Spring naar bijdragen

zaterdag 28 februari

Vie

Aanbevolen berichten

Hoi, hoi

Ik kreeg een Pbtje van Hoekie, omdat hij graag wilde weten, hoe het met dat weekend weg staat, wat ik beloofd had te organiseren:o:$

Er zullen wel meer mensen zijn die zich dit afvragen, dus voor al die mensen het berichtje die ik Hoekie stuurde

Dit heb ik inderdaad geschreven, na de laatste mooie meeting die we vorig jaar hadden in het pand van ADB in Deventer.
Daar waren zo'n 25 mensen, 15 meer dan de eerste meeting en bijna 20 meer dan toen het forum nog maar kort bestond. Maar die laatste was voor mijn tijd. BB en Stien waren daar wel bij en Houtje en Knuffie en Kohtje volgens mij ook.

Wat is er gebeurt sinds mijn voorstel op het forum?

Nou ik kreeg het wat drukker in mijn prive leven, de zomer was voorbij, de herfst ging voorbij en dan krijg ik altijd last van winterdepressie.
En toen kwam ik minder op het forum, omdat ik dan altijd in de bank wegzak.
Het voelt dan net alsof ik teveel pillen op heb.
En ik gebruik geen medicatie, behalve een pijpje wiet af en toe.
Maar een weekje licht therapie verhelpt dat gelukkig.

Toen ik weer op het forum kwam, waren er veel nieuwe mensen bij gekomen.
Er was wat ruzie, doordat er onderlinge wrijvingen waren geweest.
Dit gebeurt wel vaker en het is eigenlijk ook wel nodig voor de' gezondheid' van dit forum.
Dan worden dingen uitgepraat, korte lontjes laten zien, lange tenen moeten worden ingetrokken.

Nu heb ik het niet over hoe Geert die er gisteravond was. dit aanpakt.
DAT hebben we hier niet nodig, al ben ik er van overtuigd dat Geert ONS wel nodig heeft.

Maar er zijn hier gewoon ongeschreven omgangsregelingen en daar is vertrouwen er eentje van.
Want dat ben je vaak kwijt als alcoholist, dus dat wil nog wel eens wrijving geven hier.

Vooral als de spiegel niet bevalt die je voorgehouden worden.
Dan komt er wantrouwen.

Want dit forum probeert op een hele unieke manier eerlijk te zijn.
Puur in liefde en vriendschap, in waardering en ondersteuning, in het delen van verdriet en vreugde.
Door pieken en dalen elkaar de hand reiken is wat hier bijna dagelijks gebeurt.

En een uniek gevoel dat je niet alleen door het leven hoeft te gaan.
Maar dat er altijd iemand is die met je wil praten online, of een berichtje voor je heeft achtergelaten.
Vooral als je hier al langer bent.
Vraag dat maar eens aan Houtje die hier al 4 jaar loopt, ik zelf ben hier nog maar 1,5 jaar.
Naar ik voel hier meer liefde en begrip dan bij vele mensen in mijn echte leven

Maar goed ik wijk af van wat ik wilde zeggen.
Ik ben dus al een tijdje niet meer bezig met het organiseren van dat weekend weg.
Misschien dat ik het weer oppak, maar het is gewoon heel veel werk.
Dat merkte ik toen ik er nog wel mee bezig
Ik zal me er weer eens in verdiepen als ik wat tijd heb.

Maar er komt vast nog wel een dagmeeting dit jaar heb ik me laten influisteren in de coulissen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 311
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja AR, het braken maakte ik me ook niet druk om, meer het PROBEREN te braken. Bij honden kan de maag gaan draaien om zijn eigen as, waardoor de grote bloedvaten in de knel komen te zitten, en het dier in shock raakt en overlijdt.
Dus ik was blij dat het lukte om te braken, dan wist ik zeker dat haar maag niet gedraaid was! Want dan kan er niks meer in of uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wingchun, ik had eerder Campral als trekremmer, en behalve dat ik er diarree van kreeg deed het niet zoveel.
Sinds mijn huidige (tot op heden succesvolle) stop gebruik ik Revia, en ik verbeeld me dat deze érg goed werkt...ik heb in ieder geval op het moment (afkloppen...) geen trekaanvallen.
Gisteravond eigenlijk de eerste in een maand, maar dat werd volgens mij mede veroorzaakt door de forumellende!

Hartstikke goed dat je er voor gaat!

*woord vergeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees: ja raar hoe dat werkt he? ik moet nu gewoon afsluiten, want het houdt me teveel bezig nu.
Probeer opbouwend bezig te zijn hier maar lukt niet zo/
Alhoewel Wing het lijkt alsof bij jou ineens een knop om is. Ik wist wel dat dat zou komen.
Op een gegeven moment ben je het gewoon zat.
Momenteel ben ik alles even zat. Maar ik ga echt niet drinken.
Welterusten maar alvast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:moon::moon: yodiehoooo deze avond :moon::moon:

ik knal er even in om mijzelf te melden.

ik heb geprobeerd om het draadje vanaf gisteren bij te lezen, nondejuu dat is veel werk en er komt veel voorbij waarop ik zou willen reageren.
helaas is het me teveel en te langdradig en de dingen waarop ik wil reageren alweer te lang terug.

dus.... ik probeer wel aan te haken!!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

he rapilos,

ja alles is goed hier, de gewone ups en downs en ik probeer hard om het normale leven en de leuke dingen ervan op te pakken.

@ safi,
ik lees net je bericht over de meeting, maar wat mij het meeste erin trof was de vriendschap al is deze virtueel.
ik ben hard aan het werk om mijzelf weer de rails op te krijgen en bemerk dat de dagelijkse vriendschappen mij heel erg moeilijk vallen.
het forum is voor mij echt weer leren omgaan met dagelijkse dingen dus ook met mensen en hoe ga je ermee om.
sorry, slaat nergens op maar het trof me even!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even complete onzin.......

ik heb dus mijn bed verkocht op marktplaats en nu brandt die 100,-- in mijn zak (nee geen drank :D)
eeeennnnn... ik moet aan de crea therapie
nu heb ik dus een onwijs leuk tv kastje gezien van grenen voor 35,-- bij de kringloop. maar goed die wil ik dan schilderen in oijfgroenmetalic verf, alleen de verf is ondertussen duurder dan het kastje

en wat moet ik dan met mijn teak tv kast.....

een onwijs dillema dus in huize tasseke, mijn fantasie gaat aan de loop en ondertussen beland ik in een complete verbouwing :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
tasseke

he rapilos,

ja alles is goed hier, de gewone ups en downs en ik probeer hard om het normale leven en de leuke dingen ervan op te pakken.

@ safi,

ik lees net je bericht over de meeting, maar wat mij het meeste erin trof was de vriendschap al is deze virtueel.

ik ben hard aan het werk om mijzelf weer de rails op te krijgen en bemerk dat de dagelijkse vriendschappen mij heel erg moeilijk vallen.

het forum is voor mij echt weer leren omgaan met dagelijkse dingen dus ook met mensen en hoe ga je ermee om.

sorry, slaat nergens op maar het trof me even!

Tasseke je bent juist niet de enige die dit voelt maar dat hebben we allemaal.
Door de alcohol konden we onze gevoelens nooit goed verwerken en daardoor krijg je een verstoord vertrouwen naar mensen toe.
Hier leren we daar mee om te gaan.

En door de alcohol te laten staan of vele alcohol vrije dagen te hebben, kunnen we het leven en de dagelijkse wrijving weer beter aan, omdat we er nuchter mee om konden gaan.
We lunnen dingen verwerken en door hier te delen, te helen.

Hou moed tasseke, dit is een fase in je leven en door niet te drinken gaat het straks beter.
Zuipen hebben we al gedaan, done that.
Nu op naar het avontuur dat het leven zelf bied.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...