tasseke Geplaatst 17 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2009 AR, STOM, STOMMER, STOMST!de bloemen zijn op maandag oud! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2009 Rosan, verwoordt het goed!Leef gewoon door, maar dan zonder drank!Zoals een goed dirigent betaamt, zal je maatvaster worden. Minder tempo schommelingen.Er wachten staande ovaties!!Zie de voordelen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
honestly Geplaatst 17 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2009 @ Rosan,En dat is dus precies wat ik ga doen vanavond!Ik ga ervoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
honestly Geplaatst 17 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2009 Beste Mensen,Ik ga uitloggen. Ik ga het huis schoonmaken en opruimen, voetballen met mijn dochter en er een dag van maken die de moeite waard is te onthouden en waarbij het zonde is die met drank af te sluiten.Ik log vanavond weer in met de mededeling dat ik nuchter ben gebleven. Het moet gewoon!Ik wens jullie een mooie dag en bedankt dat jullie me uit mijn dip hebben gepraat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 17 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2009 Honestly, het klinkt misschien hard wat ik zeg, maar het is wel de praktijk!Houd je zelf ook geen smoesjes voor, je schreef net dat je vannacht een fles in het keukenkastje "vond", maar gisteravond vertelde je dat je BEWUST een fles in huis had gehaald ("Een enorm onrustig gevoel in mijn lijf en de wetenschap dat er een fles wijn in de kast staat. Deze heb ik bewust gehaald, hoe raar dat ook klinkt, om er vanaf te blijven."). Remember?Je zult jezelf recht in de spiegel aan moeten kijken, wil je er voor gaan! GO FOR IT, Honestly!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 17 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2009 oeps heb ik iets gemist?is drankzucht een verboden woord???Adam,het is maar een zinsspeling, een visualisering van drankzucht en dat heeft menigeen geholpen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 17 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2009 zo ik ga toch maar even poedelenben ik potverdrie op tijd mijn bedje uit, doe ik nog steeds niets! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2009 Adam, de Gremlinbuster! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
honestly Geplaatst 17 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2009 @ Rosan,Deze fles heb ik op aanraden van mede forummers door het putje gegooid.De fles witte wijn ( wat ik eigenlijk nooit drink ) stond in een kastje waar ik nooit kom.Deze fles had mijn vriendin gehaald voor zichzelf.Eerlijk ben ik zeker, daar kun je van op aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 17 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2009 adam,ik snap wel wat je bedoelt, ik zie het alleen anders, of je het nu een gremlin of jww noemt of gewoon drankzucht voor mij maakt het geen bal uit.als je niet in staat bent om een gremlin te onderzoeken ben je ook niet in staat om je eigen drankzucht te onderzoeken. het is een synoniem en meer niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 17 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2009 Honestly? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2009 Fijne dag allen.Doggy roept!!Tot de één of andere keer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 17 februari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 februari 2009 Het is de waarheid als een koe!Als je stopt, moet je de trek weerstaan.Voor mijn part ontleden. Als dat kan.Dat was bij mij niet aan de orde. Het was de trek die bleef. Pas later kon ik gaanontleden. Ontrafelen. Ook goed.Point is stoppen en gestopt blijven.Naah, er is wat voor nodig. Maar dan heb je ook wat!Het gevoel van huppelen, een bepaalde lichtheid.Stap voor stap de zwaarte uit.Oftewel: Lieslaarzen aan en baggeren! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 17 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2009 Zo, draadjes van zondag en maandag bijgelezen. Geen tijd gehad en andere dingen aan mijn hoofd om jullie te volgen. Ben benieuwd om te lezen hoe het jullie vergaat! Marjo, voor jouw en Klaas! Zware opgave om het de kinders mee te delen. Gelukkig gebeurt het in harmonie en met de overtuiging dat het het beste is. Ook de kinderen hebben nu duidelijkheid over 'iets wat in de lucht hing', lijkt me dat kinderen dat haarfijn aanvoelen. Er is duidelijkheid.Wellicht een grote verandering voor jullie allemaal, die aanpassingen vereist.Belangrijk is dat je je eigen weg gaat Marjo, dat zal van jou een ander mens maken....frustraties die voortslepen over een 'ongelukkige' relatie richten meer schade aan. Alle geluk en sterkte voor jullie, wat de toekomst betreft.Pip, sterkte met je gezondheid. Hopelijk kun je minderen of helemaal stoppen met roken....zal je alvast helpen aan je gezondheid bij te dragen. Waar een wil is, is een weg toch? Niet belerend bedoelt hoor, ik paf er ook nog lustig op los maar het geeft je ongetwijfeld te denken....juist je longen. Zorg goed voor jezelf CPAS, je harde aanvallen naar Ziza toe, dienen die eigenlijk een doel?! Dat het je irriteert wat hij schrijft weten we nu onderhand wel, daarbij.. hij verteld alleen maar hoe hij met zijn verslaving omgaat, kun je toch mooi bij hem laten niet? Dat hij daarbij op een zeepkistje gaat staan valt onder de vrijheid van meningsuiting of zelfbeschouwing. Deze keer zonder belerend te zijn, hij houdt het bij zichzelf..hoeft jou toch niet te deren? Laat zijn visie op zijn verleden gewoon bij hem; helemaal fraai dat je daarvoor zelf ook op een zeepkistje gaat staan....geeft te denken Nog even terugkomen op die foto van A. die ik geplaatst heb. Is door de moderator verwijderd omdat zij wellicht daar geen toestemming voor heeft gegeven. Zo, dat is aanmatigend...insinuerend zelfs, alsof ik dat zonder haar toestemming zou doen. Ben er pissig over. Heb een mail naar Tactive gestuurd.Dat sommigen van jullie daar hun bezorgheid over uiten vind ik nog wat anders.Zal het even relativeren. Heb ik mijn alcoholisme weten te verbergen? Nee. Weet de buurt dat ik een alcoholprobleem heb? Ja. Straalde jarenlang van me af...rammelende kratjes bier op de fiets en een verlopen kop en trillende handjes. Weet de buurt dat ik een relatie met A. heb gehad? Dacht het wel.Mag hier op dit forum gelezen worden hoe ik er nu mee omga? Dacht het wel. Mag gelezen worden dat zij die last niet meer met zich meedraagt? Dacht het wel. Positief nieuws lijkt me zo, dat we het beiden kunnen handelen...sterker nog, dat ze mijn probleem erkent en achter me staat. Moet dat verborgen blijven? Dacht van niet.Daarbij plaats ik een foto die voor de lezers hier totaal niet te plakken valt op de persoon die A. nu is, na dertig jaar. Misschien mis ik iets, ben ik naïef. Carolien heeft ook al zoiets meegemaakt, ze had zelfs de gezichten onherkenbaar gemaakt. Maar nee, weg met die foto. Ik ervaar het als vernederend want ik strijd liever met open vizier, net zoals A. trouwens. Wil immers mijn verslaving overwinnen en A. is daar net als ik trots op! Wat moet een ander met die foto? Als ik er voor kies een foto van mezelf hier op het forum te plaatsen wordt dat toegestaan, neem dan ook van mij aan dat A. daar geen bezwaren tegen heeft.Krijg zo'n beetje het idee dat alkies maar in het verdomhoekje moeten blijven zitten want wat moet die ander wel niet denken, met zo'n verleden. Zal me worst wezen, juist omdat ik de strijd aanga en droog door het leven wil gaan. Volgens mij verdien ik dan juist respect...iig meer begrip dan toen ik als zombie bez@pen door het leven ging.Wat ik wel zie is een glimlach, als bekenden ons weer samen zien. Dan zal het vast beter gaan, zie je ze denken...en dat straalt ook van ons af. We zijn juist bezig het verleden van ons af te schudden, de schade en schande voorbij..weg met de angst!Doet me aan Safi denken, daar is moed voor nodig om haar toet op TV te laten zien. Een voorbeeld voor anderen. Juist een statement, dat je alcohol de baas kunt zijn óók voor nog drinkende alcoholisten. Dus, ik schaam me niet...ben een niet drinkende alcoholist, met een vriendin die naast me staat.Of moet ik maar verder alleen door het leven... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 17 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2009 Ja ik werd ook 'vergeetachtig', oeps... daar staat nog wat achter de aardappelkist.Niet te weerstaan natuurlijk. Op de meest onmogelijke plaatsen.Dusss grote schoonmaak houden. Alle hoekjes en gaatjes van je huis drankvrij maken.Weer een achterdeurtje dicht. Dus geen smoes om toch te drinken.Als ik zou stoppen met roken moet ik dus echt alles uit huis hebben.De eerste tijd, zodat je op het hoogtepunt van enorme trek in ieder geval niet in de verleiding komt.Zolang ik nog niet de moed heb om alle peuken weg te mieteren weet ik van mezelf, dat ik er nog niet klaar voor ben.Zo luitjes, ik moet echt weg, tot vanavond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 17 februari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 februari 2009 Har, go your own way! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 17 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2009 even iets anders!!ik ben weer eeeeeeens zo stooooom geweest! eh nee, ik heb niet gedronken (al zou je zeggen van wel)dochterlief gaat op vakantie en volgend jaar mag madame voor haar rijbewijs, nu ben ik niet zo rijk dat ik kan zeggen "lieverd hier heb je geld" dus moet er een andere oplossing komen.V. heeft dus een folderwijk aangevraagd en ik heb toegezegd dat we dat samen gaan doen.alles wat ze verdient is voor haar spaarrekening.zien jullie het al voor jullie?? dachterlief zit heerlijk op de bank, gaat met haar vriendinnen op stap en moeders maar lopen met die folders.het ergste is dat ik het nuchter heb toegezegd, daaag smoes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 17 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2009 ja zo gaat dat Tasseke, net als mogen we een hond? ja maar zelf verzorgen en uitlaten hè. word beloofd maar uiteindelijk loop je zelf;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 17 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2009 Tasseke, hoe ging het gesprek met je vader? Heb ik daar overheen gelezen?Ben wel heel benieuwd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 17 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2009 marjo,Geef je kinderen maar alle liefde die je in je hebt dat hebben ze nodig. En ze hebben gevoelsprieten die nog puur zijn, ze begrijpen meer dan je beseft.Tina, ik hoop het ook voor je. duim, duim, duim.Tapas, volgens mij is dat de juiste instelling.Ik ben nog maar 4 uur wakker en al compleet emotioneel uitgewoont. Natuurlijk wil ik vluchten, fijn aangeleerd gedrag:angry: maar ga dat gewoon niet doen. Ik moet vechten en dat vind ik moeilijk, voor mijn naasten, zelfs mijn leerlingen kan ik knokken als de beste maar voor mijzelf. Maar als je andere drinken zoals vluchtgedrag jezelf kan aanleren moet je ook kunnen leren om voor jezelf te knokken. Gewoon dingen doen ook al voel je jezelf nog zo uitgewoont en wil je alleen maar slapen. Ik zou zo graag rust hebben ipv al dit gedoe en dan is het logisch dat je dan je maatje mist maar het is wel erg veel allemaal. It's just another day. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 17 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2009 hoi trees,nee daar heb je niet overheen gelezen want ik heb het nog niet verteldzaterdagochtend ben ik dus heengegaan, mijn hart bonsde in mijn keel en knieen deden erg raar, zelfs bij het openen van deur had ik zoiets van "ik ga weer weg".maar goed eenmaal binnen bleek dat hij er niet eens was dus zat ik op de stoel te wachten en ondertussen liep het zweet mijn bilnaad in.uiteindelijk komt hij binnen en liep als een norse beer door de kamer heen, tja dan is het enige wat je kan zeggen 'pap ik wil het nog even over de auto hebben'uiteindelijk hebben we een paar uur zitten praten, hij is nog steeds erg kwaad, niet eens om de auto maar om het leven dat ik leidt.het heeft me erg pijn gedaan, de wetenschap dat mijn ouders zo van me houden en dat ze zo vaak verdrietig zijn om mij.uiteindelijk kan je uren hierover blijven doorpraten maar uiteindelijk is het gewoon dat ik keihard moet werken aan mijn leven.maar goed, ik ben blij dat er over gepraat is en dat de eerste stap is gezet. en ben krankzinnig blij dat mijn ouders nog steeds van me houden , hoe moeilijk ik het ze ook maak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 17 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2009 pffffff,ik zit mijzelf terug te lezen en het valt me op hoe vaak ik het woord uiteindelijk gebruik!toch maar weer eens een taallesje oppakken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 17 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2009 ARzit je op je werk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 17 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2009 goh de gezelligheid straalt van het forum af!!gelukkig maar want het zet mij aan tot actie!!!!laters allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 17 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2009 Tuurlijk blijven ze van je houden, Tasseke!Ten eerste omdat het je ouders zijn, en dat doen ouders nou eenmaal, en ten tweede omdat je het toch heus waard bent!Je kan ze nu alleen nog maar heel trots maken...door die eerste niet te nemen!En dat lukt je nu toch?Wéér een extra motivatie erbij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden