Veel oefeningen gekregen om te doen.
Ik mag wel wat meer doen dan ik nu doe,
niet van dat benauwde.
Over 2 weken kan ik beginnen met echt
revalideren.
Loopband etc.
Voor de revalidatie moet ik 8 weken uittrekken.
Van werken is geen sprake, veel te vermoeiend.
Ik moet mijn energie in de revalidatie steken.
Dus niet met de bus, zoals de BA voorstelde.
Vond hij trouwens een belachelijk en gevaarlijk voorstel.
Nou al met al geen slecht nieuws.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan,

héél herkenbaar, als ik uitgleed was het ook altijd als ik uit mijn werk kwam.
Nu ik thuis ben en toch niet onder prettige omstandigheden,
heb ik geen enkele last en geen enkele behoefte om te drinken.
Ik Wist al dat dat mijn grootste struikelblok is.
Zo van alles naar niets, anders kan ik het niet uitleggen.
Op vrije dagen en in vakanties o.i.d is de behoefte om te drinken er totaal niet.
Bij mijn therapeut ben ik hier al druk mee aan de slag.
Ook waren de wisseldiensten die ik niet meer mag werken,
zeer destructief voor mij, ik werd er zeer depressief van.
Natuurlijk ben ik er nog lang niet maar ik heb in elk geval besloten
niet meer in wisseldiensten te gaan werken, wat dan wel, ik weet het nog niet.
Voorlopig heb ik nog even tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo

quote:

Ik floep van het één in het ander Zo ben ik altijd geweest Floep floep floep Van concentratie weinig kaas gegeten

Lijkt me lichtelijk overdreven.
Je moet toch ook auto rijden en je concentreren.
Volgens mij heeft je eigenwaarde echt een behoorlijk knauw gehad van je drank probleem.Een therapie die die kracht weer bij je terug vind zou je volgens mij heel goed kunnen helpen dit gevoel kwijt te raken.

Zou je dit eens meer kunnen uitleggen a.j.b?

Urgentie is de brand die geblust moet
Belangrijk is het vuur in mij

Zo net getelefoneerd met een schulden bureau waar ik drie schulden had.
Ja zeiden ze, en ik met mijn dronken verleden kan er geen zinnig woord over zeggen want ik heb altijd al die brieven in de prullenbak gegooid. Resultaat, het driedubbele terug betalen en niet zeker weten of ze het allemaal uit hun duim zuigen.
Maar goed toen ik vorig jaar geld van de belasting terug kreeg heb ik gelijk mijn schulden betaald.
En daar wil ik graag een bewijs van.
Gebeld, gemailt, bezocht, gebeld, gemailt sinds september vorig jaar en ik wacht nog steeds.
Nu dus weer gebeld en assertief mijn recht gevraagd.
Ja was het aan de andere kant, ik zal het doorgeven, het is niet mijn dossier.
Mijn vraag of hij niet gewoon even zelf die brief kan typen , omdat ik het schrijven, bellen en bezoeken een beetje zat begon te worden, werd met een Oh nee van de kant gedaan.
Als ik die brief niet binnen twee weken heb, zal ik me bij hun in het kantoor bivakkeren en niet weer weg gaan, totdat ik het bewijs heb, dat ik hun geen cent meer schuldig ben.
Ik vertrouw ze gewoon niet.
Zie ze al over drie jaar aankomen met een nieuw bedrag met interest

Vroeger zou ik nu trek hebben, maar nu heb ik vechtlust

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeej wat leuk zeg, lekker om te doen he !!
Ik voel me daarna altijd heerlijk soepel en los in mn lichaam !!
Ik ben nu eindelijk zover dat ik wat figuren weet zodat ik het thuis kan oefenen. Ook goed voor mn rug.
Ik ben ook nog erg stijf hoor pfoeh, als je de anderen ziet in mijn groep .....
x

quote:

Originally posted by:
safidepafi

:moon::sun:
G O E D E M O R G E N A D A M
:sun::moon:

Ik zal het nog eventjes zachter en liever overdoen dan je buurvrouw!

Goedemorgen Rosan,

Op Maandag schreef je zelf nog in een berichtje;

quote:

Ik heb heeeeel diep van binnen de illusie dat ik binnenkort wel weer een keertje voor de bijl kan gaan door er 1 of 2 te drinken, maar ik besef tegelijkertijd dat het hek dan van de dam is

Het heeft mij vaak geholpen als ik trek kreeg mijn eigen berichtjes weer terug te lezen.

Dit kan je doen door in het balkje boven op Zoeken te klikken

Dan een puntje te zetten in BERICHTEN en bij Auteur je eigen naam neer te zetten.

Zo vind je alle berichtjes die je hebt geschreven.

Misschien helpt het jouw ook, want als de gremlin eenmaal in je oor zit te fluisteren is het moeilijk.

En natuurlijk helpt het ook wat An doet, bij trek HIER komen en helpende gedachten opschrijven zodat je DIE later weer na kan lezen.

Woman ik heb gisteren gebuik danst!

Wat ontzettend leuk en wat moeilijk in het begin, Ik voelde me aardig stijf.

Ik was met mijn vriendin naar een theater stuk over een vrouw die langzamerhand steeds dronkener wordt en

zich realiseert dat haar huwelijk niet is wat ze verwacht had. Maar het was een ladies Night in het theater dus kregen we eerst een buikdans demonstratie, van een kennis van me uit Noorwegen en mochten we zelf ook meedoen. (die vrouw heb ik leren kennen Tapas op een feestje van mijn oude zuipvrienden, ze was de enige die niet dronk!)

Eerst sparen dus voor de vakantie naar Schotland deze zomer en dan buikdansen

Zo en nu naar mijn Montesoriaantjes, we gaan kaasburgers maken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juice het was voor mij een verbazende ontdekking, dat ik net gestopt was en in een situatie zat waar ik anders allang drie flessen had gedronken, dat niet deed en ik ben toen gaan zitten in een stoel en mn ogen vielen dicht. Ik was hartstikke moe !!!!!!!
Ik heb dus jarenlang het signaal van moeheid vervangen door trek !!!!!

quote:

Originally posted by:
Juicy

Goedemorgen,

Ik heb de laatste paar dagen eens diep in mezelf gekeken, wat nou de reden is, van toch af en toe drinken. En toen zag ik op dit forum, het woord halt, en ja, dat is voor mij de enige, maar verschrikkelijk hardnekkige trigger: Tired, oftewel moe zijn.

De oplossing moet dus zo simpel zijn....Meer rust nemen. In de loop van de middag even een tukkie doen en met manlief afgesproken, om het hier 's nachts in huis heel rustig te houden, zodat ik tenminste beter kan slapen. Dat stukje van Woman, met HALT erop, heb ik trouwens uitgeprint en ligt voor de grijp. En Rosan, we geven de moed niet op hoor. Vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina, knap dat je die ook juist die dagen (vrije dagen, vakanties etc.) geen behoefte meer voelt. Voor mij zijn dagen waarop ik alleen ben funest.....mijn man zit momenteel voor zijn werk weer een aantal dagen in het buitenland en juist die dagen heb ik altijd uitglijders. 's Avonds zit ik dan alleen en kom in de verleiding. Hij is volgende week weer terug en de weekenden zijn dan helemaal moeilijke momenten.....Maar het gaat niet gebeuren, ik heb net de weekendboodschappen gedaan en in de winkel stiekem een tong uitgestoken naar die stomme flessen:P en lekkere sapjes gekocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina: herkenbaar dat met die diensten. Ik heb even uitstel, maar komende maand begint het met mij ook weer. Met regelemaat gaat het prima. Nergens last van.
Nou ja, we zullen wel zien. Vandaag hebben we er in ieder geval geen last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo je schreef vandaag ik floep maar wat aan en dat heeft me aan het denken gezet hoe ik al die jaren geleden de grote stap heb kunnen zetten van het wilde leven dat ik toen had naar mijn leven nu.

Ik leefde mijn leven zonder over veel dingen bewust na te denken.
Voor een belangrijk deel werd ik geleefd.
Dus moest ik voor mezelf na gaan wat ik wilde in het leven.
Weer kapitein van mijn eigen schip en zelf bepalen wat mijn doel was en welke koers we wilden gaan varen.
En ik kan me ook voorstellen dat juist nu in deze tijd waarin mensen bang worden vanwege allerlei geluiden over crisis het nog enger lijkt.
Maar het is belangrijk voor jezelf na te gaan wat jij wilt in je leven.

Geef jezelf de tijd om jouw plan voor de toekomst te maken.
Ga vooral na waar je vandaan komt.
Wat kun je leren van het afgelopen jaar.
Wat wil je wel en wat niet meenemen naar de toekomst?

1. Beslis welk doel je wilt bereiken. Dat kan een groot doel zijn, een levensdoel, maar ook een kleiner doel. Ik omschrijf het in positieve bewoordingen (dus niet: ik ga me niet meer laten ringeloren, maar: Ik bepaal zelf wat ik ga doen).
Wees zo specifiek mogelijk en stel de exacte datum vast waarop je je doel gerealiseerd wilt hebben.

2. Beantwoord de volgende vragen op papier.
Misschien dat niet alle vragen relevant voor jouw doel zijn.
Door ze te stellen creëer je nog meer duidelijkheid voor jezelf:
a. Wat zie ik als ik mijn doel heb bereikt?
b. Wat hoor ik als ik mijn doel heb bereikt?
c. Wat voel ik als ik mijn doel heb bereikt?
d. Hoe zal ik weten dat ik mijn doel heb bereikt?
e. Wat levert het bereiken van mijn doel me op en waartoe stelt het mij in staat?
f. Kan ik dit doel zelf bereiken of heb ik anderen erbij nodig?
g. Waar wil ik het?
h. Wanneer wil ik het?
i. Hoe wil ik het?
j. Met wie wil ik het?
k. Wat heb ik nodig om mijn doel te bereiken?
l. Welke steun/hulpbronnen heb ik al?
m. Heb ik eerder een dergelijk doel bereikt?
n. Welke kennis heb ik al die ik hiervoor in kan zetten?
o. Heeft iemand anders dit al eerder gedaan? Hoe heeft die persoon dat gedaan?
p. Wat motiveert mij om dit doel te bereiken?
q. Wat is mijn winst als ik mijn doel bereik?
r. Wat is mijn verlies als ik mijn doel bereik?
s. Wat zal ik hebben als ik mijn doel bereik?
t. Wat heb ik niet als ik mijn doel bereik?
u. Wat gebeurt er als ik mijn doel niet bereik?
v. Wat gebeurt er niet als ik mijn doel niet bereik?
3. Schrijf nu je doel op
a. Exact wat je wilt, zo concreet mogelijk
b. Exact wat je gaat doen en wat je bereid bent om te doen en te laten
c. Wat is je concrete deadline. Wanneer heb je je doel bereikt.
4. Lees je uitgeschreven doel minimaal drie keer per dag hardop voor. Doe het meteen als je wakker wordt, een keer gedurende de dag en vlak voor je gaat slapen.
5. Zet de eerste stap in de richting van je doel.
6. Maak een lijst van alles wat je gelooft met betrekking tot je doel. Alle ondermijnende en steunende gedachten.
7. Maak een overzicht van alle gedachten/overtuigingen die een succesvol persoon heeft over het bereiken van dit doel.

Het vraagt even tijd dit proces te doorlopen.
ga er vooral voor zorgen dat je plezier hebt in het uitwerken ervan. Dat doe je door je voor te stellen hoe het zal zijn als je je doel hebt bereikt. Zie wat je ziet, hoor wat je hoort en voel wat je voelt als je je doel hebt bereikt. Je kunt het natuurlijk ook gewoon stap voor stap doen en het over een iets langere periode uitsmeren. Als je maar je aandacht richt op wat je wilt en concreet in actie komt in de richting van het door jou gekozen doel.

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha AR. Wat is de lekkerste pannenkoek die jij ooit hebt gebakken?

Toen ik dronk, had ik vooral in de morgen trek, als de dag me aangaapte. Als ik die uren eenmaal voorbij was, ging het wel weer. Het was niet afhankelijk van wel of niet alleen zijn, de trek dan. Want als ik samen met iemand was, dronk ik zorgvuldig niet. Alleen, wie schreef dat gisteren, ging ik toen steeds minder mensen zien omdat ik een afspraakje met de fles had.
De morgentrek is er nog steeds, maar die integreer ik nu maar in mijn leven. Het is momenteel niet anders, elke dag even die drempel over. Het valt allemaal wel mee, maar ik kan me een uitglijder best goed voorstellen.

Har, nee ik heb geen partydoofheid, was het maar waar. Ik hoor zonder toestellen ongeveer een-derde van wat een normaal horend mens hoort, dat is dus niet zoveel. En met toestellen ongeveer 50%. Met die operatie zou dat opgekrikt kunnen worden tot 70/80%, een heel verschil dus, plus dat ik niet meer die irritante toestellen hoef te dragen. Irritant omdat de binnenvoering van mijn oortjes steeds allergischer voor de hoorstukjes wordt, dus steeds infecties en ontstekingen.
Maar goed, dit hoort eigenlijk niet op dit forum thuis.
Scrollen maar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Urgentie is de brand die geblust moet worden:

Alles wat nu speelt omtrent de scheiding, moet geregeld.
Dat is urgent. Dat moet goed. Vorm van directe actie!

Belangrijk is het vuur in mij:

Ik ben goed zoals ik ben. Wat wil Marjo met Marjo?
Wat zijn mijn innerlijke drijfveren om WAT te doen?
Dat is belangrijk. Dat is wat mij deed besluiten wat voor urgentie nodig is.

Mijn gevoel van eigenwaarde heeft zeker een belangrijke knauw gehad van
pak 'm beet 24 jaar verstoppen, denken voor een ander, mezelf wegcijferen
door weer een fles te nemen. Belangrijk voor die eigenwaarde is het stoppen met drinken
geweest. Nu verder. Met therapie of andere dingen vanuit het basisgevoel Marjo.
Stap voor stap. De tijd nemen en luisteren. Want ik hoor niet meer zo goed.
Hoor mezelf niet meer zo goed. Al wordt het steeds duidelijker.
Loud&Clear zned. Nu nog daarop durven vertrouwen. Al blijkt het misschien achteraf
fout. Fout is mijn vriend. Ik leer. Dat gaat niet zonder vallen. Dus is het goed.

Poeh hee! :D
Op naar deel II van mijn leven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjonge Safi, jouw vragenlijst zorgt wel dat je je in jezelf verdiept!
Nog even over alcohol, wat een zooi is dat toch als het de huid van je handen tot bloedens toe laat openspringen! (heb ik nu weer last van, na gisteren, maar eigenlijk altijd na alcoholgebruik, krijg dan enorme kloven in mijn vingers)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kennis van me die ook niet meer drink vertelde me hoe zij de knop heeft gevonden
Ze vergeleek haar leven met dat van het verhaal van Dickens waar Scrooge drie geesten op bezoek krijgt
Het verleden, het heden en de toekomst.
Zij ging voor zichzelf ook visualiseren hoe haar verleden er uit zag, haar heden en hoe haar toekomst er uit zou zien als ze zo door zou gaan als ze toen deed, met heel veel drank.
Toen ging ze visualiseren hoe haar toekomst eruit zou zien als ze zou stoppen met drinken.
En toen was bij haar de knop om zegt ze.
Ze heeft nooit meer gedronken.

Ik haal hier inspiratie uit en ga ook aan mezelf een verhaal schijven hoe ik zou willen dat mijn toekomst eruit zag.
Want mijn doel blijft nog steeds:geen alcohol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo misschien is dit iets voor je?
http://www.vrouwenwoensdag.nl/agenda

Op 11 februari hebben ze in Heerenveen deze training voor 29 euro
3 uur ruimte en inspiratie voor vrouwen met pit

Heb je nog wel eens tijd om stil te staan of holt de tijd steeds met je weg? Denk je nog wel eens na over wat je voor jezelf, je werk of je gezin graag zou willen? Of heb je het te druk? Wees gerust, je bent niet de enige. Veel vrouwen komen te weinig aan zichzelf toe, ook vrouwen met pit.

Maak op VrouwenWoensdag even ruimte voor jezelf. Vind nieuwe inspiratie of speel eens met die dromen of wensen die je al had. Geniet van een avond vol gezelligheid, herkenning en meer inzicht - mét handvatten - in wat jou drijft en inspireert! Met behulp van zelfonderzoek: kennis over jezelf én je keuzemogelijkheden, kun je beginnen je leven nog meer te schikken naar je wensen.

Inger van Dijk (35) is een ervaren loopbaanadviseur en coach. Haar missie is vrouwen te ondersteunen op hun carrièrepad. Inger is zelf ook werkende moeder. Ze helpt je met praktische tips nieuwe inzichten te krijgen, zodat jij een frisse doorstart kunt maken. www.ingervandijkcoaching.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...