Spring naar bijdragen

Vroege vogel op zondag 1 februari


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 259
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nog een owja, ik heb zoiets leuks bedacht hihi.
Paar weken terug zat ik model voor een beginnende leelingkapster, een buurmeisje hier uit de straat.
Maar ik ben echt supertevreden over mn haarkleur, dus ik zat al te denken dat ik het weer laat verfen bij die kapper.
Nou heb ik dus bedacht dat ik speciaal om dat meisje ga vragen, dan word ik haar eerste betaalde klant :) tof toch !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan, ik weet ook niet hoe ik het doe. Het komt allemaal langzaam terug nu ik niet
meer drink. Maar het moet nu ook. Ik wil niet meer afhankelijk zijn. Niet meer van de
drank, maar ook niet meer van een man..

Ook daar herkenning. Vreselijk die uitvallen omdat jezelf niet lekker in je vel zit.
Maar joh, je beseft het nu in elk geval, en praat erover. Het is zo dat je na langere
tijd niet drinken ook geestelijk langzaam wat stabieler wordt.

Heb zo nog een feestje. Er worden altijd rijkelijk de duurste en lekkerste geschonken.
Toch een beetje nerveus. Niet dat ik wat ga nemen. Maar ben ik leuk genoeg zonder?
Praten enzo.. De laatste tijd steeds beter, dus hoef ik er niet over in te zitten.
Maar toch, old habits die slowly.. En ik ben moe na die 12,5 km van vanochtend en de slechte nachten.
Nah! We zien, er is ook altijd lekker eten! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan: doordat ik weer ging drinken kwamen de paniekaanvallen terug.
Ik moest het zo zien te regelen dat ik dus geen paniekaanval zou hebben als ik ging werken.
Daar kreeg ik dus angst voor.
Oh hemel als ik maar geen paniekaanval krijg.

Nu moet ik komende maand weer dingen voor mijn werk doen op momenten waarop ik dus die angsten kreeg. Dus ik bedenk me nu al Oh hemel als ik maar niet bang ga worden.
Lastig uit te leggen. Maar nu ik het schrijf weet ik alweer hoe krom ik kan denken.
Hoe onrealistisch, aangezien ik niet meer drink.
Geen hartkloppingen krijg,
er normaal uitzie en dus,
mijn werk gewoon kan doen.

Rosan, hihi, zo werkt dat dus, jij hebt me nu enorm geholpen, omdat ik erover moest nadenken.

Hee ik ga ff pataten voorbakken.
Lekker eigen gebakken papatas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, ben je leuk genoeg zonder? Je zult zien dat er mensen tussen zitten die maar drinken om te drinken en ervan balen niet zo sterk in hun schoenen te staan als jij. Dat zullen ze waarschijnlijk niet zo zeggen, maar in de trant van "doe niet zo ongezellig". Wees trots op de plek waar je nu staat. Petje af dat je je zo kwetsbaar durft op te stellen, zeker nu door alle toestanden rond je huis/man etc.; je durft op alle vlak de confrontatie aan en mooi zonder drank.

ps. uh wat lees ik 12,5 km, we gaan niet lopen troeven he, want dan plak ik er de volgende keer ook wat extra stappen aan vast :) Had halverwege trouwens wel akelig last van mijn knie, moet de volgende keer wel over zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:


WOMAN........... 1 maand joepieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, mijn moeder heeft (vreselijk maar waar) een tegeltje met de spreuk (waar ik als kind nooit iets van begreep) "een mens lijdt dikwijls nog het meest door het lijden dat hij vreest". Komt een beetje neer op jouw angst voor de angst. Klinkt vreselijk oubollig, maar wel waar.
An, ik zou me maar niet zo sappel maken over volgende maand maar er met open vizier tegenaan gaan. Ik ken je niet persoonlijk, maar heb je hier op het forum de afgelopen maanden enorm zien veranderen, in de zin van sterker in je schoenen staan; niet twijfelen, maar doen; je kunt het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan, hier is de hele tekst! (die paste natuurlijk niet op het tegeltje!

De mens lijdt het meest
Door het lijden dat hij vreest
En dat nooit op komt dagen.
Zo heeft hij meer te dragen
Dan God te dragen geeft .

Het leed dat is, drukt niet zo zwaar
Als vrees voor allerlei gevaar.
Doch komt het eens in huis
Dan helpt God altijd weer
En geeft Hij kracht naar kruis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Trees, dank je wel, kan ik ook weer goed gebruiken,

Bij mij in de dagbehandeling zei een van de therapeuten altijd, je gevoel kun je verdragen, je geest laat niet meer toe dan je aan kan.
Dat regelt zichzelf, oftewel op het tegeltje: kracht naar kruis (klinkt wel raar hoor)

An, je hebt het gedachten uitdagen al aardig onder de knie he. Ik zou het ook weer wat meer moeten doen maar soms is het ook wel eens lekker om gewoon te klagen en te mopperen, als het maar niet te lang duurt. De enige remedie tegen paniekaanvallen is grenzen aangeven en nee zeggen. Een paniekaanval is bij mij een signaal dat ik teveel hooi op mijn vork neem. Sinds ik dat weet ben ik er ook niet meer zo bang voor.

Ik ga de kou weer in, met hond naar het bos, thermolaagjes aan, thermoschoenen, de poster is af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan: je bent lief. Ja mooi vers. Trees bedankt voor de hele tekst.
Maar zo PRECIES is het. Ik print 'm uit, want het is zonde van mijn tijd om me druk te maken over het feit of ik me straks druk ga maken.
Oei wat klinkt dit errug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas: ik neem nu zoveel tijd voor mezelf en zoveel rust dat ik zeker niet teveel hooi op m'n vork heb.
Maar ik moet het spook onder ogen zien en ik ben blij dat ik het nu hier heb opgeschreven en dat Rosan er nog over vroeg. Nu voel ik weer hoe dwars me dat zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag
Even stoppen met sportkijken op tv.
t Kan ook nog teveel worden.
Na vluchtig te hebben gelezen blijk ik ook hier op het forum
tussen sportlieden van het eerste uur te zitten.
Prima, doe wat met je lijf.
Zelf heb ik veel gesport.
Als ik erge dorst had ging ik biljarten.
Als ik echt wilde sporten liep ik hard of ging
tafeltennissen.
Ik biljarte veel.:(
deze sporten verruilde ik voor de fiets.
Later werd dat racen en nu toeren op de racefiets.
Bij deze sportaktiviteiten dronk ik niet.
Geen druppel drank.
Een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.
Waarheid als een koe.
Denk maar aan de tandarts.
Achteraf valt de behandeling best wel mee.
Maar vooraf de gedachte aan de boor??

Kaia van harte beterschap.

Tapas heb je toch maar mooi een schoon huis dank zij de kat:devil:

Rosan het is niet verkeerd eens naar die teleurstelling te kijken waarover je gisteren schreef.

Trees bedankt voor het complete gedichtje.
Tot nu toe kende ik alleen maar de eerste regel.

Mensen hoe het zich went of keert, niets is het waard te gaan drinken.

Wing nerveus.?
Blijkbaar heb je het moeilijk met alleen zijn.
Zoek afwisseling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing, onder "tips en adviezen" staat een geweldige tekening van Carolien, getiteld "jouw gremlin" (is het 5e draadje); ik vind dit zo'n geweldige weergave van het trekgevoel en hoe je dat kunt ombuigen naar een gevoel van "ik doe het niet".
ps Carolien: geweldig jouw tekeningen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flink stuk gefietst met hondje naast de fiets, ze heeft het zo nodig om uit te rennen. Ze heeft ongelooflijk veel energie. Lekker rozig binnenkomen dus want brrrrr koud. Zelfs koude tenen in mn moonbootz........
Even zitten en dan eindelijk de kasten die nog moeten in elkaar zetten. Geen last van mn rug vandaag dus dan kan het. En dan is het wel zo'n beetje wat aan het worden hier in mn atelier :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...