Rosan Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Gelukkig is ie uitgevonden.....de kater......die je onherroepelijk straft.........ik hem hem weer ontvangen en schaam me diep. Geen vrolijk begin van de dag, wel realiteit. Hopelijk zijn jullie wijzer vandaag, vast en zeker.......titel aangepast met datum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 G O E D E M O R G E N A D A M Ik zal het nog eventjes zachter en liever overdoen dan je buurvrouw!Goedemorgen Rosan, Op Maandag schreef je zelf nog in een berichtje; quote: Ik heb heeeeel diep van binnen de illusie dat ik binnenkort wel weer een keertje voor de bijl kan gaan door er 1 of 2 te drinken, maar ik besef tegelijkertijd dat het hek dan van de dam is Het heeft mij vaak geholpen als ik trek kreeg mijn eigen berichtjes weer terug te lezen.Dit kan je doen door in het balkje boven op Zoeken te klikkenDan een puntje te zetten in BERICHTEN en bij Auteur je eigen naam neer te zetten.Zo vind je alle berichtjes die je hebt geschreven.Misschien helpt het jouw ook, want als de gremlin eenmaal in je oor zit te fluisteren is het moeilijk.En natuurlijk helpt het ook wat An doet, bij trek HIER komen en helpende gedachten opschrijven zodat je DIE later weer na kan lezen.Woman ik heb gisteren gebuik danst!Wat ontzettend leuk en wat moeilijk in het begin, Ik voelde me aardig stijf.Ik was met mijn vriendin naar een theater stuk over een vrouw die langzamerhand steeds dronkener wordt enzich realiseert dat haar huwelijk niet is wat ze verwacht had. Maar het was een ladies Night in het theater dus kregen we eerst een buikdans demonstratie, van een kennis van me uit Noorwegen en mochten we zelf ook meedoen. (die vrouw heb ik leren kennen Tapas op een feestje van mijn oude zuipvrienden, ze was de enige die niet dronk!)Eerst sparen dus voor de vakantie naar Schotland deze zomer en dan buikdansenZo en nu naar mijn Montesoriaantjes, we gaan kaasburgers maken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Jammer Rosanvandaag een nieuwe dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Goedenmorgen! Nah ja, zo vrolijk ben ik nou ook weer niet, maar het staat wel leuk. Adam, je bent goed bezig...Voor mij was het overduidelijk "het gevoel dat ik mijn leven niet meer onder contrôle had, dat niet ik maar de drank bepaalde wat ik deed".Dat kan ik uiteindelijk niet accepteren natuurlijk, met al mijn pretenties om een vrij en zelfstandig denker te zijn. Dan komt het moment dat ik een andere weg in sla, banden verbreek, bruggen verbrand, niet meer omkijk.Ik ben blij dat ik dat gevoel nog niet verzopen had. Het kan me wèl schelen. voor iedereen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Morgen An, Albert, Water:DIk heb vandaag mijn grote beproeving, een inloop feest bij de galerie en mijn doel is niet drinken en mensen leren kennen die niet drinken. Dit vind ik het moeilijks vol te houden als ik me ongemakkelijk voel. Gelukkig is huis om de hoek dus als ik denk dat ik voor de bijl had heb ik een easy escape. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Adam voor mij was hetwas het de totale chaos die ik van mijn leven had gemaakt? Was het mijn korte termijn geheugen dat merkbaar afnam, Of was het het gevoel dat ik mijn leven niet meer onder controle had, dat niet ik maar de drank bepaalde wat ik deeden dat ik ongelukkig was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Nu moet ik rennen, mensen laat die eerste staan dan is de rest makkelijker gedaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 30 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Saf, goede tip, misschien print ik ze wel uit. Leuk voor je dat je zo'n gezellig avond hebt gehad.Zo vaak wordt hier op het forum verwezen naar dit ellendige gevoel dat ik nu heb; niet eens zo zeer rot gevoel doordat ik brak ben maar vooral teleurstelling in mezelf.AR, knap dat je doorzet, het zal ook niet altijd makkelijk voor je zijn, super dat je het volhoudt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Safi da`s inderdaad heel lastig ik had het gister ook moeilijk in dat restaurant iedereen ging aan de drank en ik ook normaal gesproken.Alles is vol te houden totdat de verveling toeslaatmijn drankje was zelfs al in geschonken door iemand die nog niet wist dat ik gestopt wasik heb geweigerd en gezegd dat ik dat zonde vind van mijn 12 dagen en ben warme choco gaan drinkentoen heb ik eens even goed opgelet hoe al die mensen daar reageerden die dus echt bezopen waren`t was walgelijk en dacht toen NOOIT meerdus ook vandaag laat ik de eerste staangroet allemaal en een droge dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Spijt komt altijd na de zonde RosanNiet bij de pakken neer gaan zittendraad weer oppakken en vandaag niet de eerste nemensterktenu moet ik rennendoei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Mogguh.Adam, bedankt dat je het nog even weer schreef.Zo is het dus. Hier is de oorlog begonnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 30 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Bedankt AR, het is me allemaal zo veel waard. Doe ik het niet voor mezelf dan vooral voor mijn 2 kinderen. En nu pik ik de draad weer op, heb zelf een hekel aan mensen die mekkeren en niet doen. Ga ook aan de slag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
break Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 goedemorgen allemaal vandaag ga ik er weer voor.gisteren ging het goed ,hopelijk valt het vandaag mee omdat vrijdag normaal een van mn drinkavondjes is.ik wens iedreen succes vandaag met het niet nemen van de eerste...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 30 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Ik ben het er ook absoluut niet mee eens dat een leven zonder kinderen zinloos of minder leuk zou zijn! Voor mij geldt dat als ik zelf zo stom ben om me de vernieling in te drinken dat ik dat voor een deel nog zelf moet weten want ik ondervind er zelf de nadelen van, maar ik heb ook nog de verantwoording voor een tweetal dat ik zelf op de wereld heb gezet en die mogen daar absoluut niet de consequenties voor dragen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joske Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Goede morgen,@Rosan, hervallen is nooit leuk, je hebt wel de moed om er over te praten! Vergeet wel niet dat het bij elk herval lastiger wordt om weer recht te komen. Sta eens stil bij de situatie, de gedachten, de gevoelens, de gevolgen als je wer ging drinken. Het helpt om in de toekomst zulke situaties beter aantepakken en een herval te vermijden. Een herval kan je ook sterker makenGroeten,Joske Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Adam, met of zonder kinderen. Het maakt niet uit.Ik dronk ook toen ik al kinderen had. Ik ben gestoptvoor mezelf. Het is voor hen aardig meegenomen eenmoeder die niet meer drinkt.Oorlog in de zin van:Ik krijg het op m'n dakEn ik denk: logisch.Niet werkende, geen liefde schenkende stomme rotalcoholist!Ben ik er eindelijk af. Vertrek ik. Stank voor dank-modder.Wordt het een financiële crisis? Yep!Lekker belangrijk? Yep. Helaas!Ik neem genoegen met het meest walgelijke slavendrijvende callcenter.Probeer mezelf niet naar beneden te halen. Altijd op het financiële randje maar wat aan geleefd. Niets gespaard. Hahahaha! Een lening om te kunnen scheiden. Ik moet het even kwijt.We zullen alweer/nog steeds door de bagger moeten. Ik snap ff de lol niet meer hoor. Heb er een complete t*eringzooi van gemaakt.Maar goed, tralalalala. Ik drink niet meer. Hiephoi!Het lijkt mooi weerWeer om te rennenWeer om op te ruimen en schoon te makenWaarom? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 30 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Marjo, het is druk in jouw hoofd. Knap hoe je het relativeert! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Rosan: als moeder heb je inderdaad een enorme verantwoordelijkheid.Kijk als je nu een vrolijke drinker was en goed in haar vel zat dan was het nog een ander verhaal.Je kan ook een niet vrolijke niet drinker worden en ook nog eens niet goed in je vel zitten, daar hebben kinderen dus ook niks aan. Nog erger, de kinderen hebben dan helemaal geen kompas meer.Wil je echt goed zijn voor je kinderen dan zal je toch eerst van je zelf moeten houden.Kinderen voelen dit haarfijn aan.Je kan je nog zo vrolijk voordoen, maar dat werkt niet.Dus inderdaad een enorme opdracht.Werken aan jezelf, want daar begint het mee.We moeten wel volwassen worden, zeker als je kinderen hebt.Wij zullen de grote en sterke moeten zijn, het goede voorbeeld, zodat onze kinderen ook aan zichzelf kunnen werken en als gelukkig mens opgroeien.Ik had een moeder die heel haar leven ontevreden, ongelukkig en weet ik veel was.JAaaaaaaa ze deed alles voor haar kinderen.Tot den treure heb ik dat mogen horen.Ik dacht dan : mens wordt zelf eens gelukkig. Je maakt MIJ doodongelukkig met je gedoe.Ze was overigens geen alcoholiste.Rosan: je focust je op die drank, maar je moet een stap verder terug in je brein.De allereerste gedachte die in je opkomt zien om te draaien in gedachtes die JOU verder helpen.Je wilt het zo graag Rosan, en wij willen je daarbij heel graag helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Heee Break: gaan we vanavond gewoon weer feest vieren op het forum joh!!!Was toch gezellig gisteravond.Ik heb overigens geweldig geslapen en jij? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juicy Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Goedemorgen,Ik heb de laatste paar dagen eens diep in mezelf gekeken, wat nou de reden is, van toch af en toe drinken. En toen zag ik op dit forum, het woord halt, en ja, dat is voor mij de enige, maar verschrikkelijk hardnekkige trigger: Tired, oftewel moe zijn.De oplossing moet dus zo simpel zijn....Meer rust nemen. In de loop van de middag even een tukkie doen en met manlief afgesproken, om het hier 's nachts in huis heel rustig te houden, zodat ik tenminste beter kan slapen. Dat stukje van Woman, met HALT erop, heb ik trouwens uitgeprint en ligt voor de grijp. En Rosan, we geven de moed niet op hoor. Vandaag drink ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
break Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 goeiesmorgens an ,ik geweldig geslapen ,ik denk dat ik het schijnbaar nodig heb.van 23.00 tot 09.00 ,en dat is voor mij uitslapen zeg maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Juicy: goed van je!!!Break: ja blijkbaar heb je het nodig. Voelt wel goed he een goede nachtrust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Goedemorgen,ben ook nog niet zo lang wakker.Ik werd wakker van de telefoon.Nu snel even een koffie en dan douchen.De fysio komt straks en die kan ik niet in mijn badjas ontvangen.Fijne dag allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Hoe lang moet je eigenlijk vitamine B blijven slikken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Goedemorgen Albertina: sterkte met je fysioAlbertRemmo: een jaar denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden