AlbertRemmo Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2009 truste voor straks Safi:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2009 Tasseke,Gelijk heb je, niet te veel ineens.Nog nooit een "normaal"leven?!Oeps, dat is niet leuk, maar aan de andere kant wat is "normaal", en is dat dan wel leuk?Albert,Ik begrijp het, even een andere "kop", ik herkende je bijna niet joh:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2009 Rapilos dank je;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2009 safi,ik vindt het zelf niet te geloven, maar ik heb echt het gevoel dat ik op ontdekkingsreis ben. ik hang hier ondertussen ook alweer een jaartje rond maar ik heb nooit inzicht gehad in dit soort dingen.ik heb van november tot januari dan ook wel echt de bodem van het leven meegemaakt maar op de een of andere manier ben ik nu heel bewust..het lijkt wel of er elke dag een kwartje valt, positief dan.natuurlijk heb ik geweten dat ik niet meer goed met mensen om kon gaan en dat ik mijzelf verschuilde. ik heb me ook wel geschaamd voor het feit dat ik geen vriendschappen kon onderhouden.voor een half jaar terug heb ik me achter het forum verscholen, ik had zoiets dat is de enige vriendschap die ik aankannu realiseer ik mijzelf dat dit een leerschool voor mij maar zeker ook andere mensen is.laat me af en toe maar kletsen hoor, ondanks alle ellende begint er bij heel veel te gebeuren, positief, maar heeft af en toe het effect dat ik gewoon verwonderd ben..het is een beetje te vergelijken met een spirituele of goddelijke ervaring, terwijl ik niet van de kerk ben en zeker niet heilig.bye the way,is alles goed gegaan op de bijeenkomst? gaat het nu echt naar de drukker of moet er nog geschaafd worden?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2009 he kirky,mis ik iets? voel je je niet goed?of ben je gewoon blij dat je niet drinkt?aanpassing,zit net te lezen dat de discussie op msn niet goed ging, whats up?? tell us Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2009 Kirky,Dat geeft ook wel een goed gevoel, dat je echte gevoel nu niet verdoofd wordt door drankZelf heb ik daar toch soms wel moeite mee, want hoe ga je daar mee om.In plaats van moeilijke dingen te verdoven, heb ik nu het gevoel dat ik achterliggende problemen moet oplossen en niet weg zuipen.Kan heel lastig en confronterend zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2009 rapilos,een normaal leven, toevallig had ik vanmiddag een gesprek met mijn moeder.ik versta onder een normaal leven, studeren, samen wonen, trouwen, kinderen krijgen, samen financieel iets opbouwen, samen een stabiel leven opbouwen etc etc etcikzelf ben in mijn pubertijd gebombardeerd tot alleenstaande moeder, bij ging alles met een omweg en zeer moeizaam en niks stabiels opbouwen, geen leven en niet financieel.wat is leuker? geen flauw idee!ondanks dat mij altijd alles anders gaat heb ik het toch leuk gehad en op dit moment bij vlagen totaal niet, maar over het algemeen wel. op de rottige tijden en gevoelens na, ben ik nog steeds blij met mijzelf.eigenlijk ben ik van mening dat een normaal leven niet bij mij past, maar een beetje gestructueerder en rustiger en voornamelijk stabieler, tja dat mag nu wel eens! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2009 oeidieoei kirk,je gooit het zo even middenin, maar daar is waarschijnlijk al vele jaren van ellende aan vooraf gegaan.dat zijn niet zomaar beslissingen! wat is er vandaag gebeurt dat je dit gaat doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2009 he wing...alles ok?testamenten, die heb ik ook! niets te halen weliswaar wing waarschijnlijk heeft iedereen die een huis koopt, kinderen krijgt, scheidt van elkaar een testament. het is echt niet zo gek hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2009 bij mij gaat ook alles naar dochterlief, maar ik heb de voogdij in mijn testament geregeld.maar kirk, wat is er gebeurd dat je zo kwaad bent? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2009 nu weer een rondje met de honden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2009 Tasseke zo te horen ga jij ook goed en heb je goed door wat er allemaal met je gebeurd. Ik ben trots op je, en gewoon doorzetten nu hè Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2009 Tasseke,In de loop van de tijd heb ik je een beetje meegelezen en begrepen dat je vooral de laatste tijd hele nare dingen hebt meegemaakt.Verder is je leven anders verlopen als van de meeste andere mensen.Dat betekent ook dat je heel veel levenservaring hebt gekregen, wat je uiteindelijk heel erg sterk kan maken.Waarschijnlijk ga je dat nu een beetje voelen.Dat je sterker uit de strijd bent gekomen.Ik wens je in de toekomst een wat stabieler leven en wat meer rustEn bedenk ;Je bent wie je bent.En dat kan heel goed zonder drankJe bent goed bezig hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2009 ha,het is niet leuk maar ik zit toch met een grote glimlach om mijn mond. het is ook zo herkenbaar.kirky,dit zijn processen die iedereen doormoet, de afgelopen tijd ben je erg veranderd doordat je niet drinkt.ik weet niet hoe jouw huiselijke situatie is en was, dus kan ik wel reageren maar dat zijn dan veronderstellingen.wat ik wel herken is hetgene van "ik doe mijn best, ik drink niet en niemand werkt mee! " ook de omgeving heeft tijd en begrip nodig om op deze veranderingen te reageren en te leren hoe hier mee om te gaan.misschien hebben de kinderen je nooit als vader erkent maar besef je het nu pas?wil jezelf niet te snel? vergeet je niet het wantrouwen dat je hebt opgebouwd, ipv vertrouwen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2009 wing, weer afbouwen??? wordt je er niet moe van??alhoewel, jij doet het beter dan ik! jij bouwt af en ik doe in bommetjeseven serieus, ik ben te verlegen om te horen dat ik het goed doe!dat is ook niet de reden dat ik hier schrijf, het is meer mijn persoonlijke weg met scherpe bochten af en toe 10 km recht door en een saaie omgeving en dan begin ik weer aan de taoberg!langzaam aan leer ik om eerlijk te worden, voornamelijk naar mijzelf maar ook naar anderen mensen, ik leer hier heel veel van iedereen en ondertussen hoop ik dat ik anderen kan stimuleren om de dingen anders te zien, open te staan voor andere ideeen en vooral om van zichzelf te houden.ik hoop gewoon dat ik anderen mensen kan helpen door het vertellen van mijn weg. niets meer en niets minder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2009 He, het dringt vanavond niet zo goed door allemaal. Ik zag iets van inhaken door Tasseke en Rapilos. Dat brengt mij op het idee om maar een stukje te gaan haken. Doch eerst koffie en de wasdroger.CU! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2009 he waar is iedereeen???zoveel mensen ingelogd en ik heb het idee dat ik het forum weer overheers!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2009 Ha Wing,Dat is een goeie;, als je geen spullen hebt, kan niemand ze jatten.Altijd positief blijven he:)Beste mensen,Het is nog wel vroeg, maar ben moe, ga dus lekker slapen.Welterusten allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2009 slaap lekker rapilos en als het niet lukt... dan zijn we hier nog Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2009 truste Rapilos:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JoyHope Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2009 Kirky:Alcoholisme is grenzeloosheid naar jezelf en anderen, je gezin inclusief, toe.Grenzeloosheid schendt vertrouwen wel degelijk.Grenzen stellen is goed en gezond.Straffen werkt vaak niet, dat is je eigen pijn omzetten in bitterheid.Niet gezond voor jou.En vertrouwen helen en laten groeien heeft tijd nodig,veel tijd.Ik zou dat stukje van Tasseke op pagina 12 toch nog eens lezen.Met alle respect en je het goede wensende,Joy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2009 kirky,kan me goed voorstellen dat dat veel ellende geeft.hoe oud zijn de kinderen eigenlijk?maar goed, nog steeds is het voor mij wel herkenbaar, ik ben dan geen stiefkinderen maar ik heb het gehad met mijn dochter.in de tijd dat ik mijzelf slecht begon te voelen, toen kon ik eenvoudig weg niet tegen haar op, zij was de baas. vervolgens ik ging te buiten aan allerlei slechte dingen omdat ik er tegenop kon en het negatieve cirkeltje was gesloten. zo hebben we zeker vier jaar geleefd.vorig jaar besloot ik te stoppen met drank en de teugels weer in handen te nemen. het vervolg was een behoorlijke schrikreactie.plosteling moest er rekening gehouden worden met mijn mening en mijn regels.kirk, blijf je regels hanteren, maar probeer ook altijd het gesprek open en eerlijk aan te gaan, hoe oud ze ook zijn.uiteindelijk komt alles goed, maar je eist respect op die ze je nooit hebben gegeven en die je ook niet in een paar maanden zomaar krijgt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2009 hoe oud zijn ze kirk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2009 he wing,het is ook zo k&k!je neemt een besluit en je blijft voor je gevoel doormodderen en het wil maar niet lukken!het tegen gestelde is waar!je bent tegen een probleem aangelopen en wil daar iets aan doen, het afgelopen jaar heb je al veel bereikt! misschien wil je het zelf niet zien maar toch is het zo.je hebt je probleem erkent, je zoekt hulp ervoor, je weet wat de triggers zijn, je weet hoe het voelt om te drinken, om nuchter te zijn, je weet wat er allemaal mis kan gaan, wat er goed kan gaan.soms heb je nu eenmaal een lijstje nodig van goede en slechte punten en voordat je die kan beschrijven moet je ervaren! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JoyHope Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2009 Wat heftig Kirky!Zij een beperking (geestelijk), jij ook, dezelfde als ik:alcoholisme. ik bid je toe dat je naar de liefde gaat,tijd geduldje uiten zoals numaar geen haat of bitterheiddát zijn pas échte beperkingen!Je bent sterk, stoppen met drank vereist zelfbeheersing en kracht.Dat kun je ook in andere gebieden van je leven toepassen, die kracht.Tjonge, ik ben echt moe. Ik haak verder af vanavond lieve mensen.Dag allemaal.Wing: ga lekker slapen joh, wees lief voor jezelf.Joy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden