linde Geplaatst 16 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2009 Hoewel ik nog wel heel erg nieuw ben lijkt het me heel leuk (en nuttig!) om mee te doen hier als dat mag.Ik wil dan iedereen die me nu nog vreemd is dan ook een hele mooie dag wensen al realiseer ik me dat voor de mensen die nog erg moeten worstelen misschien wel een hele opgave zal worden maar toch: Vat moed je hebt zoveel te winnen! Zoals ik bij mijn kennismaking al schreef worstel ik met het gevoel van nooit meer, na drie jaar nog. Binnenkort ga ik een weekje er tussen uit en de combinatie van uit zon terrras en plezier roept het verlangen naar een glas op en mijn stomme hersenen willen er maar niet aan dat het met het eerste glas al mis gaat. Kunnen jullie me even omp mijn falie geven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 16 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2009 Hi Linde,Welkom hier..Heel herkenbaar wat je schrijft...Ik ben 2 weken een weekje weg geweest met vriend en kids.Ook zo leuk met terrasjes, wijn, bij de lunch, op het strand etc.En dan nog een beetje opgelet ivm de kids.Meid, ik was gebrooooken toen ik thuis kwam.Als jij het bij 2 a 3 drankjes kunt laten op vakantie per dag en 2 dagen in de vakantie gewoon niks, dan kan je dat doen.als jij weet dat dat meer wordt...heb je je antwoord.maar ja, hoe ga je het aanpakken?maak er wat van... je kunt elke dag meeschrijven bij ditjes en datjes, gewoon meedoen...veel liefs, lian Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2009 Dag Linde.Op je falie geven kan je zelf vast goed genoeg.Je kan ook mee schrijven op ditjes datjes en dagdraad.Als je al drie jaar droog staat ken je het plezier van niet drinken. Wat is jouw trigger dat je het toch weer denkt te gaan doen?Op al die terrasjes serveren ze ook lekker bubbelwater. En het echte swingen zit in jezelf, daar heb je geen alcohol voor nodig.Is dit genoeg falie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
linde Geplaatst 16 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 mei 2009 lianne en vie, dankjewel hoor. een beetje harder aanpakken mag bij mij ook. weten jullie wat het is? ik kan niet uitstaan dat ik mezelf niet in de hand heb, dat drank sterker is dan ikzelf en als je je verstand gebruikt moet je toch na twee glazen kunnen zeggen:zo is het genoeg. maar als ik denk aan de verwoestende obbsessie die zich van mij meester maakt als ik met drank bezig ben denk: nee dat nooit meer! nooit meer wakker worden en niet weten wat er is gebeurd, nooit meer bevend de fles aan de mond zetten omdat drinken uit een glas niet gaat, nooit meer denken wat heb ik gezegd en gedaan, nooit meer de moedeloze hopeloze blik in de ogen van de mensen die(hoe bestaat het met zo"n zuiplap?) toch van me houden. nee dat nooit meer! maar waarom dan tooch die verleiding, na 3 jaar nog, zou het nooit ophouden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 16 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2009 he linde,is dat echt gebeurd van die fles aan je mond?dat moet je echt stoppen joh!ben je al naar de huisarts geweest? daar moet je je niet voor schamen hoor.er zijn genoeg medicijnen die als je dat wilt, je door de 1e tijd heen kunnen helpen.in combinatie met hulpverlening..ga je met drinkende mensen op vakantie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2009 Dat heet verslaving Linde. In mijn dranktijd schonk ik de wijn altijd in een mok met een oor er aan, dat dronk wat steviger. Ik ben nu, met een kleine onderbreking vorig jaar juni, bijna twee jaar drankloos. En naar mijn ervaring gaat het nooit meer over. Die trek, die hang naar "iets" blijft. Maar is dat erg?Sommige dingen blijven nou eenmaal.Zelf verlang ik nog steeds naar mijn moeder die in 1996 is overleden.Ik heb een vriendin die nog steeds treurt om haar kindje dat maar 1 dag mocht blijven leven. Ook al weer drie jaar geleden.En hoe stom het ook klinkt, ook het afscheid van drank kan pijn doen. Maar is er dan een andere optie? De drank heeft je blijkbaar niets goeds opgeleverd.Rouwen moet je doorleven, en doorleven gaat het beste nuchter. Ook rouwen dat je niet meer kan/mag/hoeft te drinken.Sterkte en succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
linde Geplaatst 16 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 mei 2009 Wat zijn jullie allemaal aardig en meelevend/denkend! het is fijn dat jullie de dingen die ik krabbel herkennen. Ik wil ook zo graag iets betekenen voor "worstellenden". Het is zo fantastisch om helder en nuchter te zijn, te tintelen en het leven fijn vinden, een volwaardig leven te lijden, ërbij"horen. God wat voelde ik me er nìèt bijhoren als ik voor de 2e of zelfs 3e keer de supermarkt inwaggelde omadt ik de gedachte niet kon verdragen dat ik zonder drank zou zitten. Ik hoopte altijd maar dat het niet op zou vallen, nu weet ik wel beter! natuurlijk viel het op!!! waarschijnlijk was ik bekend als de bonte hond!naast de ellende die ik mijn dierbaren en vooral mijn kinderen aandeed haatte ik nog het meest de onvrijheid tav de drank, de drank was mij de baas en niet andersom. dat gevoel heb ik trouwens nog hoor, ik kan mij niet meten met de drank, ik verlies onherroepelijk het gevecht!, bedankt dat jullie dat nog eens bevestigd hebben door jullie reacties! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 17 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 dus wat ga je nou doen op vakantie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
linde Geplaatst 17 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 Lianne, ik ga heerlijk fietsen met mijn vriend en verder erg dapper zijn en niet drinken! Ik wil nooit meer komen waar ik geweest ben en de enige garantie die ik heb is nooit meer beginnen! Maar blijf het erg vinden. Als er een pil of ingreep mogelijk is waarna je "normaal"kan drinken ben ik de eerste1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden