Spring naar bijdragen

Dinsdag 10 februari


An

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 165
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik val even hier binnen...... ik lees hier nergens op de website, dat het over mensen gaat met een alcoholprobleem..... het is meer een algemeen forum.... niemand beschrijft zijn dagelijkse problemen die hij tegenkomt omdat hij/zij wil met stoppen met alcohol; minderen is niet aan de orde.
Of moet ik de bedoelde berichten over "Alcohol de baas" ergens anders lezen.... geef mij s.v.p. de juiste handvaten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen met een alcoholprobleem zijn ook maar gewoon mensen Swoefie. ;)
Bij thema-draadjes en tips en adviezen kom je het een en ander aan alcohol-gerelateerde informatie tegen. De meeste mensen die hier dagelijks schrijven zijn gestopt en sommigen zijn geminderd, soms hebben mensen nog uitglijders en als dat aan de orde is dan springen we daar met z'n allen boven op.

het dagdraadje kabbelt meestal voort als een algemeen draadje maar gaat wel degelijk over niet meer drinken. We schrijven hier omdat we gestopt zijn, of willen stoppen of willen minderen, en hoe we dat doen in het dagelijks leven. Stoppen met drinken vraagt soms enige aanpassing in je denken en in je dagindeling en in je gedrag, daar schrijven we hier eigenlijk het meeste over. Als je bent gestopt met drinken of gaat minderen dan is er meer nodig dan alleen drank laten staan. Vandaag is drank inderdaad bijna geen onderwerp wat op zich een goed teken is, geen trek en geen uitglijders dus.

maar als je tussen de regels doorleest gaat het juist wel over de dagelijkse problemen die je tegen komt als je wilt stoppen of gestopt bent, gevoelens die je normaal weg wil drinken proberen we hier te bespreken zodat het je kan weerhouden om toch te gaan drinken.

Minderen en stoppen daar hebben we vaak discussies over, minderen is zo moeilijk, want meestal na 1 of 2 glazen is de rem los en ga je toch weer over de grens, of je houd het een tijd vol maar voor je het weet zit je weer aan een grote hoeveelheid alcohol.

Je kunt hier al je vragen stellen over stoppen en over minderen, over wat jouw probleem is met alcohol en over wat je wilt, dan krijg je daar antwoord op.
Nu zijn de meeste mensen naar bed maar morgen is het hier weer actief en lezen we terug en krijg je als nog reacties en antwoorden.

Je kunt je ook voorstellen op het draadje wie is wie, dan krijg je ook reacties.

succes Swoefie

enne, ik ga ook slapen, wederom een droge dag en morgen drink ik weer niet, dag voor dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
swoefie

Ik val even hier binnen...... ik lees hier nergens op de website, dat het over mensen gaat met een alcoholprobleem..... het is meer een algemeen forum.... niemand beschrijft zijn dagelijkse problemen die hij tegenkomt omdat hij/zij wil met stoppen met alcohol; minderen is niet aan de orde.


Of moet ik de bedoelde berichten over "Alcohol de baas" ergens anders lezen.... geef mij s.v.p. de juiste handvaten



Ik zit nog in de vechtfase, ben al stukken minder gaan drinken maar kan het nog steeds niet helemaal laten. Gelukkig kan ik het nu beter beheersen zonder de hele koelkast leeg te klokken maar ik vecht er hard tegen en ja op slechte dagen drink ik nog te veel.

Problemen, ik denk dat iedereen zijn eigen handvat en/of knop moet vinden om te stoppen. Het is net als met roken, je rookt of je stopt. De een kan dat zonder hulpmiddelen andere doen 20 pogingen en vallen weer terug.

Ja, ik rook er ook nog bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Swoefie,
Welkom hier, maar er worden hier honderden grote en kleine gevechten gevoerd om onze nuchterheid te behouden.
Stoppen met drinken is 1, gestopt blijven betekent dat je je leven moet omgooien. Ander gedrag aanleren, je negatieve drankgedachten ombuigen naar positieve gedachten. De drank loskoppelen van emoties, situaties e.d.
Er zijn mensen die hun alcoholgebruik flink terugschroeven, maar daarbij moeten ze wel steeds bij de les blijven.
En om bij de les te blijven komen wij hier schrijven. Dikwijls over dagelijkse ditjes en datjes (vandaar de naam van onze dagdraad).
Want wat deed ik in het verleden als er een teleurstelling op mijn pad kwam. Juist drinken. Als ik nu een teleurstelling ondervind, zie ik ze onder ogen en kan kijken of ik dat de volgende keer kan voorkomen.
Ik kan niet boos worden. Dus ging ik nog maar een glas nemen. Ik leer nu hoe ik mijn gevoel kan gaan uiten. Echt boos worden lukt me nog niet, maar ik probeer nu wel om te voorkomen dat die boosheid zich naar mij toe keert.
Drinken is een vorm van zelfdestructie, zelfpijniging. Er zit een heleboel onverwerkt leed achter. Alleen hebben wij het verkeerde medicijn of de verkeerde oplossing gekozen voor ons probleem.

Beste mensen allemaal,
Slaap lekker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie riep er iets over volle maan, regen, storm en onrust?

Ik heb er heeeeeeeeeeeeeeftig last van, lig al bijna 4 uur in bed, ontspanningsoefeningen op mijn mp3 gedaan, geluisterd, radio, gelezen, ik word knetter. Moet morgen om 9 uur werken.

Wie hier gisteren zei dat vrijwilligerswerk geen of nauwelijks druk kent, doet geen vrijwilligerswerk. De maatschappij drijft erop en ze zijn hard nodig en als je niet lekker bent is er nauwelijs vervanging.

Wat eten heb ik ook al gedaan :devil: thee gedronken, nou weet ik alleen dat ik morgen, lees: DALIJK om 7 uur géén mens ben. Bálen.

We gaan het maar weer proberen. Tandjes maar weer poetsen en proberen te slapen. Tot morgen (straks).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
karinneke

dank je bohemia....




ik las dat je nu meer tijd over had en er geen weg mee weet......ga proberen te sporten, wandelen, met je familie bezig te zijn.......lezen? er zijn zoveel dingen te doen......maar je moet de motivatie hebben....




nu ga ik het nog eens proberen...hou je taai he....en drank...lost niets op!



Tja ik moet iets zien te vinden wat me bezig houd. In NL zou ik het wel weten alleen is dat hiet niet te realiseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...