Spring naar bijdragen

zaterdag 28 februari

Vie

Aanbevolen berichten

Vanochtend trilden m'n handen zo erg dat ik nauwelijks kon typen. Vanmiddag met een boek naar bed en ik heb zomaar geslapen, zonder dat ik daar een borrel of wat anders voor nodig had. Dat was wel een kick, ik zou niet meer weten wanneer ik voor het laatst kon slapen zonder borrel. Daarna allemaal gezonde, maar wel lekkere boodschappen gedaan voor het weekend. In die winkel sleepte ik ook altijd m'n drank weg en vandaag kocht ik geen drup. Dat was wel raar maar scheelde wel ff 30 euro op de kassabon. De trillende handje zijn ook een stuk minder dan vanochtend.

Iemand zei hier vanochtend, "ik wil niet op de strenge nullijn" Het maakt mij niet uit hoe iemand zijn/haar probleem wil aanppakken maar ik moet mezelf toch echt wel op de nullijn zetten; ik ken geen tussenweg; zuipen totdat ik m'n bed inrol en de volgende dag echt niet weet wat ik de avond er voor gedaan heb of niks. Ik zit nu op nul; dat is onwennig maar wel mijn keus en eigenlijk ben ik vooral nieuwsgierig wie ik tegen ga komen; wie was ik ook al weer voordat ik zoop; ik ben het vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 311
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ook ik moet op een nullijn komen en niet minderen, scheelt ook hier 16 euro per dag en een halve fles whisky of meer..ok weer een leuke bijkomstigheid :)

Ik ben vandaag behoorlijk tegen mezelf aangelopen, het beroemde spiegeltje en dat was niet leuk wat ik zag.

Voor mijn trillende handen had ik altijd een smoesje, zit in de familie, vader en broers hebben/hadden het ook :( ook alcoholisten. Mijn broer staat op met een biertje en slaat zo een krat bier of meer achter over, dat heb ik gelukkig nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar! Ik merk dat mijn mogelijkheden om een probleem op te lossen of te delen vele malen groter is dan ik dacht, nu ik niet drink. Ik ben een gevoelig typje, maar ook relativeren gaat nuchter zijnde veel sneller. Drank maakt idd dat je je ergens helemaal in vast gaat bijten, en maar voelen en voelen en denken dat dat je ware ik is. Maar een groot deel van mijn ware ik liet ik gewoon liggen. Ik hebmeer overzicht en ervaar meer grip op mezelf. Erg prettig.

Joy

quote:

Originally posted by:
An

Vie ik herken dat ook. Alles wordt ook zo uitvergroot als je hebt gedronken.

Ik kon me echt vastpinnen aan iets of wat. Alleen daarom ben ik al blij dat ik niet meer drink.

Alles wordt rustiger, heel rustig eigenlijk. Ook daar moet ik wel weer aan wennen hoor.

Heb jij dat ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me verdrietig vandaag. Paar keer een beetje gehuild. Ik ben vrij, dus ik kan het rustig aan doen. Wat lezen in een goed zelf-help boek over vrouwen en eigenwaarde, eten voor mezelf klaar maken dat ik lekker vind en straks naar detectives kijken op tv. Daar straks heb ik zitten skypen met mijn beste vriendin en ze belt me later op de avond nog even. Ik kom af en toe wel even kijken op het forum, maar ik heb mijn energie vanavond vooral nodig voor mijzelf.

veel liefs van Joy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow! Woman echt een hele gave jurk! Maaruh... die is toch voor buikdansen? Ik dacht altijd dat je dan een blote buik moest. Nou ja maakt wel duidelijk dat ik geen verstand van buikdansen heb. :D

Trees, hoi ;)

Tja geen filmpje dus. Het aanbod trok me niet zo. Dus maar aan een muziek missie begonnen. En da's nog steeds gelukt om 'm te vinden. Pfff, zoek er al sinds maart 2007 naar.
Kent iemand toevallig een rock nummer dat begint met het geluidt van het aansteken van een zippo???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben me vanmiddag rot geschrokken!
De honden renden een flink stuk vooruit op het strand, naar de meeuwen toe. Die zaten dus van brood te eten wat iemand had neergelegd in de vloedlijn, was dus ook al nat geworden met zeewater.
Ik kon het niet zien van die afstand.
Toen ik aankwam hadden de honden blijbaar al best veel op, het teefje was echt tonnetje rond.
Ik heb ze meteen van het brood afgehaald, maar al snel bleek dat het teefje helemaal niet lekker was!
Ze kon haast niet lopen omdat ze zo'n last van haar buik had en ze zag er misselijk uit, ze trilde een beetje. Nou weet ik dus dat het gevaarlijk kan zijn als een hond teveel in één keer in zijn maag heeft en dan gaat bewegen. Dus we hebben een tijd stil gezeten. Het werd wel steeds kouder, dus op een gegeven moment wilde ik wel weer langzaam gaan lopen. Dat lukt niet altijd, ze ging dan weer zielig zitten. Ook probeerde ze te braken, was 1x gelukt, maar daarna niet meer. Ik was bang voor een maagdraaiing, dat kan gebeuren bij veel voedsel en/of lucht in de maag. Als ze had lopen schrokken kon er ook lucht bijzitten, extra gevaarlijk.
We liepen daarna heel langzaam naar de opgang van het strand richting de winkelstraat. Ik had overwogen om de dierenambulance te bellen. Maar ze zag er nog redelijk goed uit, dus wilde het nog even afwachten, kost weer een hoop geld natuurlijk, en paniek.
Later ging ze gelukkig weer braken en er kwam wat uit. Dan wist ik zeker dat haar maag niet gedraaid was en er (nog) geen noodsituatie was!
Het eerste pand wat we tegenkwamen was van de Pizzahut, daar mogen geen honden binnen komen!
We liepen heel rustig door naar een volgend restaurant. Ondertussen nog half uitgescholden door een vrouw die daar boven woonde in het Amerikaans, nog een dronken vrouw tegen gekomen, daar hoefde ik dus geen hulp van te verwachten.
Eindelijk kwam ik bij de Italiaanse Pizzeria en daar mochten we naar binnen!
Het was er heerlijk warm, en het teefje plofte meteen neer.
Ze heeft zo de hele tijd rustig gelegen, en ik moest verplicht aan de pizza!
Ik was erg blij dat het zo goed ging met haar, maar voelde me wel wat eenzaam zo.
Toen ik klaar was had ze al weer trek en dus blijkbaar al minder last van haar maag.
Het heeft me nu wat uren gekost en de rekening van de pizzeria, maar we hoefden gelukkig niet naar een spoedarts!
Nu ligt ze lekker bij te komen op de bank.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
wingchun

Vitamine B slik ik al weken.

Ik eet goed. Slaapritme is op orde.

Ik het de motivatiekant goed doorgespit.

En het voordeel van afbouwen is dat je geen afkickverschijnselen hebt.

Wel trek natuurlijk.

Librium of andere medicatie neem ik liever niet.

Maar ik heb campral in huis en een recept voor naltrexon.

Zou je ook iets kunnen vertellen over al deze middelen? Ik heb er nog nooit over gehoord, en ben benieuwd naar welke hulp er eigenlijk op de markt is...

Vooral die vitamine B, klinkt alsof ik een goede tip heb misgelopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoekie, het is goed om vitamine B1 te nemen als je een langere periode meer dan de toelaatbare hoeveelheid alcohol hebt gedronken. Wel hooggedoseerd, dus 50 of 100 mg Thiamine (vit. B1) per dag. (dus geen gewoon vit. B-pilletje)
Je kunt het zo kopen bij de apotheek, het is nog erg voordelig ook.
Je hebt ook een hele goede van het merk Solgar waar ook andere B-vitamines hooggedoseerd in zitten. Is nog beter als je weet dat de B-vitamines goed werken in een bepaald evenwicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing, go for it!
nuchter is beter dan half half

Fish, wat een avonturen met je hond, gelukkig geen maagkanteling en geen vergiftiging.
Ik voer mijn hond vers vlees en men zegt dat er daardoor minder kans is om zoiets, dat hoop ik dan maar.

Over zippo's gesproken, in mijn zuiptijd heb ik medezuipers nog wel eens wijs kunnen maken dat je het verschil tussen een echte en een nep zippo kon horen aan het geluid van het openklappen
Ik maakte ze wijs dat een echte zippo op de A gestemd is, en de neppers niet...... dus daar zat iedereen te klikken met z'n zippo, ja ik hoor het, inderdaad...
wel lol gehad!

maar toch bevalt het leven zonder drank beter, gevat kan ik nog steeds wel zijn al komt het minder vaak voor, met drank was ik soms ook wel te gevat en te adrem, ik l#lde lastige kerels zo van hun barkruk af ;)
en ja het leven is echt wel saaier en rustiger geworden en dat blijft lastig, maar die rust en saaiheid maken me wel stabieler en evenwichtiger en dat is toch weer wel grote winst!

poeh, ben erg moe vandaag, vanmiddag op de bank liggen slapen en ik zou zo weer kunnen gaan liggen. Lekker tv kijken vanavond en vroeg naar bed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...