Spring naar bijdragen

dinsdag 17 februari

Mai

Aanbevolen berichten

tja dat vruchtvlees is het probleem niet, dat droogt op en kan je makkelijk afzuigen!

Soothe,
ik lees en interepeer alles voor mijzelf en nee dat klopt, wat voor de een de waarheid is, is dat voor een ander niet.
maar voor zover ik het bekijk ligt pip en mijn waarheid vaak op één lijn!

maar wat is eigenlijk de bedoeling van deze opmerking?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 292
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tasseke, moet er een bedoeling zijn?
Veel zaken, die hier geschreven worden hebben niet altijd een bedoeling.

Misschien het geheel een beetje zuiver houden.

Pippi heeft een mening, dat kan!!
En dat het goed bij jou aansluit vind ik prachtig, maar er zijn hier veel verschillende
opvattingen en meningen.

Dus haar mening hoeft niet de waarheid te zijn. Niets meer en niets minder dan dat!
Vaak ligt de waarheid in het midden!

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja, mijn grieks is niet zo goed Adam ;)
geintje, latijn natuurlijk!

Ik ben het even kwijt hoor, net terug van PsyQ, en heb nu officieel een nieuwe diagnose, verslaafd aan medicatie (huh? die ene pam?) nicotineverslaafd, persoonlijkheidsstoornissen, oja, en ADHD! ADHD? ja ADHD!!
weet niet of ik nu moet lachen of huilen, ik haat ADHDers. Je kan toch niet pas op je 46e een diagnose krijgen voor ADHD?? maar ik scoorde 8 uit 9 vragen.

Hun advies was om in dagbehandeling te gaan, (mijn reactie was: ja dahag dat ben ik al geweest en ga ik niet nog een keer doen). Een afspraak met hun psychiater zou ook kunnen maar daar is een wachtlijst van 3 maanden voor. Ik heb een week gekregen om na te denken wat ik wil van PsyQ. De opties zijn dus doorverwijzen naar Beverwijk (moet ik nog met de trein ook en dat haat ik) of mijn voorstel om een doorverwijzing te krijgen naar de Brijder, omdat daar een psychiater zit waar ik vroeger al eens bij ben geweest, of een andere psychiater zoeken die bekend is met de combinatie persoonlijkheidsstoornissen/ADHD.

Ik weet even niet wat ik hier mee aan moet hoor. Ik ben boos maar weet niet eens waarom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hè gatver Tapas, ik kan me voorstellen dat je baalt van die etiketjes. Medicijnverslaafd? Huh !!!!! Moeten ze mij eens zien.
Hele rollen gaan er bij mij doorheen (ik heb zo'n rol elke week)... vandaar.

En je had zelf toch een vermoeden dat je misschien een vorm van ADHD had, bv. ADD of zo? Valt dat niet onder hun diagnose? (ik bedoel binnen het kader van de diagnose die nu gesteld is).

Vind je zelf dat de diagnose voldoende deskundig tot stand is gekomen eigenlijk? Of twijfel je aan de diagnose en zou je misschien een second opninion kunnen krijgen (zei Trees al, hallo Trees sorry...)...

Zal ik nog iets zeggen van soep en opdienen en heet eten of weet je dat wel? Ik zeg het toch maar, je wéét het wel maar tóch.

Wat staat er vandaag verder op het programma bij je? Kun je even wat lucht happen of zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

yoehoeeee,

ik ben er weer!
rottige afspraken ook altijd, ben ik op tijd en vervolgens kan je een half uur wachten. ben je eindelijk binnen sta je met tien minuten weer buiten.

nu ben ik niet echt in de positie om te klagen maar ik wordt er gek van!
als ik te laat kom krijg ik het op mijn bordje en moet ik een nieuwe afspraak maken maar andersom laten ze je maar wachten, hé mijn tijd is ook belangrijk hoor!

zo dat was het gezeur maar er is wel weer iets geregeld, ik heb reiskosten vergoeding voor dochterlief aangevraagd en ik ben doorgestuurd naar de voedselbank.

al met al, weer twee stappen in de juiste richting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach, het zakt alweer, ik denk dan dat ze me wel kennen maar ze volgen natuurlijk ook alleen maar de lijstjes die ze in moeten vullen en stemmen daar hun diagnose op af.
Tuurlijk zijn er aandachts- en concentratieproblemen, dat besef ik nu steeds beter, zeker nu ik niet meer drink. Het is het feit dat ik geen relatie aan kan gaan en nooit gehad heb, en dat ik niet kan werken, wat het elke keer zo heftig maakt. Was bij de intake van de Brijder een paar jaar geleden ook zo, kwam ik ook als heel zwaar geval naar boven terwijl dat niet zo is. (tenminste zo ervaar ik mezelf niet gelukkig)
Ik denk dat ze teveel ook kijken hoe je in de maatschappelijke normen past en dat past niet zo goed, dus dan scoor ik te laag, maar het is nogal kortzichtig om te denken dat een dagbehandeling de problemen wel op zal lossen zodat je wel normaal zal functioneren, nee, die is er juist om te accepteren dat je ergens problemen mee hebt en dat je daar mee leert omgaan. Dat hele traject heb ik al gehad en ga ik echt niet meer doen.

Het enige wat ik nuttig zou vinden is om een keer naar een psychiater te kunnen om te kijken of we met medicatie wat bij kunnen spijkeren. Bij PsyQ is daar een wachtlijst van 3 maanden voor dus dan kan ik beter andere wegen vinden en eventueel een lichte vorm van coaching wat betreft leren plannen , maar zelfs dat staat me tegen. het enige wat ik wil is iets meer basisrust in het koppie waardoor ik wat makkelijker kan functioneren.

Ja ik dacht aan ADD, maar niet aan ADHD, daar heb ik mezelf dus nooit echt in herkend, dat waren van die enorme drukke mensen in mijn opinie. Maar het schijnt dus dat niet elke ADHDer druk is, en dat het meer gaat om de chaos in het hoofd.

Ik ga het allemaal maar eens laten bezinken en rustig bedenken wat ik wil, hoef ik vandaag nog niet te beslissen. Ik ben gewoon even van de leg omdat ik het niet verwacht had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Tapas,

Ik ben ook ADHD-er.

Ik ben niet heel druk, maar bij mij uit het zich vooral in de omgang met moeilijke situaties, de chaos in mijn hoofd en de gevoeligheid voor verslavingen.

Er is prima mee te leven. Ik heb er nog nooit een medicijn voor ingenomen.
Ik heb het geaccepteerd en ben doorgegaan. Makkelijk is het niet altijd, maar het beeld wat de buitenwereld heeft van ADHD-ers is veel negatiever dan de werkelijkheid.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tapas wat klinkt dit bekend!

ik werd ook iedere keer beoordeelt als een "zwaar geval" terwijl dit voor mijn gevoel wel losliep en verder wat er gebeurde was continue werken aan de neveneffecten.
ik drink en wordt behandeld voor alcohol maar die drukte en gekte in mijn hoofd daar werd niets aangedaan.

daarom ben ik nu ook blij dat er verdere onderzoeken komt en wordt gekeken naar de oorzaak.
op zich heb ik het niet zo op etiketjes maar aan de andere kant weet je daardoor wel waarom en kan je eens daadwerkelijk werken aan "het probleem ".

als jij werkelijk ADHD hebt kan je leren om hiermee om te gaan en dan zal er veel dingen vanzelf oplossen en dat geeft dan weer rust!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pip,

dat is niet erg en ga nu geen medelijden hebben!

ik ben blij dat het er is! en nee ik schaam mij daar niet voor.
ik zit nu eenmaal in de schuldsanering en heb weinig geld. ik kan mijn mond houden en geen hulp vragen maar daar heb ik alleen mijn dochter mee!
natuurlijk kan ik rondkomen van 200 euro per maand, kan ik zelfs goed van eten maar waarom zou ik mijzelf en dochter de kapper ontzeggen?

met ander woorden!
de voedselbank is niet erg!

* en de bekende drempels, daar ben ik al een tijdje aan voorbij het is nu een kwestie van open en eerlijk naar mijzelf zijn en durven toegeven.
ja ik heb een drankprobleem, ja ik zit in de schuldsanering en ja ik durf dat eindelijk voor mijzelf toe te geven en bikkelhard te werken om alles op te lossen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gngngng,

het is gewoon hebberigheid!
ik heb cup p (plat) of cup t (theezakjes) en die zijn nergens te vinden!! :D

maar eeuuuhhh, ik ben al de hele dag niets aan het doen, lekker druk in de rondte springen maar er komt niets uit mijn handen.

ik ga even schilderen, ik krijg van de week een ander bed en het oude moet dus de deur uit. vervolg... geen kastjes meer.
ik ben nu van die houten kistjes aan het schilderen om zodoende een nieuwe kast te creeren.

ga ik toch nog eens crea worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi! Even tussendoor. Heb een lekker rustig dagje met de kinderen.
Beetje schilderen, spelletjes, tv en computer.. Muziekje erbij
Buiten wandelen, wat eten en drinken..

Tapas ADHD. Hmmm.. Maar even laten bezinken allemaal, en wat je er
eventueel mee wilt.

Jammer dat je je nog niet zo goed voelt Pip. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,
Ik kom even piepen en zie hier op de laatste pagina het bericht van Tapas.

Tapas,
Heftige diagnose. Hoewel niet helemaal onverwacht, hakt zoiets er natuurlijk wel in.
Laat het maar eerst bezinken en eventueel ergens nog een second opinion vragen.
De psychiater bij de Brijder ken je van een eerdere behandeling, maar waarom heeft die, gezien de hoge score voor de ADHD, niet gedacht aan ADHD?
En waarom niet op de wachtlijst voor hun psychiater, die kennelijk wel met de combinatie op de hoogte is.
Per slot van rekening loop je hier al heel je leven mee rond.
Maar kom nu maar eerst tot rust. Dat heeft nu wel prioriteit. {{{{{{knuffel}}}}}}

Wat ik eigenlijk wou melden is dat ik net via de telefoon een afspraak heb gemaakt met de stop-rook-poli van het ziekenhuis voor een intakegesprek a.s. maandag. Vanaf het stopmoment heb je een jaar persoonlijke begeleiding. De eerste periode is dat intensief. De eigen bijdrage is € 55,-. Dat is iets meer dan de prijs van een slof sigaretten. Dat heb ik er wel voor over. En eerlijk gezegd spreekt dit me meer aan en voelt dit meer vertrouwenwekkend dan telefonische coaching met Stivoro.

Dan is het nu tijd om te rusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

herkenning is altijd fijn, Honestly, er is een combinatie met borderline kenmerken en ik heb het ook tot mijn 36e zonder medicatie gedaan maar wist toen helemaal niet wat er mis was, wel dat er iets niet klopte. Ik ben uiteindelijk toen in een dagbehandeling terecht gekomen waar ik heb leren omgaan met vooral de borderlinetrekken en de persoonlijkheidsstoornissen, en kreeg medicatie om dat aan te kunnen want dat was een aardverschuiving om er achter te komen dat je niet bent wie je dacht dat je was en dat je was wie je nooit had willen zijn. oftewel, accepteren dat je bent zoals je bent. Vanaf mijn 20e heb ik dagelijks gedronken, een paar jaar geleden ben ik gestopt met dagelijks en werd het 1 a 2x per week, dat vond ik minderen, dat de hoeveelheid in die 2 dagen net zo groot was als anders in een hele week laat ik dan maar even achterwege ;)

drinken gaf me rust en daardoor kon ik het leven aan, zie het als zelfmedicatie maar de nadelen werden te groot (hele grote katers). juni 2007 heb ik besloten om er echt mee te stoppen, in november 2007 nog een keertje flink doorgehaald helaas maar dat was echt de laatste keer. In eerste instantie was ik zo blij dat ik niet meer dronk, zo trots op mezelf, de kick van het laten staan.... ik kon veel meer aan.. maar nu anderhalf jaar later loop ik weer flink tegen mezelf aan, het is snel teveel, de chaos, hoe nu verder, ik ben nieuwe dingen gaan oppakken maar het lukt me niet om me er goed op te concentreren en de euforie van het droog zijn neemt ook steeds meer af. Dan kom je dus in een impasse. Het niet meer drinken brengt dan meer het onderliggende probleem naar boven, en dat is dat ik me steeds minder goed kan focussen en concentreren op dingen, dat mijn hoofd maar door blijft werken en dat ik me niet goed (meer) kan ontspannen (daar had ik de drank voor).

Door mijn werk waar ik steeds tegen hetzelfde aanloop (fouten maken doordat ik me niet kan concentreren, chaos, continue overzicht proberen te creëren) ben ik me af gaan vragen of er niet iets meer aan de hand was. 2 weken geleden een intake gehad bij PsyQ en vandaag de uitslag. Zij raden dus aan dat ik in dagbehandeling ga wat ik echt niet meer zie zitten, dat moet je maar 1x in je leven doen vind ik en de situatie is ook niet zo kritiek dat ik daar de noodzaak van in zie.

Ondertussen ook met de reguliere zorg hier gebeld en heb nu een afspraak met een psychiater op 6 maart. Daar ga ik het hele verhaal maar weer voorleggen.. grappig detail, nou ja grappig... volgens mij is diegene waar ik heen moet de vroegere verslavingsarts van de Brijder hier in Haarlem en ben ik in het verleden wel eens bij hem geweest. En zo is het verhaal weer rond.

Tasseke, ik ben blij voor je dat je in dagbehandeling terecht bent gekomen en ook het gevoel hebt dat er nu eindelijk echt iets aan gedaan gaat worden (nou ja, je moet het zelf doen maar toch) Borderline-trekken is gewoon goed mee te leven als je ermee leert omgaan!!! wel zonde trouwens van dat lingeriesetje ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een raar verhaal Kirky, UWV doet toch ook een reïntegratie? en dat hoef je toch niet zelf te betalen? Dit stomme regeltjesland ook!
het belangrijkste is dat je op internet gaat hoppen om erachter te komen hoe de regels zijn en om te kijken hoe het in elkaar zit, dan kom je goed beslagen ten ijs. Vaak weten de instanties zelf niet eens wat wel en niet kan en kom je in een doolhof terecht.

Succes, hier heb je zowat al een full time baan aan!
Het moet toch lukken om weer je oude baan op te pakken, dat is voor iedereen het meest voordelig, een vast inkomen, geen uitkering, daar zou je zowat een bonus voor mogen geven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Tapas,

Wat een toestand he,
Gelukkig dat je 6 maart die afspraak met de psygiater hebt, misschien kom je dan weer wat verder.

Kirky,

Is zo,n keuring dan zo vreselijk duur?
En is het niet mogelijk om wat bij te verdienen, zoals kranten lopen ofzo ( of zeg ik nu iets heel stoms)
Het moet wel zwart dan natuurlijk, anders komt je uitkering in gevaar.
Ik kan me voorstellen dat de gedachten aan een krat bier bij je opkomen.
Gelukkig zeg je zelf al dat lost niets op.
Integendeel, je hebt er dan weer een probleem bij.
Dus maar niet doen he!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,
6 maart! Dat is een goed te overziene periode en geeft ook genoeg tijd om alles nog eens rustig op een rijtje te zetten nadat je alles van vandaag hebt laten bezinken.

Kirky,
Wat een gedoe die uitkerende instanties. Het zijn bureaucratische molochen waarvan de linkerhand niet weet wat de rechter doet. Wat een gedoe zou Adam zeggen :);) .
Je komt er wel, hoor.

Ik duik nu echt onder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kirky.

800 euro is inderdaad een hele hoop geld.
de optie van je vrouw vind ik ook een goeie; zet ze voor het blok en laat je gewoon eerst keuren.
Maar net wat jij zegt, dan moeten ze niet eerst geld willen zien.
Misschien kan je het ook nog wel in gedeeeltes betalen.
Enfin, er komt vast wel een oplossing voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas: ik heb nog nooit gehoord dat je dagbehandeling nodig hebt voor ADHD en wat voor persoonlijkheidsstoornis zou je dan hebben, want dat weten ze dan wel snel zeg.
Wij hebben hier onderzoeken van maanden gehad voordat er een diagnose kwam.
Dan nog moet het een psychiater doen en geen psycholoog. Die mag dat helemaal niet en kan dat ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kirky,

de kosten vallen mee hoor!
pychiater inclusief bloedtest is 225,-
eigen verklaring 20,75
en een nieuw rijbewijs ongeveer 50,-- (even het exacte bedrag vergeten)

maar eeehh, de stadbank heeft toch een speciaal spaarpotje hiervoor? dat is tenminste bij mij wel zo!

maar goed, een krat bier lost inderdaad niets op, heb je trouwens ook voor jan doedel zoveel maanden gestopt.
en denk erom, als je je rijbewijs terugkrijgt, niet zoals ik het gaan vieren met een biertje!
en vervolgens de auto in elkaar rijden. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...