albertina Geplaatst 25 mei 2009 Rapport Geplaatst 25 mei 2009 Zo al mijn planten staan op mijn terrasje,het ziet er erg vrolijk uit.Onder het knoeien met de aarde dacht ik nog even na over veiligheid.Veiligheid kan je vlgs mij alleen voor jezelf creeren,het is natuurlijk fijn als je je in een voor jou veilige omgeving bevindt.Toch denk ik dat het vooral op jezelf aankomt.Om voor mezelf te spreken, ik heb ook een paar keer gedronken.Het was hier voor mij veilig genoeg om dat te schrijven.En ik heb erg veel aan de reacties gehad,lieve reacties, een schop onder mijn kont, ik was er blij mee.Onveiligheid is overal, in de kroeg op een feestje, bij een etentje.Toch komt het op het vertrouwen in jezelf aan, vertrouw jejezelf niet, ja dan wordt het lastig.Dus ik denk dat het in jezelf zit en niet in wat je over aan ander leest.Als ik nu lees van iemand die heeft gedronken, ben ik blijdat ik het zelf niet ben.Maar onveilig voelt het voor mij niet.Zo dat wou ik nou effe kwijt.
HenkT Geplaatst 25 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst 25 mei 2009 Kijk es wie er weer is schouderklopjes voor iedere stopper hoor, sommige al langer zelfs lees Ik goed gedaan hoor Ik ben erg trots op mezelfIk heb op t werk een gesprek gehad met de directeur en gewoon gezegd waar t op staatDat ik morgen naar de brijder moet, dat ik t niet red alleen gestopt te blijven, dat er hoogstwaarschijnlijk wel een of ander behandelplan komt. kortom, hij is er van op de hoogte dat ik drankverslaafd ben, dat voelt erg sterk, dat ik daar gewoon mee om kan gaan en gewoon over kan pratenhet geeft mij het gevoel goed bezig te zijn en goed voor mezelf te zorgen en vooralmezelf niet voor mezelf te schament is een blije dag
linde Geplaatst 25 mei 2009 Rapport Geplaatst 25 mei 2009 Dan nu een schouderklap voor jou Henkie.Het is goed van je dat je er zo open mee omgaat en waarom ook niet?Een verslaving kan iedereen treffen. Vroeger schaamde ik me er erg voor, niet meer
HenkT Geplaatst 25 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst 25 mei 2009 zo is dat, er werken bij mij ehm 7 rookverslaafden die maar niet kunnen stoppen dat vindt niemand gek, ik kan dat wel duidelijk maken hoor, dat t allemaal niet zo anders is
Soothe Geplaatst 25 mei 2009 Rapport Geplaatst 25 mei 2009 Hoi An, maatje van het eerste uur! Ook bedankt voor de musicale omlijsting!An, beste!! Go for it. Verder iedereen bedankt voor nou en nogeris!Verder ga ik rustig door, dus sluit jullie aan. Onwards!Groet Michael!
Soothe Geplaatst 25 mei 2009 Rapport Geplaatst 25 mei 2009 Henkie, zo doe ik het ook. Eerlijk en open. Way to go.
Jane Geplaatst 25 mei 2009 Rapport Geplaatst 25 mei 2009 HenkieT, Harstikke knap hoor, door te delen en te vertellen, erken je het ook beter voor jezelf. Ook bij mij op het werk weten een aantal collega's het, en de arbo arts. Ben amper ziek, maar toch,daarbij wordt veel op het werk gevierd met alcohol, en dan drink ik al standaard niet(omdat die collega's het weten), soort stok achter de deur dus. Ik kom 5 dagen achter je aan, ..Lees je graag, je bent enthousiast!,Jane
Fiet Geplaatst 25 mei 2009 Rapport Geplaatst 25 mei 2009 Jee, heb net gisteren even gelezen en geschrokken van Adams felheid. Hij zit hier inderdaad niet goed, wellicht is AAforum beter voor hem? Daar is een misstap een snelgemeld voorval om vervolgens weer de stappen te gaan volgen. Ik vind het wel jammer te lezen dat mensen zo over hun medestoppers praten, heus mag er worden gereageerd en heus mag er worden gevraagd naar redenen en oorzaken maar ik vind wel dat dat moet gebeuren vanuit het positieve idee dat degene die toch gedronken heeft de keuze heeft gemaakt dat hier te komen zeggen. Dat betekent namelijk dat die iemand er nog wél mee bezig is en niet opgeeft. maar goed, de discussie is geweest, ik wil hem ook niet heropenen, slechts mijn visie geven.Verder is het hier heerlijk weer en zit ik lekker in de tuin alvorens zometeen de rommel uit mijn schuur te gaan weggooien en eten voor morgen te koken. Iedereen lekker gegeten?
albertina Geplaatst 25 mei 2009 Rapport Geplaatst 25 mei 2009 Henk,wat ontzetten knap van je!!Bij mij op het werk zou zoiets echt niet mogelijk zijn.Maar goed, fijn dat het bij jou wel kan.
albertina Geplaatst 25 mei 2009 Rapport Geplaatst 25 mei 2009 Fiet,Bij de AA wordt er echt niet zo gereageerd hoor.Daar gaat het er toch wel iets anders aan toe.Ik heb erg lekker gegeten,stamppot adijvie met roomkaas en spekjes,daarbij nog een lekker biefstukkie.
HenkT Geplaatst 25 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst 25 mei 2009 thnxx Soothe heel goed jane, dan drink jij ook al twee weken niet, das een mooi begin als t niet kan kan t niet albertina (waarom eigenlijk niet) t is geen misdaad toch? maar idd niet overal kan je gewoon jezelf zijnen nu eerst maar ff een lekker bakkie koffie
Jane Geplaatst 25 mei 2009 Rapport Geplaatst 25 mei 2009 AA groep waar ik kwam betekende een misstap dat de hele groep weer begon bij stap 1. Na 2 x kom je dus niet meer. Want jezelf, en de groep komt geen stap verder. Nu voor mij een stoppen, voorgoed, ik ga ervoor. Blijkbaar moet het eerst goed zijn neergedaald in je geest en lijf voordat je echt het besluit kunt nemen om te stoppen. Dat was bij mij toen niet zo. Daarbij liep in in de AA groep het risico mensen tegen te komen waar ik in dagelijks leven mee werk, niet echt fijn, ondanks dat we in hetzelfde schuitje zitten.Jane
druppeltje Geplaatst 25 mei 2009 Rapport Geplaatst 25 mei 2009 Henk van drupje: Ben in het verleden erg verslaafd geweest aan drop. Niet lachen maar was echt erg, voor en na het eten drop. Tussendoortje drop, op het werk telkens drop. Kocht ik maar een onsje nee kllo's tegelijk. Omdat het zoute drop was moest ik er natuurlijk mee kappen wegens gezondheidsreden. Dus geen kilo's meer maar een onsje of een pond. Kocht ik een ons dan at ik dat op maar bij Jamin zie je zoveel drop en werd het weer een pond dat ik ook op at. Dit alles natuurlijk niet zonder wel eens misselijk te worden en hoge bloeddruk te krijgen. Tot op de dag van vandaag kan ik geen dropje eten want wil meteen een ons in mijn mond proppen en een pond in mijn hand houden. Snappen jullie wat ik wil zeggen?
Fiet Geplaatst 25 mei 2009 Rapport Geplaatst 25 mei 2009 Oh ok, ik ken geen AAgroep alleen een Narconongroep, waar de deelnemers wel mochten zeggen dat ze in de fout waren gegaan maar waar daarop niet werd gereageerd behalve een afkeurend gemompel. Daarna ging je een stap terug en weer verder opwaarts. Dacht dat de groepen overal op dezelfde manier functioneerden, maar schijnbaar niet. Sorry daarvoor.
HenkT Geplaatst 25 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst 25 mei 2009 jane dat lijkt me voor niemand motiverend als de hele groep weer opnieuw moet na een misstap van 1ik kan wel snappen dat je dan niet meer wilt en inderdaad ervaar ik ook dat je pas kan stoppen als je zelf snapt dat dat de enige juiste uitkomst is, plots is dat dan duidelijk (al zal t ooit nog wel moeilijk worden, zo makkelijk zal t drankduiveltje zich niet laten verslaan denk ik )maar goed dan zal ik goed bewapend zijndank je drupje en ja ik snap je denk ik wel, er zijn veel verslavingen hoor en mijn idee daarover is dat een eenmaal opgedane verslaving nooit meer weg gaat,ook als niet roker zal ik nooit t zelfde worden als iemand die nooit rookte enook als niet drinker zal ik nooit t zelfde worden als iemand die nooit dronkals Ik ooit zo dom zou zijn weer te gaan drinken dan zou t een inhaalslag worden dus daar moet ik ver vandaan blijven
Fiet Geplaatst 25 mei 2009 Rapport Geplaatst 25 mei 2009 Ik ben nietroker. Heb in het verleden érg veel gerookt en ben nu 5 jaar gestopt. Toen ik een jaar of 2 terug ruzie had met mijn toenmalige lief dcht ik in mijn boosheid; 'en nou ga ik roken'. Vervolgens werd ik nog veel bozer: het hielp niet en het was goro en ik moest ervan hoesten. Ongeveer zoals ik mijn eerste sigaret ervoer. Ben het dus niet eens met je Henk. Alcoholisme is geen ziekte, verslaving is niet levenslang.
HenkT Geplaatst 25 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst 25 mei 2009 Ik las over de aa dat die werken volgens een 12 stappen plan en dat is een beetje lastig als je niet in (een) God gelooft lijkt mij
HenkT Geplaatst 25 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst 25 mei 2009 geloof geloof, wat geloof ik eigenlijk, ik geloof wel dat ik wat geloof maar wat, ik geloof in oude wijze geesten en eerdaags zal ik ze helder zien, als daar de tijd rijp voor is maar das wel oftopic
Fiet Geplaatst 25 mei 2009 Rapport Geplaatst 25 mei 2009 Ze noemen het 'de hogere macht'. Zelf in te vullen. De Ghostbusters, tegen de gremlins, desnoods.
Jane Geplaatst 25 mei 2009 Rapport Geplaatst 25 mei 2009 AA heeft het over een hogere macht, kun je zelf invullen, in onze groep waren er weinig mensen die in God geloofden, wel in iets, in te vullen door jezelf...Jane
HenkT Geplaatst 25 mei 2009 Auteur Rapport Geplaatst 25 mei 2009 op hun site las ik God fiet vandaar, en ff voor de duidelijkheid, ik heb niets tegen geloof hoor, wel wat tegen de kerken maar dat is ook nogal oftopic
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden