Spring naar bijdragen

Dinsdag 10 februari


An

Aanbevolen berichten

Ik zit goed in de mineur. Weer de hele dag in bed gelegen. Zal ook wel een griepje bijzitten, maar toch.
Het zou best wel eens kunnen zijn dat ik ga stoppen met die cursus.
Als de coach had begrepen (haar woorden gister) dat het om een echte winkel ging, ipv een webwinkel dan had ik niet mee mogen doen. Dus het moet dan maar een webwinkel worden. Ok maar dan wel met showroom. Nee ook niet.
Ok een heel kleintje dan. Pardon ?? Als ik kerstpakketten wil verkopen zal ik mensen moeten ontvangen voor showmodellen, dat gaat niet via plaatjes op internet. Dan ga ik maar naar de mensen toe. Eh....op de fiets ?? Ik heb geen auto en geen rijbewijs. Met drie voorbeelddozen op de fiets dus.... dan regel je maar ander vervoer. Pffff nou ja
Weet je behalve dat ik er zo geen zin in geb, is het helemaal niet wat ik wil. Ik wil een winkel, een echte winkel. Ik ben een winkelbeest. Als ik de hele dag achter de computer moet zitten wordt ik gek. Ik wil geen webwinkel. Het boeit me niet, in vind het niet interressant en ik heb er geen affiniteit mee.
Ik verkoop nu die printjes op textiel via internet en daar ga ik dan gewoon lekker meer door. Gewoon leuk hobbieen en er een baantje bijzoeken voor mn vaste lasten.
Tot zover mn gedachten tot nu toe, moeilijk hoor, keuzes maken, maar bij een eigen bedrijf gaat het volgens mij vooral om wat je leuk vind.
Eerst lezen, dan verder x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 165
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

:moon::moon: goedenmorgen allemaal :moon::moon:

zo ik heb van de nacht de dag gemaakt en andersom. ik was zo wakker dat ik pas om 7.00 uur vanochtend in slaap viel op de bank.
voor mij is het nu koffietijd en ik ben nog steeds verbaasd, alles wat ik voor vandaag had gepland is gebeurd!

@ knuffie,
blij om te horen dat het je is meegevallen, de eerste stap is in ieder geval gezet.

ik weet even niet wat mij overkomt, maar ik voel me blij, rustig en ontspannen en het belangrijkste ik hoef niets meer te doen! (zelfs het eten is al klaar :confused;)
het wordt tijd voor een lekker maskertje, gewoon mijzelf even verwennen.
verder heb ik niets meegemaakt op de bank dus ook weinig zinnigs te melden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Woman,

je moet écht doen waar je passie ligt, dat geeft je vleugels en brengt vreugde in je arbeid. Waardoor is je coach zo bepalend? Ik bedoel tav dat als je coach had geweten dat het om een échte winkel was gegaan, dat je niet mee had MOGEN doen. Is dat een bepaalde afspraak oid? Als je het niet wilt vertellen is dat ok hoor.

Joy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman,
wat een miscommunicatie.
Ik heb altijd begrepen dat je eigen winkel al een ver
ontwikkeld concept was.
Dus compleet met ondernemersplan enz.
Raar dat het ook op zo'n cursus pas zo laat aan de orde komt
dat het van een heel andere strekking is in de ogen van de begeleiding.
Aan de andere kant is het wellicht beter dat je nu tot een goed inzicht komt.
Een eigen bedrijf of winkel opzetten is niet zo makkelijk, kost erg veel
energie, tijd en wilskracht.
Maar je hebt al eens een bedrijf gehad toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net een mailtje gekregen van een medecursiste die ook met Fair trade aan de slag gaant. Wel een webwinkel, maar dan weer een ander concept. Ze stelt voor om eens te gaan praten zodat we wellicht samen iets voor elkaar kunnen betekenen.
Nee Tina, ik heb nooit een winkel gehad, ik heb wel van een documentatiecentrum een echte winkel gemaakt, als shopmanager.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie, je hebt het goed gedaan en 'tuurlijk mag je het hier van je afschrijven. Komt je koppie thee; welverdiend!

Woman, hoezo, je had niet mee mogen doen?? Hoop, dat alles goedkomt.

Verder niet zoveel bijzonders. Het is hier nat en somber, maar ik zit aan een lekker broodje en warme thee met de kinderen. Geen speelafspraken; ze hadden geen zin en ik eerlijk gezegd ook niet om ze ergens heen te brengen. Morgenmiddag kan het ook wel. Ga een redelijk rustige avond tegemoet. Beetje reclame doorneuzen; moet morgen ook nog een paar kadootjes halen. Heb daar geen zin in, dus vlug winkel in en winkel uit. Ben met dit weer liever thuis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je krijgt eerst een intake gesprek of je wel in aanmerking komt voor de cursus. Het plan was toen om een winkel aan huis te starten met een webwinkel. Maar dat mag niet van de gemeente.
Zij heeft dus begrepen dat ik dan een webwinkel vanuit huis ga beginnen maar dat mag ook niet. Je mag alleen diensten verlenen vanuit huis.
Ik vind het niet zo heel erg hoor, ben blij dat ik achter mn eigen beslissing durf te staan.
Ik krijg vast nog wel een nieuwe kans om mn winkel te starten. Geduld is een schone zaak.
:)
x

quote:


Originally posted by:
JoyHope

Klopt Woman,




je moet écht doen waar je passie ligt, dat geeft je vleugels en brengt vreugde in je arbeid. Waardoor is je coach zo bepalend? Ik bedoel tav dat als je coach had geweten dat het om een échte winkel was gegaan, dat je niet mee had MOGEN doen. Is dat een bepaalde afspraak oid? Als je het niet wilt vertellen is dat ok hoor.




Joy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, niet mis wat er allemaal geschreven wordt hier!
Als we nu gewoon niet drinken dan komt het allemaal goed :D

Vandaag had ik een goede dag.
Laatst had ik het idee dat mijn slechte momenten wel voorbij zouden zijn.
Niet dus, maar vandaag was het goed.
Raar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag vanuit rust alles gedaan. Bewust.
Gewoon de kleine dagelijkse dingetjes, bedoel ik.
Daarna 10 km hardgelopen. Sommigen zullen het zwoegen noemen,
door de wind, de regen en de hagel. Voor mij was het alweer lachen en
dansen. Ik word er vrolijk van!
Daarna lekker gedoucht en de spieren laten opwarmen. Naar de winkel en
de hond uitgelaten. Nu even hier. En zo weer eten koken.
Ben nog steeds erg moe. Dus zal er vanavond weer wat eerder aan toe geven.
Ik word het vechten een beetje beu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel dat mag wel, maar ik wil kerstpakketten en relatiegeschenken verkopen. Dus een showroom erbij. Dat lijkt teveel op een winkel, ook ivm opslag enzo. En dan heb ik het nog niet eens over het inpakken van de pakketten :(

quote:


Originally posted by:
orleando

Een buurvrouw hier even verderop verkoopt wel vanalles via internet (nee, geen marktplaats oid)., mag dat niet dan? Heb er niet zoveel verstand van.


Ga aan het avondeten beginnen. Bami, sate, eitje erbij..en vanavond een thermoskan thee. En vroeg op bed..ben moe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, hier nog een moe, ook van het vechten eerlijk gezegd. Maar de dag is bijna om, eten is klaar, dus deze dame gaat nuchter de avond in...en morgen weer met een frisse kop ertegenaan. Doe je mee? Je bent zo goed bezig ( en 10 km hardlopen doe ik je echt niet na!!). Niet opgeven, okee?

Ik ga uitloggen en aan tafel met de kinderen. Manlief komt later. Het zal 'm vanavond niet meer worden denk ik. Ga vroeg m'n mandje in...Dus ik laat de pc nog even aanstaan en anders tot morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Orleando, ik geef wel op.
Neem geen drank. Dat gevecht is klaar.
Voor zover mogelijk. Ik stop met tegen mezelf
te vechten. Ik geef me over.

Alhoewel, ik dacht vanmiddag onder de douche: Ik ga wel weer eens drinken.
Over een jaar of 20 of 30. Dan ben ik wel klaar met mezelf en kan ik dat wel aan.
Tot die tijd zal ik alles nuchter beleven en mijn leven op mijn eigen manier leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, deze tekst kreeg ik toegestuurd van m'n beste vriendin, de enige die op de hooghte is van m'n verleden (buiten jullie dan) Ik vind het héél mooi en denk dat jullie dat ook zullen vinden!!

Elke dag, schenkt het leven je een blanco bladzijde in het boek van je leven. Je verleden is al opgeschreven en daar kan je niets meer aan veranderen. In al die bladzijden vind je jouw verhaal. Sommige bladeren hebben zachte kleuren, andere tonen je donkere schaduwen. Soms zou je wel willen dat je de mooie herinneringen en de periodes van geluk er gewoon kon uitscheuren en herschrijven op het blad van vandaag.

Maar enkel vandaag krijg je weer de kans om een nieuw blad te schrijven. Je beslist welke kleuren er zullen op komen.En zelfs bij tegenslag, kan je de zachte kleuren van bedachtzaamheid gebruiken om ook dit blad weer tot een mooi geheel te maken.
Vandaag.
Hoe ga jij je dag schrijven?

Het zal afhangen van je wil en je optimisme om het blad van vandaag om te vormen tot een blad dat je zal koesteren als een tere herinnering in de tijd die erna zal volgen.
Want als je zou weten dat deze dag je laatste zou zijn, hoe zou je hem dan leven?
Je zou, zonder twijfel, in het reine willen komen met iedereen rondom jou. Je zou genieten van de gouden zonnestralen, de zachte wind, de liefde en zorg van alle mensen waarvoor je zo speciaal bent. Je zou dankbaar zijn voor alle zegeningen

Geniet van deze nieuwe dag! Maak eens een inventaris van alle goede dingen in je leven. En geef opnieuw het beste van jezelf, zelfs als je denkt dat dit weinig mag voorstellen. Kwets anderen niet. Wees gelukkig dat je leeft en dankbaar omdat je kan glimlachen en anderen kan helpen.
Het is nooit te laat om van koers te veranderen, een nieuwe start te maken en nieuwe bladzijden in je levensboek te schrijven.

Heb dank voor de gave van vandaag en de kans om deze dag tot een mooi blad in je levensboek te maken. Vergeet niet dat, in de wirwar van tegenslagen, problemen en moeilijkheden, het aan jou is om deze dag te leven....
... alsof dit je eerste dag zou zijn....of dat het je laatste zou worden. Vandaag is dus het enige blad dat je in je boek kan schrijven!
Mag ik je vandaag een bladzijde toewensen, vol liefde en geluk
Veel sterkte lieve meid vandaag!!

Ik werd er even stil van....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie,

Dat is inderdaad heel mooi. En ze heeft nog gelijk ook. Viel het mee?

Ik val hier langzaam in stukjes, stom he, ik laat iemand toe en hij gedraagt zich niet volgens mijn regels.
En dat doet pijn. Maar we zijn gewend om daar mee te leven, toch? Soms denk ik wel eens dat wij niet a sociaal zijn maar alle " normale" mensen.

Knuffie, dikke knuffel en veel sterkte. Het zal niet gemakkelijk zijn maar het MOET nu eenmaal.

Dubbeldikke knuffel,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, je bent allang goed zoals je bent, iedereen is allang goed zoals ie is, alleen kunnen we dat soms zo moeilijk van onszelf accepteren. Op houden met vechten tegen jezelf is beginnen met het accepteren van jezelf, dat ondanks wat anderen tegen je zeggen jij het beste weet wat goed voor je is. Lief en mild zijn naar jezelf toe. Proberen los te laten wat een ander wil en vooral te kijken naar wat je zelf wilt en hoe je dat kunt bereiken.

Ik ben net zeiknat geregend in het bos, bah! wat een rotweer zeg!


Joy, ik ben niet echt geestelijk mishandeld, dat klinkt me te zwaar, misschien eerder wat emotioneel verwaarloosd, ik moest vroeger iemand zijn die ik niet was en wat bij mij hoorde werd afgekeurd en mocht er niet zijn, daardoor kun je moeilijk een eigen identiteit ontwikkelen, dat heb ik dus echt moeten leren. Verder hadden mijn moeder en ik een symbiotische relatie met elkaar en ging ze enorm over mijn grenzen, zat ik op de bank tv te kijken ging ze op de grond tegen me aan zitten terwijl ze wist dat ik dat niet fijn vond, en als ik dan wegliep ging ze huilen omdat ik haar afwees, en ze was toch mijn moeder en waarom waren wij geen beste vriendinnen want dat hoorde zo... ze zocht continue die confrontatie met me op en dat was wel ziekelijk, al haar geluk hing van mij af, tenminste zo voelde het voor mij. In haar ogen deed ik alles om haar pijn te doen en was ik een ondankbaar kind, zo heb ik het ervaren, zelf herkend ze dat niet zo.

vanaf mijn 30e tot mijn 38 heb ik het kontakt met mijn ouders verbroken omdat ik het niet meer trok, inmiddels hebben we nu weer 6 jaar kontakt en gaat dat goed. De verwachtingen naar elkaar zijn bijgesteld en ze accepteert nu wel dat ik ben wie ik ben... en ik doe andersom ook mijn best om het bij haar te laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het viel wel mee, anjo, hoewel ik niet veel heb gezegd..

Ik sloeg dicht (zoals ik al verwacht had) maar dat vond hij niet erg, hij gaf me zelfs de indruk dat hij het begreep! maar ok, ik ben nog maar aan het prille begin..ik hoop écht dat het verder goed gaat, dat ik durf praten erover terwijl er iemand écht tegenover me zit, iemand die er niet van opkijkt dat ik steeds tegen de tranen, de angst én zelfs de woede die opkomt moet vechten..
Het erover schrijven, merk ik nu, gaat beter dan erover praten..maar ik duim dat daar verandering inkomt!

Steeds weer heb ik hét weggestopt als het me weer overviel, als ik me weer slecht voelde door wat er allemaal gebeurd is, steeds weer tanden bijten, niet aan denken en verder doen! Maar nu wil ik echt dat een plaats kunnen geven! Ik ben het moe om me schuldig te voelen over iets waar ik eigenlijk niks aan kon doen!!!!!

Door iets wat me niet zolang geleden is overkomen had ik voor de zoveelste keer het gevoel dat ik een wegwerpartikel was, dat ik goed ben voor een tijdje, maar niet volwaardig genoeg voor altijd.. zoiets! Nuja, en daarom wil ik nu werken aan wat daar eigenlijk de oorzaak van is, de oorzaak waardoor ik me zo gedraag of de oorzaak waarom ik me zo voel!!
Beetje begrijpbaar??

Voel jij je al wat beter? Stukjes al samengeraapt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@pipje, ja..ik denk dat ik nu mijn tempo zal kunnen bepalen.. allé, ik hoop het écht!!

@orleando, het is zo moeilijk om mezelf als slachtoffer te zien.;steeds weer denk ik dat ik toch iéts had kunnen doen.. iéts had kunnen zeggen, schreeuwen, roepen, wat dan ook!!!:angry:

@marjo, dikke merci!!:heart:

@An, je schrijft alles zo mooi en begrijpbaar voor me en ik weet dat wel maar m'n geest blijft maar van die rare kronkels maken.. Steeds weer heb ik het gevoel dat ik iets misdaan heb, steeds weer is er daar dat stemmetje die zegt dat ik misschien te vriendelijk was ofzo?? Maar nu ben ik al zover dat ik ook uit de grond van m'n hart kan zeggen: Die vent had gvdmme met z'n poten van me af moeten blijven!!!!
Danke voor de tip ivm het opschrijven, ik heb het gezegd tegen de psycholoog en hij vond het ook een prima idee!!
:heart:

@ferry, danke voor het succes toewensen!! Ik zal vast en zeker mezelf blijven ook al denk ik dat ik soms naar mezelf zal moeten zoeken tijdens deze fase in m'n leven!!

@joyhope, Amai, wat heb jij een inzicht in wat ik schrijf!! Het hakt er wel in wat je zegt maar het is o zo waar!! En toch, hoe vreemd ook, toch denk ik nog steeds dat ik iets had kunnen doen om het te stoppen! Maar het was pa's beste vriend en één keer heb ik geprobeerd er iets van te zeggen in het prille begin.. er volgde een gesprek met die vent en het resultaat was dat het afgedaan werd als kinder fantasie!! Tot jaaaaren later dat ik eindelijk er weer iets van zei, ik was toen 16j en toen werd er eindelijk geluisterd!!! Maar steeds was er daar die ondertoon van hem die zei dat ik maar niet zo verd*md mooi? moest zijn!! Hij zei dat ik hém verleid had!! Ja, hallo..aan de leeftijd van 8j??????????????

Pfff, sorry, ik word even boos!!!

@albertina, danke, wou dat ik zo sterk en dapper was als jij denkt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Knuffie,

Ik vind het heel dapper dat je hierover komt schrijven.
Het kan je helpen om het stukje bij beetje te verwerken.
En natuurlijk komen de gremlins dan.
Goed, dat je dan even afleiding zoekt.
Ga hier doorheen, zonder drank!! en je zal er veel sterker uitkomen, want je verdoofd je gevoel niet meer.
Sterkte meisje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...