Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 133
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst
quote:

Originally posted by: roos2303

en ook: wat als ik ben gestopt? wat en wie ben ik dan nog? wat zal er allemaal anders worden?

Roos allereerst stop met drinken dat geeft alleen maar schuldgevoel en drink thee of iets dergelijks, hak die knoop door.
Wat als je gestopt bent? je lichaam zal zich ontdoen van de giftige stoffen van alcohol daar moet je even doorheen.

Wat en Wie ben ik dan nog? Dan ben je roos(je eigen naam) een vrouw om van te houden, die zichzelf na een paar dagen ineens veel beter gaat voelen en er veel beter uit gaat zien

Wat gaat er allemaal veranderen?
JIJ, die ineens na een paar dagen de wereld van een veel zonniger kant gaat zien, die alles beter kan relativeren, je word opgewekter hebt weer meer zin om spontaan dingen te doen.

`t is niet eng om bang voor te zijn hoor je krijgt er zoveel moois voor terug, gewoon doen en jezelf iedere dag voornemen om de eerste niet te nemen.:present:
Geplaatst

Yep! Trusten allemaal!

Roos, blijf schrijven!
Het is een proces

Wat zei Water nou net?
Nou ja, die had gelijk!

;)

Hee Albert! Ja helemaal!
Fijn dat je zo goed gaat joh!

Geplaatst

Roos,
Welkom hier.
Ik heb zelf ook met angst en beven gezeten. Er is heel goed te leven zonder de drank. Het gaat zelfs stukken beter zonder. De verslaving voedt de angst.
Zorg dat je geen drank meer in huis hebt. Dat is het allerbelangrijkste. En natuurlijk is het het beste om de komende maanden gelegenheden met drank gewoon te mijden. Verzin maar een goeie smoes om ergens niet naartoe te gaan. Per slot van rekening kent de alcoholist (w.o. ik) ontzettend veel smoezen. Gebruik dit smoezenboek desnoods om niet in moeilijke situaties te komen.
Ik kan je ook van harte de internetbehandeling van www.alcoholdebaas.nl aanbevelen. Anoniem, in je eigen tijd en tempo en doeltreffend.

Albert,
Lief dat je voor Roos opblijft.

Ik ga weer slapen (ik heb al van 20.30 tot 22.50 geslapen) en hoop dat ik me morgen weer kiplekker voel.

Slaap lekker allemaal.

Geplaatst

echt mensen, heel erg bedankt voor de reacties. ik wist niet dat hier de mensen elkaar zo steunen.
en ben ook blij om te weten dat er meer mensen zijn die het moeilijk hebben.

tja ik weet het ergens ook wel. wat kan er gebeuren als ik stop? kan er alleen maar beter op worden!
maar die eerste dagen,,..enge dromen,slecht voelen en bang zijn.
het zit idd gewoon in mijn hoofd.

wat erg eigenlijk dat ik refusal dan een paar dagen later kan nemen. maar goed, ik blijf hier zeker lezen en als het me lukt ook schrijven. ik moet er gewoon door heen die eerste paar dagen.
het kan gewoon niet meer zo. ben nog zo jong en heb twee kindjes waar ik vreselijk veel van hou. ik wil niet dat ze mij later herinneren als een gestoorde bezopen moeder.
ok, ik drink alleen als ze naar bed zijn, nooit overdag ofzo. maar kinderen voelen en weten meer dan we denken.

ik volg een leefstijltraining en die is 1x per week. heb er veel aan maar naar mijn mening is 1 x per week wat te weinig.
ik kan ook een dagbehandeling gaan volgen maar dat is niet te combineren met de kinderen.
verder heb ik ook gesprekken. meestal 1 x per week en dat is met de vrouw die ook die training geeft.

voorlopig idd maar alles vermijden wat met drank heeft te maken. tja bijna iedereen die ik ken drinkt, maar wel sociaal dan.
de winkel blijft het moeilijkste punt. woon midden in een stad en het is overal binnen hand bereik.
boodschappen doen of al langs een winkel lopen is al zo moeilijk.
iedere dag neem ik het me voor: niet drinken! maar ja, alleen al als ik de kinderen op haal kom ik langs drie winkels en vaak heb ik wat nodig waardoor ik toch naar binnen moet.
het gevecht is gewoon zo erg en constant aanwezig. wel niet drinken? waar ga ik het kopen? wat koop ik erbij zodat het niet opvalt dat ik alleen drank haal? hoeveel kan ik drinken die dag?

sorry een heel verhaal en ik kan er over door blijven gaan pff.
ben zo blij dat hier mensen zijn die begrijpen hoe het is.

net even een vriend van me gesproken en hij komt zometeen naar me toe.
ben dus gelukkig niet alleen vannacht!

sterkte en alles aan iedereen en bedankt!

X

Geplaatst

Roos, volgens mij mag je de refusal wél eerder innemen. Ik mocht het in ieder geval wel toen ik ermee begon.
Misschien morgen even navragen bij de huisarts?
Succes!

Geplaatst

Roos, zijn winkels waar ze geen drank verkopen even een oplossing? brood bij de bakker, groente en zo bij de groenteboer, vlees bij de slager? probeer jezelf in bedwang te houden qua drank `t is namelijk de alcohol die je roept en niet jijzelf. en ook geen drank in huis halen, veel water drinken en thee, ik dronk iedere avond 2 potten thee weg het helpt, ook genoeg te eten in huis halen want je gaat meer eten.

Geplaatst

tijdens het typen zijn er meer reacties bij gekomen lees ik nu.
echt ik kan wel huilen zo lief vind ik het allemaal.
en ook geeft het me meer en meer kracht om écht door te zetten!

bedankt iedereen! ik verwacht zo mijn bezoek en ben dan weg.
slaaplekker aan iedereen en bedaqnkt aan .... die voor mij wilde wakker blijven.
hopelijk kom ik ook ooit zover dat ik mensen kan helpen en steunen op deze site.

Geplaatst

Hallo Roos,

Ik las je noodkreet. Floortje schreef dat je 2 á 3 dagen droog moest zijn om refusal te nemen,
ik was maar 1dag droog en ben niet ziek geworden ondanks dat ik met 2pillen per dag ben
begonnen.
Ik weet niet of je een baan heb en moet werken want je kan wel moe en slaperig worden.
Ik heb de eerste week eindeloos veel geslapen en er aan toegegeven. Eigelijk was dat wel lekker,
en ik had steeds in mijn hoofd ik kan niet drinken dus ik hoef er ook niet aan te denken,
een rustig gevoel eigelijk.
Ik weet wel dat niet iedereen eender reageerd op med. maar ik schrijf het omdat het misschien de angst een beetje bij je weg kan nemen.
Ik ben nu ruim 9 weken zonder alc. en gebruik nog 1/4 refusal per dag.
soms heb ik nog wel zin in een glaasje en dan denk ik ; ik stop met refusal, maar 's mo. neem ik het toch weer netjes in. Het is soms wel even moeilijk maar je krijgt zo'n rust, echt heerlijk.
Jezelf hervinden heeft tijd nodig maar dat komt heus ook.

Liefs, Catie.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...