Spring naar bijdragen

zaterdag 28 februari

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 311
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo,

Ik ben nog steeds geschokt over wat AlberR vannacht gezegd heeft over wat "ze deden met homo's in de 2e wereldoorlog".
Vind ik erger dan alle berichtjes van Geert bijelkaar.
Moet ik even kwijt, kan het niet loslaten, zoveel homo's vermoord en niemand van de forumleden die er op gereageerd heeft.
Heel pijnlijk.

een heel teleurgestelde lunalee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kirk,

pfffffff, gelukkig zit ik niet in zo een situatie maar toch kan ik jouw frustratie en onmacht goed voorstellen.

maar hoe dan ook, het blijven kinderen en dan ook nog met een verleden. is eht niet verstandig om een beetje afstand te nemen? niet in de vorm van zoek het maar uit.
maar meer van, hé, ik hou van jullie, ik wil altijd klaar staan maar zo denk ik en ben ik...
accepteer of niet

wat ik wel uit ervaring weet, is dat kinderen heel erg steigeren, maar uiteindelijk het wel inzien.

een vriendin van mijn dochter heeft hier bijna een jaar ingewoond, haar moeder was aan drank en drugs en haar vader kende ze niet, ze was ook erg weigerachtig, niemand deed het goed en voor haar gevoel werd ze op alles aangevallen.
uiteindelijk heeft ze geleerd dat ze geen perfecte ouders heeft, ze heeft geleerd om met haar moeder om te gaan en haar vader heeft ze op gezocht en leren kennen, uiteindelijk ook geen groot succes.
Ook was ze bewust van mijn alcoholprobleem en andere factoren zoals depressies etc.
toch is nu blij en heeft heel veel geleerd.

wat ik wil zeggen is dat iedereen tijd nodig heeft om te leren om met de vernieuwde situatie om te gaan, respect is er niet zomaar, die moet iedereen verdienen en soms duurt het erg lang voordat het er is.

geef de kids de tijd en ondertussen houdt je eigen regels in stand en ik weet zeker dat er een tijd komt dat ze er anders tegenaan kijken en wel respect voor je hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote:
met joden deden ze ergere dingen .
en ze moeten ook nog eerst een WK finale van oranje verliezen .

dit is werk voor tactus/tactive .

-------------------------
Het leven is eigenlijk heel simpel

gewoon blijven ademhalen

Kirk, dit was jouw reactie.
Hoezo was het voor Joden erger? En je maakt er een grapje van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag dag, ben ik er weer, gaat volgens mij iedereen slapen.
Heb met veel belangstelling de verdere draad gelezen. Interessante gedachten komen er voorbij.
Joy, wat is jouw geloof, als ik dat mag vragen?
Ik heb ontzettend lekker gegeten en nu zo tonnetjerond dat ik niet kan slapen. En bovendien is het zaterdag en heeft mijn echtgenoot een feest van de sportvereniging, dus die zal straks wel een klein beetje teut naar huis komen fietsen. En dat klinkt vast gek voor iemand die zo verstokt niet meer drinkt, maar dan moet ik altijd erg om hem lachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lunalee,

ik zit direct weer het draadje van gisteren terug te lezen en wordt per direct moe!

ik wil niet bagataliseren, ik wil geen vingertje opheffen, ik wil niemand gelijk geven.
vind je het erg als ik op dit soort berichten even niet reageer? laat de dingen op het draadje waar het hoort en dat was gisteren.
ik vindt het namelijk geen opbouwende discussies en het ook niet waard om vandaag er mee door te gaan

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kirk,

ik denk ook dat het niet waard is om je gigantisch druk te maken.
ja, je bent gefrusteerd, kwaad en weet ik al niet meer eennnn dat is volkomen logisch en terecht
maar dit soort situaties, gevoelens en reacties hebben nu eenmaal tijd nodig en helaas soms vergt het veel tijd.

ik hoop dat je aan onze meningen daadwerkelijk iets hebt en niet het gevoel krijgt van bemoeizuchtige betweterige mensen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
tasseke

even complete onzin.......

ik heb dus mijn bed verkocht op marktplaats en nu brandt die 100,-- in mijn zak (nee geen drank
:D
)

eeeennnnn... ik moet aan de crea therapie

nu heb ik dus een onwijs leuk tv kastje gezien van grenen voor 35,-- bij de kringloop. maar goed die wil ik dan schilderen in oijfgroenmetalic verf, alleen de verf is ondertussen duurder dan het kastje

en wat moet ik dan met mijn teak tv kast.....

een onwijs dillema dus in huize tasseke, mijn fantasie gaat aan de loop en ondertussen beland ik in een complete verbouwing
:D

Wat dacht je van dat kastje op markplaats te zetten en het bedrag van de verf ervoor te vragen? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het wel met Pippi eens Wing, je hebt al een paar keer volgens mij een paar dagen droog gestaan, de angst voor afkickverschijnselen is volgens mij groter dan de werkelijke afkickverschijnselen zullen zijn.
afbouwen is zo dubbel, je stelt het stoppen er ook mee uit en geeft jezelf de gelegenheid en reden om toch nog te mogen drinken, want je bent immers aan het afbouwen.. maar waar eindigt het afbouwen?
Ik zelf ben meer voor het zwart of wit.. drinken of niet, omdat bij mij een beetje drinken nooit echt gewerkt heeft. Maar ik weet ook dat ik kan schrijven wat ik wil want je doet het toch op jouw manier ;)
... Sterkte in ieder geval!

Tasseke, de frustratie dat je niet 'normaal' bent, het 'norm'ale leven daar meten we ons zo vaak aan maar hoe haalbaar is dat eigenlijk? Ik denk wel eens dat die norm niet eens klopt en er meer mensen zijn die niet aan de norm van huisje, boompje, beestje voldoen dan wel. Ik ben ook niet normaal, 46, in de wao, geen gezin, geen auto, geen carriere, te dik, te onzeker, maar ik ben wel mezelf en gek genoeg is dat iets waar mensen veel minder naar streven in deze maatschappij.

ps... kastje opknappen, andere kast verkopen...
ik vind nog wel eens kastjes op straat bij het grof vuil die ik ook weer op marktplaats verkoop en op die manier kun je toch je huis leuk inrichten, en is het niks dan verkoop je het opgeknapte kastje toch weer ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Trees, eigenlijk weet ik niet zo gek veel meer over dat nummer. Begint i.i.g. met het aan en uit doen van een zippo. Daarnaast wordt er gistaar gespeelt en een man met een zeer lage stem zingt een nummer. Weet niet of dat geluidt nu het hele nummer te horen is of enkel aan het begin. :huh:

Thanks Safi, maar dat was 'm dus niet. ;) Da's een voorfilmpje van een DVD met zippotrics die heb ik dus jaren geleden wel kunnen downloaden dankzij deze muziek missie. :D Zitten echt hele leuke trucs bij en die ga ik zeker eens leren wanneer ik gestopt ben met roken. Dan heeft m'n zippo tenminste nog steeds een functie. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he tapas goeieavond

ik ben niet gefrusteerd hoor over een normaal leven, buitenom de ellende ben ik blij met mijzelf en mijn leven, blij om anders te zijn!

en wat is nu echt normaal? ik ben in ieder geval niet in een standaard hokje te plaatsen en wil ik ook niet

ik had het al aan safi gevraagd maar die ging naar bed dus heb ik geen antwoord gehad,

hoe was de bijeenkomst? is alles goed gegaan? gaat het nu echt naar de drukker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wing,

dit valt mooi samen met een "normaal leven".

soms zit ik op de bank naar buiten te kijken en zie allemaal gezinnetjes voorbij komen, mooie auto's, verbouwing aan het huis, terrasje pakken, verjaardag hier, groot sociaal netwerk etc etc etc
en dan denk ik wel eens waarom is het bij mij niet zo, normaal dit, normaal dat

en dan

realiseer ik dat ik misschien normaler ben dan gedacht, ik weet dat overal een lening voor wordt genomen, gezinnetjes lijken gelukkig maar meestal gebeurt er veel achter de gesloten gordijnen, terrasje leidt tot ruzie etc etc
wat ben ik dan blij dat ik de gevaren heb leren kennen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik ken iemand van heel dichtbij, die ooit 1 keer in zijn leven dronken is geweest en toen heeft gezegd: dat nooit meer! En daarna ook nooit meer dronken is geweest. Als hij eens in de zoveel weken twee glazen wijn drinkt, wordt hij prettig gestoord, de volgende dag geen kater en ook geen behoefte aan meer. Ik denk dus dat sociaal drinken wel bestaat, maar dat het niet voor iedereen is weggelegd.
Ik kan het in ieder geval niet, maar begin het steeds minder te zien als een gemis.
Drank is voor mij van meet af aan een manier geweest om me anders te voelen dan ik ben. Ook toen ik nog "normaal" dronk. Daar zit 'm voor mij het gevaar in: dat ik anders wilde zijn, vrolijker, losser, acceptabeler.
Het is best een klus om nuchter met jezelf hand in hand te gaan als je dat van nature allemaal niet bent, en om te accepteren wat je dan wel bent. Maar tenslotte wel de moeite waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is ook zo, alleen je perceptie wordt toch door de omgeving ingekleurd.

vanmiddag liep ik dus bij de kringloop en was helemaal enthousiast en mijn fantasie ging aan de haal, vervolgens liep ik bij loods 5, alles nieuw, design en duur.
vroeger kocht ik hier elke week en nu vond ik het niet eens leuk!
alles wat normaal schijnt te zijn is ook maar een illusie, een mooie badkamer van 5000,-, helemaal te gek maar iedereen vergeet dat er wel een lening aan vast zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Pip, ik vond het nodig om erop te reageren.
vooral omdat niemand erop gerageerd had.
Maar nu heb ik het geschreven en is het klaar, alhoewel?
Klaar? Het is heel eng wat er gebeurd is.
Maar ik moest voor mezelf de reactie geven. Is zo lekker makkelijk om het allemaal maar te laten gaan.
Maar helaas Pip, niet iedereen zit zo makkelijk inelkaar.
Dus dit was mijn statement.
Kun je weer lekker verder oh'en.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...