Spring naar bijdragen

donderdag 21 mei


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 113
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen. Ik wil iedereen die dat nodig heeft heel veel sterkte wensen! Of dat nou is om te stoppen met drinken of ziek is! Ik hoop dat wie ziek is en goede behandeling kan krijgen, gelukkig staan we niet meer zo weerloos tov ernstige ziektes als 50 jaar geleden! En iedereen die strijd moet leveren tegen de drank: Probeer het weer opnieuw, geef het niet op! Ik heb het ook zo vaak weer opnieuw geprobeerd, vaak gedacht ik kan het niet, het lukt me niet maar toch nu 3 jaar zonder. De aanhouder wint! Mijn 18 jarige zoon kwam in het holst van de nacht thuis, ik was erg boos dat hij niet even gebeld had maar een discussie om half vier s"nachts is niet zo zinvol. Dus vandaag maar. Ik ga vandaag een prachtige fietstocht maken met mijn vriend, heerlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook een hele goedemorgen allemaal,

Eerst aan de zieken van harte beterschap. Blijf vechten en geloven. Sterkte de komende tijd.

Vannacht slecht geslapen. Maar goed dat zal wel weer goed goedkomen.

@Linde hoe is het met je zoon gegaan, is hij nog thuisgekomen, ik kan me je ongerustheid goed voorstellen.

Fijne dag allemaal :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy,
heel veel sterkte :heart:

Druppeltje,
er wordt hier ook aan jou gedacht! :heart:

Blacky,
hou je taai! Veel KMW! :heart:

Rapilos,
heel veel sterkte!! :heart:

Tina,
:present: hou je taai!

Vie,
ik hoop dat de opname in het zieken huis resultaat gaat hebben! Het is me onduidelijk of je nu al beter zou moeten gaan horen of niet!

Alle anderen: jullie zijn knokkers. Laat de alcohol je leven niet regeren! Vecht terug! Op de korte termijn is dat lastig, op de langere termijn krijg je er veel voor terug!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Linde, blij te lezen dat hij om half 4 toch thuis kwam, poeh wat zal jij in spanning hebben gezeten!

Hannah, 7 uur slaap, heerlijk!! nu nog wat beter verdelen over de nacht ;)
heb daar wel over zitten nadenken, over dat slapen.
Ik ben op zich een goede slaper, met drank al helemaal, dan zoop ik mezelf zo ongeveer in een coma.
20 jaar geleden werkte ik nog in de zorg en daar draaiden we slaapdiensten, van 4 uur smiddags tot half 10 sochtends.. Daar sliep ik niet al te best en dat werd nog slechter toen er steeds moeilijkere bewoners bijkwamen. Toen ben ik langzaam wat pilletjes gaan jatten van bewoners, vooral seresta, om mezelf staande te blijven houden in die slaapdiensten. Thuis nam ik ze toen nog niet, alleen op mijn werk als ik het gevoel had het niet aan te kunnen.

Later, ook in de dagbehandeling, ben ik dat meer gaan slikken om de stress de baas te kunnen en moet zeggen dat het me vaak wel hielp om de scherpe kantjes van dingen af te halen en het weer hanteerbaar te maken. De laatste 10 jaar is het gebruik overdag afgenomen maar neem ik het nog savonds voor het slapen gaan omdat ik van mezelf weet dat een nacht slecht of niet slapen ongeveer net zo werkt als een kater. Ik ben de hele dag daarna van slag.

Inmiddels slik ik dus al bijna 15 jaar seresta voor het slapen gaan, volgens artsen werkt het allang niet meer maar als ik het niet neem dan lig ik te woelen en raak ik in paniek en dat wil ik niet. Slaap is bij mij echt broodnodig om weer rust in het koppie te krijgen en de volgende dag weer uitgerust met een ge-reset hoofd te kunnen beginnen.

Sinds dat ik ritalin slik ben ik de antidepressiva aan het afbouwen en nu ook de seresta. Ik zat eerst op 20 mg voor het slapen gaan, nu inmiddels al een tijdje op 10, vorige week 1 avond geprobeerd zonder maar dat was geen succes. Gisteravond heb ik een halve genomen en goed geslapen. Nu ik het vertrouwen heb dat het met een halve ook lukt (5 mg) wil ik dit proberen door te zetten en kijken of ik het af kan bouwen.

Als ik hier lees dat er mensen zijn die maar 4 uur slapen dan heb ik daar diepe bewondering voor dat je dat vol kan houden... Mijn piekerhoofd heeft 6 tot 8 uur slaap nodig om weer te herstellen, zonder dat draai ik door.
Ik ben wel blij dat de ritalin schijnbaar zo goed zijn werk doet dat ik toch de AD en de seresta durf af te bouwen, eerder durfde ik dat niet!

Vandaag wil ik naar het 'drankkot' van mijn ouders gaan, ik moet daar grasmaaien en het is ook wel even goed om hier weg te zijn. Ik neem mijn hardloopkleren mee en ga lekker in de duinen hardlopen en als de zon nog gaat schijnen dan even de zon pakken in hun tuin of wie weet met hond naar het strand. Een vakantiedagje dus! Op stap met de spartamet ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vanuit een zon overgoten belgie wens ik jullie allemaal een fijne en nuchtere dag toe :present:
en gem ik ben taai als een kraai ;) fijn je te lezen .
ik begin aan mijn eerste vrije dag van 5 vrije dagen , heb vrijdag betaald vrij gekregen van mijn werkgever ......fijne werkgever heb ik :heart:
zo en nu iets van arbeid verzetten
rudy , rapilos en nog andere welke niet lekker in hun vel zitten denk aan jullie
toitoi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,
felicitaties terug, voor 2 jaar min 1 maand! Ik tel niet meer, maar nu je me erop attent maakt ga ik er morgen wel even aandacht aan besteden. Tenslotte zag mijn leven er 2 jaar geleden heel anders uit!! Hetzelfde geldt voor jou!
Ik ben trots op ons alle twee en de mensen hier die sinds ze hier zijn gaan schrijven anders met hun drankgebruik zijn gaan omgaan!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah, dat snap ik, dat je hoofd overloopt na een veel te korte onrustige nacht.
Er zijn wel dingen die helpen, sporten, wandelen, (maar niet zwerven in jouw geval ;) misschien een leasehond nemen?), fietsen.
Bewegen zorgt wel voor meer ontspanning in je hoofd en een vermoeider lichaam. Ook krijg je andere indrukken als je wandelt of fietst,

Ik merk dat overdag bezig zijn wel helpt, afleiding, lichamelijke inspanning, iets doen waar je voldoening uit haalt, prettige stofjes maak je dan aan en die onderdrukken het piekeren.
Er zijn inderdaad ook slaapcursussen die je kan volgen.

Dat op je tandvlees lopen en daar ontstekingen van krijgen is niet zo raar. Ik heb een periode echt als een blinde doorgehobbeld, het moest maar eens afgelopen zijn met dat gemiep van mij, dus alles aangepakt en maar doorgaan en maar doorgaan, vooral niet voelen. Als andere mensen dat konden moest ik dat ook kunnen.... uiteindelijk kreeg ik toen reumatoïde artritis en kon ik dus letterlijk niet meer doorjakkeren. Ik heb toen 2 jaar bij een reumatoloog gelopen voor dat dat weer onder controle was en daarna dagbehandeling waar ik leerde te luisteren en te vertrouwen op mijn gevoel.. gelukkig is de RA nooit meer teruggekomen.
Ik zie hetzelfde bij een kennis van mij die gaat ook maar door en door. Die loopt nu al bijna een half jaar (nou loopt niet dus) met hielspoor. Ze wil er niet aan dat dat psychisch is maar ik ben er van overtuigd dat dat wel zo is.

soms doet je lijf rare dingen met je als je niet ingrijpt.

Gem, wat is er veel veranderd he in die 2 jaar!! Hoe is het nu met je werk? Jij bent ook van ver gekomen en gaat ook nog ver komen.!!!

en waar is nou die zon die ze vandaag beloofd hadden? en die zomerse temperaturen? ik baal hier wel van, zou lekker een dagje op stap maar heb het koud nu en geen zin om de deur uit te gaan. Veel te grijs hier!!
Eerst maar eens douchen en mijn huis opruimen.. ja nog steeds.. dat schiet maar niet op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, heel veel sterkte!!


Poeh..poeh, 4 dagen bijlezen is veel werk. Hoi :)
4 Dagen geen computer gezien...alleen in real life vertoeft. Is me goed bevallen, heel goed bevallen zelfs maar wel intensief. Moeniegekker worden...pffff.
Mensen, mensen dilemma....ben tot over mijn oren verliefd. Voelt fantastisch en het is de waarheid, geen bevlieging....een volwassen afweging moet ik maken, dat wel. Valt niet mee.
Met 2 vrouwen kun je niet tegelijk door 1 deur.
A. was mijn vriendin, 21 jaar een latrelatie gehad....toen kwam M.
Met A. sinds november weer bij elkaar en dat voelt goed. We kennen elkaar door en door en in de 8 jaar dat we elkaar niet gezien hebben is er veel veranderd, in positieve zin. Geborgenheid, warmte en vertrouwen...opleving van een oude vriendschap, dieper...rijker.

Maar op N. ben ik nu verliefd geworden (ken haar al maanden) en zij op mij. En de afgelopen twee weken sloeg de vonk over, hebben we de stap gezet ....houden van is het geworden....én het klikt beter. We passen beter bij elkaar, in alle opzichten. Allereerst heb ik vanuit mijn gevoel een afweging moeten maken naar wie mijn hart het meest uitgaat...kom in alle opzichten op N. uit, kan er niets anders van maken.
Nu is mijn hoofd helder, de roes voorbij. Ga zometeen met lood in mijn schoenen naar A. moet het haar vertellen...want ik wil geen gesjoemel! Ik schrijf het nu bewust hier van me af want ik wil het niet uitstellen, haar niet extra pijn doen door het te verbergen....daarbij, de waarheid komt altijd aan het licht! Een vrouw voelt dat.
Het is duidelijk voor wie ik kies, dus nu wil ik daar volwassen mee omgaan. Ik vind het zo pijnlijk voor haar, niet voor mijzelf want ik moet mijn hart volgen....en mijn hart gaat volledig naar N. uit.

Ik wil een compleet nieuwe start maken in mijn leven, ik ben er aan toe en daar hoort de liefde bij die het meest compleet IS.

Wens me sterkte, ik wil er zorgvuldig mee omgaan want ik heb respect voor A. Ze is er voor mij geweest de afgelopen maanden, maar ik ben er ook voor haar geweest, oprecht en voor 100%.

Ik vind het zo kl@te voor haar want het is de 2e keer....weer moet ik afstand nemen. Wel hebben we die mogelijkheid niet uitgesloten, hebben het er al eerder over gehad dat DIT ons beide zou kunnen overkomen.
Het is zoals het is. En vooral een alkie moet niet sjoemelen...ik heb met drank gesjoemeld en dat is in het verleden ten koste van onze relatie gegaan. Dus als ik naar iemand eerlijk moet zijn is het wel naar haar.
Zal haar recht in de ogen kijken want ik hoef me zeker niet te schamen. Het is een weloverwogen besluit.

Fijne dag allemaal, ga ik er ondanks alles toch van proberen te maken...wish me luck :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, sterkte en wees respectvol, A mag hier heel verdrietig en boos over zijn dus zeg dat haar maar en nee ik sta nu ook niet graag in haar schoenen.
Helaas laat de liefde zich niet afdwingen.
heb je al wat gehoord van PsyQ trouwens?

Darjeeling, wat een heerlijke kat heb jij, die van mij is wel even anders, die hangt het liefst met haar nagels in mijn been en dan nog een paar tandjes erbij, altijd gevaarlijk in de zomer ;)
Ze ligt savonds wel op bed naast me maar als ik haar dan wil aaien zitten die nagels en die tandjes in mijn arm. Het is nogal een wilde dame!! Toch is ze dol op mij en ik op haar

Druppel, hoe is het met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas dat wil je niet weten. Moet de boodschappen doen via internet en doe dat op maandag maar heb dat na de val gedaan en blijkbaar kreeg mijn kop ook een tik mee want ik heb geloof ik de hele supermarkt besteld en snap er niets van hahaha. Probleem is dat ik me nu suf aan de groenten zit te snijden om ze in de diepvriezer te krijgen maar die zit al vol en heb nog zoveel liggen. Na 2 bakjes frambozen gegeten te hebben zag ik ook nog 10 kilo appels liggen en zoek me suf naar de yorhurt die ik altijd bestel. Bolletjes musli lust ik niet en helemaal niet net tig blikjes kattenvoer. Kwam net weer een tube tandpasta tegen waarvan ik er maar 3 in de kast heb staan pppppppppfffffff Gisteren kwamen ze de lading brengen en vond het al zo veel en vooral duur, nu begrijp ik dat wel. Enfin ik heb het nooit saai met mezelf hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...