Vie Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Hallo, wat zitten veel mensen hier vanavond in de hunkerstand.De kwijlstand. De hondjes-van-pavlov-stand.Wat is dat toch, het idee dat drank een beloning zou zijn? Maar uiteraard zou ik dat met mijn ervaring in het verleden als beste moeten weten.Er is bij mij iets gebeurd bijna twee jaar geleden, dat ik dacht: gadver, waar slaat dit op! Dit ruïneren van mijn gezondheid, humeur, relaties, uiterlijk en hersencellen.En ook: waarom alternatieven nemen zoals snoep, ijs, flessen vol frisdrank, enzovoort. Daar schiet je ook al niks mee op.En nee, ik veroordeel niks. Vraag me alleen af: waarom zou je zowel bij pret als verdriet jezelf kapot willen maken?Dit is dus een vraag, geen oordeel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NoaduBois Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Het kan niet anders dan dat je zoon hier veel moeite mee heeft. Laat hem weten dat je altijd voor hem klaar wilt staan mocht hij erover willen praten, maar geef hem ook de ruimte. (vast onnodig advies, maar misschien help ik je er toch een beetje mee...) Soms is praten niet gelijk het belangrijkste, spendeer tijd met hem, en doe bv andere dingen die jullie beiden leuk vinden. Ik ben momenteel in therapie voor misbruik van 8 jaar geleden, ik heb er ook nooit over kunnen praten (nog steeds niet). Dit komt veel voor. Misschien is het een idee om proffesionele hulp in te schakelen? Mij doet het nu al veel goeds, het zal je zoon in ieder geval al het gevoel geven dat zijn verhaal serieus genomen wordt. Heel veel sterkte... En probeer jezelf geen schuldgevoel aann te praten. Het is gebeurd, en er is helaas niks meer aan te veranderen... als jij in die tijd iéts had kunnen doen, dan had je dat natuurlijk gedaan, maar je nu schuldig voelen heeft echt geen zin... hoe moeilijk dat ook is... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Lieve mensen voor straks slaaplekker. Ik ga mijn tanden poetsen en naar mijn bed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NoaduBois Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Voor Vie: Haha volgens mij zit ik dan in de pavlov kwijl stand Misschien komt het omdat ik nog geen 2 jaar van de drank af ben, maar pas 7 dagen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Ja precies, Wing! Niet spastisch doen over aangeschoten worden op een feest, gewoon weer doorgaan! Doorgaan met niet of weinig drinken dus.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Hihi Dar, het is niet streng bedoeld, het is een vrij wanhopige vraag: waarom toch?Adam, je bent niet alleen. Ik wil ook graag in een omgeving zijn waar het stoppen op de voorgrond staat. (Mijn persoonlijke belangstelling gaat uit naar "het leven na drank".) Maar het is al zo vaak gezegd: dit is een adb-forum, dus ook voor mensen die op hun manier willen minderen.Hoe dan ook, ik ga ook een tuk doen, morgen weer een drukke dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Moet ik er dan over zwijgen hier jongens? Waarom eigenlijk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Ik kom toch niet achteraf klagen ofzo?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 En ik verheerlijk het ook niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Scheeltje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Dank je Wing! lief van je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NoaduBois Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Ik ben natuurlijk nieuw, en heb nog niet zo'n dikke vinger in de pap te brokkelen (of wat is dat nou voor uitdrukking?! ), maar toch... Ik vind dat iedereen er op zijn eigen manier mee bezig mag zijn. Iedereen heeft recht op zijn eigen regels/doelen en uitschieters. En het zou mooi zijn als we dit met zijn allen kunnen respecteren. Het is toch niet zo moeilijk om te denken: ok, ik zou het nooit zo doen, maar als zij zich daar goed bij voelt, dan is dat geweldig voor haar... En als je dit niet kunt denken, dan besteed je er gewoon geen aandacht aan, en richt je weer tot jouw favoriete onderwerp: 'het leven na de drank'. Het is toch eigenlijk van de zotte dat FF zich nu moet gaan verdedigen dat ze er een avondje 2 teveel heet gedronken? De enige die zich hier eventueel rot over zou kunnen voelen is FF zelf... Het lijkt wel alsof jullie met je reacties jezelf even in een goed daglicht willen stellen, zovan: 'kijk mij eens goed van de alcohol afblijven...'Jammer.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Marieke,Dit is in en in rot en triest voor je zoon en ook voor jou. Ik heb het ook eindelijk kunnen vertellen aan mijn therapeute enkele maanden geleden.Als sinds vorig jaar juli wou ik het vertellen, maar ik kreeg het gewoon niet door mijn strot.Schuldgevoel en schaamte. Ik was niet schuldig: ik was ongeveer 8-9 jaar toen het begon.Ik vond het heerlijk gekoesterd te worden. Alleen na een tijdje werd het meer dan koesteren.Het vertellen was erg zwaar, maar er is wel lucht gekomen nu. Ik ben er nog niet mee klaar, maar ik kan er wel mee aan de slag. Mijn man heb ik het al verteld.Ik wil er ook met mijn moeder over praten, maar zit dit steeds vooruit te schuiven.Wat een geschikt moment is om aangifte te doen, weet ik niet. Dit hangt toch ook vooral van je zoon af.Voor jou en je zoon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Dank je Nao, en dat van die 2 teveel vertelde ik alleen omdat iemand vroeg of ik geen spijt had. Op zich had ik namelijk geen spijt. Hooguit dus van de laatste twee maar ach, ik zie het maar als een jaarlijks of halfjaarlijks gebeuren.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Ik zeg ook zeker niet dat iedereen het zo moet aanpakken als ik, integendeel. Ik vind het supergoed van de mensen die helemaal niks drinken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Is die discussie er weer? Jammejakkes, het houdt maar niet op.- Niet meer schrijven, omdat je af en toe wilt kunnen drinken, maar het rotgevoel hebt dat je hier absoluut niet gesteund wordt in het leren verantwoord te drinken.- Niet meer schrijven, omdat je vindt dat iedereen voor de harde nullijn moet gaan.- Iemand niet meer willen steunen, omdat die worstelt en om de haverklap in de slip raakt.Het forum is juist voor bedoeld iedereen die wat aan zijn of haar alcoholgebruik wil doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Truste Wing! Het ga je goed.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Ja de vraag is dus nu Corinne of je mag melden dat je gedronken hebt. Neutraal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Adam, kan je niet missen hoor en niet verdrietig zijn. We leveren allemaal een strijd en dat doe jij ook al zeg je het niet zo.FF het is hier moeilijk om te praten over sociaal drinken en ik doe dat dan ook niet. Vrijwel iedereen kan dat niet want een glas en je gaat voor de bijl. We willen dit allemaal het gewoon weer een glaasje kunnen drinken maar dat kan niet meer en dat doet heel erg zeer voor velen. Je hoeft niet te zwijgen maar anderen de ogen uit steken doet zeer snappie? Ik kan het ook (zo'n 2-3 in de week) maar dat is hier niet haalbaar dus denk dat je er beter niet over kan praten. Sommigen kunnen er tegen maar sommigen ook niet want het doet pijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Maar ehh..Walsen we nu over Adam heen??Wat is de reden dat hij zich niet meer veilig voelt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Ok, ik had begrepen dat ik er neutraal over kon praten, zonder het dus te verheerlijken, maar de droge feiten. Maar blijkbaar niet. Kan ik wel melden dat ik een kater heb dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Nou, ik had dus ook allang in bed moeten liggen....Ik lees morgen nog terug.Weltruste iedereen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Ja Corinne das bekend he die discussies. Tomme jij ook al de pisang geweest door misbruik? Ja had dat ook het gekoesterde gevoel. Toen klapjes tegen mijn kont en dacht dat ik lief en aantrekkelijk was. Maar toen........... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Adam waarom is er anders een forum??Niet omdat iedereen maar gewoon moet stoppen en zijn bek dicht moet houden.Kom op zeg... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Wij walsden dus niet over Adam heen, hij walst over ons heen...Nou ja, ik hoop voor je dat je morgen met een ander been opstaat en dat je het wat meer kunt relatieveren. Het forum is er juist voor mensen die het moeilijk hebben en inderdaad fouten maken en daar van willen leren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden