Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 141
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Hoi Wing, hoe is het met jouw ADD klachten? Vreemde vraag eigenlijk, ik stel hem maar want ik heb momenteel nergens last van....sta ik mooi te kijken als ik later dat onderzoek krijg :angry:
Maf hoor, net zoiets als naar de tandarts gaan en dan geen kiespijn meer hebben. Heb gisteren de vragenlijsten ingevuld als huiswerk voor de gedragstherapie. Lijsten met excact dezelfde vragen over hoe ik me nu voel en wat ik voor mij als ideale houding zou wensen. Heb ze identiek in kunnen vullen; de ICRL-R Interpersoonsvraaglijst genoemd. Tsja, ADD heb ik blijkbaar dus niet altijd last van...moet er wel bij vermelden dat ik me juist de laatste tijd goed kan focussen en er geen depressie in velden of wegen te bekennen valt...zelfs niet als het donker en grijs is buiten. 't Zal de diazepam wel wezen denk ik of misschien gewoon omdat ik goed in mijn vel zit omdat ik de wind mee heb...Wat me nog het meest verbaast is dat ik juist ontzettend veel onderneem zonder daar op af te knappen. Rust in de geest en geen gepieker kost me volgens mij de meeste energie.

Enfin, vanmiddag een gesprek met mijn arts over PsyQ, wil nu eindelijk eens door haar doorverwezen worden. Wil het goed uit laten zoeken, want zoals hier op het forum ook al is gebleken zijn stemmingswisselingen me niet vreemd. So far so good.

Geplaatst

Lijkt me moeilijk hoor aanvaringen met kids Pip, ben dan ook geen ervaringsdeskundige. Las dat pas later.
Ik hoop dat je wat aan de adviezen van de andere ouders hebt hier :present:

Geplaatst

Ja dat kan ik me voorstellen Anjo, dat je nu een te vol hoofd hebt omdat je het anders wilt.
En dan blijf je denken, zéker als je in bed gaat liggen en rust nodig hebt.

Ik heb altijd goed geslapen, tot aan de drank en met de drank, nu niet meer dus voor mij is het wel oorzaak drank.

en deze F snapt wel dat als hij gaat drinken beter slaapt, maar deze F bijt door totdat ie weer goed slaapt zonder die troep

Geplaatst

Woman,

Jee dat was even zoeken voordat ik je stukje had gevonden.

Ik snap alles wat je zegt en ik ben zelf ook niet zo'n held maar ik denk dat ik dit geval zou zeggen.
Ik vind je een lieve meid maar hier praten we samen niet meer over. En dan wel op je standpunt blijven staan en je niet laten verleiden tot toch een gesprek.

Fair trade is iets duurder en dat is niet gunstig in deze tijd maar zelfs de lidl verkoopt fair trade producten plus dat mensen steeds bewuster worden wat er in de wereld gebeurd. Denk dat het wel belangrijk is dat je produkten goed zijn.
Jij gelooft er in dus ga er voor!!!!!

Geplaatst

ben weer op honk
begon met lezen van de nieuwe aanmeldingen
was net of er een man met een hamer achter me stond
TREK GROTE TREK !!!!!!!
ongelooflijk dat het zo onverwachts en zo enorm op je
kan vallen
wil er absoluut niets mee doen
ga eerst maar het toilet en de badkamer soppen

Geplaatst

:moon:goedemorgen allemaal :moon:

even een kort berichtje van het oorlogsfront!!!!!

na veel vieren en vijven ben ik dan toch beland in de PAAZ te Z. ben helemaal volgestopt met medicijnen en het vervolg hiervan is dat ik tot zaterdag heb geslapen, geslapen en geslapen.
vanaf zaterdag ben ik dan weer in het land der levende terecht gekomen en heb het ook weer helemaal voor elkaar. heb maar wat gezelligheid in de woonkamer gebracht, muziek, aandacht en veel humor doet wonderen.

het jammere is dat ik nu verplicht rust moet nemen omdat ik teveel met anderen bezig ben.

mijn ouders zijn giga kwaad en teleurgesteld en ik weet niet goed hoe ik hiermee moet omgaan, mijn vader wil zelfs niet langskomen. uiteraard snap ik dat maar geeft me een nog rotter gevoel.

als het goed is ben ik woensdag weer thuis maar dan begint de ellende pas echt.

maar goed, ik blijf lachen en vechten

heel veel knuffels voor iedereen

Geplaatst

Lieve Tasseke,

Luisteren naar de verpleging! Het is een valkuil waar ik ook elke keer in val. Zorgen voor anderen zuigt energie en is ook een manier om niet met jezelf bezig te zijn. Probeer een goed boek ofzo te pakken te krijgen en neem je rust. De meest belangrijke persoon die jij nu moet helpen ben jezelf!

Ik weet dit uit eigen ervaring en zelfs tijdens mijn vakantie ben ik weer in die valkuil gestapt dus ik geen je geen preek maar probeer je voor jezelf te behoeden.

En je ouders, die zullen alleen maar blij zijn als ze hun nuchtere dochter weer terug hebben.
Het is even schrikken. That's all.

Dikke knuffel,
Anjo

Geplaatst

pippi
koester de gedachte,het is veilig mam redt het wel.
wees er voor jezelf ook van overtuigd dat je het red
verder hinkelt mam op verschillende gedachtes
je past goed op ,doet geen gekke dingen,maar toch!!
je bent ervoor je kinderen en komt tot het inzicht dat je losgelaten
kan worden
dit betekend dat je ze begeleid hebt tot het zelfstandig zijn en dat heb je dan goed gedaan
wil men nu ook wat meer bij vader wonen,prima
jij hebt ze naar jouw kunnen, gegeven wat nodig was tot zelf denken en handelen ,nu gaan ze leven in een andere omstandigheid
zie dit niet als falen maar als een volgende stap op jouw /hun pad
mam is altijd nog aanwezig als opvangnet
pubers zijn meesters in het bespelen van hun mam
mam heeft achter een achteraf deurtje nog steeds schuldgevoelens en een gevoel van minderwaardig zijn over haar drankmisbruik
logisch,maar buig dit gevoel om naar het weten dat je een ervaring hebt van waaruit je heel bewust kan denken en handelen. hiermee zet je negatief om in positief
denk er aan ,je bent een waardevol en uniek mens,en mens waarvan gehouden mag worden

Geplaatst

Tasseke, fijn wat van het front te horen!
Ik wens je heel veel kracht. Mooi dat je je humor nog hebt.

Bako, dat heb je mooi verwoord naar Pip toe.
Ik put er ook moed uit.
Hoop dat je trek weer is gegaan.
En dat je lekker bent uitgewaaid in Zeeland.

Ik voel me weer wat rustiger.
Lunch met de kids gehad.
Blijf hier niet hangen. Stap eerst eens op de fiets
richting stad. In de ijzige storm. Grrr!

Woman, je doet het juist zo goed.
Geniet van je eigen kunnen en laat je niet uit
het veld slaan door mensen die het je niet lijken te gunnen.

Pip, inderdaad. Het is ook een compliment.
Sterkte meid!

Daag! ;)

Geplaatst

Bako,
wat heb je dat mooi verwoord naar Pippi.
:heart:

Pippi,
ik denk ook dat het goed is als je probeert het bij kleine Pip
te laten.
Je bent een goede moeder, dat weet zij ook wel.
Ook kan ik me voorstellen dat je verdrietig bent.
Het is allemaal erg dubbel.
:present:

Tas,
goed even wat van je te horen.
Ja, als je thuis komt begint het echte leven weer.
Rust nog maar evn uit nu je de kans hebt.

Marjo,
OOk jij veel sterkte.

Niemand lijkt het echt makkelijk te hebben momenteel.
Bij mij kabbelt alles rustig verder, ik oefen veel
met mijn been.
Lees wat, krijg wat aanloop en dat is het eigenlijk wel.
Rust roest zou ik bijna gaan denken.
Ook slaap ik erg veel, tenminste snachts, nou dat was een paar
maanden geleden wel anders.
Op de dag slapen dat doe ik eigenlijk nooit, dan heb ik het idee
dat ik ziek ben.
Nou verder weinig te vertellen, alles best goed dus.

Geplaatst

zuipen is zo wie zo niet gezond
en om deze reden te gaan zuipen is zeer ongezond
hiermee breng je zelf een verwijdering tussen jou en je kinderen tot stand
helder en droog blijven dat is het beste

Geplaatst

nooit jezelf op een zijspoor zetten,dat is niet goed
benader dat wat je benauwd van een andere kant
dan vindt je een ander en nieuw spoor om te volgen
is het vandaag niet dan is het morgen
laat komen wat komen wil,ook de moeilijkste dingen gaan voorbij
wees zuinig op jezelf ,je bent het waard

Geplaatst

Hallo en goedemiddag.
Pippi ik wil niet over je postings heen walsen, maar jouw situatie en je denkwijze zijn zo totaal anders dan de mijne dat ik er niets over kan zeggen, behalve sterkte.

En dan is het misschien vrij tactloos wat ik nu ga vertellen. Ik heb de laatste tijd iets grappigs gemerkt. Ja, eerst was ik druk bezig met niet meer drinken, en daarna met de scherven van de drankjaren oprapen. (Nog steeds hoor, dat duurt nog wel even.)
Maar ik merk dat er dingen gebeuren! Je zet iets in werking en je krijgt reacties! Er is actie en interactie.
Enorm spannend allemaal. Ik bedoel, het lijkt er op dat ik weer mee doe, werkelijk weer mee begin te doen in het leven. Voetjes-aan nog maar, maar het is er weer.
Dat is mijn positieve gevoel van vandaag.

Geplaatst

Hallo,

ik heb 2 puberzonen (15j & 16j), daar vliegen de vonken, zeker ik als vader heb er last van om dat ze geregeld de grensen aftasten, ook fysiek. Daarboven kan ik met mijn vrouw geen front vormen wat de opvoeding betreft en zij sluit mij gewoon uit. Zij neemt de meeste beslissingen op haar eentje, maakt met de kinderen afspraken waar ik niet van op de hoogte ben...
Kun je wel de vraag stellen of co-ouderschap niet gemakkelijker is, dan heeft ieder zijn week en wordt niet in de rug gevallen door de partner, maar heeft daarbuiten dan wel een week om alleen voor zijn eigen te kunnen zorgen...

Ik denk dat het loslaten voor een moeder iets lastiger is, maar het gevoel het juist te doen is voor een vader ook niet so simpel. Ik probeer hun op een rustige manier duidelijk te maken wat voor mij kan en wat niet, ongeacht de rest.

Geplaatst

Hallo,

nog even dit : zonder drank kan ik veel rustiger elk conflict aan. Heel vak moet ik glimlachen en denk ik : had je nu gezopen... man oh man oh man ... Hoe lastig somige momenten ook zijn, ik trek me weer recht aan de gedachte dat ik nuchter wil blijven.

Geplaatst

Hoihoi!

Voor niets naar de stad gefietst..
Nou ja, nooit helemaal voor niets

Ik dacht: Laat ik mijn bankpas eens ophalen.
De oude deed het al een tijdje niet meer
Blijkt ie in september(!!!!) al naar mijn huisadres gestuurd.
Nou. Dat ben ik dus weer. Géén idee waar die ligt...

Geplaatst

Oh! Ik benzo lui!
Dat wil idd niemand weten.
Het is niet gebeurd!! ;):P Sssst!

Co-ouderschap. ja.
Ook aan míjn toekomst denken.
Dat is er goed ingewreven door helpende vriendin..
Is maar goed ook, denk ik. Heb me al 10 jaar "opgeofferd".

Geplaatst

Hoi pipeloi
Dank voor de antwoorden, ik heb er vannacht goed wakker van gelegen - aiIk denk dat ik haar de volgende keer gewoon een flinke knuffel ga geven en zeg dat ze zich geen zorgen hoeft te maken.
Maar gelukkig had ik mn flanellen roze bloemetjes dekbed.... mén wat ligt dat fijn. Werd echt met een glimlach wakker vandaag. Zowie wilde er ook niet uit, meestal staat ze te popelen, maar ze ging nog drie keer liggen hihi.
Heb nu internet via zo'n usb stick, tijdlijk ivm overbrugging omdat ik overgestapt ben naar een andere provider. Ik zal dus wat minder on line weergeven, maar ben het wel.
Vandaag opruimen en het huis aan kant, woensdag komen wat mensen ivm de herdenking van mn pa.
Tot later xx

Geplaatst

Weten de kinderen het nu al Marjo? Dat jullie gaan scheiden?
Pip, ik weet dat het rot voor je is maar ik denk dat je kinderen hun vader ook missen. Ze had ook kunnen zeggen, Mam, ik ga bij Pap wonen, maar dat doet ze niet. Ik snap ook dat voor jou de wereld op zijn kop staat maar er is nog niks besloten en jullie hebben ook alle tijd om daar over na te denken. Pas alsjeblieft op dat je niet in de slachtofferrol gaat zitten want dat maakt zoveel kapot, wat je nu al schrijft over de gedachte: zal ik maar weer gaan drinken dan kan ik tenminste 1 kind houden uit ziektewinst... oei, dat raakt mij nogal, ik had zo'n moeder die al haar geluk aan haar kinderen ophing en mij het gevoel gaf dat ik voor haar moest zorgen en dat heeft me niet veel goed gedaan. Ik heb haar zo gehaat, ze was er nooit voor mij en deed alles om zichzelf maar goed te kunnen voelen ten koste van ons.

Het is een harde les zo maar je mag jouw levensgeluk niet laten afhangen van je kinderen. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen leven, niet je ex, niet je kinderen maar Pippi! Je kinderen lopen niet bij je weg maar vragen alleen om wat meer tijd bij hun vader, dat is de realiteit! niet meer en niet minder

Ik wens je heel veel sterkte toe want dit is niet makkelijk voor je en dat besef ik maar al te goed.

zo, gewerkt vanmorgen en nu moe natuurlijk, maar dat wist ik van te voren. De klus vordert langzaam maar gestaag. Zometeen naar het bos met de hond en dan is de dag alweer bijna voorbij.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...