CPAS Geplaatst 21 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2009 Tapas,Gaat die hond niet gezellig samen met Tapas en Kaatje in de mand liggen pitten?Vie,Tuurlijk is er niks mis mee om op het gewicht te komen waarbij je je lekker voelt.Je moest eens weten hoe vaak ik mij extra heb moeten voeren om niet te mager te worden.Niet omdat ik dan niet mooi vond, maar onder de 55 kg had ik toch beduidend veel meer pijn van mijn pms. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 21 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2009 Dank voor jullie reacties vanmorgen Ja werkelijk, ik sta er zelf ook van te kijken dat de ontwikkelingen in mijn leven elkaar zo snel opvolgen....en dat ervaar ik omdat ik rust in mijzelf kan bewaren. Daarbij ben ik helder en overweeg wel degelijk wat er aan de hand is. Het is dan ook zuiver wat met me gebeurt (en N.) en wat het mooiste is (en daarbij heb ik diep respect voor A. ) dat ZIJ het ook zo kan zien.Heb het haar meteen bij binnenkomst verteld. We hadden een plan voor vandaag, plantjes kopen voor in haar tuin en ze was zich van niets bewust. Heb het dan ook niet lang geheim hoeven houden....gelukkig maar, want het is de laatste week pas voor mij en N. overduidelijk geworden.De liefde laat zich niet dwingen; je weet pas dat het echt is als je er werkelijk niet omheen kunt en dat heeft A. gelukkig voor waar aan kunnen nemen. Daarbij heeft ze ook nog onzelfzuchtig gereageerd. Natuurlijk had ze verdriet, ik ook. Had dit een maand terug niet kunnen bedenken dat het zo zou lopen. Ik was net zo emotioneel als haar toen ik het vertelde en al gauw bungelden zowel bij haar als bij mij de tranen. Was verdorie ook serieus met onze hernieuwde vriendschap bezig. Wel frappant is, dat we elkaar maatjes noemden...van het begin af aan alsof we ergens wisten, dat er nog iets stond te gebeuren. In het begin hebben we dan ook afgesproken dat hoe het ook zou lopen we eerlijk tegenover elkaar zouden zijn en we zeker geen relatie onder een dak wilden. Ik heb woord gehouden en daar ben ik blij om, klinkt misschien vreemd maar zelfs ook trots op! Ik hoef me niet te schamen het is immers geen bevlieging en ik ben ZEKER NIET het type dat halsoverkop verliefd raakt.Al vrij snel nadat ik het verteld had (natuurlijk werd ze eerst boos), konden we er rustig over praten.Wat ik helemaal wonderlijk vond is dat A. (zonder om bedenktijd te vragen) aangaf onze vriendschap iig te willen behouden en daar kon ik volmondig ja op beantwoorden.Heb die mogelijkheid voordien ook met N. besproken en zij gaat daar ook mee akkoord; dit is immers van waarde voor A. en mij, en dat kunnen we zomaar niet uitvlakken.Ik vond haar sterk en dat ontroerde me diep want daarmee bewijst ze dat ik ondanks alles voor haar van waarde ben...ik voel dat ook zo! Wat ze me wel duidelijk maakte is dat ik NOOIT MEER op voet van een relatie haar tegemoet kan treden; dat is nu echt voorgoed over...los van hoe het verder met N. zal gaan en dat is duidelijke taal waar ik me helemaal in kan vinden.Dit laatste half jaar heeft ons beiden emotioneel sterk gemaakt want we hebben dit goed kunnen handelen en daarover ben ik blij en vooral dankbaar naar haar toe. Ze gunt het mij en dat vind ik groots.Daarna zijn we (wonderlijk!) toch die plantjes gaan kopen want we wilden elkaar zomaar niet met gemengde gevoelens achterlaten. Het bleek een goedkoop adres te zijn, die kweker.Onze grote fietstassen zaten boordevol, het krat onder de snelbinders ook. Nogmaals wonderlijk... dat we er toch een fijne dag van konden maken. Natuurlijk wel met afentoe een diepe zucht en tranen in de ogen.Twee keer zijn we onderweg afgestapt om even op een bankje te gaan zitten en elkaar in de ogen aan te kijken....zonder woorden en vanuit een verstandhouding die woorden overbodig maakten.Ik vind het knap van ons beiden en zal die rit beladen met planten in bloei nooit vergeten.Zaterdag gaan we ze samen in de grond zetten.Morgen wordt een dag om op mijzelf te zijn. Ben daarna wel naar N. gefietst om het haar te vertellen. Even wat gegeten en beiden bewust besloten dat ik bij haar niet zou blijven....zij heeft immers na deze intensieve week ook de tijd nodig om het allemaal te laten bezinken.Ik voel me vredig, vrij en niet bezwaard. Wat levert het veel op als je duidelijk weet keuzes te maken en wat is dat tegelijk een verschil met het uitstelgedrag van het verleden.Hoofd in de wolken? Nee. Verliefd? Ja. Emotioneel uit balans? Nee.N. is mijn nieuwe vriendin en ik ben haar nieuwe vriend en we gaan daar iets heel moois van maken....we hebben al op een integere manier bewezen dat aan te kunnen. Open en eerlijk en daarom weten we nu al wat we aan elkaar hebben....en dat is mooi. Het verschil met de (vriendschaps)relatie die ik met M. en nu dus ook A. heb gehad is, dat ik samen met N. nu WEL voor een volledige relatie kies, met alles erop en eraan....door dik en dun. We houden onvoorwaardelijk en diep van elkaar. Ben nog nooit zo verliefd geweest maar het stadium van vlinders in de buik ben ik ontgroeid en dat maakt het gevoel rijper; ongetwijfeld speelt mijn leeftijd en wat ik heb meegemaakt een rol.Ik ben werkelijk gegroeid en durf mezelf met recht volwassen te noemen....voor N. geldt zeker hetzelfde, gezien de rust die zij uitstraalt.A. zal ik in mijn hart blijven dragen en daarom kan onze vriendschap, hoe beperkt in tijd dan ook vooralsnog een plaats hebben.Klinkt jullie misschien lyrisch of euforisch in de oren maar dat is het zeker niet.Gelukkig drinkt N. zelden en ze heeft absoluut geen problemen met drank....kan het zelfs niet verdragen als ze meer dan 2 glazen drinkt. Uiteraard weet ze van mijn verleden dus op dat vlak is er ook duidelijkheid.Wil dit graag met jullie delen omdat sommigen van jullie mij al langer kennen :huh:Wees gerust, ik weet waar ik mee bezig ben Nog effe bijlezen.Formulering Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 21 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2009 Lekker handig dat ik nu pas de droger aan doe! Het is hardstikke warm hier en ik moet zo gaan slapen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fiet Geplaatst 21 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2009 Har ik ken je niet maar gun je dit van harte. Liefde kan een zegen zijn... en niets is onmogelijk tot je stopt te geloven dat het kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fiet Geplaatst 21 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2009 quote: Originally posted by: linde<knip>Alcoholisme is een ongeneeslijke dodelijke ziekte. <knip> Alcoholisme is geen ziekte- het is een zelfveroorzaakte verslaving. Voor de rest klopt je verhaal maar we zijn géén slachtoffers, wij allen hebben onszelf dit aangedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flocko Geplaatst 21 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2009 Hoi Allemaal,Even een tijdje niet op het forum gezeten, had het druk en was ziek.. Zielige darmpjes die echt alle energie uit je lichaam trekken..Gisteren heel veel geslapen, in de namiddag kwam mijn moeder, ze logeert een paar dagen bij mij. Even een enorm trekmoment, want meestal gezellig in het zonnetje een borrel en toastjes etc. Mijn nieuwe vriend en zij maar kletsen en wijn drinken.. Ik werd er moe van. Wilde om 12 uur al naar bed, maar er moest nog een fles open.. Dus uiteindelijk om 02:00 uur iedereen naar bed. Vanochtend was ik weer blij EN nuchter, dus geen kannen water nodig zoals zij! En met extra veel plezier de Refusal ingenomen.Ik ben nu 22 dagen nuchter, nog nooit zo lang volgehouden!!!!!!!!!!!!Iedereen veel sterkte, ik probeer de draadjes nog bij te gaan lezen, en ook veel plezier en kracht toegewenst!!Greetz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 21 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2009 Har, ik vind het goed dat je zo duidelijk en eerlijk tegen iedereen bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 21 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2009 Wat goed, Flocko! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 21 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2009 Met de deur open koelt het wel lekker af nu Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 21 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2009 Dank jullie FF en Fiet. En nu ga ik echt de rust nemen waar ik zo'n behoefte aan heb.Lieve groetHar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2009 Har, goed van jou hoor. Er is niets zweverigs aan een nieuwe liefde krijgen, dat overkomt bijna iedereen wel eens.En vrienden blijven met een ex(maatje) kan ook heel goed. Al is mijn ervaring dat dat, met een nieuw leven, toch altijd langzaamaan verwatert.Fijn dat het allemaal zo goed is verlopen. Vast een gevoel van zelfrespect dat je duidelijk bent geweest.En nu gun ik je je rust.FF, zou jij jezelf als een praktisch mens bestempelen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 21 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2009 Vie, ik kan ineens heel prakisch zijn, maar vaak reageer ik op mijn gevoel.Ik heb mijn Valeriaan genomen, vergeten om het eerder te doen, en ik ga naar bed!Het is gelukkig gelukt om vandaag niet te drinken.Iedereen weltruste! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2009 quote: Originally posted by: Fietquote: Originally posted by: linde<knip>Alcoholisme is een ongeneeslijke dodelijke ziekte. <knip> Alcoholisme is geen ziekte- het is een zelfveroorzaakte verslaving. Voor de rest klopt je verhaal maar we zijn géén slachtoffers, wij allen hebben onszelf dit aangedaan. Ik heb toch nooit de bedoeling gehad om verslaafd te raken aan alcohol.Maar dodelijk hoeft de ziekte alcoholisme niet te zijn.Deze ziekte kan weliswaar niet genezen worden, maar door een streng dieet (i.e. geen alcohol meer nuttigen) kan de ziekte tot staan worden gebracht en is er een goede kans op grotendeels lichamelijk en geestelijk herstel. Maar alleen stoppen met drinken is niet genoeg. Werken aan de mogelijke oorza(a)k(en) is ook nodig voor het stabiliseren. Het blijft namelijk een chronische aandoening. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 21 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2009 Har, dat heb je volwassen aangepakt, je bent gegroeid!!!! Hond is net opgehaald en buurvrouw neemt gelijk mijn hond mee om uit te laten. kan ik zo lekker gaan slapen.. best wel moe!Hier achter in de steeg hoor ik van alles, moet wel lachen, er staat een lamp in de steeg, een hele saaie lantaarnpaal en daar hebben ze een oranje doek overheen gegooid, ziet er erg mooi uit wel Nou, nog even wachten tot hond weer thuis is en dan lekker naar bed!!!!!!!!!!!mee eens Corinne, het is zeker zo dat er een gen in ons zit wat ons verslavingsgevoelig maakt voor alcohol, maar de keuze om te gaan drinken maak je zelf net als de keuze om er mee te stoppen.Het gaat niet vanzelf, je moet er hard voor werken. Ik denk wel dat we een grote overeenkomst hebben als (ex) drinkers en dat is helaas dat we nogal negatief over onszelf denken (of dachten)Drinken is zelfvernietiging en toch doen of deden we het.Dat is mijn grootste les geweest, niet meer drinken is veel beter voor mijn zelfbeeld en zelfvertrouwen en ik ben de moeite waard om goed voor mezelf te zorgen.Dat maakt ook dat ik het al 2 jaar volhoud (- 1 maand;)) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden