vogel Geplaatst 11 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2009 Bako, Wat is er aan de hand? Vertel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 11 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2009 Marjo het leven is zoals het komt.Geniet van elk moment en voel je niet schuldig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 11 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2009 Bako spuit, ik ben een en al oortypvoud Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2009 Ik had never nooit meer deze heftige drankgedachten verwacht.Ik schrok me rot! Echt hartstikke rot!Vogel, dank je.Bako, kom op joh!Jij hoort hier ook! Allang!Wat mij betreft zeker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 11 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2009 En Marjo daarmee bedoel ik dus niet drinken.Ik verwacht je hier morgen katerloos Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2009 Saf tnx!Ik ga niet meer drinken!Klaar! Meld me vanavond weer!Wat ben ik blij dat ik jullie heb!Corinne lief! Tnx en sterkte meid! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2009 Whaaaahh!!! Honger!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 11 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2009 Marjo vergeet de drankgedachten, onthoud wat je ermee deed: ze op tafel leggen en weg laten vloeien, en dat vind ik toevallig superB) , zeker voor iemand die zoveel aan het kopje heeft als jij... wat ga jij hier straks p(k)rachtig mooi uitkomen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 11 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2009 Ik ga er ook weer van tussen, voor jullie allemaal, straks een meditatiebijeenkomst en vandaag voor het eerst een hele werkdag gehad, en het ging goed joh! Bye bye ende ciao ciao Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 11 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2009 Kaia I believe in you:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 11 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2009 Corinne dapper schorpioentje. ook jij een dikke voor het graven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 11 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2009 Bako, vaak kunnen we niet zien of raden wat iemand nodig heeft en is het beter om er om te vragen ipv te zeggen, jullie snappen me niet dus ga ik maar weg. Ik had een stuk over eenzaamheid geschreven als reactie op je verhaal... maarja, dan ga ik daarna naar het bos en vergeet ik op de antwoord-knop te drukken en dan anderhalf uur later is het niet meer relevant.Wat wil je van mij en hoe kan ik dat geven? wat zit je dwars? vertel!!Marjo, is het misschien een idee om hulp te zoeken bij bv maatschappelijk werk (gratis en laagdrempelig) Een scheiding is naast overlijden en verhuizen een hele grote stressfactor en het is geen schande om daar wat praktische en emotionele hulp bij te zoeken.veel plezier vanavond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 11 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2009 Pip RJB doet ook aan stervensbegeleiding als vrijwilliger en ik heb hem gevraagd er hier eens wat meer over te vertellen. Ook omdat hij dacht dat het wat voor mij zou zijn en omdat hier mensen vast ook wel nieuwsgierig zijn hoe het met hem is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 11 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2009 Ik heb het al op Pip en ik wacht met je mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2009 Eten erinWinkel al dichtBlik bruine bonen met uitjes, sperziebonen en mexicaanse kruidenkaas erover.. Njammie! Er was zelfs nog een prakje boerenkool.Mén wat ben ik moe nu! Maar ik ga door waar ik gebleven was.Zo snel laat ik me ook niet onderuit halen.Ik neem het leven maar zoals het komt idd Saf. Probeer te genietenvan ieder moment. Net als vanochtend tijdens het rennen. Soms is genietenweer wat moeilijker omdat ik me dan verstop.Uiteindelijk komt het goed. Dat geloof is er weer.En niemand, niemand kan mij meer van mijn pad afkrijgen.Corinne, ik vind het ongelooflijk knap van je dat je in therapie bent gegaan.Het maakt wat los. Trek er genoeg tijd vooruit! Goed dat je dingen durft te zeggen.Een hele grote stap meis, wees trots op jezelf!Het lukt mij niet meer. Misschien ooit weer eens, maar nu zeker niet.Praten komt wel weer. Eerst maar weer eens op gevoel.En, okee. Een klein beetje gezond verstand Bako, hoop niet dat je wegblijft nu.Soms is het moeilijk begrijpen via een scherm.Velen van ons moeten daar erg aan wennen.Je leest en ziet soms dingen anders dan ze zijn.Ik heb daar veel last van gehad. Maar kwam uiteindelijk steeds terug.Achteraf zei het meer over mijn verwrongen beleving na zoveel jaren drankmisbruik.Merk dat ik nu al heel anders tegen dingen aan kan kijken.Neem je tijd. Jouw tempo, op jouw manier. je blijft altijd welkom! Nou eerst vriendin maar eens bellen hoe laat we ook alweer hadden afgesproken.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2009 Ha luitjes: ik had wel heel ondeugende ideeen vanavond, maar het is wel gezakt denk ik.Marjo ik lees dat je het moeilijk hebt.Net zag ik Ophrah over angsten e.d. sprak me enorm aan.We moeten het gevecht niet aangaan, want het monster blijft ons achtervolgen.We moeten er helemaal doorheen.Tapas ik heb heerlijk zitten bladeren in je fotos, leuk hoor.Dat poesje is wel een schatje zeg, foto model.Bako: jij hoort er net zo bij als ieder ander.Misschien kan het een les voor je zijn.Je uit je hier niet op het forum, hoe kan je dan weten wat te zeggen tegen je??Van mezelf moet ik toegeven dat ik, en dit is moeilijk om toe te geven, te erkennen....maar ik ben vanavond zwak en slecht gemotiveerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 11 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2009 Dag Allemaal -Gisteren kreeg ik een heel lief mailtje van Safi, die vertelde over Pipi en haar vrijwilligerswerk.. Tsjonge, wat ben ik hier al lang niet meer geweest.. En dan te bedenken dat ik over 3 dagen 1 jaar ADB ben.. Er is veel gebeurd in dat jaar.. Vallen en opstaan kan je samenvattend wel zeggen (niet kwa A, meer kwa Leven de Baas, wat al met al toch nog weer iets heel anders is..)Er zijn ook veel mooie dingen gebeurd: Eén daarvan is, dat ik sinds mei in een Gasthuis voor terminale zorg werk. Als vrijwilliger. Dat is een van de beste dingen die ik ooit gedaan heb: er werken - eigenlijk uitsluitend - aardige mensen en het werk is heel bijzonder. Vooral omdat je - gedurende kortere of langere tijd - een zo bijzonder deel van iemand leven mag meemaken. Het heeft me heel veel gegeven. Ook dit: het gevoel dat ik iets kan. Het gevoel dat er op je gewacht wordt, dat je ergens welkom bent, dat mensen blij zijn dat je er bent.. Dus Pip: als jij zoiets ook wilt gaan doen: ik kan het je alleen maar zeer van harte aanbevelen..Ik ben - vanzelfsprekend - ook heel benieuwd hoe het allemaal met jullie is.. Ik ga eerst maar eens even lezen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2009 RJB Wat ontzettend goed van en voor je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2009 An sterkte! je kunt het hoor!Ik ga er zo uit. Vergeet niet wat je al hebt.Die akelige gedachten eruit gooien! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2009 Marjo voor jou hetzelfde.Ik bedacht me dat ik dus ook geen zin had om naar het forum te gaan.Ik heb dus eigenlijk geen zin om mijn niet helpende gedachten om te zetten in helpende.Dus ik ben zowat aan het droogdrinken.DING DONG ..... ja ik hoorde de alarmbellen.Ik zet dit ding toch maar aan dan.OK: het is de angst voor de angst en die angst is in aantocht.Hier kan ik mezelf al niet meer volgen.Ik wil die angst niet voelen.Zoiets is het.Dus dan maar voelen want wat kan er nu eigenlijk gebeuren ???Moet ik soms de rest van mijn leven op de bank blijven zitten,nou ja, ik kan meer dan dat.Geen optie dus.Vanavond mag ik alles doen wat ik maar wil als ik maar niet drink, en dat is dus goed te doen.Doen we ff allemaal mee, ok??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 11 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2009 Hoi allemaal,Hier ben ik weer even om te zeggen dat het goed met me gaat! Vrijdag moet ik al terug naar de psycholoog (moet nu een paar keer kort op elkaar gaan om een soort van fundatie op te bouwen, zei hij) en ik ben alles aan het proberen op papier te krijgen! Daarbij komen veel onafgewerkte gevoelens los waardoor ik er nu wat triest en angstig bijloop..maar, dat zal ook wel weer overgaan na de nodige tijd!Ik las op het draadje vandaag nog een paar mooie berichten naar mij toe en daar ben ik blij mee, dan kruipt er toch even een glimlach op m'n gezicht! Dus AR, safi, orleando, har, vogel..heel erg merci!! het doet fijn te weten dat er hier zovelen zijn die me (proberen te) begrijpen, die meeleven en me steun en sterkte toewensen!!Ook natuurlijk nog eens een dikke knuffel-merci aan degenen die me gisteren geholpen hebben met het relativeren en steun hebben gegeven toen ik het zo nodig had!!Het spijt me dat ik er weer zomaar even tussen spring en niet echt op iemand reageer of iemand tot steun ben maar dat gaat nu even niet! Mijn hoofd zit barstensvol dingen over mezelf, over vroeger, en het lijkt net alsof er daar een grote zweer is open gebarsten! Dus eerst even werken daaraan, de troep opkuisen en met een lichter, helderder hoofd hier weer komen praten! Dan zal ik ook weer in staat zijn om een steun te zijn voor anderen en me hier niet zo'n egoïst voelen maar een volwaardig lid van dit forum!!Heel veel liefs van knuffie en natuurlijk een dikke knuffel!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 11 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2009 Ik zal natuurlijk wel elke dag even komen piepen!! En laten weten hoe het verloopt!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2009 Hoi Knuffie,Hier is vanmiddag ook een zweer opengebarsten. Dat wordt scheppen.Zoals jij al aangeeft: de wond moet goed uitgekuisd worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 11 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2009 Zo Alles omgegooit, nu ben ik kapot, maaaaarrrrrr Ineens weer ge-wel-dig nieuws waar ik helemaal van opknap, want:28 februari mn eerste buikdans optreden !!!! Wáááááh spannend, kriebels, en megakilovolts energie wat ik van zoiets krijg !!!! :)Nu uitrusten want mn arme rug, het is heel tof geworden. Heb nog niet bijgelezen, doe ik later vanavond. Doeiiiiiiiiiiiiiii ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 11 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2009 Ik had trouwens wel last van rondvliegende flessen rosé vanmiddag. Maar ik heb de monkey eens even ernstig toegesproken. Hij was wel eigenwijs, want "het kan best wel een keer, wat maakt het nou uit, het is toch lekker ??" maar nee nee nee nee nee nee nee want ik heb geen zin om drie dagen of langer hondsberoerd te zijn. Dus einde discussie ! Ik ben de baas en niet jij, vervelende rotmonkey. Zo toen was het over Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden