Spring naar bijdragen

Vrijdag 20 februari


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 197
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dag dag, ik was eigenlijk al naar bed maar ineens klaarwakker. Geen idee waarom. Dacht dat het al ochtend was.

Corinne, ik ben aan het breien geslagen, een wintertrui voor mijn zwager die in oktober 50 jaar wordt. Heb dus een veilige marge qua tijd ingebouwd. Maar het is inderdaad rustgevend, handwerken.

Er zijn gelukkig ook mensen die na een scheiding wel goed voor huisdieren en kinderen zorgen.
Mijn ex heeft een van de katten gehouden en ik krijg nog steeds vaak mailtjes van hem, hoe het met het beestje gaat, en bij elk verschijnseltje gaat hij er mee naar de dierenarts.
Mieke ik kan me voorstellen dat je boos bent op de ex van je vriend. Het kan absoluut niet, kinderen met die kou zo naar buiten sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Mieke

Fisher, bescherm je kat ipv je ex.


Tja, dan is dus de vraag: waar is de kat het meeste mee gebaat?
Ik denk met een rustige uitleg van mij t.o. mijn ex van wat de mogelijkheden van behandelen zijn, en dat deze niet echt belastend voor het dier zijn, maar de kwaliteit van leven wel vergroten.
En dan langzaam wachten tot het bij hem doordringt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens moest ik ook erg lachen om die tandarts die in een strandstoel naast je komt liggen. Ik ga elk half jaar, want persoonlijk ben ik nog banger voor kunst-tandjes dan voor de tandarts zelf.
Heb trouwens nooit gesnapt waarom iemand tandarts zou willen worden. Lijkt me een akelig beroep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's waar Kirky, dat heb ik de laatste tijd wel vaker. Ik had sinds stoppen met drinken mijn vroegere regelmaat weer ingebouwd, zo'n beetje van halfelf tot halfzes slapen, dat ging goed, maar de laatste tijd word ik dan midden in de nacht ineens wakker. Het zal wel ergens mee te maken hebben, alleen ik weet niet met wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ik ben een rasechte Zeeuwse, Captain Kirk, hihi, nou zit ik weer met dat liedje in mijn hoofd.

"ik kan geen lege glazen voor me zien
maar ook van volle glazen word ik gek
Maar dat los ik snel op
Die ledig ik direkt
Brabantse nachten zijn lang...."

Asjeblieft zeg, als dat geen fout liedje is... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Mieke

En ik ga boos naar mijn schaapjes toe.

Wel je honden meenemen en geen plek voor een kat bah.

Dit stelt me teleur, net als exen die de kids verwaarlozen


Ik had niet echt veel keus hè.
Kon moeilijk de kat wél meenemen, die dan niet meer naar buiten zou kunnen, en de honden bij hem laten, die dan de hele dag alleen thuis zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, je kan wel zeggen dat ik mijn ex bescherm, maar ik probeer een eerlijk beeld te schetsen en niet hem alleen maar af te zeiken.
We zijn gewoon heel anders.
Zijn nuchterheid kan ook weer van pas komen.
En de honden zijn nog steeds erg gek op hem...
Hij kan heel af en toe een dagje op ze passen.
Maar ik zit er nog steeds aan te denken dit eensmet de dierenbescherming te overleggen ,kijken wat zij zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AR, ik ga het zometeen weer proberen, of anders ga ik wat klusjes op de pc afmaken of BREIEN, en morgen (oh nee, nu al) is het toch zaterdag, dus dan maakt het niet uit of ik een beetje duf rondloop.

FF, je kan er ook weinig aan veranderen. Hoewel, als mijn ex niet goed voor een kat zou zorgen, zou ik wurgneigingen krijgen. Dieren zijn van ons afhankelijk. Morele plicht om zo goed mogelijk voor ze te zorgen. Maar je kan een ander niet dwingen. En ik denk dat je hebt gedaan wat je kon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, ik wil niemand de cel in hebben. Hier gaan wel inspecteurs bij de mensen langs om uitleg te geven.
Zo hebben we nu ook een veel te dikke hond onder behandeling oplast van de Dierenbescherming. hij mag wel bij de mensen blijven wonen, maar wel onder voorwaarden. dat hij afvalt dus.
ik ga nu proberen te slapen, wel met de telefoon naast mijn bed.
Iedereen weltruste! :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik ga maar eens nuchter en wel naar bed. Begint ook een aardige gewoonte te worden. Wat me maar niet lukt, is om op een 'normale' tijd naar bed te gaan. Maar ik geloof dat men altijd uitgaat van die vreselijke ochtendmensen als met het over normale bedtijd heeft.
Maakt niet uit. Ik ga naar bed en wens iedereen een hele goede nachtrust toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De film was goed zeg, wel weer een hoop oud zeer en herkenning.
Huiselijk geweld.
Prachtig belicht hoe dat nou gaat. De beloftes en de goede voornemens, en de eigenschap van het slachtoffer om het goed te praten en te bagataliseren. De extreme bezitsdrang en de verstikkende jaloezie wordt goed gepraat, want dat betekent dat ie echt van je houdt. Weggaan en weer teruggaan, een terugval dus.
Ik heb mij situatie toen vergeleken met een gokverslaving, je investeert je hele hebben en houwen en er worden gouden bergen beloofd. Hoe langer het duurt hoe dieper je erin wegzakt. De mishandelingen worden erger tot je alleen nog maar apatisch op de bank kan zitten, alles kwijt, baan, huis, geld, inkomen en vrienden en familie. Je kan geen kant meer op. En het is allemaal jouw schuld.
Pfoeh, heftige, ingewikkelde materie.
En kijk eens nu, ik heb een huis gekocht, ik ben bezig om misschien een eigen bedrijfje te starten, ik heb heel veel sociale contacten en vrienden. Mn finacieen zijn weer in orde. Ik heb maar liefs twee te gekke hobbies waar ik ontzettend passioneel over ben. Ik ben weer creatief, zie er goed uit, heb een te gek hondje en ben eigenlijk best hartstikke happy.
En dat in 1.5 jaar tijd. Niet te geloven !!!!!!!!!!!
:) !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is hier zo simpel om te wijzen met de vinger naar de ander...
Kijk eerst eens naar je eigen aandeel....en laat de oordelen over een ander los!
Denk je het beter te kunnen....dan moet je daar niet langer over zemelen maar dan moet je handelen!!!
Maar stel je voor die tijd 1 vraag........doe ik dit in het belang van de ander...of speelt eigenbelang ook een rol?
(je schuldig voelen is eigen belang!!!! Anderen kleineren omdat jij het denkt beter te kunnen...eigenbelang!)
En ja, ik heb hier harde oordelen uitgesproken....als voorbeeld!
Om een standpunt duidelijk te maken....niet omdat ik over de personen of situaties zelf een oordeel heb!
Maar ik ben benieuwd hoeveel mensen dat verschil kunnen/ willen zien.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...