Spring naar bijdragen

Zondag 15 maart


An

Aanbevolen berichten

Mieke,
Ik heb inmiddels meer van die 'kapotte remleiding' reacties gehad.
Ik was ook ooit eens een jaar zonder.
Ik kan nog steeds (in noodgevallen) zonder, en gek genoeg zonder problemen.
Ik snap het gewoon niet het is niet logisch...
Ja ik ben nogal analytisch, maar dat helpt dus niet.

Ik heb afgelopen weekend de nodige reacties gehad op hetzelfde vlak, en ik moet zeggen.....

Ik voel me daar heel er goed bij, en heel erg gesterkt om te gaan stoppen.
Ik heb veel reacties gehad in de trant van, niet beginnen aan de eerste...
En die heb ik aan mijn vriendin laten zien, want die snapt er dus ook niks van....

Zo nu tijd voor een nieuwe start, moet alleen nog even het roer om.
Niet minderen, maar meer van nikssssssssen, en dan bedoel ik alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 145
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Corinne

Ik loop de 40 en voor nu is de training een prima afleiding. Het zorgt voor een gezond gevoel wat zeker meeheldt aan het laten staan van die ellende. Daarbij kan ik zo lekker denken als ik loop. Hele boeken bedenk ik op die fietspaden ;) Maar die strandzesdaagse van man en kind vind ik heel dapper, dat is inderdaad echt zwaar.. Voor jou geen gewandel begrijp ik :-) Maar wel gestopt met roken en dat kan ik dan weer niet zeggen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mari,
Wat heb je voor plan?
Indertijd moesten wij 400KM wandelen voordat we überhaubt mee mochten doen (als (dienstplichtig) militair).
Maar wij hebben toendertijd als oefening de ardennenmars gelopen.
Dat is echt een slechte voorbereiding hoor. Die is namelijk 10x mooier dan DE 4 daagse.
Echt fantastisch kan je aanbevelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Treg,

Ik loop elke dag zowiezo 2 uur en ben in het weekend aan het uitbouwen, zit nu op 20 km en probeer mijn tempo naar 6 km/per uur te trekken, dat is ook waar mijn spierpijn vandaan komt, haha.
In 2005 heb ik ook heel veel getraind en dat is me prima bevallen, dus dit jaar weer. Misschien voor jou ook een plan, heb je gelijk wat te doen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WOW Mari,

Petje afB)
Ik ben natuurlijk de afgelpen 20 jaar zo'n ICT'er geweest die meer in de auto dan in de vrije natuur is geweest. En sporten daar wordt je alleen maar moe van.....pffffffffffffff.
Enfin, dat is een puntje ter verbetering, en daar wordt inmiddels aan gewerkt.
Ik wens je alle plezier, en hele mooie wandelingen in mooie gebieden, en tja die spierpijn schijnt er nou eenmaal bij te horen.
Daar heb ik inmiddels ook aardig last van sinds ik 2 dagen in de week op cardio-fitnes zit. Maar het is ook wel weer o zo lekker hoor, geen zin hebben om te gaan, uurtje sporten, en dan nog moe, stinkend van het zweet, en hyper thuis te komen...........
Je komt echt met meer energie thuis dan dat je gaat.
Is ook onderdeel van mijn reïntergratie..... Maar bevalt prima.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke, het gekke is dat ik zo goed ook nniet kan drinken!

Maar inmiddels heb ik wel zoveel reacties gelezen dat ik het antwoord wel denk te weten.

Ik moet bekennen dat ik nog niet gestopt ben.
Ik was een zuiperd, en dat ben ik dus nog, maar wel met het vaste voornemen om te stoppen.
Ik had de gedachte te minderen (was 8 1/2L per dag, nu 5 1/2 L per dag).
Maar in mindere dagen werd het al weer snel 8.

Jullie aller advies was, stop met de eerste.
En het was goed dat te horen, Het was goed te horen dat ik niet de enige was/ben.

Jullie mogen me ten aller tijde vragen of ik wat heb gedronken (deze dag).
En voor vandaag hoeven jullie dat niet te doen, ik geef het antwoord zelf wel.
JA ik heb de eerste, en de rest WEL genomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albert,
Ik ben een WOW. :D;)
Hermie zal geen tijd gehad hebben.

Mari,
Lekker pittig!

Pippi,
Het ging mij ook niet om Tapas persoonlijk, maar over het feit dat geëxperimenteerd wordt met een kwetsbare groep mensen. Groep 1 een placebo, groep 2 een halve dosis Ritalin en groep 3 een hele dosis Ritalin. Op zijn minst had ze toch een telefoonnummer moeten meekrijgen waar ze 24/24 uur terecht kan.
Afijn dat is mijn mening dan.

Tapas,
Dat gaat dus niet over jouw persoon, he!

Trees,
:)

Treg,
8 halve liters, dat zijn 16 standaardglazen en 5 halve liters zijn 10 standaardglazen.
Stevige drinker dus.
Succes met het stoppen. Geloof in jezelf!

Joann,
Alles kids met jou en de kids?
Jij was ook gestopt met roken? Hoe gaat het met jou? Ik heb net dag 13 afgesloten. Het gaat niet zonder slag of stoot, maar dat had ik ook wel verwacht. Wel is het zo dat ik nog steeds blij ben met mijn stopbesluit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom nog snel even terug. Ik zag net dat ik een bericht heb ontvangen van Sneeuwwitje/Marion.
Ik plaats het hier integraal:


Lieve Corinne

Wat lief, dat je nog steeds aan mijn denkt.

Gaat het goed met je en ben je nog steeds alcoholvrij??


Ik niet. Ik drink nu om de 3 dagen. Het kleine pluspunt is dat ik nu niet om de2 dagen drink.

Ik heb hulp gezocht bij www.annazorg.nl

Ik zou dus met refusal beginnen in december met goedkeuring van mijn huisarts en dan wel een bericht terug van de annazorg. Ik was echt helemaal gemotiveerd, echt waar. Ik wilde zelfs jullie gaan verrassen dat ik van de alcohol af kon blijven.

Mijn huisarts schrijft een verwijsbrief naar de annazorg, dat zij er mee akkoord gaat, maar wel verslagen wil hebben.

Nou ik heb 4 weken geleden de intake gedaan per telefoon en daarvoor heel veel testen moeten doen.

Ik zou binnen 14 dagen bericht krijgen, dat is nu 4 weken geleden

Echt ik word er moedeloos van.


Ik moet het echt alleen doen, dat begrijp ik. Ik was zo gemotiveerd, dat ik zelfs Ferry en Rudy een mail heb geschreven


Meissie, ik vecht iedere dag tegen het leven en tegen de alcohol. Het is en dubbele strijd. Ik heb 2 dagen per week nu van de alcohol gewonnen. Ik ben in ieder geval niet méér gaan drinken, maar nog wel 2 keer in de week.

Mijn man vindt dit nog steeds een groot probleem.


IK ben jullie absoluut niet vergeten, zeer zeker niet, maar ik ben vaak te moe, te moe , omdat iedereen moet opbeuren in dit leven, mijn man, mijn zoon, mijn buurvrouw, mijn ouders, mijn oude scooby die ik binnenkort moet laten inslapen.


Lief dat jullie mij niet vergeten zijn en Corinne, je mag dit wel op het forum plaatsen als je wilt, want ik ben jullie echt niet vergeten.


Als je dit op het forum plaats, dan gaat mijn diepe groet uit naar Pippi en Ferry, die mij ook niet vergeten zijn en ik zal hun mail heel snel beantwoorden.


Dank je wel lieve Corinne, je bent een schat...

Weet je dit is zo'n fijn gevoel, dat ik door jou, Pippi en Ferry er nog steeds bij hoor. Dat doet me écht goed.



P.S. Corinne mail me even hoe het nu met jou is???



Liefs Sneeuwwitje/Marion



Ik moet nog terugmailen, dus als jullie willen dat ik er nog iets speciaals bij voeg, zet dat dan morgen of op het forum of in een pb. Ik ga proberen om morgenmiddag na koor een uitgebreide mail te sturen en anders wordt het morgenavond na het andere koor.



Slaap lekker allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he jakkes. Dat berichtje leest niet goed. Wat ontzettend jammer voor Sneeuwwitje. Ik had zo gehoopt dat geen nieuws, goed nieuws zou zijn. En dat het leven weer wat gemakkelijker voor haar zou geworden zou zijn.
Corinne, doe haar de groeten van mij en ik hoop dat ze gewoon weer mee komt schrijven.

Mieke, wat ontzettend fijn en wat een opluchting. En nu maar heerlijk genieten van je kleinzoon.

Hier gaat het wat beter. Ik probeer wat meer afstand te nemen van de dingen die in dit huis gebeuren
en vanmiddag is een lieve vriendin om mij gekomen en ik hebben we gezellig bij haar gegeten.
Weet nog niet wat ik ga doen wbt een opname voor langere tijd maar hoef dat gelukkig nu ook nog niet te beslissen. Ik heb mijn schouders er weer onder en probeer in een ander ritme te komen dan alleen maar rondje koffiezetapparaat en slaapkamer. Wat ontzettend helpt dat het hier een fantatisch mooie dag was, de lente hangt echt in de lucht. Heerlijk.

Voor iedereen die nog wakker is; een goede nacht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom even gedag zeggen:
Dag !
Hondje nog uit en richtig bed. Tis weer veel te laat as usual. Whatever. Niet gedronken en ik rook ook veel minder doordat ik shag ben gaan roken. En weer productief. Verder geen belangrijke afspraken dus een relaxed weekje voor de boeg. Morgen maar wel even de wekker zetten anders blijft het zo dat nachtvlinderen.
Slaap wel, schone en zachte dromen x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...