Spring naar bijdragen

Vroege vogel op zondag 1 februari

Aanbevolen berichten

Angst een goede of slechte raadgever?
Ik denk beide.
Ik denk dat angst en liefde hand in hand gaan.

Vaak zijn angstige momenten van korte duur.
Een schrikmoment.
Anders wordt het wanneer je overal bang voor bent.
Men kan bezorgt zijn om, maar overbezorgd zijn is weer uitvergrote angst.
Verlammende angst.
Altijd bang zijn dat er iets met de kinderen gebeurt, of de auto stuk zal gaan.
De pannen van het dak vliegen, de chinezen binnenkort binnen vallen,
Bang voor verlies van werk, geen inkomsten meer.
Bang dat echtgenoot vreemd zal gaan of je in de steek laat.
Bang om ziek te worden en bang dood te gaan.

Door overal bang voor te zijn, vergat ik te leven.
Ik deed er alles aan om waar ik bang voor was, vóór te zijn.
Het ergste was dat mijn angsten altijd uit kwamen.
Mijn bange gedachten werden steeds weer bevestigd.
Ik dacht helderziend te zijn, zie wel dacht ik het is waar wat ik denk.
Mijn kind is tegen een auto aangelopen en mijn echtgenoot heeft me in de steek gelaten.

Natuurlijk was ik niet helderziend.
Het gevolg van mijn angstig gedrag was dat ik niet alleen mijzelf maar ook de kindern min of meer verstikte.
Ik liet hen daardoor niet de mogelijkheid zelf te ontdekken, te ontwikkelen.
Shit wat kwam me dat bekend voor?
Ik durfde het leven niet op me af laten komen.
Maakte geen keuze, nam geen beslissing, kon de consquenties niet overzien.
Ik nam geen verantwoordelijkheid.
Maar alles is te leren en eenmaal ingezien waar het fout ging in mijn leven kon
ik problemen als angst, bang zijn voor, schrik, aanpakken.
Minderwaardigheid verdwijnt, zelfvertrouwen komt terug.
En vooral rust in mijn lijf, rust en vrede waar ik zo naar verlangde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 259
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb de kaarsjes aan, haardje aan, gezellig en warm in huis.
Marjo, ik voel de 10km ook in mijn benen, word met het uur roziger, slapen zal vannacht in ieder geval beter gaan dan afgelopen nacht.
Ik heb een moeilijk dagje met mijn 8 jarige zoon (ze noemen dat toch zo mooi een pre-puber...), heb werkelijk de hele dag op hem moeten mopperen over dingen die hij normaal nooit doet. Ik heb hem vanmorgen tijdens mijn ontploffing (jaja) ook uitgescholden en dat kwam behoorlijk aan en ik heb er zelf ook nog steeds een rot gevoel over. We hebben het wel uitgepraat maar toch....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

elke dag, week, maand, jaar dat ik nuchter ben is voor mij feest. Ook ben ik heel blij voor iedereen, die in het zelfde schuitje zit, als hij/zij zo'n verjaardag mag vieren.
Nu moet ik wel zeggen dat ik op de 3,6,9,12 dagen/weken/maanden/jaar extra voorzichtig ben.
Volgens mijn begleider, stellen zij vast dat de meeste hervallen naar 3, 6 en 12 maanden zijn. Maar ook naar 3,6 of 9 jaar. Hij gaf me dus het advies: wees voorzichtig met de 3, 6, 9, 12...En het klopte, zo had ik b.v. rond mijn 12 maanden nuchterschap heel veel last, van panische angsten tot narre dromen...
Ik schrijf dit zeker niet om de feestvreugde te bederven, maar so heb ik het ervaren, en ik hoop dat iemand daar iets aan heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien moet je voortaan niet ontploffen, maar als er afspraken over het opruimen van kleren niet worden nagekomen mag je daar toch wel wat van zeggen?

Iets anders zou zijn als je opgespaarde irritaties ontploffen waar je kind part nog deel aan heeft.
De ander verantwoordelijk maken voor je eigen onaangename gevoelens bedoel ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp het Rudy, het waren geen opgekropte frustraties maar wat minder had ook wel gekund. Ik vind je verhaal over angst heel herkenbaar, ik ervaar het ook zo als goede en slechte raadgever. Mijn grote angst is bijv. dat ik mezelf lichamelijk iets heb aangedaan door het vele drinken, het goede van die angst is dat ik echt mijn drinken onder controle wil krijgen (sterker nog, droog wil staan).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig, dat geldt ook voor relaties, na 3 6 9 12 DAGEN WEKEN MAANDEN JAREN krijg je een keerpunt, gaan we door of gaan we niet door :)

quote:

Originally posted by:
Joske

Hallo,

elke dag, week, maand, jaar dat ik nuchter ben is voor mij feest. Ook ben ik heel blij voor iedereen, die in het zelfde schuitje zit, als hij/zij zo'n verjaardag mag vieren.

Nu moet ik wel zeggen dat ik op de 3,6,9,12 dagen/weken/maanden/jaar extra voorzichtig ben.

Volgens mijn begleider, stellen zij vast dat de meeste hervallen naar 3, 6 en 12 maanden zijn. Maar ook naar 3,6 of 9 jaar. Hij gaf me dus het advies: wees voorzichtig met de 3, 6, 9, 12...En het klopte, zo had ik b.v. rond mijn 12 maanden nuchterschap heel veel last, van panische angsten tot narre dromen...

Ik schrijf dit zeker niet om de feestvreugde te bederven, maar so heb ik het ervaren, en ik hoop dat iemand daar iets aan heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees, Wing.

Dank je ik heb inderdaad een goede en leuke dag gehad.
vandaag word mijn 14de dag het gaat best wel snel en ik voel me nog steeds goed.

hoe gaat het met Trees?

En hoe gaat het met Wing? ik had al gelezen dat je weer thuis bent, lekker weer op jezelf neem ik aan?

en laten zien aan jezelf dat je het zéker kunt en wilt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...