Spring naar bijdragen

Vroege vogel op zondag 1 februari

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Hoi An,

Meid, meid wat heb jij toch een nare dingen meegemaakt.
Dingen die uiteindelijk je hele leven bepaalde.
Wat ik wel heel goed van je vind , is dat je het allemaal erg goed kan verwoorden, en zo te lezen heb je er in het verleden ook wat mee gedaan ( peut).
ik denk dat je op het ogenblik grote veranderingen en ontwikkelingen meemaakt.
Je doet er echt wat mee, en dat vind ik heel goed van je.
Het helpt je dingen te verwerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 259
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

An, wat goed dat je het zo kan verwoorden!
En misschien komt de verwerking ook nù pas, omdat je het voor jezelf helder hebt!
Plus...er is geen alcohol meer in het spel om je ervan te weerhouden met dit trauma te dealen!

Waarschijnlijk ligt er dus een pittige tijd vóór je, maar als je dat goed (en hopelijk nuchter) doorkomt ben je waarschijnlijk sterker dan ooit!

Way to go, girl!
Zet hem op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees: een 'overbodige' vraag ???????????

AlbertRemmö: alweer je 14e dag! Dat is al heel wat hoor.

Rapilos: het heeft geen zin om te stoppen met drinken en vervolgens niks aan je problemen te doen.
Verstoppen gaat niet, dus het moet eruit.
Zo hebben we hier allemaal een verhaal. Ons levensverhaal.

Wing: ja helpende gedachten. Zo belangrijk. Je klinkt ook weer beter nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, ik heb lang nagedacht over jouw bericht van 16:53.

Ik denk dat je daar een heel goede oplossing geeft, in ieder misschien wel voor jouw situatie: het hoeft allemaal misschien niet meer spetterend te zijn in een zó lange relatie...Misschien kunnen jullie een nieuwe vorm vinden om met elkaar te leven!

Volgens mij is dat, als het lukt, altijd nog beter dan uit elkaar te gaan, waarbij dan toch vaak een verbittering optreedt!

Begrijp me goed, dit zal niet voor iedereen (kunnen) lukken, maar als die ruimte, en genegenheid, of respect er nog wél is, lijkt het mij een heel goed alternatief voor een definitieve breuk!

Ik zou wel willen dat het bij mij zó zou zijn gelukt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, als je over jouw levensgang vertelt, herken ik daar veel in. Alleen was het mij bij niet mijn moeder, maar mijn vader. Ook ik had angst voor hem. Juist daarom doet die ontploffing van mij vanmorgen zo'n zeer...dat deed mijn vader ook zeer regelmatig en ik was dan als de dood voor hem. Ik wil niet dat mijn kinderen hetzelfde ervaren en dingen meenemen als bagage naar later. Maar spijt is altijd achteraf helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@An,

mijn angsten probeer ik omtebuigen in alertheid. Ik benoem mijn angsten dan ook anders: ik ben niet bang, ik ben gewoon gefocust, blijf rustig... Maar vaak genoeg probeeren mijn angsten met mij op hol te gaan, dan spring ik met 2 voeten op de noodrem, dan wordt ik kwaad op mij en dwing ik mij tot kalmte...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
wingchun

En Slush, wat brengt u hier in deze uithoek van het internet?

Ik gok op het de baas blijven van mijn alcoholverslaving :)

Maar zonder gekheid - ik lees alweer een tijdje mee en vond nadat ik mijn eigen relaas op internet had gezet hier ook eens actief mee te gaan doen. Het houdt me alert!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Angst heeft een enorm zinvolle functie, het beschermt je brein tegen waanzin.
Het is dus net als pijn een waarschuwing !!!

quote:

Originally posted by:
An

Albert dank je. Ja dat kwam allemaal bij me op na dat gedichtje.

Ik dacht dat is toch van de zotte dat ik angst heb voor de angst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Rosan

Slush, ik ben behoorlijk onder de indruk van je verhaal onder "wie is wie" en het onderstreept nog maar eens mijn onderschrift...

Dankjewel :)
Het heeft me een behoorlijk wat tijd gekost om het allemaal op te schrijven, maar alleen al alle reacties sterken me om het vol te houden! En het is alleen maar fijn als anderen er ook iets aan hebben. Want ja, ook ik ben er helemaal klaar mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...