Spring naar bijdragen

vrijdag 29 mei

HenkT

Aanbevolen berichten

1 1/2 jaar An?

Wat een volhouder ben je, respect.
Nee die zuipfeestjes zijn ook niet leuk, dat weet ik nu al.
Zou het niet heerlijk zijn als niemand zou drinken, als het gewoon niet bestond?
ach dan was er wel wat anders..
tis niet eens zo dat ik de wijn nu mis, heb een heerlijke kop thee.
maar ik ben niet meer zo outgoing als ik was..
zelfs op visite gaan doe ik niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 185
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo, weer een klus geklaard die me met drank op niet gelukt was.
Toner hervuld van laserprinter, ding gereset, allemaal tips op fora gezocht, gevonden en toegepast en kalm gebleven (redelijk....) was met een paar wijntjes op zéker niet gelukt.

Ben ernstig tevreden over mezelf dak nuchter ben. hiephoi!

An, dat van die jas is zo mooi gezegd hè. Kijk ik ga nooit naar feestjes dus ik heb dat probleem niet (meer). Is ook niet erg, ik heb een fijne pc en tv en boeken en vermaak me altijd wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne,
Je bent nu nog erg druk bezig met niet drinken. Dat wordt echt minder en dan ga je je beter voelen en echter.
Ik dronk ook om de verveling te bestrijden. Feestjes zijn niet leuk en op fris en koffie ben je snel klaar en gaat het feest nog meer vervelen (bij mij dan, he). Dat vervelende van feestjes kon ik toch mooi doorkomen als ik daarbij alcoholische dranken dronk. Zo ook op een terrasje zitten. Na een kopje koffie of een glas fris ben ik toch wel uitgerust en uitgekeken en heb ik weer lust om verder te wandelen of ga ik ongeduldig op mijn eten wachten. Met alcoholische dranken kon ik het een stuk langer uithouden.
Op de duur ging ik er zelfs voor zorgen dat ik me verveelde.
Echt een hartstikke saai leven had ik als drinker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha cpas met je altijd wijze woorden.. dank je.
Het is waar, met mijn verstand weet ik dat een fles wijn leegdrinken een domme bezigheid is.
maar 2 glazen lijkt me een feest en dan genoeg hebben.
het lijkt wel dat de drang steeds groter wordt naar mate ik langer gestopt ben.
eerst was ik blij, toen dipje en nu denk ik; pff als die 40 dagen voorbij zijn ga ik als eerste een fles opentrekken.
maar goed, ik stop er nu over, ik ben amper op de helft, ik hoop dat als het 'project' ten einde is ik de voordelen zie en een slim besluit neem.
knap van je dat je ook niet meer rookt joh!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne,
Mijn huwelijk stond ik oktober letterlijk op springen.
Gebrek aan communicatie, gebrek aan duidelijkheid in wat hij of ik wil, gebrek aan duidelijke taal, miscommunicatie, verkeerd invullen voor elkaar.
De ander niet willen belasten met wat je dwarszit, staat eigenlijk gelijk aan het buitensluiten van de ander. Wij ontzien mekaar te veel, omdat we zoveel van elkaar houden. En gek genoeg zijn we daardoor uit elkaar gedreven. Twee eilandjes in een grote oceaan die proberen bij elkaar te blijven, maar angst hebben om een voet op elkaars eiland te zetten uit angst er een grassprietje plat te trappen.
Relatietherapie helpt. Misschien ook iets voor jou, Lianne. 't Moet wel van twee kanten komen.
't Is in leven net zoals in het boek van Verhulst: 'Houden van is niet genoeg'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne wat een eye opener. Kan er niet precies de vinger op leggen.
Dus ik vind feestjes gewoon oer saai!!!!
Heel lang op een terras zitten ook.
Ik vermaak me de laatste tijd perfect.
Voor het eerst van mijn leven dat ik meemaak dat ik het fijn vind om thuis te komen!!
Voel me met het uur beter worden hier :D
Ik denk dat ook DAT kwartje nu wel gevallen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne,
Man man heeft eerst aangeboden helemaal niets meer te drinken in mijn bijzijn. Ik heb dankbaar gebruik gemaakt van zijn aanbod door te vragen om geen jenever meer in huis te hebben en daardoor kan hij dus geen glas jenever meer drinken 's avonds laat. Ik gun hem echter zijn glas bier bij het avondeten.
Hij heeft aangeboden niet meer te drinken bij het eten als ik daar last van zou krijgen. Als we uit eten gaan vraag hij altijd of hij wijn mag nemen en hij zet het altijd zoveel mogelijk uit mijn zicht.
Ik vind het een heel fijne regeling.
Ik begrijp dat je nu 20 dagen alcoholvrij bent. Daarvoor krijg je van mij een bos :present: :present:
Over 20 dagen zijn we 20 dagen verder. Het zou toch gek zijn om jezelf te belonen met drank :wacko:

Ik ga me maar eens douchen. Morgenochtend heb ik daar geen tijd voor.

Straks kom ik wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, ik dacht wat hoor ik toch rinkelen en ratelen de hele tijd, maar het was het KWARTJE van An......... eindelijk na een week ratelen (lange weg af te leggen?!?) hoorde ik vanavond KLOINKKKKKKKK.

Dus wees gerust, hij is gevallen en GOED OOK.

Veel plezier ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cpas wat benje toch een schat, krijg tranen in mijn ogen van je roosjes.
En je hebt gelijk over die beloning, ik moet mezelf dan belonen met nog 40 dagen.
maar dat stemmetje in me zeurt dat ik gewoon normaal wil kunnen drinken, zoals zovelen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Lianne, ik snap dat je dat wilt en wenst maar het is NIET ERG als dat niet meer zou kunnen.

Als ik nu lach, lach ik zo oprecht en soms krijg ik de slappe lach, de kids liggen dan ook in een deuk, heerlijk. Dat soort momenten zijn echt kadootjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat herken ik nu al Houtje!
Als ik eerlijk ben zie ik de voordelen ook wel, de puurheid, je lijf voelen.
als ik nu moe ben voelt dat goed, namelijk niet drankgerelateerd.
ach, we slaan ons er wel doorheen toch!
ik zal eens op zoek gaan naar wat vriendinnen die niet drinken.
ik ken ze wel, maar.. vond ze altijd saai!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en lang leve de blender, ik maakte voorheen sapjes met de allespers (3kwart bleef in de zeef hangen)
staafmixer (werd niet smoothie) maar de blender is top.
was niet eens een dure.

en als ik (ben vrij ijdel ahum) aan het smeren en scruben ben voelt het ook lekker en verwennerig
en niet als herstelwerkzaamheid.
lotgenoten, dank voor de steun, ik voel me veel beter, hoop dat ik morgen 1 van jullie kan bijstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal :0
en hoi Lianne, 20 dagen al, dat is niet niets en nu wat somber,
besef wel dat dat ook een valkuil is, jezelf toestaan zo somber te worden dat je weer wilt drinken, t is een mechanisme van de drank om je zover te krijgen, daar ga jij niet aan toegeven, jij bent zelf baas, als je het doorziet kan je er wel wat mee

sterkte en doe goed Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk Lianne,

Dat zijn van die "pure" momenten die je bij je lijstje moet opschrijven van voor-en nadelen. Ik ben inmiddels totaal over mijn twijfel van vandaag heen en zo blij. Zit heerlijk een muziekje te luisteren en er ligt een nieuw boek klaar voor zo in bed.
Lekker aan de spa lemon (aanrader) van Bar-le-Duc, een soort Spa met een smaakje. Geen suiker of zoetstoffen, alleen een drupje citroen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne, go for it, Girrrrrrrrrrl

Ik ben ook met één dag begonnen. Dat werden er ook 20 en de 40 heb ik ook gehaald. Ik zit inmiddels op ruim 1300 !!!!!! En daar ben ik ook trots op. Is niet zonder slag, stoot of uitglijder gegaan, maar het zijn 1300 dagen van een nieuw leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje top van je.
ik ben er ook overheen en de wetenschap dat ik morgen fris opsta helpt ook.
als we uitgingen was dat altijd zaterag uitslapen , bijkomen, wat nuttigs doen en weer terras op.
henk (f5 haha!) het is het verwende kind in me dat klaagt:
waar zijn die vooordelen dan?
ben ik fitter, kilo's kwijt, de antwoorden gevonden die ik zoek??
nee duhuh, het is pas 20 dagen

ik kreeg een keer de tip om jezelf raad te geven zoals je bij een goede vriend zou doen, dat helpt wel
en houtje, dat lijstje heb ik, je kunt wel raden welke kant groteris.
maar toch.

allen car schreef dat hij een keer toen hij gestopt was zich zo naar ging gedragen dat zijn gezin zei: ga alsjeblieft weer drinken en daar had hij zijn excuus1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

verbaasd me overigens dat het mijn dochters (jonge tieners) helemaal en totaal niet opvalt dat ik niet meer drink.
ik vat het op als een goed teken.
vond het ook geen voorbeeld, mama altijd met de vriendinnen aan de keukentafel met wijn.
nou niet altijd hoor, er werd ook thee gedronken, maar toch.

en dan moet ik haar straks gaan vertellen dat breezers heel slecht voor je zijn, niet geloofwaardig dus..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja wil bijna sorry zeggen daarvoor.
Maar heb erg veel spanning en pijn gehad de afgelopen dagen vandaar. Dan zoekt dat een uitweg. Ben ook aan het tobben met medicatie. Affijn, het is overwonnen en er kan weer een streepje bij, voor vandaag.

Als ik maar dag voor dag denk, en soms uur voor uur, blijft het te overzien.

En nu lieve mensen, ga ik jullie verlaten en inruilen voor mijn zaaaaaaaaaaaalige bedje.

Welterusten alvast en misschien nog even tussendoor tot in het weekend.

Doeiiiiiiiiiiii!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...