Spring naar bijdragen

Zondag 22 maart

Har

Aanbevolen berichten

Omdat het zondag is en zodadelijk diverse omroepen den Here gaan loven...en aangezien de paus weer zijn licht met diverse uitspraken :angry: over deze donkere aarde heeft laten schijnen, maar voor deze aanhef gekozen.

Tsja, enfin met het licht valt het behoorlijk tegen vandaag....zit er zo'n beetje tussenin. Niet zwart en niet wit...tis hier grijs. Past wel goed bij bezinning...grijs, want als je de 'waarheid' alleen zwart of wit ziet, kun je nogal eens tekortschieten.
Vooral alkies die nog met ontkenning leven, zijn behoorlijk de weg kwijt.....ik bedoel, zich niet bewust hoe mooi het leven toch kan zijn ;)

Om deze stichtelijke woorden maar even af te sluiten...het leven is als het weer. Zelfs tussen de donkerste wolken kan de zon schijnen....tis maar dat jullie dat weten.

Hum....zou het door de decaf komen dat deze woorden als slappe koffie klinken? :D Ahum.....kon het niet laten wat vrooms te zeggen, past nog steeds voor enkelen bij de zondag.
De waarheid is, dat ik nu aan mijn 3e bakkie zit en zo aan mijn 3e peuk ga beginnen. Lekker geslapen en ik heb zin in deze nieuwe dag. Samen met A. gaan we er iets fijns van maken....een jarige job (een goede vriendin van A.) bezoeken die vandaag Sara ziet.
Een pop heeft ze niet gemaakt; wel een koe van keramiek die Sa....nee...Klara heet...als kadootje. Vraag me niet hoe ze op dat idee is gekomen maar die koe ziet er wel erg geinig uit :)

Ga haar zo eens een koppie thee brengen, rest mij jullie een zinvolle dag toe te wensen....klinkt moeilijker dan het is ;)

Groet
Har

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 133
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Goedemorgen!

Vanuit een winderig maar zonvol land
Het land van vogels en geiten
Partygirl is zonder kleerscheuren thuis gekomen
Goed gevoel!

Nu het zilver wegspoelen onder de douche
Een dag vol goud, dat voel ik gewoon!

Maak er wat van allemaal
Ik ben blij dat ik nuchter ben
Dan is het niet erg om maar 4 uurtjes
te slapen voor een keer.
Vanavond met de kippen op stok!

Wandelen langs historische paden.
Ik maak mijn dag.
Doe als mij en
keep it bloody dry! :):rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ben er ook weer, en hier in het westen is er gelukkig wel wat blauw en zon!
Het was weer een raar nachtje, geprobeerd om zonder seresta maar met melatonine in slaap te komen want ik was hartstikke moe, ik lag er om half 1 in, mooie tijd, niet dus
2 uur mijn bed maar weer uit, eten om de onrust te dempen en toch maar een seresta, viel om 3 uur eindelijk in slaap en heb mezelf net mijn bed uit moeten slepen, want morgen moet ik om 7 uur op.

maar ik ben wakker, de zon schijnt tussen de wolken door en ik ga zo een rondje met de hond doen, lekker frisse lucht happen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal maar doen of ik het allemaal snap. Zie alleen maar een hond die zijn kop in het zand steekt, van msn begrijp ik niet veel en weet niet wat een PP is.:D

Tapas kan ik tenminste wel volgen die had een rot nacht en dat snap ik. Een frisse neus halen begrijp ik ook das tenminste duidelijk voor een simpel druppeltje:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Shir

Nu...het is weer zover.

Mijn vader is spoorloos.

2 dagen al weer.

Niemand weet waar hij uithangt.

En ik word gek van de zorgen.

Dit is niet de eerste keer dat hij dit doet. Gewoon plotseling weggaan bij zijn vriendin, zonder iets te laten weten aan wie dan ook. Niemand weet waar hij is. Zij zegt dat er wel wat ruzie is geweest. Ik mag van haar niets tegen mijn zus zeggen. Ze denkt maar dat hij bij mij zit, maar gelooft me niet als ik zeg dat dat niet zo is.

Dus ik heb niet 1 probleem maar 2. Een vader die kwijt is....en een stiefmoeder die behoorlijk dominat is en mij haar wil wil opleggen.

Het zit allemaal ook zo ingewikkeld in elkaar......als ik jullie dat allemaal nauwkeurig moet vertellen....

Waar zit hij? Wat gaat er in hem om? Waar slaapt hij...in zijn auto? Waarom komt hij niet naar mij, er is hier altijd een slaapplaats voor hem om even wat daagjes bij te komen....

Er komt een keer een dag....dat er politie aan me deur staat.......

Zijn postadres is namelijk wel bij mij....

Goeie morgen allemaal.

Shir heeft bovenstaand bericht op het draadje van 4 februari geplaatst.
Shir, sterkte met deze situatie. Weet 1 ding: drank helpt niet.

En ik, ik ben weer bezig met de was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Renee het zijn maar lege flessen en goed dat je ze zelf hebt gevonden.
Zoals je zelf zegt ben je 8 maanden nuchter en ja de sporen uit het verleden zullen nog wel vaker de kop op steken. Dat hoort er bij en is part of the proces.
Zie het zo ; weer iets opgeruimd !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,

Wat een rotte avond had je dan vanaf 6 uur. Het gezelschap dat onprettig werd, is natuurlijk niet leuk.
Hebben de mensen waarmee je op stap was ook gedronken. Drank zaait dikwijls tweedracht doordat het relativeringsvermogen van de drinker beperkt wordt.

En dan een heel boude vraag: waarom heb jij in die kroeg wijn genomen i.p.v. cola of fris? Kwam dat omdat een ruzieachtige sfeer ontstond of 'gewoon' omdat je daar trek in had na dat wijntje bij het eten.

Onderzoek de situatie goed voor jezelf. Ik respecteer je streven om sociaal drinker te worden. Ik vind het dus een hele goeie conclusie van jou dat je in het vervolg niet meer na een gezellig samen zijn nog een kroeg in duikt. Thuis is veiliger. Volgende keer gewoon doen: voor jezelf kiezen en naar huis gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grutjes Corinne hier krijg ik het koud van want had dit gemist. Ja daar word je ff stil van. Weet je hoe het verder is vergaan?

Shir, ook van mij een dikke knuff met veel sterkte.

Pip, is niks mis mee zoals je lekker naar de markt ging en je goed vermaakte. Als je alles in de hand kan houden is dit alleen maar top. Wel raar dat mensen dat opeens zo reageren. Pip betaald wel ja dan wordt je p@ssig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry ik pakte hem even ook niet. Fijn Corinne dat je dit even duidelijk onder de ogen gooit want nu begrijp ik het.

Weet niet wat ik moet zeggen maar moet je eigelijk iets zeggen in zo een situatie? Denk het niet maar niets zeggen kan voor een ander betekenden niet reageren en das ook weer niet de bedoeling.

Sjonge heftig hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caro, is dat strand vlak naast je deur? Super.
Drup, PP; persoonlijk portret??? Weet het ook niet hoor.

Shir, wees welkom en blijf schrijven.
Goededag allemaal.

Ben bezig met opdrachten voor mn werktraject. Eén vd vragen is wat ik zou doen als ik nog slechts een jaar te leven heb. Ik zou zo ongeveer doen wat ik nu aan het doen ben.
Blij zijn met mn lief, tijd met elkaar doorbrengen, mn hondjes, familie en vriendinnen ontmoeten. In de winter voor mn houtkachel, rust, stilte, oed esprek.
Werken in de tuin, 's ochtends om 4.30 wakker worden van een oorverdovend concert vd vogels, iets later met een kopje koffie in het ochtendzonnetje. Niet drinken en blijven werken aan m nuchterheid, blij zijn met elke dag.

En, eerlijk is eerlijk, zo'n heerlijke zonvakantie op Aruba ofzo. Zon, zee, strand, hutje vlak bij zee, snorkelen en zwemmen met dolfijnen.

Kortom, ik ben aan het doen wat ik wil doen. Die vakantie zal nog even op zich laten wachten en het zwemmen met de dolfijnen wrs ook wegens geen geld.:(:)
Maar het is fijn te constateren dat ik doe wat ik wil doen.

Heb een fijne dag allen.
One day at a time. Morgen is pas morgen. Vandaag drink ik niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Kirky.

Een kind van een alcoholist lijkt me nog veel erger als er zelf een zijn want zo'n kind ziet wat we doen/gedaan hebben terwijl wij het niet zagen.

Kan nu alleen maar zeggen dat en alcoholist zijn/haar roes uit slaapt en wel weer thuis komt maar daar heb je weinig aan als je je zorgen maakt als kind.

Kan dus weer eens de juiste woorden niet vinden:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee BB we waren samen op vakantie in Egmond aan zee en voor 2 minder validen was dat een hele reis hahah want de ene heeft een koffer en wij moesten ook nog eens scootmobiel, rollator en de rest mee nemen. Was een heerlijke vakantie samen en ben erg dankbaar dat dit via hier tot stand is gekomen. Heerlijk al vroeg naar het strand met Banjo en daarna een hapje en Caro schilderen en drupje een boek lezen. Tussendoor heel veel kwebbelen en de avond lekker voor de buis, wat een rust........Praat weer voor mijn beurt geloof ik want je vroeg het aan Caro:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...