Spring naar bijdragen

Vrijdag 13 Februari 2009

bohemia

Aanbevolen berichten

Hoi,
Het eten zit er hier al weer een tijdje in. Zoon is morgen weer op pad voor een lange trainingsloop. Morgen gaan man en ik voor het eerst sinds lange tijd samen de weekboodschappen doen. Lijkt mij wel weer eens gezellig. Zullen we toch weer aan moeten wennen. Zoon is weer actief op zoek naar woonruimte. Nu hij ook bij een studentenvereniging is aangesloten, spelen vrijwel al zijn sociale contacten in Rotjeknor. Dan is daar wonen ook wel zo praktisch. Alleen is hij dan niet beschikbaar om de boodschappen te doen samen met zijn vader.
Ik begin inmiddels wel weer wat vastere grond onder mijn emotionele voeten te vinden.
De jongste vertoont weer ernstige puberale symptomen. Ze is al zo een beetje van 6 uur bezig over breien en steken en wol en al wat man, zoon en ik zeggen is gezeur. Net zei ze dat ik aan het 'zeiken' was en dat wij niks interessants weten te zeggen. Grr, ik heb maar rustig geantwoord dat ik nou dat het urenlang geleuter over breien mij inmiddels erg de keel uithangt. Het is heel stil geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 284
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Corinne,
Heeft je man ook een fiets met fietstassen of hebben jullie een karretje of zo? Ik heb nog een karretje van toen de kids klein waren (opvouwbaar), altijd handig in een druk weekend, als je zo moeilijk kunt parkeren bij de winkels. Maar ik realiseer me dat jullie geen auto hebben dus de boodschappen anders moeten doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
Wij hebben twee solide boodschappentassen op wieltjes. De verste winkel is de idlA vanwaar ook de zwaarste boodschappen komen. Dat is op 20 minuten loopafstand. Dan volgt de biologische winkel ettefatsE: 10 minuten lopen, dan hebben we (op dezelfde route) onze rapS: 7 minuten lopen. De markt staat om het hoekje: 2 minuten lopen. Wij hebben dus niet te klagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Joske

Hallo,

ik heb wel gemengde gevoelens als iemand meeschrijft die dronken is of gedronken heeft.

Ik dronk nog toen ik hier kwam en als ik hier niet welkom was geweest met mijn probleem, dan lag ik nu onder de zoden met een bordje: overleden aan te lang alcoholmisbruik.
De forummers hebben mij geholpen om te stoppen met drinken. Ik was al twee jaar bezig met stoppen, maar had geen steun en geen goede professionele hulp. Ook die laatste heb ik bij alcoholdebaas gevonden.
Ik heb er geen probleem mee als hier iemand schrijft die nog drinkt of gedronken heeft.
Waar ik wel een probleem mee heb, zijn mensen die opzettelijk kwetsen, ruzie zoeken, grove en beledigende taal gebruiken en al het asociaal gedrag dat je maar kunt bedenken.
Heb jij enig idee waar iemand NU met een alcoholprobleem terecht kan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo hallo,
Nog wat zitten bomen met vrouwlief.
Zij heeft heerlijk gewerkt vandaag.
Weet eigenlijk niet wat haar over komt.
Wergever pleegt op zijn terrein overleg.
Wij zijn klaar met overleggen.
En al half en half mijn appartement aan het verbouwen:D
Als het salaris mee valt gaan wij in Nederland wonen.
Valt het tegen (wat ik niet denk) vertrek ik naar België.
En eenmaal de kogel door de kerk is er weer ruimte voor verdere plannen.
Positieve ontwikkelingen dus.
Tijd om te gaan slapen.

Tot een volgende

Slaapwel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
kirky

20 minuten lopen met boodschappen ? en jullie hebben niks te klagen zeg je , dan zijn wij verwend .

5 minuutjes fietsen .

Die 'verre' wordt maar eens in de 4-5 weken bezocht. En wat is nou 20 minuten heen lopen helemaal? Dat is toch peanuts! Overigens doe ik het in een half uur, ik ben geen snelwandelaar, loop me niet graag in het zweet en heb korte beentjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joske wenselijk of niet wenselijk, bij adb moet je er rekening mee houden dat mensen blijven drinken omdat hun doelstelling minderen is.
Het is echter niet wenselijk om onder invloed op het forum te schrijven.
Er zijn een aantal regels die over gedrag gaan.
Lees ze maar eens na.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joske, ik had in het begin ook moeite met deze regel.
Maar dit is geen AA organisatie.
Het is een bewustwordingsproces.
Doordrongen raken van het feit dat men beter kan stoppen dan minderen,
voordat het leven helemaal stuurloos wordt door drank.
En dat zie ik hier op het forum ook gebeuren.
Niet verwonderlijk, kleine wondertjes bestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik een terugval had, was ik van plan weg te blijven van het forum, uit fatsoensoverwegingen. Ik ben toen overgehaald om vooral toch te blijven schrijven. Ook als ik een slok op had. Ik heb toen wel het forum uitgezet als ik echt te lam was, dat vond ik nog steeds niet netjes...
Uiteindelijk heeft het er voor gezorgd dat ik opnieuw mijn drankgebruik ging bekijken en heeft het er voor gezorgd dat ik opnieuw ben gestopt. Dankzij het forum, ik weet zeker dat het zonder het forum niet gelukt was.
Het opbiechten hier geeft een soort bevrijding waardoor je weer van een afstand naar jezelf kan kijken: waarom drink ik eigenlijk ? Zo werkte het bij mij en ik intens dankbaar dat je hier wel duizend herkansingen krijgt. Met vallen en opstaan leer je fietsen, met vallen en opstaan leer je clean te blijven.
:) x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga straks weer mijn wekelijkse vrijdagavond film kijken op nederland twee.

Vanavond had ik twee huismuizen op visite die hondsbrutaal over mn aanrecht liepen op zoek naar eten. Terwijl ik en de hond in de keuken zaten !!!
Zat er over te denken om ze te vangen en ver weg buiten te zetten. Maar ja als ze misschien kleine babyhuismuisjes hebben en dit zijn de papa en de mama op zoek naar eten.......
Ik laat ze nog maar even, het moet niet te gek worden hoor, want volgens mij hebben ze ook aan het draadje van mijn mobiel oplader zitten knagen, ik kijk het nog even aan en anders gaan ze in een potje en laat ik ze vrij op het muizenveld hierachter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen,
Leuke dag gehad vandaag.
Met mijn dochter een hele mooie box gekocht met boxkleed en een rammelaar.
Allemaal van oma.
Ik kijk er zo naar uit en vind het ook oh zo eng.
Nog 1 maandje en dan is hij er. Een kleintje gaat het worden volgens de gynacoloog.
Klein en dapper.

Over schrijven onder invloed. Kan me voorstellen dat het de gebruiker helpt, maar is zeer vaak ergelijk en vervelend.
Tja weet het niet goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
pippi

Persoonlijk vind ik de mensen die zeggen al weken , maanden en jaren nuchter te zijn soms ook nog erg beledigend en grof achterbaks en oneerlijk, voor mij geen voorbeeld in ieder geval.

Heeft ook niet altijd met het nuchter zijn te maken maar ook met het karakter van diegene.

Dat ben ik helemaal met je eens, Pippi.

Beleefdheid heeft niets van doen met pure nuchterheid, hoewel sommigen onbeleefd worden onder invloed. Maar nuchtere onbeleefden en onbeschoften vind ik veel en veel erger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...