PEM Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 noa, maak tijd voor je zelf. Ga een en ander van je afschrijven. Wat maakt je onrustig? Waarom? Wat maakt je rustig? enz. Dit kan enorm helpenPem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Goedenavond,Darjeeling. Even wachten-niet scrollen!!Morgen houden we het droog.Gaan met die banaan! Groet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Nieuwe mensen welkom! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NoaduBois Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Ik ga jullie tips opvolgen, omdat ik echt even niet meer weet waar ik het zoeken moet... Chips is op, ijs is op... Gelukkig bespaar ik heel wat kcal omdat ik geen bier meer drink... (200 kcal per glas!!) Maar toch voelt dit ook niet goed, noem je zo'n eetbui 'droogdrinken' An?Ik ga nu eerst hardlopen, al is het maar een kwartier, om van dat nare onrustige gevoel af te komen (het lijkt wel allsof er een wild beest in mijn borst heen en weer springt, is toch niet normaal??)... en daarna ga ik het van me af schrijven... ik hoop dat ik daarna kan slapen...Bedankt voor de goeie raad... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Hoi, We hebben allemaal een aanlooptraject gehad, om met de drank om te gaan.Het forum heb ik beetgepakt om daar mee te dealen.Dat de beginner in het traject nog af en toe terugvalt is te begrijpen, maar er moeten eens belletjes gaan rinkelen.Dan is het, genoeg is genoeg. Dit dragen we dan ook uit op het forum.Of je blijft beschaafd drinken, dat is mooi, of je stopt, maar je kan niet tot in lengte van dagen blijven stoppen, dan word je een karikaktuur van jezelf.Het forum is om deze kans aan te grijpen, en er zeker niet lichtzinnig mee om te gaan.Het is een te gevaarlijk vijand.Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Noa: het eten, maar vooral dat verheerlijken, het voor je zien, ruzie maken etc. Je lichaam en geest staan klaar voor de start en nu 'mag' t niet.Laat je niet voor de gek houden, kom straks gewoon weer schrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Hoi Noa, je mag drinken, maar ik heb begrepen dat je niet wilt drinken.Waarachtig niet eenvoudig!!Blijf er niet in hangen. Kijk jezelf in de spiegel diep in de ogen, en beloof jezelf plechtig,vanavond niet meer te drinken.Morgen een nieuwe dag!!Blijf er niet in hangen en zoek een gezonde dosis afleiding, of ga lekker naar bed.Zomaar een ideetje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Sandra veel sterkte.Marieke proberen zoveel mogelijk te praten al is de shock groot.Noa je bent sterk hoor, je kan het.Linde ook heel veel sterkte.Veel sexueel misbruik zoals ik lees. Aangifte doen kan altijd nog maar besef wat je daarmee doet. Ben door mijn schoonvader misbruikt en op het moment dat ik de moed had dit bekend te maken heb ik een onenigheid in de familie gestrooid die nooit meer is goed gekomen waardoor ik er ook nog eens een schuldgevoel bij kreeg. Soms is het beter er maar met een of enkele mensen over te praten want de politie gaat horen hoor en vooral het slachtoffer. Weet het niet, heb er gemengde gevoelens over...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cato Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Kom op Noa, je kan het! Vind het superknap van je dat je niet meegedronken hebt vandaag met je vrienden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Hallo,Hier ben ik weer. 'k Heb eigenlijk niks te zeggen of te melden op drankgebied.Ik ben vandaag weer tegen een beperking van mezelf aangelopen en ik heb gewoon moeite om dat te accepteren. Het was tijdens het pianospel en ik heb het ook zo gezegd tegen mijn speelmaat. "Nou," zei ze, "dan doen we het toch op een laag pitje. Hebben we toch al eerder zo afgesproken". En dat is zo, maar het blijft dan op zo een moment een gevoel van onmacht geven; onmacht over mijzelf. Hoe krijg ik zelfvertrouwen als ik niet op mij kan vertrouwen: dan is het weer mijn onvermogen me te concentreren, dan weer zijn het mijn handen die te pijnlijk zijn. Hoe reëel is dat gevoel van boosheid naar mezelf toe? Vriendin heeft er geen probleem mee. Ze kent de achtergrond en accepteert, want weet dat ik nooit onvoorbereid kom. Ik studeer stukken in. Ik mis gewoon de kracht en vooral de mildheid om mijzelf te accepteren. Ik kijk teveel naar wat ik niet kan en te weinig naar wat ik wel kan.OK, nu heb ik het voor mezelf iig een beetje op een rijtje. Daar kan ik aan gaan werken: 1. wat kan ik en van daaruit verder kijken; 2. de vraag "Is wat ik zo graag wil wel te realiseren voor mij?" moet ik maar eens vaker stellen.Dit print ik maar even uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Hallo allemaal! Net terug uit Schiedam, de verjaardag van mijn zus! Veel heerlijke hapjes gegeten!! En biologisch ginger ale. Heerlijk! Niet moeilijk geweest om niet te drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NoaduBois Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Ik ben er alweer... toch eventjes het park ingerend. Ik liep echt superhard, kon mezelf niet inhouden, alsof mijn lichaamm echt snakt naar een kick... Vandaar dat ik ook al vrij snel moe was, denk een kwartiertje gerend... Een goede vriend van mij heeft een huisje in het park, en daar drink ik vaak wijntjes, en ja hoor, terwijl ik door het park loop, schiet er door mmijn hoofd: "Ik kan wel even langs die vriend!!" Ik was er bijna ingetuind, maar ik denk dat ik - mede door dit forum - nu toch echt wel bewust bezig ben met stoppen. Wel apart hoe zo'n gedachte in je hoofd opkomt, leek net alsof het niet van mijzelf kwam...In mijn hoofd kwam ook op: Weet ik nu wel zeker dat ik wil stoppen met drank? Of hou ik mezelf nu(opnieuw) voor de gek...? Ik kan me gewoon bijna niet voor me zien hoe een leven zonder drank eruit zou zien... Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat ik echt (echt, echt) nooit meer zal drinken... Er hangt zoveel mee samen in mijn leven... echt bizar dat ik dit nu pas besef...Opzich gaat het nu wel weer. Ik sta wel heell bewust achter mijn keuze, ik zal vandaag echt niet meer gaan drinken (ookal liggen er hier flessen wijn in huis...), omdat ik me dit voor vandaag heb voorgehouden. Elke ochtend zeg ik tegen mezelf 'ik zal het eerste glas niet drinken', en 's avonds voelt het als een overwinning als ik denk: 'ik heb vandaag weer niet gedronken'. Op deze manier hoop ik het dag voor dag vol te houden... Wanneer wordt het wat makkelijker? Ik las ergens op dit forum dat het na 2 weken weer heel lastig wordt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Wat is aspartaam eigenlijk? Klinkt een beetje roestig.Moet dat grachtenwater hier niet hahaha. Vind bitter lemon wel lekker of tonic met verse citroen. Drink ook veel water maar dan spa blauw want heb Amsterdam nog nooit vertrouwd dus ook het water niet hahaha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 quote: Originally posted by: DarjeelingHet zal vast wel aan mij liggen hoor maar ik zit vandaag en gisteren toch soms weer met grote verbazing te lezen op dit forum Net komt Fish even * trots* (?) melden dat ze m toch flink geraakt heeft en nu een week op de blaren moet zitten en An vraagt zich af of zij dat het allemaal nog wel waard vindt? En gisteren Schorpioen, enorm veel aandacht vragend maar ondertussen nog niet wetend of ze wel wil stoppen.... Ik heb echt geen moeite met mensen die willen stoppen maar af en toe de fout nog ingaan maar wat ik nu net opnoemde vind ik echt van een andere orde. Dat is eigenlijk niet willen stoppen maar het is beter van wel ofzoiets. Ik wil mensen best steunen hoor maar ik kan niet helpen als zij zelf nog niet weten wat ze willen. Ik kan mensen niet helpen om zich over een grens te trekken, een keuze te maken of hun handje vasthouden. Dat moet een ieder toch echt voor zichzelf doen! Dat moeten we allemaal en we zijn allemaal ook net zo kwetsbaar hier! Alsof het voor de anderen hier op het forum een makkie is, dat is ook elke dag (en voor sommigen misschien na een langere tijd wat minder) een strijd! Shoot me! Ik ga nu van de zon genieten! Dar, het is dus ook niet mijn doel om te stoppen, dat heb ik 5 maanden gedaan, nu probeer ik de alcohol de baas te blijven door niet meer dan 10 glazen in de week te drinken, en max 2 per dag. Voor bijzondere feesten maak ik een uitzondering, maar het totaal van de week moet blijven kloppen, max. 10 dus. Dus daarna een aantal alcoholvrije-dagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 De trots komt van de lezer (jaloezie?) maar niet van mijn kant.Ik wilde vooral laten merken dat ik deze week NIET ga drinken, en dat ik het heel erg voelde vanmorgen (de kater). Dus wel spijt van de laatste 2 wijntjes ja, dat waren er zeker 2 teveel. Maar verder wel ok. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NoaduBois Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Fish, waarom ben je na 5 maanden niet drinken, overgegaan op deze regel van 10 per week? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk... Ik snap je regel niet zo goed. Als je nou zou zeggen max 2 per dag, en max 10 per week, ok dat is redelijk, maar nu kun je jezelf alsnog eens per week dronken drinken aan 10 drankjes... Dit is geen oordeel, maar ik ben benieuwd hoe jij dit ziet,liefs Noa Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Uitkijken hoor met al die chemische zoetstoffen. Lijkt me niet gezond, ze kunnen zelfs kankerverwekkend zijn volgens sommigen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jane Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Hallo,Voor mijn nu 2 weken geen drank, trots, maar ook moeilijker. Neiging tot stoppen refusal, iets wat ik meestal na 2 weken niet vol hield, wil nu echt doorgaan, voel me fitter, wil niet steeds opnieuw moeten stoppen. Gedachten die het drinken rechtvaardigen razen dan even kort door het hoofd, vreemd hoor, nee,ik loop naar de badkamer en neem die pil, (dan daar maar afhankelijk van zijn, zien we later wel weer)Ik vind veel steun bij het lezen van allerlei verhalen op het forum, ik kan niet sociaal drinken, 1 lukt niet en moet dus ook niet, ik wil ten diepste goed voor mezelf zorgen en daar niet het waardeloze, loser gevoel bij als ik weer eens teveel heb gezopen, kop op!,Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Ik schreef dus ook max 2 per dag en max 10 in de week. Alleen speciale feestjes zijn een uitzondering. Niet de verjaardag van mijn zus vandaag, maar wel het strandfeest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 goedenavond allemaal,Noa geen drank hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Ow Dar geen wonder dat ik niet wist wat aspartaan was, ben ik te mager voor hahaha.Al komt het water uit de hemel hier, vertrouw het niks. Zijn geen angsten, heb gewoon nooit van Amsterdam gehouden. Hellep morgen Soothe op mijn dak hihi.FF ik drink soms ook nog zoals iedereen hier weet. Ik oordeel niet maar moet wel op mezelf letten dat als ik wat drink het de volgende dag niet weer doe want dan ga je idd weer opbouwen. Denk ook dat ik het kan zoals jij maar doe het niet want het gevaar zit in een te klein hoekje daarom drink ik maar af en toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PEM Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 dat is een goede uitleg darjeeling. Maar het is pure gif. en slecht voor je lijf. Ik vond het een beetje ironisch. Alcohol, ook een soort gif. Nu drink ik een light product ook weer met gif.pem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Ik mag alweer naar mijn bedje toe al bijna drie weken droog, zo snel gaat dat gaaf he, Ik tel al niet eens in dagen meer een prettige nacht allen en hou t droog, zorg goed voor jezelf, tot morgen groetjes Henk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Hoi allemaal,Voordat ik zo naar bed ga, even aan iedereen vertellen dat ik ondanks alle ellende het droog heb gehouden. Veel afleiding gezocht. Het is gelukt. Weer een bewijs dat emoties ook zonder alcohol kunnen worden verwerkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Marieke,Ik kon pas na jaren erover praten. Geef het tijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden