Spring naar bijdragen

zondag 8 februari


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 194
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Anyway:

ik wilde even vertellen dat ik mijn eerste visite aan een nieuwe kennis heb gebracht sinds ik niet drink (ik zit op dag 8). Ik was een beetje zenuwachtig over hoe ik het zou vinden om niet te drinken en hoe zíj het zou vinden dat ik niet drink. Ik ken haar nog niet zo goed, dus ik wil niet vertellen dat ik een drankprobleem heb. Los van haar besef ik me dan ook best, dat het altijd maar 'gewoon' willen zijn, niet afw willen wijken en een goede indruk willen maken/presteren etc hierbij een hele grote rol speelt...

Het ging best goed, ik vond het niet erg om niet te drinken. Dat viel me 100 % mee. Het was ontzettend gezellig en ik heb sloten thee zitten drinken. Ze heeft een heel leuk huis en ik ben helemaal geïnspireerd om zelf wat dingen te veranderen bij thuis. Dat is allemaal jaren blijven liggen. Toen ze me een afscheidsknuffel gaf rook ik even de drank in haar adem en toen kreeg ik even trek en voelde me een beetje jaloers. Maar dat verbaasde me niet,dus ik schrok er niet van.

Het is nu wel erg stil in huis, ik merk dat ik me erg heb geïsoleerd de afgelopen jaren (drinkt makkelijker + ik was ook nog eens een workaholic, dus naast door de drank ook te moe van het werk om wat te doen) terwijl ik het veel beter doe op contact. 9 dagen geleden had ik nu de fels gegrepen,nu heb ik net theïnevrije thee gezet voor mezelf en ben maar eens op dit forum gaan kijken.

One day at a time...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij log ik steeds net in als er weinig mensen zijn. Nou ja, volgende x beter.

Ik heb wel een vraag voor jullie:

ik drink liters water en thee sinds ik 9 dagen geleden ben gestopt. Mijn urine is heel donkergeel tot geel, terwijl die voorheen na veel water etc helder was. Ik heb zelf in de versalvingszorg gewerkt, maar ben dit symptoom van afkicken nog nooit tegen gekomen + de lichamelijke afkick moet na een dag of 7 toch wel voorbij zijn. Zou dit met het detoxen te maken kunnen hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Joyhope, je klinkt hartstikke goed !!
Knap van je dat je niet gedronken hebt en je vriendin wel. Het valt mee hé, de eerste stap is meestal het moeilijkste om het aan te geven.
ik zeg meestal, om een dsicussie te voorkomen, dat ik voor onbepaalde tijd besloten heb om even niet te drinken, omdat het allemaal iets te gezellig werd.
Ik merk trouwens nu dat ik in gezelschap eigenlijk altijd de aanstichter was om vooral een fles wijn open, en dat ze dat uit zichzelf niet gedaan hadden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...