Spring naar bijdragen

ZONDAG 24 MEI

Aanbevolen berichten

Sandra, deze discussie is eindeloos en herhaalt zich iedere keer hier weer op het forum. Iedereen heeft een eigen modus waarin hij of zij het beste aangesproken kan worden.

Ik bedoelde juist dat ik het met je ééns ben (ook al zo verwarrend vaak in de virtuele wereld).

Nou, hier laat ik het maar bij en ga wat aan het eten doen.

Laters!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 214
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb die discussie ook al een paar keer voorbij zien komen en gek genoeg heb ik er ook wel een mening of zelfs meningen over :)
maar denk ik dan, als ik een berichtje lees van iemand waar ik niets mee kan of wil, dan hoef ik er ook niets mee
t is niet verplicht ieder bericht aandacht te geven, en niet iedereen is t aan mij verplicht duidelijk te maken hoe en waarom die iets doet
en zo is ook niemand verplicht op mij te reageren
Ik denk niet dat je mensen anders kan maken dan ze zijn, t is hun pad, je kan ze ondersteunen als ze dat toelaten, je kan niemand helpen
die niet geholpen wil worden, die les leerde ik op de harde manier toen ik nog jong was

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, zo makkelijk is het inderdaad niet. Ik besef ten volle dat ik geen glas meer KAN drinken zonder terug een hele kettingreactie in gang te zetten waardoor ik uiteindelijk weer in de ontwenningskliniek zal eindigen. Iemand die zegt dat hij/zij even kan drinken en dan terug gaat stoppen of proberen dat te doen heeft in mijn ogen geen probleem. Stel nu dat ik vanavond een paar glazen drink moet ik doorgaan tot ik dronken ben. Morgenavond idem dito en tegen eind volgende week drink ik terug als ik pas wakker ben... Liever geen glas meer dus voor mij :-)

Yves.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook weer op honk.
Dadelijk is het eten klaar en daar ga ik op aanvliegen om twee redenen: ik heb honger en ik heb sterk het vermoeden dat mijn lievelingsgerecht wordt klaargemaakt.
'k Heb een gezellig dagje gehad met mijn pianovriendin. Veel gebabbeld en aardig wat gespeeld. Ik ben blij dat ze zoveel geduld met me heeft. Concentratieproblemen spelen me toch behoorlijk parten en vandaag had ik weer zo een dag. Ik zou zo graag meer, maar wat niet kan, kan niet. Dat voelt ze altijd snel aan en dan gaan we rustige stukjes spelen.
Deze dag zit er weer op. Het was een goede dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, mijn dag was echt suuuperfijn! Wat vrienden van me organiseerde gister een feestje, (ben ik expres niet heen gegaan) zij waren nog steeds door aan het gaan... Iedereen was dus nog bij elkaar, en aan de speed/alcohol. Ze gingen naar het zwembad, en ik ben meegegaan.

Lekker nuchter gebleven, terwijl zij nog meer wijn dronken... Een vriendin van me had iedereen vertelt dat ik even niet meer drink... (dat 'even' heb ik er maar bij gezegd om het niet te zwaar te maken)
Werden wel hele slappe grapjes over gemaakt, maar heb ik gewoon geen aandacht aan besteed. Beetje meegelachen, maar ondertussen voelde ik me supergoed.

De aandacht verschoof toen gelukkig al snel naar een ander onderwerp. Was ook nog erg gezellig, en ik voelde me helemaal niet op een ander niveau omdat ik nuchter was. Nu zijn zij allemaal aan het slapen, en totaal kapot. Ik zit nog steeds lekker in het zonnetje, en voel me een overwinnaar :)

Dag 7 zo goed als overleefd !! Hoezee! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo dat is niet niets marieke, je kan je voor laten lichten of je aangifte wil doen of niet, en wel via dit medium

adviespunt kindermishandeling
Ik snap dat het nu zwaar voor je is maar dat is juist nu een reden niet te drinken, jij moet sterk zijn nu
je moet er wel wat mee, ook voor hem, maar dat hoeft niet persé allemaal vanavond, t is al hectisch genoeg dat t uitgekomen is, struin ff op die site en laat t even bezinken, dat je zus een kater heeft is niet erg, daar heeft zij zelf t meeste last van

sterkte Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoidieboi maar weer,

ik ben weer terug op honk, heerlijk genoten maar geen amsterdam gezien!

wilde eigenlijk hele verhalen op pennen maar dat lijkt me met de berichten van vanmiddag niet echt gepast!

Sandra,
goed van je om te rennen en niet een fles te openen, hopelijk ben nu nog steeds zo sterk :present:

Marieke,
heel veel sterkte nu op dit moment, vooral veel praten en luisteren!
zelf denk ik niet dat je nu direct aangifte moet doen, neem eerst de tijd voor je zoon. pas als je samen sterk kan zijn en wederzijds vertrouwen hebt in elkaar, is het vroeg genoeg om te handelen.
het heeft ook een verjaringstermijn van 18 jaar dus die paar maanden kunnen niet veel schelen.

en verder..........
gatver@#$%^& weet eigenlijk niet veel te zeggen,
ik weet wat een hel het is en het maakt me zo verschrikkelijk kwaad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag. Ik ga ook niet meer mee in de discussie of we nou wel, of niet, of hoe, alcohol moeten of kunnen accepteren.
Ik weet alleen maar dat ik zelf niet meer drink en dat me dat goed bevalt. En dat ik geintjes met "toch maar weer een keertje" voor mij niet lollig meer vind.

Ik heb vanmiddag met honderden mensen "Land Of Hope And Glory" gezongen tijdens het "Van Smartlap tot Opera"- gebeuren. Het was erg leuk. De tentjes met bier en wijn waren niet te tellen. De bierwalm van de mensen achter me was behoorlijik dik.
Alweer was het erg leuk om zoiets nuchter mee te maken.

Verder ben ik na mijn Graaf Dracula periode, waarin ik zonlicht te licht vond, dit jaar al mooi getint, van nature. Ik mag dus het licht weer in, en dat doet me erg goed.
Vorig jaar was "The year of decission (you're gonna get it together)", dit jaar wordt het jaar van naar buiten treden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

... ik ben ook even stil van de berichten hier... Veel kracht gewenst, ik weet niet zo goed wat ik anders kan zeggen...

Voor de rest: het was inderdaad wel spannend... Ik voelde me bestwel kwetsbaar, het is schaamtevol om niet meer te drinken, omdat je dan toegeeft dat je geen controle meer hebt over je gebruik, dit voelt zwak. Aan de andere kant denk ik dat als het me lukt, veel van mijn vrienden veel respect zullen opbrengen voor mijn beslissing, en misschien ook bij zichzelf zullen nagaan of het tijd wordt om te stoppen... Nu lijkt het net alsof ik de enige ben die er niet meer tegen kan ofzo, maar dat is het niet, ik had nog makkelijk wat jaren in hetzelfde tempo kunnen doorgaan, maar ik wil het gewoon niet meer. Het past niet meer bij de persoon die ik tegenwoordig ben/wil zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,
Ik ben er weer, mijn zwagers verjaardag gevierd was wel goed om even bij mijn familie te zijn.
Zelf ben ik nog onder de indruk van wat er gisteravond is gebeurd en voel me bedrukt.
Voor mijn dochters is het goed dat we gegaan zijn, zij vonden het leuk.
Bij thuiskomst was mijn zoon thuis, we hebben nog geen woord gewisseld.
Ik ga eerst proberen beetje bij te lezen.
Hoop dat het iedereen goed is gegaan vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je lever zit idd net onder je ribbenkast, dat weet ik nog uit de vechtsport :)
als t laag in je zij zit kan t je blindedarm zijn maar ik ben helemaal geen dokter hoor, ik zou er wel ff naar laten kijken
een acute blindedarmonstekiing moet je wat an laten doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
NoaduBois

... ik ben ook even stil van de berichten hier... Veel kracht gewenst, ik weet niet zo goed wat ik anders kan zeggen...

Voor de rest: het was inderdaad wel spannend...
Ik voelde me bestwel kwetsbaar, het is schaamtevol om niet meer te drinken, omdat je dan toegeeft dat je geen controle meer hebt over je gebruik, dit voelt zwak
. Aan de andere kant denk ik dat als het me lukt, veel van mijn vrienden veel respect zullen opbrengen voor mijn beslissing, en misschien ook bij zichzelf zullen nagaan of het tijd wordt om te stoppen... Nu lijkt het net alsof ik de enige ben die er niet meer tegen kan ofzo, maar dat is het niet, ik had nog makkelijk wat jaren in hetzelfde tempo kunnen doorgaan, maar ik wil het gewoon niet meer. Het past niet meer bij de persoon die ik tegenwoordig ben/wil zijn...

So true!

Marieke wat een afgrijselijke ontdekking! Ik wens je sterkte en rust! Man, man, wat een vreselijk bericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Allereerst iedereen strekte met alle misbruik verhalen. Erg moeilijk.

Vandaag een rustige dag gehad. In mijn oerwoud (tuin) aan het werk geweest. Mijn oerwoud is inmiddels wat overzichtelijker aan het worden.

Moest nog een boodschapje doen. Toen kwamen de gremlins langs. Ik heb ze flink van mijn af kunnen meppen. Ik heb mijn verschrikkelijke misser van afgelopen dinsdag maar een flink opgeroepen. En toen was ik toch meteen genezen. Maar neemt niet weg dat er toch ff een enorme trek langs kwam.

Zit nu aan een glaasje crital clear. Lezen we op de doos aspartaam. Las net in de krant dat dat ook puur gif is. Dacht ik ff gezond bezig te zijn :-)).

Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk echt dat ik spanningen in me heb zitten die ik normaal gesproken weg drink... Nu weet ik niet welke kant ik ermee opmoet. Voel me ineens ontzettend opgesloten. Heb zin om eruit te springen, naar de kroeg te gaan, en te zuipen. Ik zie mezelf al zitten in mijn lieveligskroeg met een lekkere donkere speciaalbier voor me... Pff... hoe snel die drang op kan komen ... Heb net al ruzie gemaakt met mijn vriend, denk ook door die spanningen in mijn lijf... Die is nu pokeren, en drinken... Ik heb een bak ijs gegeten, en nu aan de chips... vreetbui dus... Ik MOET gewoon IETS doen... kan niet gewoon relaxen meer... bizar dit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noa: je bent al aan het droogdrinken, stop ermee. Zeg luid en duidelijk stop tegen jezelf.
Het is helemaal niet lekker om nu te drinken.
Morgen heb zo een ontzettende spijt, en zo een mega kater.
Schrijf het hier maar van je af, dat lucht ook op, want je kwam niet voor niks eerst hier naartoe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...