safidepafi Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Geplaatst 28 februari 2009 Vis ik schreef het vannacht al maar is natuurlijk ten onder gegaan in dat rare draadje vannacht.VISJE driemaal Hiep Hiep Hoera!! Maak er een fijne dag van met je man, kinderen, familie en vriendenNegeren en het gewone gesprek gaande houden lijkt me ook het allerbeste.En dan ook iedereen meedoen, dan is zijn lol er snel van af.
safidepafi Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Geplaatst 28 februari 2009 quote: Originally posted by: wingchunIn communicatie komt alles van meerdere kanten. Het is niet zwart wit. Het is niet ik heb gelijk, jij hebt geen gelijk. Dat is geen communicatie. En bovenal: er is geen vijand. Sorry maar ik zag weinig communicatie van zijn kant.Eerder excuses zoeken voor een kwetsende scheldparty
safidepafi Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Geplaatst 28 februari 2009 quote: Over gisteravond Ik vind het vreselijk En was helemaal beduusd Nog. Maar ik laat mijn dag er niet door leiden. Marjo hij had duidelijk een kwaaie dronk over zich.Allemaal lulkoek dus.Naast je neerleggen want het heeft geen zin, medelijden of beduusd te zijn.Ken mijn eigen kwaaie dronken nog welHet is erg voor de ontvanger maar medelijden met de spreker helpt hem niet
safidepafi Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Geplaatst 28 februari 2009 quote: Originally posted by: honestlyGoedemorgen allemaal! Al een paar dagen niets geschreven. Dat komt omdat het eigenlijk geweldig gaat. Na 8 jaar dagelijks veel te veel drinken ben ik nu 12 dagen achtereen nuchter. Als ik heel eerlijk ben, heb ik er - vooral de laatste 8 dagen - totaal geen last van. Ik heb geen trekmomenten gehad, bedrijfsborrels meegemaakt op appelsap, en heerlijk met thee TV gekeken. Nog geen moment de behoefte gehad om een borrel te pakken, en dat voelt super. Ik heb veel meer energie en geniet meer van de dagen en mijn gezin. Ik merk dat ik er in mijn hoofd nog wel veel mee bezig ben, maar dan vooral met het feit dat ik geen behoefte heb en daar zo blij mee ben. De eerste dagen waren een hel, en achteraf ben ik blij dat ik zonder hulpmedicatie dit doorstaan heb. Het vertrouwen in een goede afloop groeit met de dag met in mijn achterhoofd dat ik niet te snel tevreden moet zijn en er scherp op moet blijven. Ik trots, mijn omgeving trots, wat wil een mens nog meer ( afgezien van beter weer )... Ik wens jullie een heerlijk weekend en hen die het weekend met argusogen tegemoet gaan wens ik heel veel kracht en warmte! Honestly, dat is fantastich nieuws, fijn dat het zo goed gaat.
safidepafi Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Geplaatst 28 februari 2009 Goedemorgen Corinne:present:en nu hou ii mijn mond, ben nog war hyper van de koffie gisteren, 4 bakken!Maar heerlijk geslapen!
safidepafi Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Geplaatst 28 februari 2009 Anjo ik heb er ook geen problemen mee dat je een oplossing voor hebt gevonden vppr als het leven je even te zwaar wordt, maar waarom het hier neer schrijven?Wat is het nut daarvan?
Vie Geplaatst 28 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst 28 februari 2009 Gisteren zag ik een grappig kadootje voor een snoeperd: een piramide van spekkies en sjokolaatjes op een mooie schaal. Die ben ik nu aan het maken voor mijn zus en zwager die morgen van vakantie terugkomen maar ik moet uitkijken dat ik het niet allemaal zelf opvreet. Gauw kado-plastic er om doen en een strik en niet meer naar kijken. Het ziet er wel feestelijk uit.Tapas, ik heb heel lang geaarzeld om weer te gaan samenwonen en trouwen. Mijn quality-time voor mezelf is me heel veel waard. Gelukkig heb ik daar een balans in gevonden. Maar ik snap wat je bedoelt.Maar wel leuk dat het zo gezellig was.Trouwens ik ben min of meer boos op mezelf dat ik als een van de schrijfsters van het boek, toch niet naar de bijeenkomst ben gegaan, dat ik al die vriendschap heb gemist. Had een gesprek van de week met een deskundige op het gebied van slechthorendheid en zij zei: laat je door je slechthorendheid weleens dingen die je eigenlijk graag wil?Ik zei hartgrondig: JA! Ik heb jullie niet eens de kans gegeven om te proberen of je je verstaanbaar voor me zouden kunnen maken.Ik hoop in maart een begin te maken met een van de leden van dit hooggeëerd publiek, hihi.
safidepafi Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Geplaatst 28 februari 2009 quote: Trouwens ik ben min of meer boos op mezelf dat ik als een van de schrijfsters van het boek, toch niet naar de bijeenkomst ben gegaan, dat ik al die vriendschap heb gemist. Had een gesprek van de week met een deskundige op het gebied van slechthorendheid en zij zei: laat je weleens dingen die je eigenlijk graag wil? Ik zei hartgrondig: JA! Ik heb jullie niet eens de kans gegeven om te proberen of je je verstaanbaar voor me zouden kunnen maken. Ik hoop in maart een begin te maken met een van de leden van dit hooggeëerd publiek, hihi. Toevallig heb ik het nog met enkelen daarover gehad.Dat het zo jammer was dat je dit miste en dat het ook voor ons fijn zou zijn om te zien met wie we het boek hebben geschreven. Dit geld ook voor Calimero.Jullie tweeën waren er niet en dat was jammer en je bent gemist.Stien kan ook in groepsverband niet goed horen en gad gem om alles uit te leggen als we teveel kakkelden.Dus misschien de volgende mogelijkheid?En hopelijk ben je dan al geopereerd.
Trees Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Geplaatst 28 februari 2009 Goeiedag allemaal!Ook ik moet even over een drempel in verband met gisteravond! Heb er zelfs van gedroomd...Maar goed, nieuwe dag, nieuwe kansen!Visje, lees je nog wel eens mee? Van harte, ik hoop dat alles goed met je gaat!
Vie Geplaatst 28 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst 28 februari 2009 Dank je Safi.De volgende keer probeer ik dapperder te zijn, want ik voel echt dat ik iets heel moois heb gemist.
CPAS Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Geplaatst 28 februari 2009 quote: Originally posted by: VieDank je Safi. De volgende keer probeer ik dapperder te zijn, want ik voel echt dat ik iets heel moois heb gemist. Dat heb je zeker, Vie. Laat je niet leiden door je handicap.Maandag beginnen mijn koren weer, want de vakantie is weer voorbij.De dirigente en begeleiderster van het Balanskoor is blind.De grote componist en dirigent Von Beethoven was slechthorend en tegen het eind stokdoof, had tinitus en heeft prachtige en heel gevoelige muziek geschreven waar heel wat horende componisten nooit toe in staat zullen zijn.Wat let je om midden in het leven te gaan staan? Stap die drempel over. 't Is net als met stoppen met een verslaving. Eens de drempel over valt het allemaal reuze mee.
An Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Geplaatst 28 februari 2009 Tot later maar weer, ben even helemaal mijn draai kwijt.
anjo Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Geplaatst 28 februari 2009 Safi, ik wilde eerlijk zijn. Je weet net zo goed als ik hoeveel mensen hier mee lezen.Wat gaan die wel niet denken? Waarom fluit zij zich wel wel doorheen en ik niet?Voor de rest voel ik mij niet zo schuldig 99% van meest van de tijd ben ik ADB. Ik probeer het op mijn snoet te nemen. De opmerking van Kirky vond ik zo stom, ik schenk een glas wijn in dan krijg je automatich een standaard glas, iedereen die mij kent denk je nu echt dat ik twee vingers diep een glas whiskey in ga schenken? Ik wilde dus echt geen aandacht trekken, heb ik het bericht ook aangepast vooral zodat andere mensen geen voorbeeld zouden nemen aan mij.Om Blof even te citeren "het regent harder dan ik hebben kan" normaal gesprokken was ik dan om een fles Jan gegaan en dat heb ik niet gedaan.An. als jij vind dat ik een ban moet krijgen dan zij dat zo.Ik heb het dagdraadje van gisteren niet geheel terug gelezen. IK kan aan nemen dat hij niet prettig was dus woman ik heb jouw berichtje gemist. Schrijf naar me. Ik ben benieuwd.
anjo Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Geplaatst 28 februari 2009 He lieve Visje,Gefeliciteerd met je verjardag! Het gaat je goed, meid:heart:
anjo Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Geplaatst 28 februari 2009 Okay, ik heb jullie geschokt, mijn excuses daar voor maar kunnen wij nu gewoon doorgaan?mijn excuses alles ligt al over de vloer. Nogmaals ik wilde gewoon eerlijk zijn.
FishermansFriend Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Geplaatst 28 februari 2009 Goeiemiddag allemaal!Ik heb lekker uitgeslapen!Vandaag is het opruimdag.De was opruimen, de afwas opruimen, stofzuigen, en als het even kan ook nog de tafel opruimen.Niet mijn hobby, maar moet nu echt gebeuren.Zelfs als ik zou gaan verhuizen.....
Trees Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Geplaatst 28 februari 2009 Anjo, wat mij betreft: zand erover!
anjo Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Geplaatst 28 februari 2009 Lieverd, dank je wel ADB is mij zo van hulp geweest in mijn hierin. En ik ben natuurlijk jansje doorsnee.Lief van je, ik had dat echt nodig. Voelmij een beetje uit gespuugt.
Vie Geplaatst 28 februari 2009 Auteur Rapport Geplaatst 28 februari 2009 Uitgespuugd? Nooit. Maar wie een "opruiend" mailtje schrijft kan antwoorden verwachten, heb ik zelf tot scha en schande mogen ondervinden. Maar dat je dan ook weer in de gelederen wordt opgenomen, is wel zo warm en lief. En wat mij betreft ben je dat 100% waard Anjo.Dank je Corinne, Beethoven, daar denk ik ook vaak aan. Bovendien kreeg ik laatst een artikel toegestuurd van iemand, waarin stond dat slechthorende en linkshandige mensen vaak heel speciale talenten hebben. Hihi, ik heb de mijne nog niet gevonden, tenzij je het aan mijn echtgenoot vraagt.Maar goed, ik blijf leren, elke dag een beetje. Elke keer een stapje erbij.
CPAS Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Geplaatst 28 februari 2009 Anjo,Jij volgt jouw weg en ik heb daar gewoon heel veel respect voor.Hoe mensen reageren zegt meer over hen dan over jou.Angst en negatieve jaloezie steken soms de kop op.Reacties van een strekking als - je houdt de verslaving instant- je houdt niet genoeg van jezelf- je bent verslaafd- zo kom je er nooit- je moet stoppen anders lig je dadelijk weer in de goot- leer je het dan nooit- je moet gewoon stoppen- ...- ...vind ik niet aanmoedigend. Ze geven de ontvanger het gevoel van gefaald te hebben.Tja, zoals bekend, leidt het gevoel alweer gefaald te hebben er wel eens toe dat mensen het dan maar helemaal laten zitten.Hoe goed bedoeld ook van de boodschapper kunnen deze boodschappen een heel vervelend averechts effect hebben. De Bouman pakte mijn verslaving ook zo aan. Ik gooide de kont tegen de krib. Omdat ik toch nog een beetje van mezelf hield ben ik daar dus weggegaan.Waar je iemand mee kunt helpen is o.a. het tonen van begrip (dat is absoluut niet gelijk aan goedkeuring), inpraten op een positieve manier, handvatten aanreiken die houvast geven.Want wat is nu beter? Ik weet het ook niet. Dat is afhankelijk van persoon tot persoon.M.i. is het beter op een ontspannen manier omgaan met minderen naar een 'gezonde' hoeveelheid en dit vol te houden, dan verkrampt aan de nullijn houden om na enkele of vele maanden helemaal en voor langere tijd de mist in te gaan.Ja, ik ben van de milde lijn en zal hiermee dus weer een aantal forummers over me heen krijgen.Natuurlijk zou het het beste zijn voor iedereen (dus ook voor mensen buiten dit forum zonder een alcoholprobleem) om niet te drinken.
safidepafi Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Geplaatst 28 februari 2009 Ok Anjo dat begrijp ik nu.Ik zat alleen vanuit mezelf te kijken want je weet dat ik ook nog wel eens drink.maar dat nooit hier ga zitten verkondigen als van ik heb nu x aantal gedronken.In principe kom ik hier nooit als ik gedronken heb te schijven.Kan wel meelezen maar log eigenlijk nooit in want de verleiding is dan misschien groot om dingen te zeggen die je met een roes in je kop zegt.dat dat onrust schept hebben we gisteren maar weer mogen vernemen.Dus daar doe ik niet aan.Maar dat je anderen die het ook erg moeilijk hebben in het leven, duidelijk wil maken dat jij het ook niet alleen 100% trekt daar kan ik begrip voor opbrengen.Daarom schrijf ik inderdaad nog geregeld dat ik dus niet droog sta.Ik ben blij dat we het hebben kunnen uitpraten en mijn verontschuldigingen voor het te benoemen als aandacht trekken.Dat was wel iets tekort door de bocht.Ik begrijp heel goed dat je leven nu niet over rozen gaat.
safidepafi Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Geplaatst 28 februari 2009 Goed even over tot de orde van de dag, boodschappen, opruimen, aandacht geven.Fijn weekend allemaal
Otje Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Geplaatst 28 februari 2009 Ik moest vanmorgen denken aan toen ik 13 was, en mn ouders hadden ontdekt dat ik rook.Ze zouden me helpen om te stoppenDat ging als volgtElke dag werd er gevraagd: én heb je vandaag gerookt ?Neen was het antwoord braafTot na een dag of 5 ik een trekje genomen had van een vriendin, en ik dat eerlijk opbiechte Het huis was te klein en als het zo moet dan helpen we je niet meer !Huh ????? quote: Originally posted by: CPASAnjo, Jij volgt jouw weg en ik heb daar gewoon heel veel respect voor. Hoe mensen reageren zegt meer over hen dan over jou. Angst en negatieve jaloezie steken soms de kop op. Reacties van een strekking als - je houdt de verslaving instant - je houdt niet genoeg van jezelf - je bent verslaafd - zo kom je er nooit - je moet stoppen anders lig je dadelijk weer in de goot - leer je het dan nooit - je moet gewoon stoppen - ... - ... vind ik niet aanmoedigend. Ze geven de ontvanger het gevoel van gefaald te hebben. Tja, zoals bekend, leidt het gevoel alweer gefaald te hebben er wel eens toe dat mensen het dan maar helemaal laten zitten. Hoe goed bedoeld ook van de boodschapper kunnen deze boodschappen een heel vervelend averechts effect hebben. De Bouman pakte mijn verslaving ook zo aan. Ik gooide de kont tegen de krib. Omdat ik toch nog een beetje van mezelf hield ben ik daar dus weggegaan. Waar je iemand mee kunt helpen is o.a. het tonen van begrip (dat is absoluut niet gelijk aan goedkeuring), inpraten op een positieve manier, handvatten aanreiken die houvast geven. Want wat is nu beter? Ik weet het ook niet. Dat is afhankelijk van persoon tot persoon. M.i. is het beter op een ontspannen manier omgaan met minderen naar een 'gezonde' hoeveelheid en dit vol te houden, dan verkrampt aan de nullijn houden om na enkele of vele maanden helemaal en voor langere tijd de mist in te gaan. Ja, ik ben van de milde lijn en zal hiermee dus weer een aantal forummers over me heen krijgen. Natuurlijk zou het het beste zijn voor iedereen (dus ook voor mensen buiten dit forum zonder een alcoholprobleem) om niet te drinken.
Otje Geplaatst 28 februari 2009 Rapport Geplaatst 28 februari 2009 Ik vind dat wel een goeie hoor, Om af te spreken hier niet te komen schrijven met een slok op. Of je moet zeker weten dat je de rest door de gootsteen wil gooien en je daar even een zetje voor nodig hebt. quote: Originally posted by: safidepafiOk Anjo dat begrijp ik nu. Ik zat alleen vanuit mezelf te kijken want je weet dat ik ook nog wel eens drink. maar dat nooit hier ga zitten verkondigen als van ik heb nu x aantal gedronken. In principe kom ik hier nooit als ik gedronken heb te schijven. Kan wel meelezen maar log eigenlijk nooit in want de verleiding is dan misschien groot om dingen te zeggen die je met een roes in je kop zegt. dat dat onrust schept hebben we gisteren maar weer mogen vernemen. Dus daar doe ik niet aan. Maar dat je anderen die het ook erg moeilijk hebben in het leven, duidelijk wil maken dat jij het ook niet alleen 100% trekt daar kan ik begrip voor opbrengen. Daarom schrijf ik inderdaad nog geregeld dat ik dus niet droog sta. Ik ben blij dat we het hebben kunnen uitpraten en mijn verontschuldigingen voor het te benoemen als aandacht trekken. Dat was wel iets tekort door de bocht. Ik begrijp heel goed dat je leven nu niet over rozen gaat.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden